5 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه “سایکو-پاس” (Psycho-Pass) که باید تماشا کنید

“سایکو-پاس” در یکی دنیای آینده‌ای رخ می‌دهد که براساس وضعیت روانی و شخصی بررسی می‌کنند که آیا ممکن است در آینده به جرمی مرتکب شود یا نه. زمانی که قابلیت جنایی فرد به حد معینی برسد، چه جنایتی انجام دهد چه نه، به مرکز اصلاح رفتار فرستاده می‌شود.

این انیمه در ظاهر به فیلم “گزارش اقلیت” (Minority Report) ساخته “استیون اسپیلبرگ” شباهت دارد، اما داستان جذاب “اوروبوچی گن” در کنار ارجاع به آثار ادبی و فلسفی، این انیمه را به یک تجربه منحصر به فرد بدل می‌کند.

این سریال تاریکی و مسمومیت جامعه انسانی و دیدگاه‌های دروغین آن را نشان می‌دهد. یکی از برترین انیمه های تفکربرانگیز که رقبای کمی دارد. بنابراین در اینجا لیستی از انیمه های شبیه “سایکو-پاس” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


5. روح در پوسته: تنها بمان – Ghost In the Shell: Stand Alone Complex – 2002-2003

این انیمه مانند فیلم‌های انیمه کلاسیک دهه 90 آینده‌ای نزدیک که تکنولوژی سایبری انسان را به مرحله جدیدی رسانده، را نشان می‌دهد. دنیایی که تکنولوژی به بروز جرائم خطرناک منجر شده است. یک واحد جنایی به نام منطقه 9 برای حد جرائم توسط دولت منصوب می‌شوند، اما زمانی که هکری به نام مرد خندان در ژاپن ردی به جا می‌گذارد، بهترین ماموران منطقه 9 می‌خواهند او را دستگیر نمایند.

فیلم اصلی “روح در پوسته” یکی از بهترین انیمه های ساخته شده است. این انیمه نیز با ترکیب عناصر اکشن، رازآلود و فلسفی، موفقیت آن را تکرار می‌کند. شرکت تولیدی آی.جی این شاهکار را بازسازی کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 20 انیمه مورد انتظار سال 2020 که در انتظار انتشارشان هستیم


4. دنگنرونپا – Danganronpa – 2013

کیبوگامین گاکوئن یکی از بهترین آکادمی‌های ژاپن است که تنها دانش آموزان منتخب می‌توانند در آن تحصیل کنند. ماکوتو نائگی با خوش شانسی در سال جدید به این آکادمی وارد می‌شود، اما خوش شانسی‌اش طولانی نیست. در روز اول مدرسه، به همراه دانش آموزان دیگر، متوجه می‌شود که در آنجا زندانی شده.

مونوکوما ناظم مدرسه اعلام می‌کند که در این مدرسه برای زنده ماندن باید یکدیگر را بکشند، و کسی هم دستگیر نمی‌شود. بنابراین بازی فریب و خیانت آغاز می‌شود که هرکدام می‌خواهند دیگری را کنار بزنند، و در غیر این صورت زیر ذره بین می‌روند. در این میان اگر یکی دیگری را بکشد، و کسی او را ببیند سریع اعدام می‌شود. آیا نائگی آنقدر خوش شانس است که از پس آن برآید؟

این انیمه برخلاف “سایکو-پاس” یک تریلر-جنایی نیست، اما وجود ضدقهرمان‌های شبیه به هم این دو انیمه را قابل مقایسه می‌کند. همچنین دو سریال نشان می‌دهند که مردم با گذشت زمان خود واقعی‌شان را نشان می‌دهند. انسان‌ها در بدترین شرایط اخلاقیات را کنار گذاشته، و به اشتباه احساس امنیت می‌کنند. این انیمه به خوبی “سایکو-پاس” نیست، و اغلب به خاطر ریتم و کوتاه بودنش نقش می‌شود، اما مضامین روان شناسانه آن شما را مجذوب می‌کند.


3. ترور در رزونانس – Zankyou no Terror – 2014

یک حمله تروریستی در یک سازمان هسته‌ای کل سرزمین را به خطر می‌اندازد، و پلیس با دنبال کردن مجرمین فقط به حروف VON حک شده روی صحنه جرم برمی خورد. در این میان یک پاپ آپ آنلاین بیرون می‌آید که دو مرد جوان که خود را اسفینکس می‌نامند، مسئولیت حملات را برعهده گرفته، و با گفتن اینکه تازه شروع ماجراست دولت را تهدید می‌کنند. درنتیجه، سرنوشت ملت به دست آن دو است، و همه به وحشت می افتند. با این وجود آن دو یک راز غم انگیز را پنهان کرده‌اند.

شینیچیرو واتانابه، که انیمه هایی بهتری مانند Samurai Champloo و Cowboy Bebop ساخته، به دلیل استفاده از عناصر انیمه شهرت دارد، اما این بار انیمه ای مضمون محور ساخته است. این انیمه تا جایی شونن نیست، و اعمال خشونت آمیز شخصیت‌های اصلی را برجسته نمی‌کند، به جای آن بر گذشته پیچیده و تلاش آنها برای پنهان نمودن دنیایشان تمرکز می‌کند. این انیمه به خاطر انعکاس رئال جامعه ما، شاید لذتبخش نباشد، اما اگر به عمق آن فرو بروید متوجه می‌شود واتانابه یک نابغه است.

همچنین بخوانید: معرفی 11 انیمه جذاب و دیدنی با موضوع جادو و جادوگری


2. هیولا – Monster – 2014

دکتر کنزو تنما همه چیز دارد، و زندگی‌اش از این بهتر نمی‌شود. او یکی از جراحان منتخب شهر است که با عشق زندگی‌اش ازدواج کرده، اما گره‌ای در سرنوشت همه چیز را بهم می‌ریزد. در یک شب بارانی به جای جراحی یکی از رهبران سیاسی جان یک پسربچه را نجات می‌دهد، اما این اقدام شریفانه یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات اوست زیرا این پسرک به یک قاتل سریالی بدل می‌شود. بعدها از این اقدام اخلاقی خود پشیمان می‌شود.

گرچه “هیولا” به اندازه آثار دیگر این ژانر معروف نیست، اما یکی از تاریک‌ترین انیمه هاست. از آغاز ترس و وحشت این مرد را نشان می‌دهد. صحنه‌های اکشن و علت و معلول آن نشان می‌دهد جزئیات کوچک چه تأثیر بزرگی به جا می‌گذارند. نباید این تریلر روان شناسانه را از دست بدهید.


1. دفتر مرگ – Death Note – 2006-2007

روزی دفتری از آسمان افتاده، و به صورت اتفاقی در دست یک دانش آموز نابغه دبیرستانی به نام لایت یاگامی، که اغلب به دنیا بدبین است، می‌رسد. در این دفتر نوشته با وارد کردن اسم هرکسی در آن، می‌تواند آن فرد را بکشد.

ابتدا آن را باور نمی‌کند، اما بعد کنجکاو شده، و تصمیم می‌گیرد نامی را دران وارد کند. سپس متوجه می‌شود موضوع شوخی نیست، او می‌تواند هرکسی را بکشد، بنابراین به خدای دنیای مدرن بدل می‌شود. آنچه که در ابتدا به عنوان مسیری برای بهتر نمودن جهان آغاز شد، به زودی به بازی موش و گربه تبدیل شده، و همه چیز به هم می‌ریزد.

استودیو مدهاوس انیمه هایی درخشانی مانند “وان پانچ من” (One-Punch Man)، “هانتر × هانتر” (Hunter X Hunter) و “ارباب” (Overlord) ساخته، اما حتی تا به امروز “دفتر مرگ” بهترین انیمه آن است. این انیمه علاوه بر کیفیت، در نمایش ارتباط میان شخصیت‌های عمیق و زیر سؤال بردن تمام باورهای شما، خیره کننده عمل می‌کند. اگر این شاهکار را ندیده‌اید، هرچه زودتر آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 7 انیمه‌ی سریالی برتر سال 2018 به انتخاب پروشات


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم