چگونه فیلم مستقل خود را تبلیغ کنید

فرایند فیلمسازی زمانی که یک کارگردان و تهیه کننده تولید برداشت پایانی را اعلام می‌کنند به پایان نمی‌رسد. مدت طولانی پس از تولید فیلم و توزیع آن، باید فیلم را تبلیغ و بازاریابی کنید. گرچه تبلیغ فیلم به اندازه نویسندگی، پیش تولید، استوری بوردینگ، طراحی صحنه، کار با بازیگران، ویرایش و افزودن جلوه‌های ویژه، برای کارگردان مهیج نیست، اما در موفقیت کلی فیلم تاثیرگذار است. بدون تبلیغ کافی فیلمتان دیده نخواهد شد. در اینجا می خواهیم درباره تبلیغ فیلم مستقل شما را راهنمایی کنیم. با پروشات همراه باشید.

5 راه برای تبلیغ یک فیلم مستقل

مهم نیست فیلمتان یک فیلم الهام بخش در یک فستیوال خواهد بود یا فیلمی کوتاه در یوتیوب یا ویمئو. در هر صورت باید برای فیلمتان خوب تبلیغ کنید. اختراع تکنولوژی دیجیتال صنعت فیلم را دگرگون کرده است. در دنیای Final Cut, Premiere و iMovie سالانه فیلم‌هایی تولید می‌شوند که تعدادشان از مجموع پنج دهه فعالیت سینما بیشتر است. برای ساخت فیلمی شناخته شده، باید استراتژی بازاریابی خود را ارتقا دهید.

استودیوهای اصلی لس آنجلس و نیویورک برای تبلیغ فیلم‌های خود منابع مالی و تجاری بسیاری دارند. شما به عنوان یک تهیه کننده یا کارگردان فیلم مستقل چنین منابعی ندارید، اما به تعداد زیادی از مردم دسترسی دارید. این کار اینگونه است:

1. یک تریلر جذاب خلق کنید: حتی در عصر دیجیال هم تریلر سینمایی بخش مهمی از بازاریابی برای یک فیلم است. یک تریلر خوب جذاب است (اگر برای تبلیغ یک تریلر باشد)، جالب است (اگر برای تبلیغ یک کمدی باشد)، و در همان ثانیه‌های اول خیره کننده است. اگر تماشاگر خاصی را مدنظر دارید، باید با روایت استادانه نظرشان را جلب کنید.

2. در شبکه اجتماعی کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید: پلتفرم‌های تبلیغاتی اینترنت به جمعیت زیادی دسترسی دارند. از افرادی که می‌خواهید به آنها دسترسی داشته باشید یک لیست تهیه کنید، و معیارهایی مانند سن، جنسیت، درآمد و علایق اصلی‌شان را فهرست کنید. در هنگام تبلیغات در رسانه دیجیتال، مطمئن شوید تبلیغاتتان برای مخاطب موردنظر در لیست به نمایش دربیاید. در بازار رسانه‌ای امروز، بازاریابی آنلاین (و مخصوصاً بازاریابی شبکه اجتماعی) برای تبلیغ همه چیز، از فیلم کوتاه گرفته تا چندگانه‌های ابرقهرمانی سینما، از تبلیغات تلویزیونی پیشی گرفته است.

3. یک وبسایت ساده فیلم خلق کنید: اگر تیلر بزرگ و کمپین تبلیغاتی متمرکز دارید، باید در وبسایت فیلم خود برای مخاطب بالقوه از آن استفاده نمایید. در روزهای اولیه اینترنت، حرفه‌های تبلیغات معتقد بودند وبسایت باید از بازی‌های مرتبط و محتوای خاص پر باشد تا بتواند موردتوجه قرار گیرد. وبسایت های سینمایی امروز چنین ترفندهایی را دنبال نمی‌کنند. حداقل اینکه می‌توانید یک صفحه را به تریلر فیلم و لینک‌های تماشای آن اختصاص دهید، این لینک‌ها می‌توانند درباره میزان موفقیت اثر یا زمان پخش در سینماهای محلی باشد.

4. یک رویداد عمومی ترتیب دهید: همه تبلیغات سینمایی فیلم‌ها و سریال‌ها را دیده‌اند. تماشای یک رویداد تبلیغاتی زنده کمتر پیش می‌آید. بنابراین چنین رویدادهای برای مخاطب به یادماندنی‌تر هستند. اگر بودجه بازاریابی کافی دارید، تماشای یک رویداد تبلیغاتی فیلم مخاطب را بیشتر به خرید بلیت و تماشای آن سوق می‌دهد تا تماشای آگهی تلویزیونی یا اینترنتی.

5. تبلیغاتی کلامی خلق کنید: برخی از سینمادوستان با تأثیر یک تریلر یا کمپین تبلیغاتی به سینما نمی‌روند. آن‌ها دوست دارد از افرادی که می‌شناسند، و به آنها اعتماد دارند، درباره فیلم بشنوند. برای بسیاری از مردم این افراد یعنی دوستان و خانواده، اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی، منتقدین فیلم و بلاگرها. اگر مردم در خارج از فضای تبلیغاتی درباره فیلمتان صحبت کنند، می‌توانید مخاطبی را که به آنها دسترسی ندارید به خود جلب کنید.

3 نکته مهم برای تبلیغ فیلم

برای برخی از فیلمسازان و تهیه کنندگان تبلیغ فیلم لذت لخش و جالب است، برای بقیه نوعی وظیفه دشوار. کارگردان‌ها و تهیه کنندگان فیلم‌های مستقل باید برای تبلیغ فیلم چیزهای مختلفی را متعادل کنند، و این کار گاها دشوار است. هر حسی که به این کار داشته باشید، باید قبول کنید که بخشی از فرایند کلی ساخت یک فیلم است. در اینجا سه نکته برای جلب توجه و تمرکز شما برای این کار را معرفی کنیم:

1. سخت تلاش کنید تا توجه مطبوعات را جلب نمایید: مطبوعات شامل روزنامه‌ها، مصاحبه با عوامل، صفحات منتقدین و رویدادهای عمومی، بهترین راه برای جلب نظر منتقدین و روزنامه نگاران برای نوشتن درباره فیلم شماست. اگر می‌توانید اعضای فیلم را با تلویزیون، رادیو یا پادکست‌های مهم همراه کنید، به مخاطب عام دسترسی پیدا خواهید کرد.

2. به طرفداران فیلم یا تلویزیون فعلی دسترسی پیدا کنید: اگر فکر می‌کنید فیلم شما برای طرفداران فیلم دیگری جذاب باشد، به آن طرفداران دسترسی پیدا کنید. پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای این کار عالی هستند. به گفتگوهای توییتری بپیوندید، از هشتگ های اینستاگرام استفاده کنید، و به گروه‌های فیسبوک آن فیلم‌ها بپیوندید. اگر تریلر را در یوتیوب می‌گذارید، از کلیدواژه‌هایی استفاده کنید که فیلم شما را به فیلم و سریال‌های طرفداران مرتبط می‌کند.

3. با فیلمسازان مستقل دیگر صحبت کنید: عامل موفقیت آنها را بدانید. اگر با آنها رابطه نزدیک دارید، و آنها زمان کافی دارند، از آنها بخواهید فیلم را تماشا کرده، و نظرشان را به شما بگوید. اگر آن فیلمساز کمپانی تولید فیلم دارد، شاید از فیلمتان خوشش آمده، و در پخش آن سرمایه گذاری کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم