معرفی سریال “سرخوشی” (Euphoria)؛ داستانی از ضربه‌های روحی و بحران‌های دوران نوجوانی

هر مشکلی که در زندگی بزرگسالی با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، می‌تواند ریشه در کودکی‌مان داشته باشد. حداقل این چیزی است که می‌دانیم. مردم همیشه می‌خواهند بدانند که چرا اینطور که هستید، می‌باشید، یا چرا این مشکل و آن مشکل را داری، یا حتی بدتر، چه کار کردید که دچار این مشکل شدید؟ سریال “سرخوشی” که یکی از پرطرفدارترین سریال‌های شبکه HBO در سال 2019 بود، سعی کرده با کنار هم قرار دادن کارکترهایی که هرکدام به نحوی با موضوع مشترکی درگیر هستند، داستانی تاثیرگذار از احساسات دوران نوجوانی را به نمایش دربیاورد. در ادامه با معرفی کامل این سریال همراه پروشات باشید.


  • نام سریال: “سرخوشی” (Euphoria)
  • ژانر: درام نوجوانانه
  • سازنده: “سام لوینسون” (Sam Levinson)
  • بازیگران: “زندیا”، “موود اپتو”، “اریک دین”، “هانتر شیفر”
  • سال تولید و پخش: 2019
  • تعداد فصل‌های منتشر شده: یک فصل
  • تعداد قسمت‌های فصل اول: 8 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 61-54
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.4/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 82/100

تریلر فصل اول سریال

یکی از مسائل نگران‌کننده‌ای که درباره افراد نوجوان همیشه وجود داشته است، دسترسی آنها به مواد مخدر و اعتیاد آنها به انوان مختلف این مواد خطرناک است که طی دهه‌های گذشته و در کشورهای مختلف دنیا به اصلی‌ترین مشکل نوجوانان تبدیل شده است. تاکنون فیلم‌ها و سریا‌ل‌های زیادی با موضوع مشکلات دوران نوجوانی ساخته شده‌اند که هرکدام به نحوی سعی در به تصویر کشیدن زندگی در این دوران پرتلاطم و حساس پرداخته‌اند. اما سریال “سرخوشی” سعی کرده است بیشتر تمرکز خود را بر موضوع اعتیاد و اهمیت اتفاقات دوران کودکی بر شخصیت هرکسی قرار دهد.

شخصیت اول داستان در سریال “سرخوشی” دختری هفده ساله به نام رو است که پدرش را در سیزده سالگی از دست داده و از همان زمان به مصرف مواد مخدر روی آورده است. رو خیلی زود به یک معتاد تمام عیار تبدیل شده و با وجود سن کمی که دارد،‌ انواع و اقسام مواد مخدر را مصرف کرده و این کار را تنها راه نجات خود از زندگی و احساسات بدی که در شرایط مختلف به او دست می‌دهد می‌داند.

داستان سریال از جایی آغاز می‌شود که رو بعد از سپری کردن دوران ترک اعتیاد خود در مرکز بازپروری،‌ به شهر محل سکونتش بازمی‌گردد و باید بعد از مدت‌ها به مدرسه برود و دوباره در جمع دوستانش قرار گیرد. دوستانی که هر کدام در نوع خودشان با مسئله‌ای درگیر هستند و سعی در پیدا کردن خود و تمایلات واقعی‌شان دارند.

سریال “سرخوشی” در هر اپیزود به معرفی یکی از کارکترهایش می‌پردازد و در کنار آن مسئله اصلی شخصیت رو و روبرو شدن او با خانواده، جامعه، دوستان و افرادی که سر راهش قرار می‌گیرند را نشان می‌دهد. گرچه داستان‌های روایت شده و تصمیم نهایی هر شخصیت در پایان داستان عیب و نقص‌هایی دارد، اما تلاش سازندگان آن برای به تصویر کشیدن و صحبت درباره عواملی که نقش اساسی در شکل‌گیری مشکلات نوجوانان دارد عنصری است که وجود آن در همه اپیزودهای این سریال حس می‌شود.

“سرخوشی” آغازی قوی و پایانی نا امیدکننده دارد، در طول داستان نیز بعضی اتفاق‌ها بیش از حد تکرار می‌شوند و باعث کسل‌کننده شدن داستان برای برخی مخاطبان می‌شود. اما اگر به پیام اصلی داستان توجه کنیم و شخصیت‌ها را به‌درستی مورد قضاوت قرار دهیم، می‌توانیم از برخی ایرادات فیلمنامه چشم‌پوشی کنیم.

تصاویری از سریال “سرخوشی”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم