10 فیلم برتر با موضوع رابطه دوستی بین پلیس‌ها که باید تماشا کنید

یکی از بامزه‌ترین روابطی که در سینما می‌بینیم رابطه‌ی دوستی بین پلیس‌ها است. دو آدمی که معمولا با هم تفاوت‌های فاحشی دارند اما مجبور هستند با هم کار کنند تا یک راز بزرگ را کشف کنند یا درگیر لحظاتی با مبارزات شدید اکشن شوند. تماشاگران سال‌هاست که از تماشای این نقش‌ها در سینما لذت برده‌اند. به تازگی فیلم پسران بد برای همیشه منتشرشد که یکی از بهترین‌های این ژانر در سینما است و به مناسبت انتشار جدید این فیلم و ادای احترام به خدمتگزاران اجتماعی در لیست زیر ده عدد از بهترین فیلم‌های این ژانر را مشاهده می‌کنید. پروشات همراه باشید.


۱۰. اون یکی‌ها – 2010 – The Other Guys

رابطه‌ی زیبای بین مارک والبرگ و ویل فارل غیرقابل انکار است. فارل نقش یک پلیس وظیفه‌شناس و جدی را بازی می‌کند. او کاراگاهی است که تنها با جرائمی که کم‌خطر هستند سروکار دارد. مانند جرائم مالیاتی و… اما والبرگ پلیسی است که به دنبال حوادث اکشن و پر ضد و خورد مانند تعقیب‌گریز و جرائم مواد ‌مخدر است. جدیت فارل و احمق بودن والبرگ درکنار هم یکی از بامزه‌ترین فیلم‌های پلیسی را به وجود آورده‌است که برای تماشا کردن لذت‌بخش است.


۹. جان سخت ۳ – 1995 – Die Hard with a Vengeance

فیلم‌های جان سخت راجع به مردی هستند که برخلاف جریان شنا می‌کند و مبارزه‌اش با فساد تمامی ندارد. با اینکه دیدن این فیلم در این لیست عجیب به نظر می رسد، اما در جان سخت ۳ شخصیت بروس ویلیس، جان مک‌کین با ساموئل ال جکسون هم‌تیمی می‌شود که بتواند یک بمب‌گذار دیوانه را شکست دهد. ویلیس و جکسون در آن زمان به تازگی در فیلم داستان عامه‌پسند تارانتینو بازی کرده‌بودند ولی در آن فیلم تقریبا هیچ صحنه‌ای را در کنار هم بازی نکرده‌ بودند. این دو رابطه‌ی جالبی دارند و جکسون به آسانی در جهان سینمایی جان سخت جا‌ گرفته‌ است. این فیلم بامزه و خنده‌دار هم هست که چیز عجیبی برای فیلم‌های جان سخت نیست اما در این فیلم مشخصا از شخصیت شوخ جکسون برای اضافه کردن شوخی و خنده به ماجراهای دیوانه‌وار مک‌کلین استفاده شده‌ است. انگار درحال تماشای ساموئل ال جکسون، در حال تماشا کردن فیلم جان سخت باشیم و این بامزگی واقعا تماشای فیلم جان سخت ۳ را لذت بخش کرده‌ است.


۸. ساعت شلوغی – 1998 – Rush Hour

اکران فیلم ساعت شلوغی در سال ۱۹۹۸ یک غافلگیری بود. جفت کردن کریس تاکر و جکی چان در این فیلم غیر معمول بود و نتیجه‌اش یک اکشن-کمدی بود که مانند فیلم‌های جکی چان در دهه‌ی ۹۰ میلادی بود. اما چیزی که فیلم ساعت شلوغی را خاص کرد، رابطه‌ی چان و کریس تاکر بود. تاکر مانند یک اسب تک‌شاخ سینمایی است که در دهه‌های گذشته تنها در چند فیلم بازی ‌کرده‌است در نتیجه راضی کردن او به بازی کردن در سری فیلم‌های ساعت شلوغی کار ساده‌ای نبوده‌ است. البته این فیلم‌ها با گذشت زمان زیاد خوب پیش نرفته‌اند. خیلی از جک‌های فیلم راجع به نژاد چان و تاکر هستند و کارگردان این فیلم‌ها هم بعدها به آزار جنسی محکوم شد اما با این‌ حال تماشای فیلم‌های ساعت شلوغی خالی از لطف نیست. مبارزات جکی چان مثل همیشه عالی هستند و شخصیت تاکر باعث زیبایی دوچندان فیلم شده‌ است. این دو مشخصا رفاقتشان را دوست دارند و همین دوستی است که ساعت شلوغی را به یکی از بهترین فیلم‌های این ژانر تبدیل کرده‌ است.


۷. ۴۸ ساعت – 1982 – 48Hrs

فیلم ۴۸ ساعت فیلمی بود که ادی مورفی را از بازیگر برنامه‌ی زنده‌ی یکشنبه شب به یک ستاره‌ی سینمایی بدل کرد. این فیلم اولین تجربه‌ی سینمایی مورفی بود که مورفی در آن نقش رگی را بازی می‌کند. رگی یک خلافکار خرده‌پا است که به دلیل دزدی به زندان افتاده‌ است. کاراگاهی به نام جک کیتس با بازی نیک نولته تصمیم می‌گیرد مرخصی ۴۸ ساعته‌ای به رگی بدهد تا رگی به او در دستگیری چند مجرم قاتل پلیس‌ها کمک کند. انرژی ادی مورفی در کنار بازی زیبای نیک نولته یکی از پرانرژی‌ترین و زیباترین فیلم‌های پلیسی کلاسیک را به وجود‌ آورده‌ است.


۶. بوس بوس بنگ بنگ – 2005 – Kiss Kiss Bang Bang

شان بلک قبل از ساختن فیلم آیرون من و تبدیل کردن رابرت داونی جونیور به آیرون من، این فیلم کاراگاهی را ساخته‌ بود و رابرت داونی جونیور را با ول کیلمر هم‌بازی کرده‌ بود و نتیجه‌ی کارش یک فیلم بامزه و پرانرژی شده بود. فیلم بوس بوس بنگ بنگ یک فیلم کاراگاهی راجع به داستان‌های جنایی در هالیوود است که به لطف بازی زیبای داونی جونیور و کیلمر به یکی از فیلم‌های کاراگاهی و کمدی به یاد ماندنی تبدیل شد. رابرت داونی جونیور در این فیلم نقش یک بازیگر را بازی می‌کند که درحال تحقیق کردن برای بازی در نقش یک کاراگاه است و همزمان خودش هم برای حل یک معمای جنایی در حال کاراگاهی کردن‌ است. این فیلم بامزه، هوشمندانه و اورجینال است که برای تماشا لذت بخش‌ است.


۵. مردان خوب – 2016 – The Nice Guys

فیلم مردان خوب را شان بلک نوشته و کارگردانی کرده‌است. شان بلک پدرخوانده‌ی این ژانر محسوب می‌شود و فیلم مردان خوب را هم راجع به یک معمای قتل در سال‌های دهه‌ی هفتاد میلادی و راجع به صنعت پورنوگرافی در آمریکا ساخته است. نقطه قوت بزرگ این فیلم بازی‌های خیره‌کننده‌ی راسل کرو و رایان گاسلینگ است که در نقش کاراگاهان این فیلم بازی می‌کنند. گاسلینگ در نقش هالند مارچ، کاراگاهی الکلی و ازخودراضی بازی‌ می‌کند که مجبور به همکاری با جک هیلی کاراکتر عاقل و جا افتاده‌ي راسل کرو می‌شود. جک مردی مهربان است که در خلال مبارزه با صنعت ویران‌گر پورنوگرافی با دختر مارچ رابطه‌ی دوستانه‌ی زیبایی برقرار می‌کند. مردان خوب فیلمی بانمک و زیبا است که رابطه‌های زیبا و صحنه‌های خنده‌دار زیادی دارد. این دو مرد به هیچ وجه برای حل کردن چنین معمایی مناسب نیستند اما از پس آن برمی‌آیند و همین این فیلم را جذاب و دیدنی کرده است.


۴. تانگو و کش – 1989 – Tango & Cash

تانگو و کش آخرین فیلمی است که در دهه‌ی هشتاد میلادی منتشر شد و تمام عناصر فیلم‌های اکشن و پلیسی آن دهه را در خود دارد. این فیلم یک اکشن کمدی پرانرژی با بازی سیلوستر استالونه است که در آن زمان در اوج زندگی کاری خود قرار داشت. استالونه نقش کاراگاهی را بازی می‌کند که همزمان در بازار بورس فعالیت داد و با هیکل عجیب و ورزشکاری خود مجبور به پوشیدن کت و شلوار و رعایت آداب و رسوم اجتماعی است. کرت راسل در نقش یک کاراگاه بازی می‌کند که به هیچ قانونی پایبند نیست و کارها را مطابق میل خودش انجام می‌دهد. این دو با هم دشمنی دارند اما مجبور می‌شوند بعد از اینکه به اشتباه به جرم قتل به زندان می‌افتند با هم همکاری کنند. این فیلم سرشار از کمدی، اکشن و صحنه‌های عجیب و باورنکردنی است که حداقل باعث خنده‌های عصبی زیادی در تماشاگر می‌شود.


۳. اسلحه مرگبار – 1987 – Lethal Weapon

تاثیر فیلم اسلحه‌ی مرگبار بر ژانر فیلم‌های پلیسی دوستانه و کلا فیلم‌های اکشن قابل‌باور نیست. فرمول این فیلم‌ها از قبل کشف شده‌بود اما اسلحه‌ی مرگبار توانست مرد بی‌قانون و دیوانه را با مرد خانواده‌ی قانون‌مدار جفت کند و این کار را بدون اینکه مسخره‌ به نظر برسد انجام دهد. مل گیبسون در نقش مارتین ریگز بازی می‌کند. او مردی است که مشکلات روحی عمیقی دارد و بینندگان نگاهی به زندگی روزانه‌ی او می‌اندازند و می‌بینند که او چطور در آستانه‌ی فروپاشی روانی است. دنی گلور نقش راجر مورتاگ را بازی می‌کند که منتظر بازنشستگی است تا بتواند با خیال راحت در قایق ماهیگیری‌اش زندگی کند اما ناگهان درگیر ریگز می‌شود. این فیلم یکی از بهترین‌های ژانر کمدی اکشن است و اولین فیلمی است که شخصیت‌های ضربه‌خورده‌ای را به تماشاگر نشان می‌دهد که تنها راه نجاتشان همکاری و دوستی با همدیگر است.


۲. پلیس خفن – 2007 – Hot Fuzz

فیلم پلیس خفن بهترین فیلم ادگار رایت است. این فیلم یکی از بهترین نمونه‌های فیلم‌های اکشن با یکی از بهترین روابط دوستانه‌ است. سیمون پگ نقش پلیس منظم و سخت‌گیری را بازی می‌کند که شاید بهترین نقش‌آفرینی او باشد. نیک فراست هم برای اولین بار نقشی جدی‌تر را بازی می‌کند که برخلاف انتظار بینندگان از نقش‌های معمول او بود. او نقش برادر کوچک‌تر پگ را بازی می‌کند و در این فیلم از رابطه‌ی عمیق و زیبای بین این دو بازیگر به خوبی برای خلق دو پلیس در یکی از روستاهای انگلستان استفاده شده است. اکشن و کمدی فیلم پلیس خفن به حدی خوب است که آن را یکی از بهترین‌های این ژانر کرده‌ است.


۱. پسران بد – 1995 – Bad Boys

بدون شک فیلم‌های پسران بد بهترین فیلم‌های این ژانر هستند. بقیه‌ی فیلم‌ها بسیار زودتر از فیلم پسران بد ساخته‌ شده‌اند و فیلمی مانند اسلحه مرگبار توانست شیوه‌ی فیلم‌سازی در این ژانر را برای همیشه تغییر دهد؛ اما این فیلم پسران بد بود که توانست تمام اتفاقات معمول این ژانر را به حد اعلای خود برساند و اکشن و کمدی فیلم‌ها کمدی را به اوج ببرد. فیلم‌های این ژانر کاملا به رابطه‌ي بین شخصیت‌های اصلی وابسته هستند و رابطه‌ی بین مارتین لارنس و ویل اسمیت آنقدر خوب است که حتی نیازی به نوشتن داستان پیچیده برای آن‌ها نیست. اما در این فیلم و با طراحی صحنه‌های اکشن جذاب رابطه‌ی این دو جالب‌تر و دیدنی‌تر هم شده است و هر کدام از فیلم‌های پسران بد به حد کافی صحنه‌ی اکشن و اتفاقات کمدی دارد که بتواند جای چندین فیلم را پر کند. در نتیجه مجموعه فیلم‌های پسران بد یکی از بهترین مجموعه فیلم‌های قرن اخیر است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. سارا

    خرداد 3, 1399

    مردان سیاهپوش روننوشتید چرا … بابازی ویل اسمیت و تامی لی جونز

    پاسخ

  2. امیرمهدی

    فروردین 30, 1399

    جای فیلم درخشان(bright) خالیه بنظرم
    البته درسته نمره اش یکم پایینه ولی بشدت بدرد این لیست میخورد

    پاسخ