10 ماسک صورت خانگی برای پوست‌های خشک که پوست‌هایتان را نرم و لطیف می‌کند

پوست خشک یکی از آزاردهنده‌ترین انواع پوست است. اگر شما پوست خشکی دارید ممکن است برای بهتر نمودن آن کلی خرج کرده باشید و هیچ نتیجه‌ای به دست نیاورده باشید. اما پوست خشک چیزی نیست که به‌راحتی فراموشش کنید، زیرا ممکن است خشک‌تر شده و حتی خارش کند. علاوه براین پوست خشک زودتر به چین‌وچروک دچار می‌شود و مسلماً کسی از چین‌وچروک خوشش نمی‌آید.

اما پیش از اینکه استفاده از مرطوب کننده‌ها را کاملاً فراموش کنید، باید بدانید که برای رفع خشکی پوست ماسک‌هایی را به شما معرفی خواهیم نمود.

کرم بدن وانیلی

چه کسی دوست ندارد بدنش بوی وانیل بدهد؟ اگر غذا ساز دارید می‌توانید در عرض چند دقیقه این کرم را آماده کنید. برای تهیه آن به این مواد نیاز دارید:

2 قاشق غذاخوری شی باتر

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص

4 قاشق غذاخوری روغن بادام

نصف قاشق چای‌خوری روغن وانیل

تمام این مواد را در غذا ساز یا مخلوط‌کن ریخته و آن‌قدر مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود. سپس این مخلوط را در یک شیشه کوچک بریزید. حالا یک کرم بدن دارید که می‌توانید پوست خشکتان را درمان کند. این کرم حدود 12 گرم است و حدود 6 ماه برایتان می‌ماند. برای نتیجه بهتر این کرم را در یخچال نگه دارید.

ماساژ روغن‌زیتون

شاید عجیب به نظر برسد که بخواهید روغن‌زیتون را بر روی بدن خود بمالید اما ممکن است از تأثیر آن شگفت‌زده شوید. برای این کار به این ترکیبات نیاز دارید:

2 قاشق چای‌خوری روغن 100% خالص زیتون

1 تا 2 قطره روغن اسطوخدوس

این دو ماده را باهم مخلوط کنید و سپس به کمک آن پوست صافی خواهید داشت. این ماده می‌تواند به‌عنوان یک مرطوب‌کننده سریع عمل کند. می‌توانید روغن اضافی را با کمک لیف از روی پوست پاک کنید و یا اینکه فقط به برخی از قسمت‌های پوست روغن بمالید و سپس منتظر بمانید تا خشک شود. از مقدار زیاد اسطوخدوس استفاده نکنید زیرا به پوست شما آسیب می‌رساند.

ماسک صورت جو دوسر

جو فقط برای تهیه غلات و بلغور جو دو سر استفاده نمی‌شود. مطمئن باشید که در محصولات برتر پوستی جو هم از یکی ترکیبات به‌کاررفته است. برای تهیه یک ماسک صورت مرطوب‌کننده به این مواد نیاز دارید:

3 قاشق غذاخوری جو

1 قاشق چای‌خوری عسل

یک‌چهارم فنجان شیر

برای تهیه این ماسک به یک ماهیتابه و کاسه نیاز دارید. شیر را در ماهیتابه ریخته و در دمای پایین حرارت دهید، جو را نیز داخل کاسه بریزید. شیر را نباید بجوشانید. زمانی که شیر گرم شد آن را روی جو ریخته، مخلوط کرده و تا پیش از ریختن عسل 5 دقیقه صبر کنید.

پس از اضافه نمودن عسل آن را مخلوط نموده و بر روی پوست خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه بر پوستتان بماند و سپس به کمک یک لیف آن را تمیز کنید. جو حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که پس از چند بار استفاده شما را از شر پوست خشکتان خلاص می‌کند.

ماسک صورت خامه‌ترش

پیش از استفاده از این ماسک باید بدانید خامه‌ترش حاوی اسیدلاکتیک است که سلول‌های مرده پوست را از بین برده و پوستی صاف به شما می‌بخشد. شاید در ابتدا استفاده از آن آزاردهنده باشد اما نتیجه آن باعث می‌شود که بارها از آن استفاده کنید. برای این کار به این مواد نیاز دارید:

2 قاشق چای‌خوری خامه‌ترش

3 قاشق غذاخوری آرد نخود

آرد نخود را در یک کاسه ریخته و خامه‌ترش را با آن مخلوط کنید تا وقتی‌که یکدست شود. آن را به‌صورت خود مالیده و 20 دقیقه صبر کنید. سپس صورت را با آب سرد شسته و نرمی و طراوت پوست خود را احساس کنید. برای نتیجه بهتر هر دو روز یک‌بار از آن استفاده کنید.

ماسک صورت عسل و آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین آ و ای است که باعث درخشش پوست می‌شوند، روغن طبیعی آن هم پوست را مرطوب می‌کند. برای تهیه این ماسک به این مواد نیاز دارید:

نصف آووکادو

یک‌چهارم فنجان عسل

آووکادو را در یک کاسه له کنید و مطمئن شوید که هیچ تکه‌ای از آن باقی نماند. عسل را اضافه نموده و آن‌قدر هم بزنید که مواد یکدست شوند. مواد را روی صورت خود مالیده و 15 دقیقه صبر کنید. صورت را با آب گرم شسته و سپس استراحت کنید. با این کار بهترین حالت برای پایان یک روز خسته‌کننده است و باعث شادابی پوستتان نیز می‌شود.

اسکراب بدن ماست

ماست هم برای خوردن خوب است و هم برای پوست. این ماسک منافذ پوست را می‌بندد. این ماسک برای افرادی مناسب است که دوست دارند پس از لوسیون از اسکراب شکر استفاده کنند. اسکراب های شکر موجود در فروشگاه‌ها ممکن است به پوست آسیب برسانند. اما با این ماسک دیگر لازم نیست اسکراب آماده خریداری کنید، برای تهیه آن به این مواد نیاز دارید:

3 قاشق غذاخوری شکر (شکر نارگیل می‌تواند گزینه بهتری باشد)

یک‌چهارم فنجان ماست ساده (ماست یونانی درخشش پوست را افزایش می‌دهد)

3 قاشق غذاخوری عسل

در یک کاسه بزرگ ماست و عسل را ریخته و آن‌قدر هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. سپس شکر را اضافه نموده و مخلوط کنید. این ماسک را به قسمت‌های آسیب‌دیده پوست زده و حدود 2 دقیقه به حالت دایره‌ای بمالید. سپس مواد را 5 دقیقه روی پوست نگه داشته و با آب سرد بشویید. ماست حاوی اسیدلاکتیک است که پوست را لایه‌برداری می‌کند، شکر هم سلول‌های مرده به‌جامانده را از بین می‌برد، عسل هم آب موردنیاز پوست را فراهم می‌کند. بنابراین این ماسک سه فایده مهم دارد.

لوسیون تخم‌مرغ

پیش از امتحان کردن این نوع ماسک باید بدانید که تخم‌مرغ سرشار از پروتئین بوده و برای پوستتان معجزه می‌کند. عسل، روغن کرچک و روغن‌زیتون پوست را صاف نموده و خشکی آن را از بین می‌برند. آب پرتغال حاوی ویتامین ث بوده و لکه‌ها را برطرف می‌کند. با استفاده از این ماسک به خاصیت جادویی آن پی می‌برید. برای تهیه آن به این مواد نیاز دارید:

1 تخم‌مرغ

1 قاشق غذاخوری آب پرتغال

1 قاشق چای‌خوری روغن کرچک

1 قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق غذاخوری گلاب

1 قاشق چای‌خوری آب آهک

تمام مواد به‌جز تخم‌مرغ را در کاسه بریزید. تخم‌مرغ را شکسته و زرده را جدا کنید. زرده را به مواد دیگر اضافه نموده و مخلوط کنید. این مواد را 10 دقیقه بر پوست گذاشته و سپس دوش بگیرید. تمام پوست بدنتان نرم و لطیف شده و خشکی پوستتان از بین می‌رود. این ماسک شگفت‌زده‌تان می‌کند.

ماسک صورت شکلات

برخلاف تصور عموم شکلات برای پوست بسیار مفید است. زیرا پوست را نرم و لطیف و شفاف می‌کند. بنابراین شکلات فقط برای خوردن نیست. برای تهیه آن به این مواد نیاز دارید:

5 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

5 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری آرد ذرت

2 قاشق غذاخوری آووکادوی له شده

تمام این مواد را در کاسه ریخته و خوب به هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. این مواد را بر روی پوست مالیده و 30 دقیقه صبر کنید. سپس صورت را با آب گرم شسته و برای نتیجه بهتر هرروز از این ماسک استفاده کنید. پوستتان نرم و خوشبو می‌شود. با کمک این ماسک، با یک تیر دو نشان می‌زنید!

ماسک موز و نارگیل

آیا از خرید موز و خراب شدن زودهنگام آن خسته شده‌اید؟ باید بدانید که موز فقط برای خوردن نیست بلکه می‌تواند خشکی پوست را از بین ببرد. بنابراین دیگر لازم نیست موزهای اضافی را دور بیندازید. برای تهیه این ماسک به این مواد نیاز دارید:

نصف موز

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

با یک قاشق موز را داخل یک کاسه له کنید. پس از له شدن روغن نارگیل را اضافه نموده و آن‌قدر هم بزنید که یکدست شود. ماسک را به‌صورت مالیده و 10 دقیقه صبر کنید. سپس صورت را با آب سرد شسته و استراحت کنید. با دو بار استفاده از این ماسک در هفته، پوست نرم و شادابی خواهید داشت.

ماسک مانگو

اگر به دنبال ماسکی هستید که پوستتان را کاملاً مرطوب کند، باید بدانید که مانگو سرشار از ویتامین آ است که پوست را مرطوب و شاداب می‌کند. این ماسک پوسته‌پوسته شدن پوست را از بین برده و پوست را جوان و شاداب می‌کند. روغن‌زیتون یک مرطوب‌کننده عالی بوده و عسل هم پوستتان را تغذیه می‌کند. برای تهیه این ماسک به این مواد نیاز دارید:

1 عدد مانگو

1 قاشق غذاخوری عسل

3 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون

مانگو را پوست کنده و سپس در یک مخلوط‌کن قرار دهید تا کاملاً له شود. عسل را اضافه نموده و مخلوط کنید. سپس روغن‌زیتون را اضافه نموده و آن‌قدر هم بزنید تا یکدست شود. این مخلوط را به پوستتان زده یک ساعت صبر کنید. سپس پوست را با آب گرم شسته و از پوست خود لذت ببرید. این بهترین کار برای پایان یک روز خسته‌کننده است. فقط کافی است که از این ماسک استفاده نموده، مدیتیشن کرده و به آرامش برسید. سپس از نتایج آن لذت خواهید برد.

نظرتان درباره لیست بالا چیست؟ آیا تابه‌حال از این ماسک‌ها استفاده کرده‌اید؟ با نظرات خود ما را از نتایج استفاده از این ماسک‌ها باخبر کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم