13 فیلم عاشقانه که از تماشای آنها لذت خواهید برد

همه‌ی ما در زندگی به کمی عشق احتیاج داریم و گاهی اوقات هیج جایی بهتر از یک فیلم عاشقانه‌ی زیبا عشق را پیدا نمی‌کنیم. اگر دنبال فیلم‌های رمانتیکی می‌گردید که در این روزها بتوانید تماشا کنید، می‌توانید از فیلم‌های لیست زیر استفاده کنید. در لیست زیر فیلم‌هایی از سینمای کلاسیک گرفته تا کمدی-رمانتیک‌های دهه‌ی اخیر، فیلم‌های عاشقانه دراماتیک تا تریلرهای عاشقانه وجود دارند. با پروشات همراه باشید.


1. اون از سطح من بالاتر است – 2010 – She’s Out of My League

جی باروشل یکی از بازیگرانی است که همه دوستش دارند. فرقی ندارد که در چه نقشی بازی کند، در نقش یک معتاد به علف در فیم این پایان است، ورزشکاری جوان در گون و یا صداپیشگی چگونه اژدهای خود را تربیت کنید، درهرصورت همدردی بیننده را به دست می‌آورد. او بهترین انتخاب برای نقش اول فیلم او از سطح من بالاتر است بود. این فیلم کمدی رمانتیک جالب و زیبایی است که باروشل را با آلیس ایو همبازی کرده است و کاری کرده است که حتی یک‌بار هم به ذهن بیننده خطور نکند که آلیس ایو چرا از باروشل خوشش می‌آید. جذابیت باروشل با اعتماد به‌ نفس جذاب ایو ترکیب شده و به همراه یک فیلم‌نامه‌ی هوشمندانه و داستانی شیرین و کلاسیک این فیلم زیبا را به وجود آورده.


2. چه میشد اگر – What If – ۲۰۱۳

دنیل رادکلیف و زویی کازا یکی از از دوست‌داشتنی‌ترین و زیباترین زوج‌های سینمایی را در فیلم چه میشد اگر در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآوردند. چه میشد اگر دقیقا همان داستان دوست داشتنی و حال‌خوب‌کنی است که انتظارش را دارید. دنیل رادکلیف در این فیلم نقش مردی به نام والاس را بازی می‌کند که تجربه‌های بدی از روابط رمانتیک دارد و با زنی به نام چنتری با بازی زویی کازان آشنا می‌شود و دوستی زیبایی بینشان شکل می‌گیرد. جنتری با دوست‌پسرش زندگی می‌کند. جنتری و والاس سعی دارند با یکدیگر به این سوال پاسخ بدهند که چطور می‌شود با کسی که شاید نیمه‌ی گمشده‌مان باشد دوست صمیمی باشیم. شخصیت‌های اصلی در کنار نقش‌آفرینی زیبای شخصیت‌های مکمل آدام درایور و مکنزی دیوس که نقش یک زوج پرشور را بازی می‌کنند، توانسته‌اند تضاد عشق افلاطونی خودشان و آن‌ها به زیبایی نشان دهند. چه میشد اگر بامزه، دوست‌داشتنی و هوشمندانه است. یک کمدی رمانتیک واقعی با گروه بازیگران بی‌نظیر.


3. قفس پرنده – 1996 – The Birdcage

تنها چیزی که دنیای امروز ما نیاز دارد تا بتواند به لایف‌استایل‌های مختلف احترام بگذارد، فهمدین انسانیت افرادی است که سبک‌های زندگی نامتعارف‌تری دارند. فراتر از همه‌ی سیاست‌ها و تفاوت‌ها ما همه انسان هستیم. این جانمایه‌ی فیلم قفس پرنده است. فیلمی شاد و کمدی‌ای به شدت جذاب راجع به دو مرد همجنسگرا که در پالم‌بیچ فلوریدا زندگی می‌کنند ولی وانمود می‌کنند که آدم‌هایی عادی هستند تا پسرشان بتواند نظر خانواده‌ی همسرش را جلب کند. این دو مرد صاحب یک بار در فلوریدا هستند اما پدر همسر پسرشان یک سناتور است که در آن زمان با یک رسوایی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. نتیجه‌ی این رویارویی هرج‌ومرجی کمدی است که رابین ویلیامز و ناتان لین با نقش‌آفرینی‌هایشان آن را به اوج می‌رسانند. این فیلم به شدت خنده‌دار و زیبا است که رابطه‌ي رمانتیک بین این دونفر قلب تپنده‌ی آن است.


4. دفترچه خاطرات بریجت جونز – 2001 – Bridget Jones’s Diary

دفترچه خاطرات بریجت جونز یکی از بهترین فیلم‌های کمدی-رمانتیک قرن ۲۱ است. در این فیلم رنه زلوگر بازیگری که تا به حال دو جایزه اسکار برنده شده است را در یکی از واقعی‌ترین نقش‌هایش می‌بینیم، و او در اجرای این نقش کاملا درخشیده است. بریجت جونز زنی است که همه‌ی زن‌ها به او شباهت دارند. او جذاب و پرانرژی‌ است و با همبازی‌هایش هیو گرانت و کالین فرث مثلث عشقی بی‌نظیری را تشکیل داده است که بین دو تن از بزرگترین بازیگران مرد بریتانیایی و زلوگر تشکیل شده است. این فیلم به شدت خنده‌دار است، رضایت همه را جلب می‌کند و روابط رمانتیک رویایی را در خود دارد.


5. خود زندگی – 2018 – Life Itself

نمی‌شود گفت که فیلم خود زندگی یک فیلم رمانتیک خوب است. اما به‌هرحال فیلمی جذاب و نفس‌گیر و غیرقابل‌پیش‌بینی است که حتما باید تماشایش کنید. فقط باید سعی کنید قسمت‌های ناراحت‌کننده‌ی فیلم را کنار بگذارید و بر قسمت‌های ملودرام فیلم تمرکز کنید. خود زندگی فیلمی رمانتیک، کمدی و در عین‌حال خشن است که باید با احتیاط به آن نزدیک شوید اما نباید تماشایش را از دست بدهید.


6. بریتنی در یک ماراتون شرکت می‌کند – 2019 – Brittany Runs a Marathon

بریتنی در یک ماراتون شرکت می‌کند آن‌طور که فکر می‌کنید نیست. جیلیان بل در این فیلم نقش زنی را بازی می‌کند که اضافه وزن دارد و برای کم کردن وزن خودش تصمیم می‌گیرد که در ماراتون نیویورک شرکت کند و باور دارد که این کار زندگی‌اش را بهتر می‌کند. این ماراتون زندگی او را تغییر می‌دهد اما این تغییرات هم مثبت‌اند و هم منفی و به بل یاد می‌دهند که مشکلات او به خاطر شخصیت خودش هستند و نه قیافه و هیکلش. این فیلم یک فیلم غافلگیر کننده، شیرین و کمدی است و به اندازه‌ی خودش رمانتیک هم هست. بیشتر از هر چیز این فیلم احساساتی و تاثیرگذار است و بل توانسته نقش‌آفرینی کمدی و دراماتیک را در کنار هم اجرا کند. بریتنی در ماراتون شرکت می‌کند نه تنها یکی از بهترین کمدی‌های ۲۰۱۹ است بلکه یکی از بهترین فیلم‌های کل سال ۲۰۱۹ نیز هست.


7. بدون تعهد – 2011 – No Strings Attached

فیلم بدون تعهد به پای کمدی رمانتیک‌های بزرگ سینما نمی‌رسید اما در نوع خود یکی از بهترین فیلم‌های این ژانر است که یکی از دوست‌داشتنی‌ترین روابط سینمایی را نشان می‌دهد ناتالی پورتمن و اشتون کوچر رابطه‌ي بازیگران این فیلم هستند. پورتمن پزشکی است که جنبه‌ی عاطفی روابط برایش مهم نیست و آن‌ها را نمی‌خواهد و تنها به خاطر روابط جنسی با یکی از دوستان خودش وارد رابطه می‌شود اما داستان به سمتی که او می‌خواسته پیش نمی‌رود. بدون تعهد فیلم زیبایی است که گاهی حرف‌های تند و تیز می‌زند اما همچنان شیرین و دوست‌داشتنی است.


8. یک لطف ساده – 2018 – A Simple Favor

فیلم‌های هیجان‌انگیز و پیچیده هیچوقت نمی‌توانند مانند فیلم یک لطف ساده ابزورد و جالب باشند. این فیلم راجع به مادری مجرد و تنها با بازی آنا کندریک است که بعد از اینکه قبول می‌کند مراقب پسر دوستش باشد وارد یک ماجرای پیجیده و عجیب می‌شود. معلوم می‌شود که دوست او، بلیک لایولی، شخصیتی عجیب و مهم بوده که پس از گم شدنش همه چیز به هم ریخته است. یک لطف ساده یکی از فیلم‌های نادیده گرفته‌شده‌ی سال ۲۰۱۸ است و از بسیاری از جهات حتی از فیلم هشت یار اوشن هم جالب‌تر و زیباتر است. بیننده‌ها هیچ‌وقت نمی‌دانند چه کسی به چه کسی علاقه دارد، چه کسی در دام چه کسی افتاده و چه اتفاقی قرار است بیفتد و همین فیلم را جالب کرده است. یک لطف ساده فیلمی است که از آغاز تا انتهایش تمام توجه‌تان را به خودش جلب می‌کند.


9. بیمار بزرگ – 2017 – The Big Sick

داستان واقعی زندگی کمیل نانجیانی و امیلی گوردن الهام‌بخش ساختن بهترین فیلم رمانتیک چند سال گذشته یعنی بیمار بزرگ شده است. مایکل شوالتر این فیلم را کارگردانی کرده و کمیل نانجیانی و امیلی گوردن فیلم‌نامه‌ی آن را نوشته‌اند. در این فیلم کمیل نانجیانی در نقش خودش و زویی کازان در نقش امیلی بازی کرده‌اند. فیلمی که ماجرای عاطفی دونفر را روایت می‌کند که برخلاف تفاوت‌های زیاد فرهنگی و توقعات خانواده‌هایشان و حتی یک بیماری کشنده عاشق هم می‌شوند و با هم می‌مانند.

ماجرای فیلم راجع به یک استندآپ کمدین (نانجیانی) است که عاشق زنی (کازان) می‌شود که در یکی از اجراهایش مسخره‌اش می‌کند. او رابطه‌اش را از خانواده‌اش پنهان می‌کند که از او می‌خواهند با دختری که آن‌ها انتخاب کرده‌اند ازدواج کند. اما رابطه‌ي این دونفر با مشکل بدتری مواجه می‌شود و آن به کما رفتن امیلی است. کمیل در این میان با پدر و مادر امیلی رابطه‌ی بسیار خوبی برقرار می‌کند و بیش از پیش عاشق امیلی می‌شود. این فیلم بسیار احساساتی است و در مورد ذات خوب، خانواده و تعهد است. بیمار بزرگ جستجویی زیبا درباره‌ی عشق است و با نقش‌آفرینی‌های زیبا یکی از بهترین فیلم‌های رمانتیک شده است.


10. ندیمه – 2016 – The Handmaiden

فیلم ندیمه یکی از بهترین فیلم‌های هیجان‌انگیز و اروتیکی است که تا به حال ساخته شده است. پارک چان-ووک با الهام از داستانی ملودرام نوشته‌ی سارا واترز داستانی راجع به کره در سال ۱۹۳۰ و زمانی که تحت اشغال ژاپن بود نوشته است که در آن دختری به عنوان ندیمه وارد یک خانه‌ی مجلل و سلطنتی می‌شود اما با بانوی خودش وارد یک رابطه‌ی عاطفی می‌شود که همه‌ چیز را برای همیشه تغییر می‌دهد. در ابتدای داستان ما از زاویه دید مردی که با دزدی و خدمت به یک اشراف‌زاده‌ی تقلبی قصد فریب دادن ندیمه و به دست آوردن ثروت او را دارد با داستان آشنا می‌شویم اما با پیش رفتن در داستان لایه‌های جدیدی از روایت و شخصیت‌ها را میبینیم و لحظه به لحظه بیشتر به عمق بازی‌هایی که شخصیت‌ها برای هم طرح کرده‌اند پی میبریم. این فیلم در عین رمانتیک بودن یکی از پیچیده‌ترین و زیباترین فیلم‌های آسیایی است.


11. باشگاه کتاب – ۲۰۱۸ – Book Club

در فیلم باشگاه کتاب گروه باورنکردنی‌ای از بازیگرهای زن فیلم‌های کمدی دور هم جمع شده اند و فیلمی سرگرم کننده در ژانر کمدی رماتیک پدید آورده‌اند. دایان کیتون، جین فوندا، کندایس برگن و مری استینبورگ در نقش دوستانی که سال‌هاست در یک باشگاه کتاب عضو هستند بازی می‌کنند. آن‌ها بعد از خواندن کتاب پنجاه طیف خاکستری تصمیم می‌گیرند تغییراتی در زندگی خودشان بدهند. همه‌ي آن‌ها برای هیجان انگیزتر کردن زندگی‌شان چاره‌ای می‌اندیشند و باید با آن روبرو شوند. برای یکی پیدا کردن شور و شوق جدید در زندگی زناشویی طولانی و برای دیگری وارد شدن به رابطه‌ای جدید بعد از سال‌ها باعث به وجود آمدن موقعیت‌های زیبا و کمدی می‌شود. بهترین لحظات فیلم زمانی است که آن‌ها دور هم جمع می‌شوند و می‌خندند و کتاب پنجاه طیف خاکستری را می‌خوانند.


12. رابطه دو شبه – 2014 – Two Night Stand

خیلی از فیلم‌های رمانتیک زمانی شکل می‌گیرند که دونفر در جایی با هم گیر افتاده‌اند و مجبورند زمانی را با هم سپری کنند. در این فیلم مایلز تلر و آنالی تیپتن در نفش دو نفر بازی می‌کنند که در یک سایت دوست‌یابی همدیگر را پیدا می‌کنند و شبی را باهم می‌گذرانند اما روز بعد با هم در اثر یک طوفان در آپارتمان کوچک میلز گیر می‌کنند. میلز و آنالی رابطه‌ی جالبی دارند و رفتارشان به هم می‌خورد و همین رابطه فیلم را جلو می‌برد و حتی وقتی که داستان در به هم زدن مرزهای امنیت شخصی تند عمل می‌کند این رابطه زیبا و جالب باقی می‌ماند. در این فیلم روابط عاطفی گرم و پرشور و دوستی‌های جالب و دیالوگ‌های هوشمندانه چیزی است که بیننده را پای فیلم نگه می‌دارد و همدردی او را برمی‌انگیزاند.


13. ماه‌زده – 1987 – Moonstruck

کمتر فیلمی توانسته مانند ماه‌زده  ماهیت دیوانه‌وار عشق‌های ممنوعه را نشان دهد. این فیلم کمدی رمانتیک در سال ۱۹۸۷ برنده‌ی سه جایزه اسکار شد. شر در این فیلم نقش لورتا را بازی می‌کند که زنی ساکن بروکلین است که عاشق نیکلاس کیج برادر نامزدش می‌شود. شر و کیج در بهترین حالت ممکن بازی می‌کنند و بیننده را با خود به دیوانگی می‌کشانند و احساسات شدیدی را با مخاطب به اشتراک می‌گذارند. شر واقعا لایق دریافت جایزه اسکار بود. فیلم ماه‌زده بهترین انتخاب برای زمانی است که دوست دارید فیلمی کمدی رمانتیک و در عین حال ملودرام تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. TORNADO666

    فروردین 19, 1399

    سلام این چنتارم به لیست اضافه کنید

    ۱- پنج فوت جدا
    ۲-نوتبوک
    ۳-وان دی
    ۴-افتر
    ۵-بخت پریشان

    پاسخ

  2. کیارش

    فروردین 15, 1399

    تایتانیک کو

    پاسخ

  3. sky

    فروردین 15, 1399

    اگر بخواهید یک فیلم از بین همه ی این ها انتخاب کنید کدام را انتخاب میکنید؟

    پاسخ

    • کیارش در پاسخ به sky

      فروردین 16, 1399

      بدون تعهد رو من دیدم قشنگ بود

      پاسخ

    • Moonstruck در پاسخ به sky

      فروردین 20, 1399

      بدون شک:moonstruck

      پاسخ

    • فرهاد فزادشونم در پاسخ به sky

      اردیبهشت 3, 1399

      فیلم هندی. 95

      پاسخ