معرفی مینی سریال “بحران در شش صحنه” (Crisis in Six Scenes)؛ سیاست از نگاهی کمدی

“وودی آلن” را می‌توان یکی از کارگردان‌های صاحب سبک در ژانر کمدی دانست. اگرچه بسیاری از دوستداران سینما آثار او را نمی‌پسندند، اما در تمام فیلم‌ها و آثار این کارگردان مسائلی به سبک و سیاق خود او مطرح می‌شود که در عین کمدی بودن، سرشار از حس زندگی و البته تامل‌برانگیز هستند. آلن در سال 2016 یک مینی سریال کمدی با حال و هوای سیاسی دهه 1960 میلادی ساخت که تماشای آن برای طرفداران این کارگردان و البته دوستداران ژانر کمدی لذت‌بخش خواهد بود. در ادامه با معرفی مینی سریال “بحران در شش صحنه” همراه پروشات باشید.


  • نام سریال: “بحران در شش صحنه” (Crisis in Six Scenes)
  • ژانر: کمدی
  • نویسنده و کارگردان: : “وودی آلن” (Woody Allen)
  • بازیگران: “وودی آلن”، “مایلی سایرس”، “الین می”، “جان ماگارو”
  • سال تولید: 2016
  • شبکه: آمازون
  • تعدا قسمت‌ها: 6 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 30-23 دقیقه
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.6/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 16/100

تریلر سریال

قبل از هر چیز باید توجه کنید که برای تماشای این مینی سریال نباید به امتیازهای آن توجه کنید؛ بلکه فقط برای دیدن یکی از بامزه‌ترین روایت‌های تاریخی آماده شوید و بدانید که با هر شش اپیزود این سریال از خنده روده‌بر می‌شوید. هر کدام از شخصیت‌های این سریال در نوع خود دوست‌داشتنی و تاثیرگذار در روند داستان هستند و کارهای روزمره و تصمیمات آنها در طول داستان، هسته اصلی داستان را تشکیل می‌دهد.

داستان سریال “بحران در شش صحنه” که در دهه پرتلاطم شصت میلادی (که ایالات متحده با چالش‌های بزرگی همچون به قدرت رسیدن و ترور جان اف کندی، گسترش اعتراضات به جنگ ویتنام، گسترش اقدامات جنبش حقوق مدنی درگیر بود) روایت می‌شود و اوضاع خانواده‌ی سنتی و محافظه کار طبقه متوسط ساکن در حومه شهر نیویورک را به تصویر می‌کشد که با ورود مهمانی ناخوانده (با بازی مایلی سایرس) به منزل‌شان، با بحران و مشکلات جدی روبه رو می‌شوند و باورهایشان توسط این تازه وارد مهمان به چالش کشیده می‌شود.

وودی آلن در نقش سیدنی، پیرمردی است که از رویارویی با هر امر جدیدی واهمه دارد و با ورود مهمان پر دردسرشان زندگی‌اش حسابی به هم می‌ریزد و تحت هیچ شرایطی حاضر به زیر پا گذاشتن عقاید و اصول اخلاقی‌اش نیست. او مدام درحال جر و بحث با همسر و مهمانش بر سر مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. دیالوگ‌ها و رفتارهای این شخصیت یکی از کمدی‌ترین لحظات کل سریال را رقم می‌زد و شاید شما را به یاد افرادی مشابه این فرد در زندگی واقعی‌تان بیندازد!

در طرف دیگر داستان نیز گروهی از دوستان همسر سیدنی، کِی، وجود دارند که به صورت هفتگی در خانه آنها جمع شده و جلسه کتابخوانی برگزار می‌کنند. این گروه بعد از آشنا شدن با عقاید انقلابی لنی، مهمان ناخوانده خانواده، طرز تفکر و نگاهشان به مسائل روز به کلی تغییر می‌کند که این خود یک طنز طعنه‌آمیز و خنده‌دار است.

علاوه بر داستان پرتلاطم و اتفاقات عجیب و غریب و غیرمنتظره‌ای که در سریال “بحران در شش صحنه” رخ می‌دهد، موسیقی متن، طراحی صحنه و رنگ‌بندی‌های شات‌های آن نیز یکی از نقاط قوت و مثبت آن را تشکیل می‌دهند که در کنار دیالوگ‌های بامزه و شخصیت‌های داستان، آن را به یک تجربه لذت‌بخش و حال خوب کن تبدیل کرده است.

تصاویری از سریال “بحران در شش صحنه”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم