معرفی فیلم “کنستانتین” (Constantine)؛ جستجویی برای نور در دنیایی نفرین شده

فیلم “کنستانتین” با بازی کیانو ریوز را شاید همه‌ی ما بارها تماشا کرده باشیم و هر بار بیشتر از دفعه‌ی قبل از داستان جذابش لذت برده باشیم. تجربه‌ی تماشای این فیلم هرگز تکراری نمی‌شود و هیجان و روایت آن به‌گونه‌ای است که با هربار دیدنش مانند نخستین بار به وجد آمده و هیجان‌زده می‌شویم. این فیلم که در سال ۲۰۰۵ اکران شد، نتوانست نظر منتقدان را جلب کند اما به‌عنوان یک فیلم کارآگاهی-ترسناک که از روی یکی از بهترین کاراکترهای دی‌سی اقتباس شده، می‌تواند برای عده‌ی زیادی از علاقه‌مندان جذاب باشد. در این مقاله به معرفی فیلم مهیج “کنستانتین” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “کنستانتین” (Constantine)
  • ژانر:درام، فانتزی، هیجان انگیز
  • کارگردان:“فرانسیس لارنس” (Francis Lawrence)
  • بازیگران:“کیانو ریوز”، “ریچل وایس”، “تیلدا سوئینتن”
  • سال تولید: 2005
  • امتیاز آی ام دی بی: 7/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 46/100

تریلر فیلم

قبل از هر چیز باید بدانید که اگر به دیدن فیلم‌هایی با موضوع جن‌گیری علاقه دارید حتما باید فیلم “کنستانتین” را تماشا کنید. این فیلم هیجانی را در شما به وجود می‌آورد که شاید با کمتر فیلمی این احساس در شما بر انگیخته شود! “کیانو ریوز” در این فیلم نقش یک فرد جن‌گیر به نام جان کنستانتین را بازی می‌کند که شیاطین و اجنه‌ی بسیاری را به جهنم فرستاده است. اما اکنون زمان مرگ خودش فرا رسیده و می‌داند که لشکری از اجنه و شیاطین در جهنم انتظار روحش را می‌کشند.

در این میان دختری به نام “آنجلا” با (بازی ریچل وایس) بعد از خودکشی مشکوک خواهرش به سراغ جان کنستانتین می‌آید و از او کمک می‌خواهد. جان کنستانتین پس از ملاقات با دوستی به نام “گابریل” (با بازی “تیلدا سوئینتن”) متوجه می‌شود فرزند شیطان به دنبال راهی برای وارد شدن به دنیاست و “کنستانتین” برای آخرین بار فرصت دارد برای آمرزش خود قدمی بردارد و از ورود شیطان به دنیا جلوگیری کند و پایانی برای فیلم رقم می‌زند که تصورش را نمی‌کنید.

نقطه‌ی اوج این فیلم که نظر منتقدان بسیاری را هم به خود جلب کرده است، بازی تماشایی و متفاوت کیانو ریوز در نقش جان کنستانتین است که توانایی و استعداد بالای این بازیگر محبوب را نشان می‌دهد. ریوز در این فیلم کاریزمای خاص خود را دارد که آن را در تمامی لحظات فیلم حفظ کرده و در نهایت هم به شکلی شگفت‌آور موجب به نتیجه رسیدن داستان فیلم می‌شود.

علاوه بر این، فیلم کنستانتین در کنار خوش‌ساخت بودنش، از مفاهیم و نمادهایی استفاده کرده که در سراسر فیلم وجود دارند و حالتی رازآلود و دنبال‌کننده به روایت آن اضافه کرده‌اند؛ این موضوع علاوه بر ایجاد پیچیدگی خاص و جذاب، ذهن مخاطب را هم به چالش می‌کشد و باعث همراه شدن او با تک تک شخصیت‌های فیلم می‌شود. همه‌ی اینها در کنار بازی‌های حرفه‌ای و دیدنی تیم بازیگری و تصویرسازی خیره کننده، از نقاط قوت این فیلم تماشایی هستند.

کنستانتین یک فیلم تیره و تاریک با یک داستان ترسناک است که به کمک جلوه‌های ویژه و فیلمبرداری موفق شما را به دنیای اسطوره‌ها می‌کشاند. این فیلم تمام عناصر یک فیلم موفق را داراست؛ زیرا شما را به یک دنیای متفاوت و فانتزی برده و باعث می‌شود در طی ۲ ساعت فیلم، دنیای واقعی خود را فراموش کنید.

تصاویری از فیلم “کنستانتین”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم