آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 65)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. جان سخت – Die Hard – ۱۹۸۸

ژانر: مهیج

کارگردان: جان مک‌تیرنان (John McTiernan)

بازیگران: بروس ویلیس، آلن ریکمن، پال گلیسون

تریلر فیلم

جان سخت یکی از برترین فیلم های اکشن سینماست که به داستان جان مک کلین، افسر اداره پلیس نیویورک سیتی، می پردازد که برای انجام ماموریت های خود هرکاری می کند. تاکنون پنج سری از این فیلم ساخته شده و بروس ویلیس نقش آفرینی به یادماندنی ارائه می دهد. فیلم های جان سخت تمام عناصر لازم فیلم های اکشن را دارا هستند: صحنه های اکشن، ویلن شروو و قهرمانی که هرگز تسلیم نمی شود. داستان جذاب و اجراهای دیدنی باعث تمایز این فیلم خواهد شد.


2. هتل بزرگ بوداپست – 2014 – The Grand Budapest Hotel

ژانر: درام، کمدی، جنایی

کارگردان: “وس اندرسن” (Wes Anderson)

بازیگران: رالف فاینز، تونی ریوولوری، آدرین برودی، سیرشا رونان، جود لا، تیلدا سوئینتن

تریلر فیلم

“هتل بزرگ بوداپست” داستانی جنایی و ماجراجویانه را دنبال می‌کند که با کمدی لذت‌بخشی همراه شده و روایتی جذاب و دیدنی را به مخاطب عرضه می‌کند. اتفاقات این فیلم از جایی آغاز می‌شود که یک نویسنده با مرور خاطراتش، ما را همراه خود به هتلی بزرگ به نام بوداپست می‌برد، و ماجرایی را که بیست سال پیش برایش رخ داده است را تعریف می‌کند. او از ملاقاتش با صاحب هتل که فردی به نام زیرو مصطفی است می‌گوید و این ملاقات ما را به سالها قبل برمی‌گرداند، زمانی که در دهه سی میلادی زیرو به‌عنوان پسر جوانی در هتل بوداپست استخدام می‌شود و با صاحب آن هتل یعنی آقای گوستاو (با بازی رالف فاینز) رابطه صمیمی برقرار می‌کند. این فیلم موفق به کسب جایزه اسکار بهترین موسیقی، بهترین طراحی صحنه، بهترین آرایش مو و چهره‌پردازی شد.


3. کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو – 2011 – Captain America: The First Avenger

ژانر: اکشن، ابرقهرمانی

کارگردان: جو جانستون (Joe Johnston)

بازیگران: کریس ایوانز، تامی لی جونز،‌ هوگو ویوینگ،‌ هایلی اتول

تریلر فیلم

این فیلم که اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های کاپیتان آمریکا است، داستانش از جایی شروع می‌شود که در نیویورک، استیو راجرز در استخدام ارتش برای جنگ جهانی دوم به دلایل مختلف بهداشتی و مشکلات جسمی رد می‌شود. راجرز که به نمایشگاه فناوری‌های آینده به همراه دوست خود، گروهبان جیمز باکی بارنز می‌رود، دوباره تلاش می‌کند تا به ارتش بپیوندد. دکتر آبراهام ارسکین با شنیدن مکالمه راجرز با بارنز در مورد کمک او به جنگ، به راجرز این اجازه را می‌دهد تا به ارتش کمک کند. ارسکین او را به عنوان بخشی از آزمایش خود، ابر سرباز، استخدام می‌کند و سرهنگ چستر فیلیپس و پگی کارتر، مأمور بریتانیایی، او را می‌پذیرند.


4. دلقک – ۲۰۱۴ – Clown

ژانر: ترسناک

کارگردان: جان واتس (Jon Watts)

بازیگران: الی راث، اندی پاورز، لورا آلن

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره مردی است که برای جشن تولد پسرش لباس یک دلقک را می‌پوشد اما بعد از پایان مهمانی متوجه می‌شود که این لباس نفرین شده است و باعث تغییر شخصیت و حالت کسی می‌شود که آن را بر تن دارد. اگر می‌خواهید از ترس نفستان بند بیاید و با صحنه‌هایی خونین و غیرقابل تحمل روبرو شوید این فیلم را تماشا کنید!


5. دختر دیگر بولین – ۲۰۰۸ – The Other Boleyn Girl

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: جاستین چادویک (Justin Chadwick)

بازیگران: ناتالی پورتمن، اسکارلت جوهانسون، اریک بانا

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره “توماس بولین” و “الیزابت هاوارد” است که  صاحب دو دختر و یک پسر به نام‌های “آن”، “مری” و “جورج بولین” می‌شوند. “مری” (خواهر کوچکتر) با پسری به نام “ویلیم کری” ازدواج می‌کند؛ در حالی که خواهر بزرگتر همچنان مجرد است. پدر دختران و دایی آن‌ها که به دنبال قدرت و ثروت هستند، تصمیم می‌گیرند در سفری که می‌بایست “هنری هشتم” در آینده‌ای نزدیک به آن منطقه انجام می‌داد، “آن” را به او معرفی کنند به این امید که مورد پسند شاه قرار گیرد و شاه وی را به عنوان معشوقه و یکی از زنان خود قبول کند و آن‌ها نیز از این طریق به خواسته مورد نظر خود دست یابند. “آن” نیز می‌پذیرد که با آن‌ها همکاری کند.

اما درست هنگامی که همه چیز طبق نقشهٔ آن‌ها در حال پیش رفتن است، وقوع حادثه‌ای موجب می‌شود که توجه پادشاه به “مری” جلب شود و او را به کاخ دعوت نماید.  “مری” که علاقه‌ای به این کار نداشت، با موافقت همسرش مجبور می شود به این کار تن دهد.


6. لگیز – ۲۰۱۴ – Laggies

ژانر: کمدی، عاشقانه

کارگردان: “لین شلتون” (Lynn Shelton)

بازیگران: کیرا نایتلی، کلویی گریس مورتس، سم راکول

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره  دختری به نام “مگان” است که به تازگی نامزد کرده است و بعد از ماجراهایی از خانه فرار می‌کند و به طور اتفاقی با دختری ۱۶ ساله به نام “آنیکا” دوست می‌شود که با پدر مجردش زندگی می‌کند. “مگان” به مدت چند روز در خانه دوست جدیدش می‌ماند و رابطه عاشقانه‌ای بین او و پدر “آنیکا” شکل می‌گیرد. اتفاقات غیر منتظره و استفاده از کمدی جذاب این فیلم را به یکی از بهترین آثار کمدی-عاشقانه تبدیل کرده است که اوقات خوشی را برایتان رقم می‌زند.


7. کودک در زمان – 2017 – The Child in Time

ژانر: درام

کارگردان: “جولیان فارینو” (Julian Farino)

بازیگران: بندیکت کامبربچ، کلی مکدونالد، استیون کمپل مور

تریلر فیلم

داستان فیلم “کودک در زمان” درباره مرد نویسنده‌ای به نام استیفن (با بازی کامبربچ) است که دختر چهار ساله‌اش را بعد از خرید در یک فروشگاه بزرگ گم کرده و اکنون جدا از همسرش زندگی مشقت‌باری را می‌گذراند. استیفن تمام وسایل دخترش را در اتاقش نگه داشته و هنوز در شوک گم شدن او به سر می‌برد. او در اعماق وجودش حس می‌کند که دخترش زنده است و روزی به خانه بازمی‌گردد. موسیقی متن، فیلمبرداری و فضاسازی‌های فیلم اما در سطح خوبی قرار داشته و همگی با حال و هوای آن سازگار می‌باشند. پایان‌بندی داستان هم گرچه کمی عجولانه و غیرمنتظره است، اما غیر قابل پیش‌بینی و تاثیرگذار بوده و احساسات مخاطب را درگیر می‌کند.


8. کنارم بمان – ۲۰۱۸ – Stand By Me

ژانر: درام، خانوادگی

کارگردان: بانگ سیون (Bang Suin)

بازیگران: لی سون جائه، چا سون بائه

یک پدربزرگ در حال مرگ که نوه هایش را خودش بزرگ کرده، برای آن ها یادگاری های مخصوصی به جا می گذارد. این فیلم که طی سی روز ضبط شده، یک موضوع فلسفی زیبا را در قالب احساسات انسانی نشان داده و معنای زندگی را تعریف می کند. “کنارم بمان” از داستان های کوتاه موراکامی اقتباس شده و یک اثر سینمایی زیبا را پدید آورده است. یک فیلم خاص که باید درباره آن بحث شود.


9. ظرف ناهار – ۲۰۱۳ – The Lunchbox

ژانر: درام، رمانتیک

کارگردان: ریتش باترا (Ritesh Batra)

بازیگران: عرفان خان، نیمرات کار

تریلر فیلم

تنهایی و فقدان عشق در زندگی مسئله‌ای است که اگر ادامه پیدا کند، باعث ایجاد بحران جدی در میانسالی می‌شود انسان را در شرایط سختی قرار می‌دهد. داستان این فیلم درباره مردی به نام “ساجران” است که سال‌ها به عنوان یک حسابدار مشغول به کار بوده است. یک روز ظرف غذایی که همسر جوان یکی از کارمندان فرستاده است، به اشتباه به دست “ساجران” می‌رسد و این اتفاق باعث آشنایی این دو نفر می‌شود که هر کدام به نوعی به دنبال برگرداندن عشق به زندگی‌شان هستند.


10. جاسوسان نامحسوس – 2019 – Spies in Disguise

ژانر: کمدی، ماجراجویی، علمی-تخیلی

کارگردان: نیک برونو (Nick Bruno) و تروی کوئین (Troy Quane)

صداپیشگان: ویل اسمیت، تام هالند،‌ کارن گیلان

تریلر فیلم

داستان انیمیشن “جاسوسان نامحسوس” در دنیایی پر از جاسوس‌‌های بین‌المللی جریان دارد؛ ویل اسمیت صداپیشگی شخصیت “لنس استرلینگ”، ماهرترین جاسوس دنیا و تام هالند صداپیشگی شخصیت “والتر” را بر عهده دارد. لنس جاسوسی خونسرد، جذاب و ماهر است که دنیا را از اتفاقات خطرناکی که آن را تهدید می‌کند، نجات می‌دهد. “والتر” نیز شخصیتی بسیار باهوش، اما غیر اجتماعی است. او جامعه گریزی خود را با مهارتش در اختراعات و ابداعات جبران می‌کند و وظیفه ی ساخت گجت‌های لنس را نیز بر عهده دارد، اما زمانی که دنیای انیمیشن با یک خطر جدی مواجه می‌شود، لنس و والتر باید با کمک یکدیگر با این تهدید غیر منتظره مقابله کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم