7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “روزی یکبار” (One Day At A Time) که باید آنها را تماشا کنید

“روزی یکبار” (One Day At A Time) یک کمدی موقعیتی است که از برنامه “نورمن لیر” ساخت سال 1975 اقتباس شده. داستان درباره زنی به نام “پنه لوپه” و اعضای خانواده اوست. پنه لوپه یک کهنه سرباز است که حالا به عنوان پرستار کار می‌کند. او که مادری تنهاست، با وجود داشتن شغل تمام وقتش به سختی از پس بزرگ کردن سه فرزندش بر می‌آید.

کشمکش‌ها و شادی‌هایی که این خانواده و برخی شخصیت‌های مکمل دیگر درگیر آن هستند، در واقع موضوع اصلی این سریال است. بهترین خصوصیت این سریال بازسازی شده آن است که داستانی تازه‌تر و جالب‌تر از قسمت اصلی خود دارد. شخصیت‌ها خوش ساخت بوده، و طنز آن نیز بهتر است. اگر از تماشای “روزی یکبار” لذت بردید، پس ممکن است بخواهید دیگر سریال‌های مشابه آن را نیز تماشا کنید. این شما و این هم لیستی از سریال‌های مشابه “روزی یکبار”. با پروشات همراه باشید.


7. مهاجرین – Fresh Off The Boat – 2015

این سریال کمدی موقعیتی درباره خانواده “تیاونس” است که از منطقه شهری چینی در واشنگتن به اورلاندو، فلوریدا نقل مکان کرده‌اند. پدر خانواده رستوران استیک فروشی باز می‌کند و عقیده دارد، رویای آمریکایی را زندگی کند. اما، دیگر اعضای خانواده یعنی همسر و پسرش در کنار آمدن با شرایط با مشکلاتی مواجه‌اند.

این سریال با لایه‌ای از طنز مشکلاتی را که یک خانواده مهاجر با آن روبرو می‌شوند را به تصویر می‌کشد. “مهاجرین” با شخصیت‌های دوست داشتنی و لحظات دلگرم کننده‌ای که دارد، سریالی است که باید حتماً آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 13 سریال برتر شبکه HBO در سال 2019


6. گلدبرگز – The Goldbergs – 2013

“گلدبرگز” یک کمدی موقعیتی است، و از زاویه دید پسری جوان که مدام اتفاقات زندگی خانواده‌اش را با دوربین فیلمبرداری می‌کند، نشان داده می‌شود. خانواده تقریباً ناکارآمد او پر از شخصیت‌های عجیب و غیر عادیست و تغییرات ناگهانی آنها ماهیت طنز برنامه است. اتفاقات سریال در دهه 1980 رخ می‌دهد، به همین دلیل نوع لباس و دیالوگ‌ها یادآور آن دوران می‌باشد.


5. مایل به سیاه – Black-ish – 2014

“مایل به سیاه” داستانی از یک خانواده تقریباً خوب آفریقایی- آمریکایی است که در یک محله قالبا سفیدپوست زندگی می‌کنند. در حالی که افراد خانواده با تمام کسانیکه در همسایگی زندگی می‌کنند رابطه دوستی ندارند، ریش سفید محل “آندره دری جانسون” در تلاش است که با همسایگانش توافق کند.

این سریال درباره زندگی اعضای این خانواده است، و به مسائلی مانند نژادپرستی و سیاست‌های مربوط به هویت در جامعه آمریکا می‌پردازد.


4. استاد هیچی – Master Of None – 2015-2017

این سریال کمدی- درام به کارگردانی و با نقش آفرینی کمدین بزرگ “عزیز انصاری” درباره بازیگری هندی- آمریکایی به نام “دو” است که در نیویورک زندگی می‌کند. دو با وجود 30 ساله بودنش، هنوز نقش بزرگی بازی نکرده، و تنها ادعایی که از معروفیت دارد، نقشی است که در یک آگهی بازرگانی دارد.

این سریال دو موضوع را دنبال می‌کند؛ کشمکش‌های دو با زندگی شخصیش، و رابطه او با خانواده و دوستانش. برخی قسمت‌ها معمولاً با احترام به کارگردانان ایتالیایی بزرگ یعنی “د سیکا”، “فلنی”، “آنتونیونی” و دیگر کارگردانان ساخته شده است.

همچنین بخوانید: 14 سریال برتر شبکه HBO در این دهه


3. براون نیشن – Brown Nation – 2016

این سریال نیز درباره مهاجران هندی است که در نیویورک زندگی می‌کنند، اما طنز آن از آنچه در “استاد هیچی” مشاهده می‌کنیم خنده دارتر می‌باشد. شخصیت اصلی “براون نیشن”، “هسموخ پاریخ” یک تجارت شکست خورده آی تی را بر عهده دارد، و مدام توسط همسرش اذیت می‌شود.

همسر پاریخ باور دارد که او باعث و بانی تمام شکست‌هایش برای هنرمند بودن است. پاریخ در تلاش است که شغلش را نجات دهد، و همسرش را خوشحال کند. همین تلاش‌های او باعث می‌شود او را در موقعیت‌های خنده داری پیدا کنیم.


2. پروژه شکست خورده – Arrested Development – 2003

“پروژه شکست خورده” یک کمدی خانوادگی است که درباره خانواده “بلاث” می‌باشد، این خانواده زمانی بسیار ثروتمند بود. اما، پس از اینکه پدر خانواده گند می زند، و به دلیل کلاهبرداری دستگیر می‌شود، این خانواده پی می‌برند که به دردسر افتاده‌اند.

حالا مسئولیت جمع و جور کردن خانواده بر دوش “مایکل بلاث” است، تنها عضوی از خانواده که رگه‌هایی از معصومیت در او یافت می‌شود. “پروژه شکست خورده” که به عنوان یکی از بهترین سریال‌های کمدی موقعیتی شناخته می‌شود، بسیار خنده دار است و پر از دیالوگ‌های فوق العاده می‌باشد. همچنین بازیگران این سریال نیز اجراهای قدرتمندی از خود به نمایش می‌گذارند.


1. روزینه – Roseanne – 1988-2018

“روزینه” داستان خانواده “کانر” است. این خانواده بسیار پر سر و صدا و پرکار هستند، و در بیرون شهر زندگی می‌کنند. داستان درباره زندگی روزمره و رابطه اعضای این خانواده با یکدیگر است. “روزینه بور” مادر خانواده شخصیت اصلی داستان است، و همچنین کمدینی به همین نام در آن نقش آفرینی می‌کند.

این مجموعه با حال و هوای طنز، به طرزی خلاقانه مسائل اجتماعی- سیاسی را در برمیگیرد. پس از اینکه “بور” پیامی نژادپرستانه توئیت کرد، و موج عظیمی از مردم را شوکه کرد، ساخت این سریال متوقف شد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر برایان کرانستون


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم