هرکسی عشق را به شکل متفاوتی نشان می‌دهد، زبان عشق شریکتان را پیدا کنید

آیا تابه‌حال احساس کرده‌اید که عشقتان شما را درک نمی‌کند؟ آیا تابه‌حال احساس کرده‌اید که زبان یکدیگر را درک نمی‌کنید؟ در حقیقت، بسیاری از شما این‌گونه فکر کرده‌اید. هر فرد در جهان عشق را به نگاه خودش درک نموده و آن را نشان می‌دهد. به همین دلیل ممکن است در درک یکدیگر دچار مشکل شوید. این به این معنا نیست که یکی از شما دیگری را کمتر دوست دارد.

بنابراین اگر به زبان متفاوتی عشق را نشان می‌دهید پس چگونه می‌توانید یکدیگر را درک کنید. گری چپمن (Gary Chapman)، مشاور روابط و نویسنده، دراین‌باره یک کتاب نوشته است – “5 زبان عشق: راز عشق ماندگار”. با دانستن زبان عشق خود و شریکتان می‌توانید رابطه بهتری داشته باشید. این 5 مورد چه هستند؟

1. کلمات تأییدکننده

اگر این‌گونه صحبت می‌کنید، پس عشق خود را از طریق کلمات نشان می‌دهید. همیشه بر عشق خود تأکید می‌کنید، و عشق خود را ستایش می‌کنید. به او بگویید که شما عشقتان را این‌گونه نشان می‌دهید. این حقیقت درباره شما نیز صدق می‌کند. اگر شما هم عشق را این‌گونه نشان می‌دهید پس شریک خود را مطلع کنید. بنابراین شنیدن جمله‌ای مانند “به خاطر اینکه در زندگی‌ام هستی ازت ممنونم” در شما احساس خوشایندی ایجاد می‌کند.

2. نشان دادن عشق از طریق عمل

برخی از افراد عمل‌گرا که چندان احساساتی نیستند ترجیح می‌دهند عشق را از راه عمل نشان دهند. به او نشان دهید از اینکه برایتان صبحانه آماده می‌کند، ظرف‌ها را می‌شوید و خانه را تمیز می‌کند، چقدر خوشحال می‌شوید. بنابراین شما هم باید با کارهای عملی عشق خود را به او نشان دهید. در هنگام صبح در آماده شدن به او کمک کنید، غذایش را بسته‌بندی کنید و گاهش ماشینش را بشویید. با این کار به او نشان می‌دهید که دوستش دارید.

3. دریافت هدایا

برخی تصور می‌کنند افرادی که دریافت هدایا را دوست دارند انسان‌های سطحی هستند. اما این حقیقت ندارد. دریافت هدایا از فردی که دوستش دارید نشان می‌دهد که او به خوشحال کردن شما فکر کرده و برای انتخاب یک هدیه برایتان تلاش کرده است. اگر زبان عشق شما چنین است پس این هدایا می‌تواند نشان‌دهنده عشق و محبت شما باشد. نیازی نیست یک هدیه بزرگ خریداری کنید. هدیه‌ای مانند شکلات یا یک شاخه گل می‌تواند او را خوشحال کند.

4. زمان مفید

برای افرادی که زبان عشقشان چنین است، زمان اهمیت بسیاری دارد. زمانی که عشقتان کل روز را با شما صرف می‌کند، احساس خوشبختی می‌کند. در دنیای امروز زمان یک گنجینه باارزش است. به شریک خود نشان دهید که زمان برای شما مهم است. باید باهم به پیک‌نیک بروید، در کنار ساحل قدم بزنید، و در آخر هفته‌ها به سفر بروید. اگر زبان عشق شریکتان چنین است پس برای او وقت صرف کنید تا عشق و علاقه خود را به او نشان دهید.

5. لمس فیزیکی

چه کسی ممکن است در آغوش کشیدن و بوسیدن را دوست نداشته باشد؟ البته که همه ما دوست داریم. اما برخی از افراد برای درک عشق به این روابط فیزیکی بیشتر نیاز دارند. اگر شما چنین هستید به شریکتان نشان دهید که در نزدیکی او آرامش و امنیت بیشتری دارید و برای چند لحظه کل جهان را فراموش می‌کنید. اگر شریکتان چنین است، هر وقت کنارش هستید دستش را محکم بگیرید، این کار باعث می‌شود که او احساس خوبی داشته و رابطه‌تان بهتر شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم