معرفی انیمه “فرزندان گرگ” (Wolf Children)؛ روایتی زیبا از جستجوی هویت

شاید بتوان گفت مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود ‌از انیمه‌های ژاپنی لذت ببریم، استفاده از عناصر فانتزی در آنها به شیوه‌ای متفاوت است. چه آنهایی که زمینه‌ای خشن و جدی دارند و چه آنهایی که سعی می‌کنند با روایتی آرام و شخصیت‌پردازی‌های عمیق،‌ درس زندگی به مخاطب خود بدهند. گرچه در میان سازندگان انیمه‌های سینمایی بدون شک هایائو میازاکی در خلق شخصیت‌های قوی و داستان‌های تاثیرگذار پیشرو بوده، اما انیمه‌سازان دیگری هم وجود دارند که در ساخت آثار دیدنی موفق بوده‌اند. “مامورو هوسودا” یکی از همین کارگردان‌های موفق است که ما در این مقاله به معرفی انیمه‌ی معروف او به نام “فرزندان گرگ” پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


  • نام انیمه: “فرزندان گرگ” (Wolf Children)
  • ژانر: درام، فانتزی
  • کارگردان: “مامورو هوسودا” (Mamoru Hosoda)
  • صداپیشگان: “آئویی میازاکی”، “ناکائو اوساوا”، “هارو کوروکی”
  • سال تولید: 2012
  • زبان: ژاپنی
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 94/100

تریلر فیلم

اگر از علاقه‌مندان به سینما باشید، حتما تاکنون یکی دو اثر در رابطه با موجوداتی به گرگینه دیده‌اید. موجوداتی که نیمه انسان و نیمه گرگ هستند و اغلب هم در شهرها و در میان مردم عادی زندگی می‌کنند. “فرزندان گرگ”، همانطور که از عنوانش هم پیداست، به روایت داستان زندگی همین موجودات می پردازند اما از نگاهی عمیق‌تر.

داستان این انیمه از جایی آغاز می‌شود که دختری به نام هانا در دانشگاه با پسری آشنا می‌شود و خیلی زود متوجه می‌شود که او یک گرگینه است. با این حال هانا که عشق زندگی خود را پیدا کرده، با این پسر ازدواج می کند و صاحب دو فرزند می‌شود. اما طولی نمی‌کشد که او مجبور می‌شود با دو فرزند کوچک خود به تنهایی زندگی کند.

بعد از این اتفاق، هانا که حالا با دو بچه گرگینه تنها شده، برای اینکه بتواند آنها را به دور از مردم عادی بزرگ کند به روستایی نقل مکان می‌کند و از این لحظه به بعد است که ما شاهد زندگی سخت او در کنار فرزندانش و امیدی که هانا به کمک آن روزهایش را سپری می‌کند هستیم.

یوکی و آمه دو فرزند هانا هستند که هرکدام ویژگی‌های شخصیتی مخصوص به خود را دارند. یوکی دختری بسیار بازیگوش و جسور است که همه چیز برایش تازگی دارد و همیشه به دنبال ماجراجویی و استفاده از خصوصیت‌های گرگ ‌گونه‌اش است. در مقابل او برادر کوچکترش آمه قرار دارد که پسری ترسو و حساس است و بیشتر سعی می‌کند با کناره‌گیری از موقعیت‌های خطرناک،‌ از خودش محافظت کند.

“فرزندان گرگ” تا جایی که به روایت دوران کودکی زندگی یوکی و آمه می‌پردازد، بسیار دوست‌داشتنی و لذت‌بخش است و شخصیت یوکی به‌تنهایی لحظات شاد و پرانرژی به داستان می‌بخشد. رفته‌رفته و با بزرگ شدن بچه‌ها، چیزی که بیشتر از همه به آن پرداخته می‌شود، رشد شخصیت‌هاست. به‌طوری که پیشرفت داستان تمام پیش‌فرض‌های مخاطب درباره کارکترها را تغییر می‌دهد و با نشان دادن سرنوشتی که هر کدام برای خودشان انتخاب می‌کنند، به ما می‌آموزد که برای قدم گذاشتن در مسیری که برای آن ساخته شده‌ایم چه سختی‌ها و دشواری‌هایی را باید پشت‌سر بگذاریم.

انیمه “فرزندان گرگ” در لحظه‌هایی غم‌انگیز و ناراحت‌کننده است و در لحظاتی هم سرشار از امید به زندگی و مواجه با سختی‌ها و مشکلات است. طراحی زیبا، ترکیب رنگ‌های سرزنده و پایان‌بندی این انیمه نیز از اصلی‌ترین نقاط قوت آن هستند.

تصاویری از انیمه “فرزندان گرگ”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. ریحانه جعفری

    آذر 19, 1400

    با اینکه من به اوتاکو هستم و کلی انیمه دیدم ولی این بهترین انیمه بود که تا حالا دیدم ، یک انیمه فانتزی احساساتی و خانوادگی عالیه عالی

    پاسخ