آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 67)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. دار و دسته های نیویورکی – ۲۰۰۲ – Gangs of New York

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese)

بازیگران: “دنیل دی-لوئیس”، “لئوناردو دی کاپریو”، “کامرون دیاز”

تریلر فیلم

کافی است نام “دنیل دی-لوئیس” یا “لئوناردو دی کاپریو” را در لیست بازیگران یک فیلم ببینیم تا بدانیم آن فیلم ارزش تماشا کردن دارد. حالا اگر به این دو نفر، نقش آفرینی متفاوت “کامرون دیاز” و کارگردانی “مارتین اسکورسیزی” را هم اضافه کنیم، با اثری بزرگ طرف می شویم که هر شخصی باید آن را تماشا کند.

شاید برای ما غیرقابل باور باشد که ببینیم خیابان های یکی از مدرن ترین شهر های دنیای امروز یعنی نیویورک کمتر از دویست سال پیش صحنه نبرد های خشونت بار و داستان های باورنکردنی بوده است. طراحی صحنه این فیلم به حدی حرفه ای است، که تماشاگر را به قلب تاریخ گذشته نیویورک با داستانی به شدت جذاب و تماشایی پرتاب می کند.


2. زنان کوچک – 2019 – Little Women

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: گرتا گرویگ (Greta Gerwig)

بازیگران: سورشا رونان، اما واتسون، لورا درن، مریل استریپ، فلورنس پیو، تیموتی شالامی

تریلر فیلم

“زنان کوچک” یکی از فیلم‌های اخیر است که از یک رمان معروف فمینیستی اقتباس شده است. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته “لوئیزا می الکوت” به ماجراهای چهار خواهر در قرن نوزده آمریکا می‌پردازد. کارگردانی گرویک، اجراهای زیبا و سبک مدرن فیلم باعث جذابیت آن شده است که درکنار داستان تکرارنشدنی‌اش، ارزش تماشا کردن را دارد. این فیلم پرستاره موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین طراحی لباس شد.


3. مردان خوب – 2016 – The Nice Guys

ژانر: اکشن، کمدی

کارگردان: “شین بلک” (Shane Black)

بازیگران: “راسل کرو”، “رایان گاسلینگ”، “مت بومر”

تریلر فیلم

داستان فیلم در سال ۱۹۷۷ و در لس آنجلس جریان دارد؛ مارچ (با بازی رایان گاسلینگ)، یک کاراگاه خصوصی حواس‌پرت و بازیگوش است که به همراه دختر سیزده ساله‌اش، هالی، زندگی می‌کند. مارچ برای پیدا کردن بازیگر زنی استخدام می‌شود که به تازگی در تصادف اتوموبیل کشته شده‌است. جستجوی مارچ برای یافتن آن بازیگر، او را به دختری مفقود شده به اسم آملیا می‌رساند که ظاهراً با پرونده در ارتباط است؛ اما آمیلیا در واقع مفقود نشده، بلکه مخفی شده و دوست ندارد کسی او را پیدا کند. او فردی به نام هیلی (با بازی راسل کرو) را به عنوان بادی‌گارد استخدام کرده تا از او مراقبت کند و همچنین کارآگاه مارچ را از او دور نگه دارد.


4. جادوگر عشق – 2016 – The Love Witch

ژانر: ترسناک

کارگردان: آنا بیلر (Anna Biller)

بازیگران: سامانتا رابینسون،‌ گیان کییز،‌ لورا ودل

تریلر فیلم

این فیلم یکی از معدود فیلم‌هایی است که بازیگری و نقش‌آفرینی عوامل و شخصیت‌پردازی‌شان از خود فیلم زنده‌تر و بهتر است. فیلم “جادوگر عشق” به کارگردانی “آنا بیلر”، فیلمی مستقل، کمدی و در عین حال وحشتناک است. بازی “سامانتا رابینسون” در نقش جادوگر عشق هم به همان اندازه مهم و زیبا است و نباید فراموش شود. او برای ایفای نقش شخصیت “الانی” که جادوگری است که با استفاده از قدرت‌هایش مردها را اغوا می‌کند، مجبور به پیاده کردن دقیق ظرائفی بوده که کارگردان از او می‌خواست. بلیر از رابینسون دقت بیش از اندازه و ژست گرفتن‌های خاصی را برای ایفای این نقش می‌خواست ولی رابینسون در این فیلم علاوه بر زیبا و با وقار بودن، کاریزماتیک و بامزه هم هست.


5. رودخانه ویند – ۲۰۱۷ – Wind River

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: “تیلور شریدان” (Taylor Sheridan)

بازیگران: “جرمی رنر”، “الیزابت اولسن”، “جان برنثال”، “گیل بیرمنگام”

تریلر فیلم

“رودخانه ویند” یک فیلم به نویسندگی و کارگردانی تیلور شرایدن و بازی جرمی رنر (کوری لمبرت) در نقش شکارچی یک منطقه اختصاصی آمریکای بومی به نام رودخانه ویند ظاهر می شود. یک روز صبح که کارش را آغاز می کند به جسد پا برهنه و یخ زده یک زن جوان می رسد که از روستا دورتر است. با ورود یک مامور اف بی آی به نام جین بنر (الیزابت اولسن) برای حل این پرونده این دو با هم همراه شده و کوری به او کمک می کند. گیل بیرمنگام نقش پدر دختر جوان را ایفا کرده و درد، خشم و رنج را نشان می دهد. این فیلم در حقیقت معمای قتل نیست و چیزهای بیشتری را نشان می دهد. داستان یک شهر، یک جامعه و مردمانش. داستان مردی که گذشته اش را می پذیرد، هرچقدر هم که دردناک باشد.

رودخانه ویند یک فیلم قدرتمند، خیره کننده و جذاب است. دیالوگ های “تیلور شرایدن” بی نظیر بوده و “جرمی رنر” و “گیل بیرمنگام” اجرای خوبی را ارائه می دهند.


6. حیات والا – 2018 – High Life

ژانر: درام، علمی-تخیلی

کارگردان: کلر دنی (Claire Denis)

بازیگران: رابرت پتینسون،‌ میا گاث،‌ ژولیت بینوش

تریلر فیلم

این فیلم بر گروهی از جنایتکاران تمرکز می‌کند که به مأموریتِ سفر با فضاپیما به سوی یک سیاه‌چاله فرستاده می‌شوند. در طی مأموریت آن‌ها در آزمایش‌های علمی شرکت می‌کنند. “دنیس اوور” تمایل دارد که در بیان داستان‌هایش به شدت استعاری و پنهانی باشد. در فیلم‌های او تاثیری شخصی و بخشی از خود او وجود دارد که با فیلم‌هایش تلفیق شده است. مسیر روایت او در “زندگی عالی” در مقابل پیوستگی به سینمای سنتی مقاومت کرده و در عوض روشی انتزاعی را پیش می‌گیرد. “زندگی عالی” طیفی متفاوت از احساسات است و پیوسطه اما قطعی، در حالی که تصویری ظریف از رابطه یک پدر و دختر را به نمایش می‌گذارد، معماها و اسرار ترسناکی را برملا می‌کند.


7. افسانه زمستان – ۲۰۱۴ – Winter’s Tale

ژانر: درام، عاشقانه، فانتزی

کارگردان: “آکیوا گلدسمن” (Akiva Goldsman)

بازیگران: “کالین فارل”، “راسل کرو”، “جسیکا براون فیندلی”، “ویل اسمیت”

تریلر فیلم

اگر به فیلم های فانتزی و عاشقانه علاقه دارید، این فیلم انتخاب مناسبی برای تماشا خواهد بود. داستان فیلم در دو برهه ی زمانی گذشته و حال در جریان است و این امر باعث جذابیت داستان فیلم شده است. علاوه بر این، بازی متفاوت “راسل کرو” در این فیلم را فراموش نخواهید کرد. فضا سازی قوی و بازی با نور ها از دیگر عوامل مثبت فیلم “افسانه ی زمستان” هستند.


8. راننده تاکسی – ۲۰۱۷ – A Taxi Driver

ژانر: درام، اکشن

کارگردان: جانگ هون (Jang Hoon)

بازیگران: سونگ کانگ-هو، توماس کرتشمن

تریلر فیلم

داستان این فیلم در دهه ی هشتاد میلادی در جریان است و درباره ی راننده تاکسی است که وظیفه ی جابجایی یک خبرنگار آلمانی، از سئول به دیگر شهر های کره ی جنوبی را بر عهده دارد. او در این مسیر گرفتار دعوا و خشونت شده و از تصمیم خود پشیمان می شود.


9. جاگا جاسوس – ۲۰۱۷ – Jagga Jasoos

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: “آنوراگ باسو” (Anurag Basu)

بازیگران: “رانبیر کاپور”، “کاترینا کایف”

تریلر فیلم

فیلمی کمدی و ماجراجویی که سرشار از اتفاقات خوب و بد است. داستان پسری که لکنت زبان دارد و ترفندش در صحبت کردن، آواز خواندن است! شاید پایان داستان این فیلم مورد رضایت شما نباشد، اما از ماجراجویی ها و خط داستانی آن لذت خواهید برد.


10. کورالاین – ۲۰۰۹ – Coraline

ژانر: فانتزی، ترسناک

کارگردان: هنری سیلیک (Henry Selick)

صداپیشگان: داکوتا فنینگ، تری هچر، جنیفر ساندرز

تریلر فیلم

انیمیشنی که با وجود مضامین ترسناک و هیجان انگیزش، باز هم لذت بخش و دیدنی است. “کورالاین جونز” دختری یازده ساله است که به همراه پدر و مادرش زندگی آرام خود را رها می‌کنند و به یک خانهٔ عجیب، دورافتاده و قدیمی در شهری دیگر می‌روند. آن‌ها همسایه‌های عجیبی به نام‌های خانم اسپینک، خانم فورسیبل و آقای بوبینسکی دارند. او از اینکه دیگر دوستانش را نمی‌بیند و پدر و مادرش به او توجه نمی‌کنند ناراحت است. کورالاین یک شب در کوچکی را در خانه‌شان پیدا می‌کند و از آن وارد دنیایی سحرآمیز و رنگارنگ می‌شود و آنجا پدر و مادری مهربان تر پیدا می‌کند. اما تمام افراد این دنیای جدید به جای چشم دکمه دارند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا وقتی که مادر جدیدش می‌خواهد که به چشم‌های کورالاین دکمه بدوزد و او را در آن دنیا نگه دارد.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. فومنی

    اردیبهشت 11, 1399

    سلام از زحمات شما سپاسگزارم. زنده وپاینده باشید.

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به فومنی

      اردیبهشت 11, 1399

      سلام و ممنون از لطف شما؛ سلامت باشید 🙂

      پاسخ

  2. محمد رضا

    فروردین 29, 1399

    درود بر شما.امکانش هست هفته آینده در معرفی فیلمهاتون برای آخر هفته فیلم آبی گرم ترین رنک رو هم معرفی کنید و همینطور فیلم بی وفا رو. با تشکر

    پاسخ