معرفی فیلم “مردان خوب” (The Nice Guys)؛ کمدی-اکشنی جذاب و تماشایی

“مردان خوب” فیلمی در ژانر نوآر و کمدی سیاه است که ستارگانی مثل “رایان گاسلینگ” و “راسل کرو” در آن به ایفای نقش می‌پردازند. جدای از داستان فرعی جالب این فیلم، می‌توان گفت موضوع آن از ژانر پلیسی-برادری استفاده کرده است و به خوبی توانسته به فیلمی سرگرم کننده، خنده‌دار و حتی مهیج تبدیل شود. در این مقاله به معرفی فیلم دیدنی “مردان خوب” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “مردان خوب” (The Nice Guys)
  • ژانر: اکشن، کمدی
  • کارگردان: “شین بلک” (Shane Black)
  • بازیگران: “راسل کرو”، “رایان گاسلینگ”، “مت بومر”
  • سال تولید: 2016
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 92/100

تریلر فیلم

داستان فیلم در سال ۱۹۷۷ و در لس آنجلس جریان دارد؛ مارچ (با بازی رایان گاسلینگ)، یک کاراگاه خصوصی حواس‌پرت و بازیگوش است که به همراه دختر سیزده ساله‌اش، هالی، زندگی می‌کند. مارچ برای پیدا کردن بازیگر زنی استخدام می‌شود که به تازگی در تصادف اتوموبیل کشته شده‌است. جستجوی مارچ برای یافتن آن بازیگر، او را به دختری مفقود شده به اسم آملیا می‌رساند که ظاهراً با پرونده در ارتباط است؛ اما آمیلیا در واقع مفقود نشده، بلکه مخفی شده و دوست ندارد کسی او را پیدا کند. او فردی به نام هیلی (با بازی راسل کرو) را به عنوان بادی‌گارد استخدام کرده تا از او مراقبت کند و همچنین کارآگاه مارچ را از او دور نگه دارد.

هیلی برخلاف مارچ که دوست دارد مانند کارآگاه‌های حرفه‌ای رفتار کند و یک جنتلمن باشد، از آن‌هایی است که مردم او را برای فرستادن پیام با استفاده از پنجه‌بوکس استخدام می‌کنند. هیلی سراغ مارچ می‌آید تا به او بفهماند که بی‌خیال آملیا شود. اما خیلی زود مارچ و هیلی متوجه می‌شوند که قضیه پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می‌آید و تصمیم می‌گیرند تا با همدیگر همراه شوند و پرونده را حل کنند. اینجاست که با تلاش‌ها و کنجکاوی این دو کارآگاه، داستان پرده از رازهای بزرگتر و فساد سیستماتیک در دولت برمی‌دارد.

تضاد شخصیت بازیگوش و حواس پرت گاسلینگ با شخصیت سرسخت و تنبل کرو نقطه قوت داستان این فیلم است که بدون شک برگ برنده‌ای برای آن نیز محسوب می‌شود. شاید اگر این زوج دوست‌داشتنی در این فیلم بازی نمی‌کردند، “مردان خوب” نمی‌توانست به اثری دیدنی و قابل توجه در ژانر خود تبدیل شود.

گرچه فیلم و فیلمنامه بدون نقص نیستند و رگه‌هایی از کلیشه و داستان تکراری در آن وجود دارد، اما هنر بازیگران ماهر آن باعث شده شاهد داستانی باشیم که هر لحظه ماجراجویی‌تر و خنده‌دارتر می‌شود. روایت فیلم سرعتی مناسب دارد و در هیچ لحظه‌ای کسل‌کننده نیست؛ داستان فیلم با اینکه بر روی فعالیت‌های دو کاراگاه متمرکز است، به گذشته آنها وارد نمی‌شود و تا جای ممکن بر روی شخصیت‌های فعلی آنها که تضاد بینشان خود یکی از قسمت‌های کمدی داستان است تمرکز دارد. پایان‌بندی داستان هم غیرمنتظره و دراماتیک است و بیننده را راضی نگه می‌دارد.

تصاویری از فیلم “مردان خوب”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم