معرفی فیلم “کودک در زمان” (The Child in Time)؛ گذر زمان همیشه التیام‌بخش نیست

فیلم درام “کودک در زمان” یکی از فیلم‌های کمتر دیده شده‌ی سینمای انگلستان در سال‌های اخیر است که داستانی چندلایه و کمی پیچیده را روایت می‌کند. این فیلم با داشتن ستاره‌ای مثل بندیکت کامبربچ، موفق شده تا موضوعاتی عمیق و دارای اهمیت را در قالب داستانی غم‌انگیز و تاثیرگذار به نمایش در آورد. در این مقاله به معرفی کامل فیلم “کودک در زمان” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “کودک در زمان” (The Child in Time)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: “جولیان فارینو” (Julian Farino)
  • بازیگران: “بندیکت کامبربچ”، “کلی مکدونالد”، “استیون کمپل مور”
  • سال تولید: 2017
  • امتیاز آی ام دی بی: 6/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 79/100

تریلر فیلم

زمان، امری که دخالت در آن برای انسان‌ها به امری رویایی و دست‌نیافتنی تبدیل شده است. سفر در زمان و امکان تغییر دادن بعضی تصمیمات و انتخاب‌ها می‌تواند سرنوشت تعداد زیادی را برای همیشه تغییر دهد. از دست رفتن زمان نیز چیزی است که گاهی اوقت به قیمت از دست دادن عزیزانمان تمام می‌شود و این امری ناخوشایند و آزاردهنده است. اما در نهایت شگفتی، تنها چیزی که می‌تواند برخی دردها و سختی‌ها را قابل تحمل و یا حل کند هم همین زمان است.

پدر و مادری را در نظر بگیرید که فرزندشان را از دست داده‌اند و تنها چیزی که می‌تواند این رنج را درمان کند،‌گذر زمان است. اما اگر والدینی فرزند خردسال خود را گم کنند چه؟ آیا گذر زمان برای آنها بیشتر از آنکه التیام‌بخش باشد دردآور نیست؟ تصور اینکه هر لحظه از زندگی در حالتی از تعلیق و امید واهی بگذرد وحشتناک است. چطور می‌توانیم از پدر و مادری که فرزندشان گم شده است بخواهیم او را فراموش کنند و یا با این مسأله که او هرگز پیدا نخواهد شد کنار بیایند؟

داستان فیلم “کودک در زمان” درباره مرد نویسنده‌ای به نام استیفن (با بازی کامبربچ) است که دختر چهار ساله‌اش را بعد از خرید در یک فروشگاه بزرگ گم کرده و اکنون جدا از همسرش زندگی مشقت‌باری را می‌گذراند. استیفن تمام وسایل دخترش را در اتاقش نگه داشته و هنوز در شوک گم شدن او به سر می‌برد. او در اعماق وجودش حس می‌کند که دخترش زنده است و روزی به خانه بازمی‌گردد.

استیفن عمدتا کتاب‌هایش را برای کودکان و نوجوانان می‌نویسد و بعد از اتفاقی که برایش رخ می‌دهد، نوشتن از عشق، اعتماد و نحوه محافظت از داشته‌ها برایش امری ناممکن می‌شود و او با چالشی بزرگ و حل‌نشدنی روبرو می‌شود که روز به روز بیشتر در آن غرق شده و راه نجاتی پیدا نمی‌کند.

فیلم “کودک در زمان” بعضی از مسائل ایجاد شده در داستان را به‌طور واضح بیان نمی‌کند و می‌توان گفت که تصمیم‌گیری درباره هر یک را به عهده خود مخاطب می‌گذارد. شخصیت‌پردازی‌های این فیلم نیز به اندازه کافی پخته نیستند و غیر از شخصیت استیفن و همسرش که هسته اصلی داستان هستند، دیگر شخصیت‌ها را نمی‌توان کامل شناخت و هدف اصلی حضورشان در داستان را حس کرد.

موسیقی متن، فیلمبرداری و فضاسازی‌های فیلم اما در سطح خوبی قرار داشته و همگی با حال و هوای آن سازگار می‌باشند. پایان‌بندی داستان هم گرچه کمی عجولانه و غیرمنتظره است، اما غیر قابل پیش‌بینی و تاثیرگذار بوده و احساسات مخاطب را درگیر می‌کند. “کودک در زمان” درامی دیدنی است که سعی می‌کند نکات عمیق و باارزشی را به بیننده خود یاداوری کند.

تصاویری از فیلم “کودک در زمان”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم

  1. پیمان

    شهریور 31, 1401

    آخرش یهو چی شد نفهمیدم ؟!

    پاسخ