آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 63)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. روح – Ghost – ۱۹۹۰

ژانر: درام، عاشقانه، فانتزی

کارگردان: جری زاکر (Jerry Zucker)

بازیگران: دمی مور، پاتریک سوویزی، تونی گلدوین

تریلر فیلم

یک فیلم عاشقانه کلاسیک که زندگی آشفته دختری به نام مالی (دمی مور) را پس از تصادف مرگبار دوست پسرش سام (پاتریک سوییزی) به تصویر می‌کشد. سام مرده اما روحش زنده است و گرچه هیچکس نه او را دیده نه صدایش را می شنود اما او باید قاتل خود و دلیل مرگش را کشف کرده و مالی را از خطر دور نگه دارد. طنز، اجراهای زیبا، موسیقی متن شنیدنی و داستان زیبای فیلم، فراموش نشدنی هستند.


۲. کارول – ۲۰۱۵ – Carol

ژانر: درام، رمانتیک

کارگردان: تاد هینز (Todd Haynes)

بازیگران: کیت بلانشت، رونی مارا، سارا پلسون

تریلر فیلم

“کارول” یکی از فیلم‌های تابوشکن دهه اخیر است که ماجرای عشق میان دو زن را به نمایش گذاشته است. اما این تنها موضوع این فیلم نیست؛ بلکه سیر تحول شخصیت‌ها و رویارویی آنها با مشکلات زندگی و تصمیمات و انتخاب‌های آنها نیز به‌خوبی در لحظه به لحظه‌ی این فیلم نشان داده شده و نتیجه‌اش اثری شده که دیدنی، قابل تامل و به‌یادماندنی است.

کارول (با بازی کیت بلانشت) نام زنی زیبا و ثروتمند است که در حال دست و پنجه نرم کردن با طلاق است و ناگهان خود را عاشق دختری جوان و عکاس به نام ترز (با بازی رونی مارا) می‌یابد که در فروشگاه بزرگی کار می‌کند و کارول یک بار از او خرید کرده است. بلانشت و مارا هر دو برای بازی دیدنی خود در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شدند.


۳. قاچاق – ۲۰۱۲ – Contraband

ژانر: اکشن، مهیج

کارگردان: بالتاسار کوماکور (Baltasar Kormákur)

بازیگران: مارک والبرگ،‌کیت بکینسیل،‌ بن فاستر

تریلر فیلم

یک فیلم خیره کننده و جذاب با یک داستان جدید که با این وجود در نهایت از تکنیک‌های کلیشه روایت‌گویی استفاده می‌کند. با این حال، بدون شک یک فیلم سرگرم کننده بود که کیت بکینسل در آن می‌درخشد. داستان این فیلم درباره مردی است که بعد از بیرون آمدن از باند قاچاق مواد مخدر، دوباره بنا به دلایلی وارد یک سری بازی‌های خطرناک می‌شود.


۴. پیش‌کینه – ۲۰۱۶ – Prevenge

ژانر: ترسناک، فانتزی

کارگردان: آلیس لو (Alice Lowe)

بازیگران: آلیس لو، جما ولان،‌ کیت دیکی

تریلر فیلم

“پیش کینه” یک فیلم تاریک و مخاطره آمیز با عناصر کمدی سیاه، وحشت و صحنه های ترسناک است. طرفداران این ژانر از دیدن عناصر وحشت شهری که بیشتر با فرهنگ بریتانیا سازگار است، لذت خواهند برد. این فیلم با اشاره به تصورات و توهمات پیرامون بارداری به یک اثر جالب توجه تبدیل شده که طرفداران فیلم های ترسناک می توانند از عناصر وحشت و حتی طنز آن لذت ببرند.


۵. همیشه شاید من باش – ۲۰۱۹ – Always Be My Maybe

ژانر: کمدی

کارگردان: نهناتچکا خان (Nahnatchka Khan)

بازیگران: الی وانگ، رندل پارک، کیانو ریوز

تریلر فیلم 

کمدی رمانتیکی راجع به تبدیل شدن دوستی به عشق و غلبه کردن بر تفاوت های فردی. “ساشا” و “مارکوس” هر دو ساکن سان فرانسیسکو هستند که دوستی نزدیکی دارند اما به اختلاف می خورند و رابطه شان قطع می شود. وقتی پس از ۱۶ سال یکدیگر را پیدا می کنند، “ساشا” یک آشپز مشهور شده ولی “مارکوس” به زندگی نه چندان خوبی رضایت داده، این دو دوست قدیمی باز به هم نزدیک می شوند و رابطه شان با فراز و نشیب دوباره ای مواجه می شود. یکی از سوپرایز های این فیلم نقش آفرینی کوتاه و بامزه ی “کیانو ریوز” است.


۶. معصومان – ۲۰۱۶ – The Innocents

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: آن فونتن (Anne Fontaine)

بازیگران: لو د لاخه، آگاتا کولشا، ونسان ماکنی

تریلر فیلم

نماهای جذاب فیلم‌برداری، حقیقت تلخ راهبانی که توسط ارتش شوروی مورد تجاوز قرار گرفتند را تا حدی پنهان می‌کند. فیلم داستان خواهرانی است که ناخواسته اتفاقاتی برایشان می‌افتد که تا مغز استخوانتان را می‌ترساند و تأثیری ایجاد می‌کند که تا مدت‌ها از بین نخواهد رفت. کارگردان این فیلم سعی کرده یک داستان واقعی را به تصویر بکشاند که در نوشته‌های مادلین پائولیک (Madeleine Pauliac) نوشته شده بود، پائولیک یک پزشک صلیب سرخ بود که درباره صحت این واقعه در دو کلیسا تحقیق کرده بود.


7. چین‌خوردگی در زمان – ۲۰۱۸ – A Wrinkle in Time

ژانر: علمی-تخیلی، ماجراجویی

کارگردان: ایوا دوورنی (Ava DuVernay)

بازیگران: اپرا وینفری، ریس ویترسپون، میندی کالینگ

تریلر فیلم

مگ موری بعد از فهمیدن اینکه پدر او که یک اخترفیزیکدان است در اعماق یک سیاره دور در چنگ یک شیطان جهانی اسیر شده‌است، با برادر جوانتر و بسیار باهوش خود چارلز والاس، همکلاسی اش کالوین اوکیف، و سه مسافر فضایی به نام‌های خانم “کدام؟”، خانم “کی؟” و خانم “این چیه؟” به نجات پدرش می‌پردازند.


۸. سوختن – ۲۰۱۸ – Burning

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: لی چانگ-دونگ (Lee Chang-dong)

بازیگران: یو آه این، استیون ین

تریلر فیلم

“لی جونگ سو” یک رمان‌ نویس مشتاق است و دوران سختی را در زندگیش طی می ‌کند. زمانی که او دوستی قدیمی را می بیند که به طور قابل توجهی تغییر کرده است، باد ملایمی در زندگیش شروع به وزیدن می کند. آنها ارتباط برقرار می کنند و سرانجام صمیمی می شوند. او می گوید که می خواهد به جایی برود و نیاز به کسی دارد که به گربه اش غذا بدهد. “جونگ سو” با وظیفه شناسی این کار را انجام می دهد. زمانی که او با یک مرد دیگر باز می گردد، اوضاع پیچیده می شود.


۹. سال نو مبارک – ۲۰۱۴ – Happy New Year

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: فرح خان (Farah Khan)

بازیگران: شاهرخ خان، دپیکا پادوکن، آبیشک باچان، بومان ایرانی

تریلر فیلم

اگر می خواهید فیلمی ببینید که بعد از تمام شدنش احساس شادابی و سرزندگی کنید، فیلم هندی “سال نو مبارک” انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این فیلم با اینکه داستانی جدی را دنبال می کند، سرشار از طنز و رقص و آواز است.

داستان فیلم درباره ی پسری جوان به نام “چارلی” (با بازی شاهرخ خان) است که بعد از بیست سال قصد دارد انتقام مرگ پدرش را از شریک تجاری او بگیرد. “چارلی” با چند تن از دوستانش به همراه یک مربی رقص (با بازی دپیکا پادوکن) تصمیم می گیرند با شرکت در مسابقه ی رقصی که در شب سال برگزار می شود، از فرد مورد نظر تعداد زیادی الماس گرانبها را بدزدند.


۱۰. بدنم را گم کردم – ۲۰۱۹ – I Lost My Body

ژانر: درام، فانتزی

کارگردان: ژرمی کلاپین (Jérémy Clapin)

صداپیشگان: حکیم فارس، ویکتور دو بوآ

تریلر فیلم

نافل پسری آرام است که در کودکی آینده خود را به‌عنوان یک پیانیست حرفه‌ای که همزمان یک فضانورد موفق هم هست تخیل می‌کند. اما طولی نمی‌کشد که او پدر و مادرش را در یک سانحه رانندگی از دست می‌دهد و راهی یتیم‌خانه‌ای در شهر پاریس می‌شود؛ جایی که تمام آرزوهای نافل را به کابوس تبدیل کرده و از او پسری رنج دیده و افسرده می‌سازد.

روایت داستان بزرگسالی زندگی نافل تا جایی ادامه می‌یابد که او با دختری به نام گابریل آشنا می‌شود (نحوه‌ي این آشنایی خود از دیگر جذابیت‌های داستان بوده و برای لحظاتی فضای سنگین آن را امیدوارانه‌ می‌کند) و علاقه‌ی او به برقراری رابطه با این دختر، مسیری روشن و متفاوت را پیش‌رویش قرار می‌دهد که می توان آن را تعبیری از امید به ادامه مسیر سخت زندگی دانست.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. Alen

    فروردین 1, 1399

    سلام خسته نباشید چند سال پیش فیلمی دیدم که یه معلمی بود که از انگلیس برای تدریس به آلمان میرفت و اونجا چندان مورد استقبال قرار نمیگرفت و با آموزش بازی فوتبال با بچه‌ها صمیمی میشد. …
    لطفا اگه نام فیلمو میدونین راهنمایی کنید.

    پاسخ

  2. Sima

    اسفند 29, 1398

    عالی بود. خسته نباشید♥
    فیلم روح رو خیلی دوست دارم.

    پاسخ

  3. فومنی

    اسفند 29, 1398

    از اینکه دراین روزهای سخت درکنار ما هستید وکارهای تماشایی معرفی می کنیدازشما سپاسگزارم. سالی خوب همراه باتندرستی وپیروزی برای شماوهمراهان عزیزپروشات آرزومندم.

    پاسخ