آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 64)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. ماتریکس – 1999 – The Matrix

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: “لانا واچوفسکی” (Lana Wachowski) و “لیلی واچوفسکی” (Lilly Wachowski)

بازیگران: “کیانو ریوز”، “کری-ان ماس”، “لارنس فیشبرن”، “هوگو ویوینگ”

تریلر فیلم

مجموعه فیلم های “ماتریکس” در سه قسمت دنیایی پیچیده و خطرناک را به نمایش درآورده است که تماشای آن هیچوقت تکراری نمی‌شود و در هر زمانی می‌توان با دیدن صحنه‌های اکشن و داستان جذاب آن هیجان‌زده شد و لذت برد. این فیلم دنیای نابود شده‌ی انسان‌ها در آینده را به تصویر کشیده است، جایی که جنگ بزرگی میان انسان‌ها و ماشین‌ها درگرفته و زندگی بشر به کلی تغییر کرده است. آخر هفته فرصت خوبی برای دیدن دوباره‌ی این مجموعه مهیج است.


2. ۱۹۱۷

ژانر: درام، جنگی

کارگردان: “سم مندس” (Sam Mendes)

بازیگران: “جرج مک کی”، “دین چارلز-چپمن”، “ریچارد مدن”، “کالین فرث”، “بندیکت کامبربچ”

تریلر فیلم

می‌توان گفت فیلم ۱۹۱۷ تحولی قابل لمس در فیلم‌های ژانر جنگی ایجاد کرد که پیش از این کمتر به آن پرداخته شده بود. “سم مندس” که این فیلم را بر اساس خاطرات واقعی پدریزرگش ساخته است، با مهارت تمام سعی در نشان دادن پیامدهای جنگ داشته است و تمرکز داستانش بر روی صحنه‌های نبرد نبوده است. این امر باعث هرچه بهتر نمایان ساختن زشتی‌های جنگ و ظلم انسان‌ها شده و مخاطب را با کارکترها همراه می‌کند. این فیلم در ده رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شد و در نهایت سه جایزه در رشته‌های بهترین فیلمبرداری، بهترین صداگذاری و بهترین جلوه‌های ویژه کسب کرد.

داستان فیلم در اوج دوران جنگ جهانی اول جریان دارد، جایی که به دو سرباز انگلیسی جوان به نام اسکوفیلد (با بازی جرج مک‌کی) و بلیک (با بازی دین چارلز چپمن) ماموریتی داده می‌شود؛ ماموریتی که غیرممکن به‌نظر می‌رسد. آن‌ها باید تمام تلاش خود را بکنند که در سریع‌ترین زمان ممکن، از خاک دشمن عبور کنند و پیامی را که می‌تواند یک حمله مرگبار به صدها سرباز را متوقف کند، به محل مورد نظر برسانند؛ سربازانی که برادر بلیک هم در میان آن‌ها قرار دارد.


3. ونوم – ۲۰۱۸ – Venom

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: “روبن فلیشر” (Ruben Fleischer)

بازیگران: “تام هاردی”، “میشل ویلیامز”، “ریز احمد”

تریلر فیلم

فیلم “ونوم” با متیاز ۶,۸ در سایت IMDB ثبت شده است. این فیلم داستان زندگی روزنامه‌نگاری شکست خورده (با بازی “تام هاردی”) را روایت می‌کند که کاملا اتفاقی متوجه وجود موجودی فضایی درون بدن خود می‌شود. او که در ابتدا سعی در خلاصی از این موجود را دارد، رفته رفته در طول فیلم یاد می‌گیرد که از قدرت‌های این موجود ناشناخته، به نفع خود استفاده کند.

ونوم یکی از فیلم‌هایی بود که گرچه با واکنش‌های منفی منتقدین مواجه شد، اما بیننده‌ها از آن استقبال کردند. البته این فیلم کامل نیست و نیم ساعت اول آن تا زمانی که سیمبیوت با ادی ارتباط برقرار می‌کند چندان دلچسب نیست، اما به طور کلی می‌تواند جالب باشد. سونی با ساخت این فیلم تلاش کرد برخی از عناصر فیلم‌های مارول را به کار برده و فیلم خود را تولید کند. ساخت فیلم مستقل ونوم که اثری از مرد عنکبوتی در آن نباشد، یک وظیفه دشوار است که سونی تاحدی موفق بوده و تا حدی شکست خورده است.


4. مرد نامرئی – 2020 – The Invisible Man

ژانر: ترسناک

کارگردان: لی ونل (Leigh Whannell)

بازیگران: الیزابت ماس، اولیور جکسون، استورم ریید

تریلر فیلم

فیلم “مرد نامرئی” داستان سسیلیا کاس را دنبال می‌کند که در یک رابطه نا‌امن با دانشمندی نابغه و شرور گیر افتاده است. به‌دلیل سواستفاده‌های شوهرش، سسیلیا به کمک خواهر و دوست دوران کودکی‌اش جایی مخفی می‌شود. زمانی که شوهر سسیلیا خودکشی می‌کند، مقدار زیادی از مال و اموال خودش را برای او باقی می‌گذارد، اما او به واقعی بودن مرگ شوهرش مشکوک است. زمانی که اتفاقاتی عجیب زندگی کسانی را که دوست دارد، تهدید می‌کند و سسیلیا در حال فروپاشی عصبی و روانی است، او تلاش می‌کند تا به همه اثبات کند موجودی که هیچکس او را نمی‌بیند در حال اذیت کردن و آسیب رساندن به او است و این شخص شوهر مرده‌اش است.


5. تب لاله – ۲۰۱۷ – Tulip Fever

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه

کارگردان: “جاستین چادویک” (Justin Chadwick)

بازیگران: “کریستف والتس”، “آلیسیا ویکاندر”، “دین دی هان”

تریلر فیلم

داستان فیلم “تب لاله” در حال و هوای قرن ۱۶ اروپا در جریان است و درباره دختری جوان است که با مرد مسن و ثروتمندی ازدواج می‌کند تا او را صاحب فرزند کند. اما همه چیز طبق خواسته آنها پیش نمی‌رود و با وارد شدن پسر نقاشی به زندگی آنها، سرنوشت هر کدام به کلی تغییر می‌کند.

شاید در ابتدا داستان این فیلم کلیشه‌ای و حتی بی‌معنی به نظربرسد، اما در ادامه “تب لاله” به فیلمی تاثیر گذار و ناراحت کننده تبدیل می‌شود که مخاطب را به فکر فرو برده و لذت فیلم را چند برابر می‌کند. اگر به فیلم‌های عاشقانه و غم انگیز علاقه‌مند هستید “تب لاله” انتخاب خوبی برای تماشا است.


6. خنده‌ی آخر – ۲۰۱۹ – The Last Laugh

ژانر: کمدی

کارگردان: گرِگ پریتیکین (Greg Pritikin)

بازیگران: چوی چیس، ریچارد دریفوس

تریلر فیلم

فیلم “خنده ی اخر” داستان مدیر استعداد یابی بازنشسته ای به نام “ال هارت” است که بعد از سال ها یکی از مشتریان سابق خود به نام “بادی گرین” را ملاقات میکند که پنجاه سال قبل کار کمدی را رها کرده بود. “ال هارت” او را متقاعد میکند که با هم از خانه ی سالمندانی که در آن ساکن هستند فرار کنند و تور کمدی ای در سرتاسر کشور برپا کنند.


7. سرآشپز – 2012 – Le Chef

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: دنیل کوئن (Daniel Cohen)

بازیگران: ژان رنو، مایکل یون

تریلر فیلم

فیلم فرانسوی سرآشپز یک روایت لذتبخش و کمدی از تلاش مردی است که سعی می‌کند مهارت و استعداد خود در زمینه آشپزی را به همه ثابت کنذ. او در این مسیر با مشکلات زیادی روبرو می‌شود و مجبور است برای تامین مخارج زندگی‌اش دست به هر کاری غیر از آشپزی هم بزند. کمدی جذاب و داستان دنبال‌کننده این فیلم لحظات شاد و خوشی را برایتان رقم می‌زد پس این آخر هفته آن را تماشا کنید.


8. سفر دراز روز در شب – ۲۰۱۸ – Long Day’s Journey into Night

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: بی گان (Bi Gan)

بازیگران: تانگ وی، هانگ جیو

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره‌ی مردی است که بعد از گذشت بیست سال از رابطه‌ای که با زنی داشته، به شهر گوژو می‌آید تا رد پایی از آن زن مرموز را پیدا کند.

نور پردازی، صحنه سازی و موسیقی این فیلم در کنار بازی دیدنی بازیگرانش، از جمله نقاط قوت فیلم “سفر دراز روز در شب” به حساب می آیند.


9. سکسکه – 2018 – Hichki

ژانر: درام

کارگردان: سیداهارث مالهوترا (Siddharth Malhotra)

بازیگران: رانی موکرجی، سوپریا پیلگانکار

تریلر فیلم

داستان این فیم درباره زنی به نام ناینا است که به یک بیماری عصبی مبتلا است و مرتب سکسکه می‌کند و به صورت ناخواستانه حرکاتی در بدنش ایجاد می‌شود. ناینا بعد از سالها بیکاری سرانجام در مدرسه معتبری به عنوان معملم مشغول به کار می‌شود و در ابتدا به دلیل بیماری‌اش مورد تمسخر بچه‌ها قرار می‌گیرد. بعد از مدتی ناینا موفق می‌شود همه بچه‌های این کلاس که همگی از خانواده‌های فقیر شهر هستند را ترغیب به درس خواندن کند و رابطه دوستی با آنها برقرار می‌کند که در نهایت به موفقیت همه آنها ختم می‌شود.


10. فرزندان گرگ – 2012 – Wolf Children

ژانر: درام، فانتزی

کارگردان: “مامورو هوسودا” (Mamoru Hosoda)

صداپیشگان: “آئویی میازاکی”، “ناکائو اوساوا”، “هارو کوروکی”

تریلر فیلم

داستان این انیمه از جایی آغاز می‌شود که دختری به نام هانا در دانشگاه با پسری آشنا می‌شود و خیلی زود متوجه می‌شود که او یک گرگینه است. با این حال هانا که عشق زندگی خود را پیدا کرده، با این پسر ازدواج می کند و صاحب دو فرزند می‌شود. اما طولی نمی‌کشد که او مجبور می‌شود با دو فرزند کوچک خود به تنهایی زندگی کند.

بعد از این اتفاق، هانا که حالا با دو بچه گرگینه تنها شده، برای اینکه بتواند آنها را به دور از مردم عادی بزرگ کند به روستایی نقل مکان می‌کند و از این لحظه به بعد است که ما شاهد زندگی سخت او در کنار فرزندانش و امیدی که هانا به کمک آن روزهایش را سپری می‌کند هستیم. انیمه “فرزندان گرگ” در لحظه‌هایی غم‌انگیز و ناراحت‌کننده است و در لحظاتی هم سرشار از امید به زندگی و مواجه با سختی‌ها و مشکلات است. طراحی زیبا، ترکیب رنگ‌های سرزنده و پایان‌بندی این انیمه نیز از اصلی‌ترین نقاط قوت آن هستند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فومنی

    فروردین 7, 1399

    متشکرم که فیلمهای خوب را به مخاطبین سایت معرفی می کنید…

    پاسخ