5 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “ببر پادشاه” (Tiger King) که باید تماشا کنید

“ببر پادشاه: قتل، ضرب وشتم و جنون” (Tiger King: Murder, Mayhem, and Madness) یک سریال مستند عجیب درباره یک صاحب باغ وحش دیوانه است که جنونش غیرقابل کنترل بوده، و نقشه قتل طرح می‌کند. جوزف مالدونادو-پاساج یا جو اکزوتیک در اوکلاهاما صاحب چندین ببر، شیر و گربه سانان بزرگ دیگر است. با این حال می‌دانیم برخی از فعالان حقوق حیوانات نگهداری از گربه سانان را غیرقانونی می‌دانند. یکی از این زنان کارول باسکین است که پناهگاه گربه سانان را اداره می‌کند، و هنگامی که برای مقابله با جو اقدام می‌کند، جو می‌خواهد او را به قتل برساند.

این سریال با اکران در تاریخ 20 مارس 2020 به خاطر مفهوم عجیبش طرفداران نتفلیکس را به خود جذب کرد. این سریال به کنترل و تجارت حیوانات خطرناک توسط انسان می‌پردازد. اگر هفت اپیزود این سریال را دیده‌اید، در اینجا می‌خواهیم سریال‌های مشابه “ببر پادشاه” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


5. با گربه‌ها درنیفت: شکار یک قاتل اینترنتی – Don’t F**k With Cats: Hunting an Internet Killer – 2019

این سریال یکی از نمونه‌هایی است که پس از تماشای “ببر پادشاه” به یاد آن می‌افتیم. یک سریال جنایی واقعی به کارگردانی “مارک لوئیس” درباره شکاری که با یک فیلم در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد. این فیلم کوتاه توسط لوکا ماگنوتا در سال 2010 آپلود شد، و او را در حالی نشان داد که با بی رحمی دو بچه گربه را می‌کشت. درنتیجه جستجویی آنلاین برای یافتن او آغاز شد، و ارتباط او با قتل وحشیانه یک دانش آموز چینی به نام “جون لین” آشکار شد.

همچنین بخوانید: معرفی 7 فیلم برتر براساس زندگی تد باندی (Ted Bundy) مخوف ترین قاتل سریالی تاریخ


4. این او بود: قتل‌های بسیار اد ادواردز – It Was Him: The Many Murders Of Ed Edwards – 2018

یک مستند درباره قتل سریالی که از آوریل تا می 2018 از پارامونت پخش شد، و به نوه شخصیت اصلی می‌پردازد که به قتل‌های رخ داده توسط پدربزرگش پی می‌برد. اد در سال‌های 1970 به پنج قتل متهم شد، اما به گفته “وین ولف” به قتل‌های بیشتری دست زده بود. بنابراین ولف به همراه کارآگاه جان کامرون در سراسر آمریکا سفری را آغاز می‌کند تا به حقیقت پی ببرد. به گفته کامرون، اد مسئول قتل لاسی پترسون و قتل‌های زودیاک بود.


3. نابغه شرور: داستان واقعی شیطانی‌ترین سرقت بانک در آمریکا – Evil Genius: The True Story Of America’s Most Diabolical Bank Heist – 2018

یک مستند جنایی واقعی درباره قتل برایان ولز در سال 2003، که به پرونده “بمب گردنی” یا “بمب گذار پیتزایی” شهرت داشت. ولز یک پیک پیتزا بود که با بمبی در گردنش به سرقت از بانک وادار شد. این مینی سریال چهار قسمتی از مهره‌های اصلی مصاحبه به عمل آورده، و با مارجری دیل-آرمسترانگ که گفته می‌شود مغز متفکر این نقشه بود، صحبت می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست فیلم‌های جنایی که بهترین ضدقهرمانان تاریخ سینما را معرفی کردند


2. گفتگوهایی با یک قاتل: نوارهای تد باندی – Conversations With A Killer: The Ted Bundy Tapes – 2019

طرفداران مستندهای قاتلین سریالی تد باندی را خوب می‌شناسند، مرد خوش قیافه‌ای که به قتل حدود 30 زن در سال 1978 متهم شد. این مینی سریال چهار قسمتی به زندگی تد پرداخته، و مصاحبه‌های ضبط شده با او، خانواده، قربانیان و مقامات را نشان می‌دهد.


1. ساختن یک قاتل – Making A Murderer – 2015

سریال اوریجینال دیگری از نتفلیکس که نقطه عطفی در ژانر جنایی واقعی محسوب می‌شد. سریال درباره اتهام اشتباه و زندانی شدن استیون آوری است که در آن از مصاحبه با دوستان، خانواده و مقامات قضایی و قانونی استفاده می‌شود. داستان نشان می‌دهد که او به مدت 20 سال به جرم مرتکب نشده در زندان ماند. او سرانجام آزاد شد، اما بار دیگر نیز به قتل متهم گردید.

همچنین بخوانید: 10 قاتل سریالی در تاریخ که در ملاعام به قتل مرتکب می‌شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم