5 تفاوت عمده میان زنان و مردان

5 تفاوت عمده میان زنان و مردان

سال‌هاست که بشر تلاش می‌کند تفاوت میان جنسیت‌ها را درک کند. هنوز هم مردان تصور می‌کنند زنان عجیب و مرموز و مردان هم بی‌احساس و سنگدل هستند. آیا در سال‌های اخیر چیز جدیدی متوجه نشده‌ایم؟ آیا هیچ دلیل ژنتیکی یا احساسی وجود ندارد که تفاوت میان زنان و مردان در یک رابطه را نشان دهد؟

اگرچه شناخت جنسیت‌ها مشکل است، اما اطلاعاتی وجود دارد که به کمک آن می‌توان ویژگی‌های بیولوژیکی، اجتماعی و تکاملی زنان و مردان را موردبررسی قرار داد. زمانی که تفاوت‌های فیزیکی و احساسی جنسیت‌ها را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که میان زنان و مردان 5 تفاوت عمده وجود دارد.

1. تکامل زنان و مردان متفاوت است.

این یک حقیقت بیولوژیکی است. از زمان‌های قدیم مردان وظیفه رویارویی با دشمن را بر عهده داشتند، به همین دلیل مغز آن‌ها به‌گونه‌ای تکامل‌یافته که بتوانند این کار را انجام دهند. برای انجام این کار آن‌ها باید احساسات خود را کنترل می‌کردند. درحالی‌که زنان نقش‌های ارتباطی را بر عهده داشتند، آن‌ها زایمان می‌کردند و در محیط‌های عمومی فعالیت داشتند.

بنابراین تکامل زنان و مردان در قرن‌های مختلف در رفتار امروزی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که زنان از مردان انتظار رفتار صمیمانه‌تری دارند و مردان هم به دلیل نداشتن این احساسات موردانتقاد قرار گرفته‌اند.

2. این تفاوت‌های تکاملی همه‌چیز را آسان‌تر نکرده است.

مشکل دیگری وجود دارد که “عدم مطابقت تکاملی” نامیده می‌شود. به این معنا که جسم و مغز زنان و مردان در سالیان مختلف به شکل‌های متفاوتی تکامل یافته‌اند. دیگر مردان مجبور نیستند برای ادامه بقا شکار کنند و یا زنان دیگر مجبور نیستند نقش‌های ارتباطی را بر عهده بگیرند.

این تفاوت‌ها در زنان و مردان نگرانی و گیجی را ایجاد می‌کنند، اما اگر بتوانند درباره این تفاوت‌ها با یکدیگر صحبت کنند در رابطه‌شان به صلح و هماهنگی بیشتری می‌رسند.

3. ممکن است که مردان و زنان درباره رابطه جنسی و عشق توافق نداشته باشند.

ازآنجایی‌که ظرفیت مردان در مسائل احساسی مشابه زنان نیست، بنابراین نمی‌توانند درباره رابطه جنسی و عشق همان نظرات را داشته باشند. برای مثال، مردان 4 برابر زنان رابطه جنسی را با عشق یکی می‌دانند. حتی بسیاری از تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مردان سریع‌تر از زنان عاشق می‌شوند. بنابراین مردان و زنان باید بدانند زمانی که درباره عشق حرف می‌زنند، منظورشان از هم کاملاً متفاوت است، به همین دلیل ارتباط میان آن‌ها بسیار مهم است.

4. جنسیت همه‌چیز نیست.

اگرچه تفاوت‌های ذهنی و بیولوژیکی زنان و مردان بسیار زیاد است، اما باید بدانید برخی مسائل از جنسیت مهم‌تر و بزرگ‌تر است. ما فراتر از زن و مرد هستیم. ما انسانیم. اگر قرار باشد تفاوت‌های تکاملی زنان و مردان را در نظر بگیرید، باید انسانیت آن‌ها را هم در نظر داشته باشید. زیرا تمام انسان‌ها با یکدیگر تفاوت دارند، نه‌فقط زنان و مردان.

5. رابطه زن و مرد در طول سال‌ها تکامل می‌یابد.

زوج‌هایی که چندین سال باهم بوده‌اند باید این مورد را خوب بدانند. اگر یک زوج در سنین 20 سالگی با یکدیگر ازدواج می‌کنند و بعد متوجه تغییرات می‌شوند، باید بدانند که رابطه‌شان در طول سال‌ها شکل می‌گیرد. مشاغل، بچه دارشدن، مشکلاتی مانند بازنشستگی و بیماری و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند روابط میان زنان و مردان را تحت تأثیر قرار دهد. آن‌ها باید این مسئله را بدانند که بخشی از عشق و علاقه‌شان نسبت به یکدیگر در طول سالیان طولانی تکامل می‌یابد.

فقط به یاد داشته باشید که زنان و مردان از زمان پیدایش آفرینش با یکدیگر همزیستی داشته‌اند.

به درست است که یکدیگر را آزار می‌دهند و ممکن است همیشه یکدیگر را درک نکنند، اما هرچه قدر بیشتر باهم صحبت کنند و تفاوت‌هایشان را بشناسند، بیشتر به نتیجه می‌رسند.

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. رضا

    اردیبهشت 15, 1397

    عدم درک زن و فروپاشی خانواده

    همینکه مرد پس از هزاران سال همزیستی و همخوابگی با زن حتی یک حرف حساب در باره زن ندارد و کل فلسفه های مردانه در باره زن مُهر سکوت و گاه فحاشی بر لب دارد ولی در عوض خداوند را در پشت آسمان هفتم درک کرده است سندی لازم و کافی بر حماقت مرد است. و اینکه خدای فلسفی مرد اصلاً چه موجودی است که پس از هزاران سال اثبات شدن به ناگاه نفی و نابود شد.

    اگر مرد توانسته بود به سوی درک زن گام بردارد خانواده به سوی فروپاشی نمی رفت و اماکن فساد مستمراً رونق نمی یافت و مبدل به یکی از مهمترین ارکان این تمدن مردانه نمی شد.

    تمدن مردانه تمدنی تماماً احمقانه است. این حماقت امروزه از همه جای این تمدن می بارد، تمدنی که در همه ارکان و اجزایش به سوی خود – براندازی و خود – مسخرگی می رود….

    استاد علی اکبر خانجانی

    کتاب فلسفه وجودی مرد ص ۵۷

    پاسخ

    • مهدی در پاسخ به رضا

      اردیبهشت 17, 1397

      هر مرد در دنیای خود یه میدان نبرد دارد. فقط مساحتش فرق می کند این میدان می تواند روح زن باشد یا کوچه پس کوچه های پرترافیک برای دعوا با دیگران و یا دنیای بار و تجارت و سیاست . دنیای ما مردان عجیب کثیف است اگر هم نتوانیم در جایی مردانگیمان را به رخ دیگران بکشیم از روی احساس زنهایمان که می توانیم رد شویم بگوییم ما مرد هستیم.

      پاسخ