27 فیلم دیدنی سال 2019 که موردتوجه آکادمی اسکار 2020 قرار نگرفتند

برای کمتر کسی قابل‌باور است که فیلم‌های خوب سال ۲۰۱۹ از “وداع” گرفته تا “الماس‌های تراش نخورده”، نتوانستند حتی در یکی از بخش‌های جایزه‌ی اسکار هم نامزد جایزه شوند. وقتی نامزدهای نود‌ و دومین جایزه اسکار اعلام شدند، همانطور که انتظار میرفت، فیلم‌های “مرد ایرلندی” ساخته‌ی مارتین اسکورسیزی، “۱۹۱۷” ساخته‌ی “سم مندز”، “جوکر” ساخته‌ی “تاد فیلیپس”، “روزی روزگاری در هالیوود” ساخته‌ی کوئنتین تارانتینو و “داستان ازدواج” ساخته‌ی “نوآه بامبک” در چندین و چند رشته نامزد دریافت اسکار شدند. اما این‌بار هم مانند دوره‌های قبل اسکار چندین فیلم خوب کاملا مورد بی‌اعتنایی آکادمی قرار گرفتند. برای همه ناراحت کننده بود که ببینند فیلم‌های خوبی مانند “میدسامر”، “وداع”، “بوی او”،‌ “پرتره بانویی در آتش”، “بوک اسمارت” و “الماس‌های تراش‌نخورده” هیچ نامزدی اسکاری به دست نیاوردند. به هرحال جایزه اسکار فقط یک جایزه است و هرساله فیلم‌های زیادی را رد میکند.

در لیست زیر فیلم‌هایی را که هیچ رأیی در آکادمی اسکار به دست نیاوردند را مشاهده میکنید. در این لیست تنها از فیلم‌هایی نام برده شده است که لایق نامزد شدن برای دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم سال بودند. با پروشات همراه باشید.


1. جواهرات تراش‌نخورده – Uncut Gems

جواهرات تراش‌نخورده یکی از بهترین فیلم‌های مستقل است که در سال ۲۰۱۹ بیشترین نقدهای مثبت را دریافت کرد و موفقیت تجاری بزرگی هم کسب کرد (این فیلم موفق شد رکورد ۴۰ میلیون دلاری باکس آفیس آمریکا را بشکند) اما آکادمی اسکار کاملا به جواهرات تراش‌نخورده بی‌اعتنایی کرد و فیلم‌های موفق‌تری مانند مرد ایرلندی و روزی‌روزگاری در هالیوود را ترجیح داد. شاید زمان اکران این فیلم در کریسمس باعث شد زمان کمتری برای جلب توجه آکادمی اسکار نسبت به بقیه‌ی فیلم‌هایی که بسیار زودتر منتشر شده‌ بودند داشته باشد. درهرصورت ستاره‌ی فیلم جواهرات تراش‌نخورده، آدام سندلر، می‌توانست یکی از مهم‌ترین نامزدهای بهترین بازیگر مرد باشد (او جایزه‌ی هیئت ملی بازبینی فیلم را برد) و برادران سفدی هم می‌توانستند نامزد جایزه‌ی بهترین کارگردانی بشوند (برادران سفدی جایزه‌ی بهترین کارگردانی حلقه‌ی منتقدان فیلم نیویورک را برنده شدند). فیلم جواهرات تراش‌نخورده میتواسنت در شاخه‌ی بهترین فیلمنامه هم نامزد شود (این فیلم جایزه‌ی بهترین فیلمنامه‌ی هیئت ملی بازبینی فیلم را برد). سینماتوگرافی بی‌نظیر و اضطراب انگیز داریوش خنجی هم میتوانست نامزد جایزه‌ی اسکار شود.


2. وداع – The Farewell

لولا ونگ با ساختن فیلم وداع پای ثابت برندگان فصل جوایز سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ شده بود. ونگ یکی از کسانی بود که امید می‌رفت بتواند در رقابت‌های اسکار برنده‌ی جایزه شود اما در برابر فیلمنامه‌های کوئنتین تارانتینو ، نوآه بامبک، رین جانسون، بونگ جون هو، هان جین وون و سم مندس و کریستی ویلسون-کرینز به او بی‌اعتنایی شد. آکوافینا بازیگر این فیلم که برنده‌ی جایزه گلدن گلوب شد هم از رقابت در شاخه‌ی بهترین بازیگر زن اسکار جا ماند و ژآو شوژن هم موفق به ورود به رقابت در شاخه‌ی بازیگر نقش مکمل زن نشد.


3. هانی بوی – Honey Boy

فیلم هانی بوی به کارگردانی آلما هارل نامزد جایزه‌ی بهترین فیلم انجمن کارگردانان آمریکا شد اما در فصل جوایز اسکار برای شاخه‌ی بهترین کارگردانی اصلا دیده نشد. کارگردانان تازه‌کار آنچنان به چشم آکادمی اسکار نمی‌آیند. شای لوباف فیلم‌نامه‌ی فیلم آلما هارل، هانی بوی، را نوشته است. این فیلم داستان زندگی مردی است که با گذشته‌ی دردناکش مواجه میشود. او در کودکی بازیگر بوده است و پدرش معتاد به الکل بوده است. نه فیلم‌نامه‌ی جسور شای لوباف و نه بازی او در نقش کاراکتری که با الهام از پدر خودش خلق کرده بود، توجهی که لایق‌اش بود را به دست نیاورد. اما شای لبوف و نوآ جوپ نامزد بهترین بازیگر مرد نقش مکمل جایزه‌ی ایندیپندنت اسپیریت شدند و هارل هم موفق شد نامزد جایزه‌ی بهترین کارگردان شود.


4. آخرین مرد سیاه‌پوست در سن‌فرانسیسکو – The Last Black Man in San Francisco

این فیلم اولین تجربه‌ی کارگردانی جو تالبوت بود که موفق شد در جشنواره‌ي فیلم ساندنس جایزه‌های زیادی به دست بیاورد و به نظر میرسید باید مسیر موفقیت‌اش را به جشنواره‌ی اسکار هم برساند. کارگردانی پرقدرت تالبوت، نقش‌آفرینی پرشور جاناتان میجر و سینماتوگرافی خیال‌انگیز آدام نیوپرت-برا فیلم آخرین مرد سیاه‌پوست در سن‌فرانسیسکو را به اثر قدرتمندی تبدیل کرده است که دست‌کم باید یک نامزدی برای جایزه‌ی اسکار را به دست میاورد. قبل از اینکه این فیلم در آکادمی اسکار به کلی نادیده گرفته شود موفق به دریافت سه جایزه در جوایز گاتهام شده بود (کارگردان جدید، بهترین فیلم‌نامه، و بازیگر جدید) این فیلم همچنین سه جایزه از جوایز ایندی اسپیریت را برنده شد (بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، جایزه کسی برای دیدن).


5. دایان – Diane

فیلم دایان به کارگردانی کنت جونز در جشنواره‌ی فیلم ترایبکا سال ۲۰۱۹ موفقیت بسیاری کسب کرد و در جشنواره‌ی جوایز ایندیپندینت اسپیریت نامزد دو جایزه شد (بهترین فیلم اول و بهترین بازیگر نقش اول زن برای مری کی پلیس). دایان در جشنواره‌ی جوایز گاتهام نامزد دو جایزه‌ی بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن شد. بازیگر اصلی مری کی پلیس بهترین بازیگر سال در انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس شد. توقع زیادی بود که این فیلم بتواند در جشنواره‌ی اسکار موفق شود اما اصلا به چشم داوران نیامد.


6. شیادان – Hustlers

یکی از نادیده‌گرفته‌‌شده‌ترین فیلم‌های اسکار ۲۰۲۰ نقش آفرینی زیبای جنیفر لوپز در نقش اسکارفیا در فیلم شیادان برای نامزدی جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش‌مکمل زن بود. جنیفر لوپز برای این نقش‌آفرینی نامزد جایزه‌ی گلدن گلوب، جایزه‌ی منتخب منتقدین، و جایزه انجمن بازیگران فیلم شد. نامزد شدن برای جایزه‌ی انجمن بازیگران فیلم کارشناسان را متقاعد کرده بود که جنیفر لوپز مطمئنا نامزد جایزه اسکار می‌شود اما این اتفاق نیفتاد و جنیفر لوپز نامزد این جایزه نشد.


7. امواج – Waves

فیلم امواج ساخته‌ي تری ادوارد شالتس برای جلب توجه آکادمی اسکار و به دست آوردن جوایز زیادی خشن و رک بود اما بازی چشمگیر و بی‌رحمانه‌ی کوین هریسون جونیور در نقش اول این فیلم یکی از تاثیرگذارترین نقش‌آفرینی‌های امسال بود. کارگردانی شالتس و سینماتوگرافی درو دانیلز هم می‌توانستند نامزد دریافت جایزه شوند. حرکات دوربین در فیلم امواج چنان نرم و دقیق است که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر تماشاگر می‌گذارد و حتی می‌تواند نماد سقوط شخصیت‌های داستان باشد.


8. بوک اسمارت – Booksmart

حتی بعد از دریافت کردن بعضی از بهترین نقدهای سینما، نامزد شدن بینی فلدستاین برای جایزه‌ی بهترین بازیگر زن گلدن گلوب و دریافت جایزه‌ی انجمن نویسندگان آمریکا برای بهترین فیلمنامه‌ی اورجینال، فیم بوک اسمارت، کمدی ساخته‌ی اولیویا وایلد، کاملا توسط آکادمی اسکار نادیده گرفته شد (بیلی لرد با نقش‌آفرینی‌اش در این فیلم یکی از بهترن بازیگران سال ۲۰۱۹ شد). خوشبختانه بوک اسمارت یک فیلم زیبا و به یادماندنی است. کارگردانی اولیویا وایلد و نقش‌آفرینی‌های زیبای فلدستاین و کتلین دِوِر باعث می‌شود که این فیلم بسیار بیشتر از برخی از فیلم‌هایی که امسال برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شدند، ماندگار شود.


9. میدسامر – Midsommar

از آنجایی که فیلم قبلی آری آستر، موروثی، حتی با استفاده از کمپین اسکار تونی کولت موفق به جلب توجه آکادمی اسکار نشد، زیاد دور از ذهن نبود که فیلم میدسامر در آکادمی دیده نشود. نقش آفرینی فلورنس پیو در فیلم زنان کوچک بسیار مورد توجه قرار گرفت اما نقش‌آفرینی او در میدسامر از بسیاری جهات بهتر بود. او در میدسامر به زیبایی هرچه‌تمام‌تر نقش زنی را بازی کرده است که با قدرت خود در میانه‌ی یک فروپاشی روانی پی می‌برد. فلورنس پیو برای جایزه‌ی گاتهام نامزد شد ولی برای جایزه‌ی ایندی اسپیریت نادیده گرفته شد.


10. رحم – Clemency

ای کاش فیلم چیچانی چوکو هم کمی مانند فیلم انگل مورد توجه آکادمی اسکار قرار میگرفت. ماجراهای این فیلم در یک زندان اتفاق می‌افتد و برنده‌ی جایزه‌ی گرند جوری ساندنس را برنده شد. آلفرد وودارد به خاطر نقش‌آفرینی‌اش در این فیلم لایق دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر زن اسکار بود. وودارد برای جایزه‌ی گاتهام و ایندی اسپیریت شد که فیلم رحم هم در این جشنواره‌ها نامزد بهترین فیلم شد. نقش‌آفرینی دردناک آلدیس هاج هم شایسته‌ی تقدیر بیشتری از جانب آکادمی اسکار بود.


11. پرتره‌ی بانویی در آتش – Portrait of A Lady on Fire

فیلم پرتره‌ی بانویی در آتش ساخته‌ی سلین سیاما برنده‌ی جایزه کن شد و یکی از فیلم‌هایی بود که بهترین نقدها را دریافت کرد اما برای بهترین فیلم بین‌المللی نامزد نشد زیرا کشور فرانسه فیلم بینوایان را به عنوان نماینده کشورش معرفی کرد. اما این فیلم به قدری قوی بود که می‌توانست نامزد رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تصویربرداری، و بهترین بازیگر زن شود. اما افسوس که آکادمی اسکار هنوز هم برای نامزد کردن فیلم‌های بین‌المللی برای جایزه‌های مختلف دودل است.


12. بلبل – The Nightingale

فیلم بلبل ساخته‌ی جنیفر کنت برای رای دهندگان آکادمی اسکار زیادی خشن و بی‌رحمانه بود اما بازیگر نقش اول آن اشلینگ فرنچوسی شایسته‌‌ی نامزد شدن برای دریافت بهترین بازیگر اسکار بود. فرنچوسی برای بازی کردن نقش زنی که به دنبال گرفتن انتقام کشته شدن شوهر و فرزندش است چنان بازی عمیق و ناراحت کننده‌ای ارائه کرده است که یکی از دردناک‌ترین و آسیب‌دیده‌ترین نقش‌آفرینی‌های سال را برای این فیلم انجام داده است. اشلینگ فروچوسی برای ایفای نقش‌اش در این فیلم نامزد جایزه‌ی گاتهام شد.


13. یک زندگی پنهان – A Hidden Life

فیلم درخت زندگی ترنس مالک در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، و بهترین تصویربرداری نامزد جایزه اسکار شد. اما جدیدترین فیلم او، زندگی پنهان، در آکادمی اسکار موفق به جلب توجه داوران نشد. منتقدان بسیاری از این درام تاریخی-مذهبی استقبال کردند و اظهار داشتند که این فیلم بهترین فیلم ترنس مالک تا به امروز بوده. شرکت فاکس این فیلم را به قیمت ۱۴ملیون دلار از جشنواره‌ی کن خریداری کرد به این امید که این فیلم در آکادمی اسکار دیده شود و برنده شود. این کار یک اشتباره بزرگ بود به این دلیل که زندگی پنهان نه در آکادمی اسکار و نه در باکس آفیس توجه بینندگان و داوران را به خود جلب نکرد.


14. لوس – Luce

آکادمی اسکار کلوین هریسون جونیور را برای ساختن فیلم موج‌ها نادیده گرفت و برای فیلم لوس هم بار دیگر همین کار را کرد. این فیلم یک تریلر راجع به دانش‌‌آموز ممتاز دبیرستانی (با بازی جولیوس اوناه) است که فانتزی‌های خشونت‌آمیزی دارد به قدری که باعث نگرانی معلمش (با بازی اوکتاویا اسپنسر) و پدر و مادرش (با بازی نائومی واتس و تیم راث) میشود. از نظر بسیاری از منتقدان کلوین هریسون جونیور یکی از بهترین عملکردهای سال ۲۰۱۹ در کارگردانی را به نمایش گذاشت و لیاقت این را داشت که در جوایز اسکار مانند کریستین بیل، آدام سندلر و آنتونیو باندراس دیده شود.


15. بوی او – Her Smell

به نظر می‌رسد که الیزابت ماس بهترین بازیگری بود که در اسکار ۲۰۲۰ دیده نشد. او هم مانند شخصیت بکی در فیلم بوی او ساخته‌ی الکس راس، توانست با بازی خیره‌کننده‌ی خود نامزدی جایزه‌ی گاتهام و ایندی اسپیریت را برای شاخه‌ی بهترین بازیگر زن به‌دست‌ بیاورد. ماس میتوانست بعد از این نامزد جایزه‌ی اسکار شود. در تمام طول فیلم بوی او از چهره‌ی الیزابت ماس کلوزآپ گرفته شده و درد و رنج او در چهره‌اش کاملا مشخص است و بازی او این اثر را به یکی از بهترین درام‌های انسانی تبدیل کرده است.


16. ولگرد ساحلی – The Beach Bum

سلیقه‌ی هارمونی کورین و داوران جایزه‌ی اسکار زیاد با هم نمیخواند اما سینماتوگرافی فیلم ولگرد ساحلی در فصل جوایز سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ در همه‌ی جشنواره‌ها نادیده گرفته شد. کورین در این فیلم بار دیگر با تیم سازندگان فیلم تعطیلات بهاری همکاری کرده بود و تصویربرداری سرشار از نور نئونی بنویت دبی بستر زیبا و زنده‌ای برای دیوانه‌بازی های کورین در مقام کارگردان ایجاد کرد. بازی‌های خیره‌کننده‌ی متیو مک‌کانهی و مارتین لارنس در این فیلم، آن را به اثری شایسته تقدیر در فصل جوایز تبدیل کرده بود.


17. چمن سبزتر – Greener Grass

درست است که فیلم چمن سبزتر که کمدی هجوآمیزی ساخته‌ی مشترک جاسلین دبور و داون لوب است برای کسب نامزدی اسکار بیش‌از‌اندازه شوخ‌و‌شنگ و حتی سورئال بود اما این دلیل نمیشد که آکادمی طراحی‌صحنه‌ی فوق‌العاده‌ی این فیلم که یکی از بهترین‌ها در چند سال گذشته بود را نادیده بگیرد. چمن‌سبزتر مانند یک کمدی در سبک وهم‌انگیز فیلم‌های دیوید لینچ بود و چنان طراحی هنرمندانه‌ای با بودجه‌ی اندک فیلم‌های مستقل از خود نشان داد که راهی به جز تحسین برای مخاطبین و منتقدان باقی نمیگذاشت.


18. پرنده بلندپرواز – High Flying Bird

نمیتوانیم کمپانی نتفلیکس را برای طرفداری کردن از مرد ایرلندی اسکورسیزی یا داستان ازدواج بامبک سرزنش کنیم اما درام ورزشی ماهرانه‌ی های‌فایوینگ ساخته‌ی استیون سودربرگ هم لیاقت همان میزان از توجه و تبلیغاتی که فیلم‌های دو پاپ و اسم من دولمیت است را داشت. جوایز گاتهام ارزش این فیلم را درک کردند و های فایوینگ را در دو رشته نامزد کردند: بهترین فیلم‌نامه برای آلوین مک‌کرانی ( نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه اسکار برای فیلم مهتاب) و بهترین بازیگری برای آندره هالند. مک‌کرانی برای کسب جایزه بهترین فیلم نامه در جوایز ایندیپندنت اسپیریت هم به رقابت خواهد پرداخت.


19. کویین و اسلیم – Queen and Slim

فیلم کویین و اسلیم ساخته‌ي ملینا ماتسوکاس چنان فیلم خوش‌استایلی است که باورکردنی نیست سینماتوگرافی هنرمندانه‌ی تات رادکلیف هرگز نامزد اسکار نشد یا حتی تلاشی برای جلب توجه هیئت داوران نکرد. نقش‌آفرینی چشمگیر کودی ترنر-اسمیت هم به همین سرنوشت دچار شد. نقش‌آفرینی او در این فیلم یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های چندوجهی هالیوود در چندسال اخیر بود.


20. مانوس – Monos

فیلم مانوس ساخته‌ی الخاندرو لاندس فیلم رسمی کشور کلمبیا در بخش بین‌الملل جشنواره‌ی اسکار بود اما از لیست رقابت‌ها کنار گذاشته شد. منتقدر اصلی ایندی‌وایر اریک کوهن فیلم مونوس را یکی از بهترین فیلم‌های مستقل سال ۲۰۱۹ نامید و این فیلم میتوانست به راحتی یکی از پنج نامزد بهترین فیلم خارجی امسال باشد. سینماتوگرافی جسپر ولف و صداگذاری میکا لوی لایق تبلیغات بیشتری در فصل جوایز بودند.


21. گزارش – The Report

درام سیاسی گزارش ساخته‌ی اسکات زد برنز در جشنواره‌ي فیلم ساندنس به‌خاطر بازی خیره‌کننده‌ی آدم درایور و آنت بنینگ توجه‌هات زیادی را جلب کرد. آمازون با خرید فیلم‌های زیادی در جشنواره‌ی ساندنس ریسک زیادی کرده بود و تصمیم گرفت قبل از انتشار فیلم گزارش روی پلتفرم‌های اینترنتی به مدت دوهفته این فیلم را در سینماها اکران کند. آنت بنینگ موفق شد که یک نامزدی گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش‌مکمل به‌دست‌بیاورد ولی فیلم گزارش نتوانست توجهی که لایق‌اش بود را از آکادمی اسکار کسب کند.


22. رز وحشی – Wild Rose

کمتر بازیگری توانسته مانند جسی باکلی در فیلم رز وحشی بدرخشد و به یک ستاره‌ی سینمایی تبدیل شود. او به طرزی باورنکردنی در بازی در نقش یک زن اسکاتلندی که رویای خواننده‌ی سبک کانتری شدن را دارد عالی عمل کرده است. باکلی با اجرای یکی از آهنگ‌های خودش نشان داد که علاوه بر بازیگری در موسیقی هم بااستعداد است. باکلی در جشنواره‌ی بفتا برای بهترین بازیگری نامزد جایزه شد.


23. گلوریا بل – Gloria Bell

نقش‌آفرینی مسحورکننده‌ی جولیان مور در بازسازی انگلیسی‌زبان فیلم گلوریا به دست سباستین للیو خیلی زود فراموش شد. نامزدی برای بهترین فیلم گدن‌گلوب کمترین چیزی بود که فیلم گلوریا بل لایق آن بود. بازی زیبای مور قدرت و محبوبیت قهرمان اصلی فیلم را توجیه میکرد و نویسنده‌ی ایندی‌وایر اریک کوهن در نقدش برای این فیلم نوشته است که فیلم گلوریا بل نشان داد که بهترین داستان‌ها میتوانند بارها و بارها گفته شوند اگر کسی بلد باشد آن‌ها را خوب تعریف کند.


24. آپلو ۱۱ – Apollo 11

جلوهای ویژه‌های نئونی باعث شد که فیلم هانی‌لند برای بهترین مستند و بهترین فیلم بین‌المللی اما مستند دیگر همین استودیو آپولو ۱۱ نادیده گرفته شد. تاد داگلاس میلر موفق شده‌است تصاویر فرود ناسا بر سطح ماه را که تاکنون دیده نشده بودند در قالب این مستند ارائه کند. از آنجایی که این مستند تنها از تصاویر آرشیوی استفاده‌کرده بود قابل رقابت از لحاظ کارگردانی با دیگر مستندهای امسال نبود اما دیدن این تصاویر در قالب مستد آپولو ۱۱ بر پرده‌ی سینما تجربه‌ی سینمایی عالی‌ای بود.


25. ملت تک‌فرزند – One Child Nation

مستند نانفو ونگ ،ملت تک‌فرزند، نگاهی به سیاست تک‌فرزندی چین که از سال ۱۹۷۹ تا سال ۲۰۱۵ اجرا شد انداخته است. این مستند برای اولین بار در جشنواره‌ی فیلم ساندنس اکران شد و بسیار مورد توجه منتقدین قرار گفت و به عقیده‌ی بسیاری یکی از نامزدهای حتمی جایزه‌ی اسکار بود اما موفق نشد نامزدی اسکار را به دست بیاورد. انجمن کارگردانان آمریکا این مستند را برای بهترین کارگردانی نامزد کردند اما متاسفانه شرکت آمازون این مستند را نخرید.


26. دولمایت اسم من است – Dolemite Is My Name

ادی موری با این فیلم دوباره به اوج دوران سینمایی‌اش برگشته است. دولمایت نام من است یک درام بیوگرافی پرسروصدا راجع به روی ری مور است. او یک خوانند، استندآپ کمدین، و ستاره‌ی فیلم‌های تجاری سیاه‌پوستان بود. مورفی برای جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد گلدن گلوب نامزد شد و گمان میرفت برای جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار هم نامزد شود. مورفی نزدیک بود برای بازی در فیلم دریم‌گرلز برنده‌ی اسکار شود اما در آخرین لحظات رقابت را به آلن آرکین بازیگر فیلم لیتل میس‌ سان‌شاین باخت. فیلم دولمایت نام من است میوانست راه بازگشت ادی مورفی به اسکار باشد.


27. آتلانتیک – Atlantics

فیلم آتلانتیک ساخته‌ی متی دیپو در جشنواره‌کن ۲۰۱۹ تاریخ‌ساز شد از آنجا که اولین فیلمی بود که توسط یک زن سیاه‌پوست ساخته‌شده‌بود و به بخش رقابت راه ‌پیدا کرده‌بود. این فیلم جایزه‌ی گرند پریکس را برنده شد و با حمایت نتفلیکس شانس خوبی برای به دست آوردن جایزه‌های دیگر به‌دست‌آورد. آتلانتیک توسط حلقه منتقدان فیلم نیویورک به عنوان بهترین فیلم اول شناخته‌شد ولی از رقابت بهترین فیلم بین‌المللی امسال کنار‌گذاشته‌شد. اگر این فیلم به بخش مسابقه راه‌ پیدا‌ کرده‌بود اولین فیلمی میشد که تاکنون از کشور سنگال به اسکار رفته بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. امیر

    فروردین 12, 1399

    یادم نمیاد lighthouse نامزد شده بود یا نه ولی لکه نشده.بود جاش واقعا خالی هس،

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به امیر

      فروردین 12, 1399

      بله این فیلم تو بخش بهترین فیلمبرداری نامزد شده بود.

      پاسخ

  2. ghaza.ah.1386

    فروردین 12, 1399

    برخی از این فیلم ها نه همشون مربوط به سفید پوست ها است و من فکر میکنم که این نادیده گرفته شدن یک جور هایی نژاد پرستی هستش

    پاسخ