معرفی فیلم “حقه‌بازی آمریکایی” (American Hustle)؛ داستانی از بازی‌های جنایی و فریب‌های انسانی

“دیوید او راسل” در فیلم “حقه‌بازی آمریکایی” همان تیم بازیگری فیلم “دفترچه امیدبخش” را تکرار کرده است. جنیفر لارنس و بردلی کوپر در این فیلم بازی‌های درخشانی ارائه دادند. فیلم “حقه‌بازی آمریکایی” فیلمی با لحنی نیش و کنایی است که عناصری از فیلم‌های مارتین اسکورسیزی را در خود جای داده است. بازیگران فیلم نقش آفرینی‌های بسیار پرحرارتی دارند و حالتی از انرژی و اشتیاق در فیلم و علی‌الخصوص در شخصیت رزالین روزنفیلد با بازی جنیفر لارنس موج می‌زند. در این مقاله به معرفی فیلم “حقه‌بازی آمریکایی” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “حقه‌بازی آمریکایی” (American Hustle)
  • ژانر: درام، کمدی، جنایی
  • کارگردان: “دیوید او. راسل” (David O. Russell)
  • بازیگران: کریستین بیل، ایمی آدامز، بردلی کوپر، جنیفر لارنس، جرمی رنر
  • جوایز: گلدن گلوب بهترین فیلم کمدی و بهترین بازیگر نقش اول زن، نامزد یازده اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول و مکمل زن و مرد
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 92/100

تریلر فیلم

فیلم “حقه‌بازی آمریکایی” تمام آن چیزی که یک فیلم جنایی باید داشته باشد را در خود جای داده است؛ رابطه‌های پر تلاطم و فریب‌دهنده، اتفاقات غیرمنتظره و روایتی که هر لحظه جذاب‌تر و حساس‌تر می‌شود. این فیلم در تمام مدت بیننده را محو داستانش کرده و در انتها نیز با پایان‌بندی کامل و شوکه‌کننده‌اش رضایت و تحسین مخاطب را به همراه دارد.

گروه بازیگری فیلم “حقه‌بازی آمریکایی” ستارگانی‌اند که حضور هر کدام به‌تنهایی یک فیلم را دیدنی و جذاب می‌کند؛ چه برسد به اینکه همه آنها کنار هم نقش‌آفرینی‌های زیرکانه، متفاوت و تاثیرگذار بر روند کلی داستان را ایفا کنند. “حقه‌بازی آمریکایی” داستان دو شیاد به نام‌های  ایروینگ روزنفیلد (با بازی کریستین بیل) و دوست دخترش سیدنی پروسر (با بازی ایمی آدامز) را نشان می‌دهد که در تلهٔ مأمور اف‌بی‌آی، ریچی دی مازو (با بازی بردلی کوپر)، گیر افتاده‌اند و در ازای آزادی خود در دستگیری سیاست‌مداران رشوه‌خوار با او همکاری می‌کنند. ریچی این دو شیاد را وادار می‌کند تا در درون مافیای پولشویی صاحبان قدرت و سیاستمداران نیوجرسی وارد شوند؛ از جمله این سیاستمداران شهردار کارمین پولیتو (با بازی جرمی رنر) می‌باشد که ایروینگ از راه جلب اعتماد و دوستی با وی به درون سیستم مافیایی راه می‌یابد.

اما همانطور که از یک فیلم جنایی و به‌خصوص مافیایی انتظار می‌رود، داستان فیلم و همچنین روابط شخصیت‌های آن طبق برنامه پیش نمی‌رود و اتفاقاتی پیش‌بینی نشده و جدال‌آمیز، روند کلی داستان را تغییر داده و علاوه بر ایجاد هیجان، پیچیدگی‌هایی در آن ایجاد می‌کند که مخاطب را سردرگم کرده و او را قدم به قدم با فریب‌های داستان آشنا می‌کند.

فیلم “حقه‌بازی آمریکایی” به‌خوبی توانسته است از ژانر کمدی سیاه هم در تعریف داستانش استفاده کند؛ طنز موجود در این فیلم شاید برای همه قابل لمس نباشد اما اگر بیننده باهوشی باشید حتما از وجود دیالوگ‌هایی زننده و اتفاقات نمادین این فیلم لذت می‌برید.

تصاویری از فیلم “حقه‌بازی آمریکایی”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم