معرفی فیلم “لیدی و ولگرد” (Lady and the Tramp)؛ داستانی از ماجراجویی سگ‌ها در دنیای انسان‌ها

فیلم “لیدی و ولگرد” بازسازی انیمیشنی به همین نام و محصول کمپانی والت دیزنی است که برای اولین بار در سال 1955 میلادی به اکران درآمد. نسخه جدید این فیلم در قالب یک لایو اکشن ساخته شد و در پاییز 2019 بر روس سرویس استریم شبکه دیزنی پلاس قرار گرفت. گرچه این فیلم همانند دیگر لاو اکشن‌های این کمپانی در سال 2019 مورد توجه قرار نگرفت و به صورت عمومی اکران نشد،‌ اما تماشای آن خالی از لطف نیست و داستان آن برای عموم مخاطبان جذاب و دلنشین است. ما در این مقاله به معرفی فیلم “لیدی و ولگرد” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “لیدی و ولگرد” (Lady and the Tramp)
  • ژانر: درام، کمدی، ماجراجویی
  • کارگردان: “چارلی بین” (Charlie Bean)
  • صداپیشگان: “تسا تامپسون”، “جاستین ثرو”، “سام الیوت”
  • سال تولید: 2019
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.3/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 65/100

تریلر فیلم

یکی از عناصر دوست‌داشتنی که می‌تواند در فیلم‌های ژانر فانتزی وجود داشته باشد،‌ جان بخشیدن به حیوانات است که همیشه باعث جذاب‌تر شدن داستان می‌شود. شخصیت دادن به حیوانات و قرار دادن آنها در ماجراجویی‌های مختلف آن هم در دنیای انسان‌ها موضوع جالبی است که در فیلم “لیدی و ولگرد” هم به آن پرداخته شده است. در واقع تمرکز این فیلم بیشتر از آنکه بر دنیای آدم‌ها باشد، بر روی دنیا و مشکلات سگ‌های ولگرد و خانگی است و با روایت یک داستان درام و کمدی ماجرایی از دوستی‌، خانواده و اهمیت یافتن جایگاه خود در زندگی را به نمایش درمی‌آورد.

لیدی یک سگ خانگی است که از بچگی همراه با زوج پولداری بزرگ شده و بعد از چند سال اکنون با به دنیا آمدن اولین فرزند این زوج، نادیده گرفته شده و احساس تنهایی می‌کند. این شرایط فرصتی برای لیدی به وجود می‌آورد تا بیشتر با هویت واقعی خود به‌عنوان یک سگ آشنا شود و مسیر زندگی‌اش را به درستی انتخاب کند. از طرف دیگر سگی ولگرد در شهر وجود دارد که دائما در حال فرار از دست مأموران حافظ محیط زیست است که به دنبال سگ‌های ولگردند تا آنها را از سطح شهر جمع‌آوری کنند. این دو سگ درجایی از داستان به هم می‌رسند و تضادی که میان نحوه زندگی آنها وجود داشته از هرکدامشان شخصیت متفاوتی ساخته است که در ادامه باعث ایجاد فراز و نشیب‌های گوناگونی در روند فیلم می‌شود.

فیلم “لیدی و ولگرد” بدون عیب و نقص نیست، اما خوش ساخت است و طنز به‌کار رفته شده در آن می‌تواند به نادیده گرفتن ایرادهای آن و یا تکراری بودن داستانش کمک کند. البته اگر عاشق سگ‌ها باشید و یا حتی یکی از آنها را در خانه داشته باشید، لذت تماشای این فیلم حتما برایتان دوچندان هم خواهد شد.

“لیدی و ولگرد” از سبک موزیکال هم در روایتش استقاده کرده که باعث تغییر در حال و هوای آن شده است. طراحی صحنه زیبا و موسیقی متن شنیدنی و همچنین دیگر شخصیت‌های سگی که به عنوان دوستان شخصیت‌های اصلی وارد داستان می‌شوند هم از دیگر نقاط قوت این فیلم هستند که لحظاتی به‌یادماندنی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

تصاویری از فیلم “لیدی و ولگرد”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم