معرفی فیلم “بیمار بزرگ” ( The Big Sick)؛ عاشقانه‌ای پر فراز و نشیب و لذت‌بخش

فیلم‌های عاشقانه‌ای که بر اساس داستان واقعی ساخته می‌شوند عموما طرفداران بیشتری داشته و برای بینندگان هم جذاب‌ترند. هر کسی بسته به سلیقه شخصی‌اش می‌تواند دلیلی برای تماشای این مدل فیلم‌ها را داشته باشد. اما اگر به‌طور کلی بخواهیم بررسی کنیم، شاید بتوان گفت دلیل لذتبخش بودن فیلم‌های برگرفته از داستان واقعی، به‌خصوص زمانی که داستانی عاشقانه را هم دنبال می‌کند، قابل لمس بودن آن است. اینکه می‌توانیم با خیال راحت به آن داستان اعتماد کنیم و از تماشایش لذت ببریم. فیلم “بیمار بزرگ” از همین فیلم‌هاست که ما در این مقاله به معرفی آن پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “بیمار بزرگ” (The Big Sick)
  • ژانر: درام، عاشقانه، کمدی
  • کارگردان: “مایکل شوالتر” (Michael Showalter)
  • بازیگران: “زویی کازان”، “هالی هانتر”، “کمیل نانجیانی”
  • جوایز: نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.5/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 98/100

تریلر فیلم

ما همیشه نمی‌توانیم در همه‌ی مسائل با خانواده‌های خود توافق نظر داشته باشیم. از این رو تجربه‌ی جر و بحث با پدر و مادرمان برای انجام کاری که خودمان دوست داریم ولی از نظر آنها بیهوده است را داریم. این اختلاف نظرها در مسئله مهمی مثل ازدواج بیشتر هم می‌شود و ممکن است والدینی با فرزندان خود سال‌ها بابت ازدواج با شخص مورد نظرشان قطع رابطه هم کنند.

این موضوع در فیلم “بیمار بزرگ” با پس‌زمینه‌ای کمدی و تماشایی به نمایش درآمده و داستانی پر فراز و نشیب را دنبال می‌کند که از تماشای آن پشیمان نخواهید شد. همانطور که در مقدمه هم گفتیم،‌ این فیلم براساس داستان واقعی بازیگر نقش اول آن یعنی “کمیل نانجیانی” ساخته شده و نحوه آشنایی او با همسر فعلی‌اش را بیان می‌کند.

کمیل پسری پاکستانی است که از بچگی در شیکاگو بزرگ شده است و به عنوان یک استند آپ کمدین مشغول به کار است. خانواده او اصرار دارند که کمیل با دختری پاکستانی ازدواج کند ولی او در یکی از برنامه‌های استندآپ کمدی‌اش،‌ عاشق دختری آمریکایی به نام امیلی می‌شود. این موضوع شاید ساده به‌نظر برسد،‌ اما برای خانواده متعصب و سنتی کمیل امری نابخشودنی و غیرممکن است که انجام آن مانند مرتکب شدن به یک جرم بزرگ می‌باشد!

اتفاقات داستان و درگیری‌های کمیل با خانواده خود مخصوصا مادرش فضای طنز و البته پر آشوبی را در فیلم ایجاد می‌کند اما این حال و هوا با بیمار شدن امیلی و وارد شدن پدر و مادرش به داستان فیلم خیلی زود عوض می‌شود. با اینکه بیماری امیلی شوکه‌کننده و طبیعتا امری ناراحت‌کننده است، اما شخصیت‌های کمدی پدر و مادرش و طرز برخورد آنها با این مشکل خود بخش دیگری از طنز داستان را شامل می‌شود.

در طول تماشای فیلم “بیمار بزرگ” به این فکر نمی‌کنیم که آیا دو شخصیت اصلی داستان در پایان به یکدیگر می‌رسند یا نه؟ بلکه فقط دوست داریم از تماشای نحوه آشنایی آنها و کنار آمدن با مشکلاتی که سر راهشان قرار دارد لذت ببریم و به این فکر کنیم که اگر خودمان جای آنها بودیم واقعا چکاری انجام می‌دادیم؟ آیا شهامت جنگیدن با خانواده و رسیدن به آرزوهایمان را داریم؟

تصاویری از فیلم “بیمار بزرگ”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم