7 برنامه جذاب و دیدنی شبیه برنامه “استارتاک” (StarTalk) که باید تماشا کنید

“استارتاک” یک برنامه گفتگوهای نیمه شب هفتگی با اجرای “نیل دگراس تایسون” است که دانشمندان و متخصصان درباره بزرگ‌ترین سؤالات مربوط به جهان و وجودیت انسان گفتگو می‌کنند. برای اینکه برنامه برای مخاطب عام جذاب باشد یک کمدین هم در کنار تایسون و مهمان‌ها نشسته، و درباره بحث جملات طنز مطرح می‌کند.

افرادی مانند “ریچارد داوکینز”، “جیمی کارتر”، “ّبیل کلینتون” و “برایان کاکس” در این برنامه حضور دارند. اگر از تماشای “استارتاک” لذت برده‌اید، برنامه‌های مشابه را تماشا کنید. با پروشات همراه باشید.


7. یک سنگ عجیب – One Strange Rock – 2018

یک برنامه سال 2018 از “دارن آرنوفسکی” که ما را به سفری به تاریخ زمین می‌برد. لازم به ذکر نیست که در جهان هیچ سیاره‌ای به شگفتی زمین کشف نشده است.

ویل اسمیت” مجری برنامه ما را به عجیب‌ترین نقاط زمین برده، و فضانوردانی که به فضا سفر کرده‌اند تجربه‌های تماشای زمین از دور را به اشتراک می‌گذارند. یک سریال مستند که در هر گام شما را مجذوب کرده، و باید آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: بهترین مستندهای سال 2019 به انتخاب مجله Rolling Stone


6. درون کرم‌چاله – Through The Wormhole – 2010-2017

یک برنامه اوریجینال از شبکه ساینس، که سعی دارد به سوالاتی که انسان را گیج کرده، پاسخ دهد. مفهوم زمان و سفر در زمان، راز هوش انسان، در صورت وجود یا عدم وجود خدا، از موضوعاتی است که به آن پرداخته می‌شود.

این برنامه با صداپیشگی “مورگان فریمن” در میان ایده‌های مختلف ارائه شده، شما را به ماجراجویی عجیب و پیچیده می‌برد.


5. آغاز و پایان جهان – The Beginning And The End Of The Universe – 2016

این سریال انیمیشن دو قسمتی پیچیده به نظریه‌های مربوط به شکل گیری و پایان جهان می‌پردازد. نه تنها به نظریه‌ها پی می‌بریم، بلکه درباره دانشمندانی که تحقیقات را انجام داده‌اند نیز اطلاعاتی را آشکار می‌کند.

مجری برنامه “الخلیل” در حین توضیح نظریه‌های پایان جهان، نشان می‌دهد که درک این مفاهیم برای ما دشوار است. این برنامه تحقیق و تاریخچه این نتیجه گیری‌ها را نشان می‌دهد.


4. گیتی: جهان‌های ممکن – Cosmos: Possible Worlds – 2020

هنگامی که “کارل سیگن” برای اولین بار به برنامه “گیتی: یک سفر شخصی” آمد، می‌خواست به دشوارترین مفاهیم اخترشناسی و اخترفیزیک برای انسان بپردازد. خوشبختانه “ست مک فارلن” این سنت را ادامه داد، و “کیهان: جهان‌های ممکن” دومین و سومین سری از “کیهان” است.

این برنامه ما را به سفری در زمان و فضا برده، و باعث می‌شود به عمیق‌ترین رازهای جهان پی ببریم. یک برنامه چشمگیر و دیدنی توسط “نیل دگراس تایسون”.

همچنین بخوانید: معرفی 14 مستند جذاب و دیدنی که در سال 2020 منتظر انتشارشان هستیم


3. جهان – The Universe – 2007-2015

کیهان شناسی، اخترشناسی و اخترفیزیک موضوعاتی هستند که کانال هیستوری از سال 2007 به آن پرداخته است. این برنامه با استفاده از جلوه‌های رایانه‌ای، تصاویر، و مصاحبه با دانشمندان، به شگفتگی های اخترشناسی می‌پردازد. اگر این مفاهیم برایتان جذاب است می‌توانید این برنامه را تماشا کنید.


2. افق – Horizon – 1964

یک برنامه خاص از کانال بی بی سی که از سال 1964 پخش شده، و به سؤالات علمی و فلسفی می‌پردازد. برنامه درباره زندگی روزمره ما اما از جنبه‌ای است که تا به حال به آن توجه نکرده‌ایم.

آیا می‌دانستید برخی از غذاهای حیوانات خانگی از گوشت نهنگ تهیه می‌شود؟ آیا می‌دانستید پس از اختراع قطعه سیلیکونی صنعت ساعت سوئیسی افول کرد؟ این برنامه یکی از بهترین مستندهای فعلی است.


1. گیتی: یک سفر شخصی – Cosmos: A Personal Voyage – 1980

یک برنامه اوریجینال از پی بی اس با اجرای “کارل سیگن” که در آن این دانشمند درباره عجیب‌ترین ایده‌های علمی که مردم آن را شنیده، اما درک نکرده‌اند، توضیح می‌دهد.

سیگن می‌خواست همه مردم این ایده‌ها را درک کنند، و به همین دلیل این برنامه را ساخت. شیوه توضیح دادن او درباره این ایده‌ها باعث تمایز این برنامه تلویزیونی می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین مستندهای سال 2019 که نباید از دست بدهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم