3 راه برای جلوگیری از رشد مو به سمت داخل

اخیراً مردی به نام راجر لوگان برای برداشتن یک تومور تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما در حین عمل پزشکان متوجه شدند که این توده موی در حال رشد است. ازآنجایی‌که درمان نشده بود، رشد کرده و بسیار حجیم شده بود. راجر پیش از عمل جراحی قادر نبود کارهای روزانه‌اش را انجام دهد. خوشبختانه عمل جراحی او خوب پیش رفت و حالش بهتر شد.

اگرچه اغلب موهایی که به سمت داخل رشد می‌کنند چنین عواقبی ندارند، اما بهتر است که بدانیم چگونه باید این موها را از بین ببریم یا از رشد آن‌ها پیشگیری کنیم. ممکن است برخی اصلاً با این مشکل روبه‌رو نشوند و باقی افراد آن را به‌شدت تجربه کنند. در اینجا سه‌راه را به شما معرفی می‌کنیم که از رشد موها به سمت داخل پیشگیری می‌کنند.

1. پس از دوش آب داغ موهای زائد را اصلاح کنید

گرفتن دوش آب داغ پیش از اصلاح موها را صاف نموده و منافذ پوست را باز می‌کند. بخارآب منافذ پوست را نرم نموده و باعث می‌شود که تیغ به‌آرامی روی آن سر بخورد. در این حالت احتمال بریدگی و زخم پوست هم کمتر خواهد بود. اگر عجله دارید و برای گرفتن دوش آب داغ فرصت ندارید می‌توانید یک حوله گرم را روی پوست کشیده و یا چند قطره آب داغ روی پوست بپاشید. همچنین می‌توانید زیر دوش اصلاح کنید، درنتیجه تمیز کردن پوستتان زحمت کمتری خواهد داشت. فقط به یاد داشته باشید که برای باز شدن منافذ پوست باید پوست را گرم کنید.

2. پوست خود را لایه‌برداری کنید

یکی از بزرگ‌ترین دلایل رشد موی به سمت داخل سلول‌های مرده پوست هستند. در طول روز به علت محیط اطراف، اصطکاک و فعالیت‌های روزانه، برخی از سلول‌های لایه خارجی پوست می‌میرند. قسمت اعظم این سلول‌های مرده خودشان می‌افتند، اما بخشی از آن‌ها روی پوست می‌مانند. این سلول‌های مرده مانع از این می‌شوند که فولیکول‌های مو به سمت خارج رشد کنند، درنتیجه فولیکول مو به سمت داخل یا اطراف رشد می‌کند.

یکی از بهترین راه‌های از بین بردن سلول‌های مرده پوست لایه‌برداری است. با یک محصول لایه‌بردار به‌آسانی می‌توانید سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید. محصولات لایه‌بردار مختلفی در بازار وجود دارد، بنابراین باید محصولی را انتخاب کنید که با پوست شما سازگار باشد. همچنین با کمک موادی مانند آرد، شکر، روغن نارگیل و مواد دیگر، می‌توانید لایه‌بردار خانگی خود را تهیه کنید. برای برداشتن لایه‌های مرده پوست باید حداقل هفته‌ای یک تا دو بار، عمل لایه‌برداری را انجام دهید.

3. از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید

اگر اغلب در بدنتان کیست‌های موی دیده می‌شود، می‌تواند به علت پوشیدن لباس‌های تنگ باشد. لباس‌های تنگ مانع رشد مو به سمت خارج می‌شوند. همچنین لباس‌های تنگ اصطکاک ایجاد نموده و اصطکاک پوست را افزایش می‌دهند. همچنین ممکن است مشکل ایجادشده به جنس لباس بستگی داشته باشد. پارچه‌های بدون منفذ و مصنوعی، در مقایسه با پارچه‌های دارای منفذ و طبیعی، اصطکاک بیشتری تولید می‌کنند. بیشتر مشکلات به علت پوشیدن ساق و یا شلوارهای یوگا، نایلون و لیرکا، است. بنابراین اگر با چنین مشکلی مواجه شدید سعی کنید جنس لباس‌های خود را عوض کنید تا ببینید آیا این مشکل کمتر شده و یا خیر. اگرچه موهایی که به سمت داخل رشد می‌کنند شدت مختلفی دارند، اما این تکنیک‌ها می‌توانند در جلوگیری از رشد آن‌ها مؤثر باشند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم