11 انیمه سریالی جذاب و دیدنی در سال 2019 که باید تماشا کنید

انیمه شما را به قلمروی سرگرمی می‌برد که در آنجا هرچیزی امکان پذیر است. انیمه هایی با داستان‌های پیچیده، سرزمین‌های جدید، صحنه‌های اکشن و درهم، و ماجراجویی‌های فراموش نشدنی که به انیمه جذابیت می‌بخشد. زمانی تنها برخی از کانال‌ها یا برخی ساعت‌های تلویزیون انیمه پخش می‌کردند. خوشبختانه، ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که سریال‌های انیمه به بخش مهمی از دنیای سرگرمی تبدیل شده‌اند، و از شبکه‌هایی مانند نتفلیکس و هولو پخش می‌شوند.

با این حال، با وجود محبوبیت انیمه در سال‌های اخیر، به یک شمشیر دولبه تبدیل شده است. برخی از این سریال‌های انیمه محبوب و برخی با استقبال مواجه نمی‌شوند، زیرا دنیای انیمه پر از سریال‌هایی است که با دیدن آن فقط وقتتان را تلف می‌کنید.

به عنوان یکی از دنبال کنندگان انیمه باید بگوییم هیچ انیمه ای بد نیست، اما مسلماً بهتر است انیمه های دیدنی را تماشا کنید، درست است؟ به همین دلیل در اینجا لیستی از بهترین سریال‌های انیمه سال 2019 را به شما معرفی می‌کنیم (یادتان باشد ما تنها انیمه های سال 2019 را در لیست قرار داده‌ایم). با پروشات همراه باشید.


11. ریلاکوما و کائورو – Rilakkuma and Kaoru

شاید افراد تازه کار تصور کنند انیمه مخصوص کودکان است، اما اگر با سریال‌هایی مانند Aggretsuko آشنا شوید، می‌دانید چنین چیزی حقیقت ندارد. در سال 2003 یک شرکت به نام سان-ایکس محصول خود به نام “ریلاکوما و دوستانش” را تولید کرد که با محبوبیت مواجه شد. درست مانند سانریو که Aggretsuko را از سه گانه Hello Kitty ساخت، حتی سان-ایکس تصمیم گرفت سریالی بسازد که نه فقط توجه کودکان این نسل بلکه اولین طرفداران این محصول را جلب کند.

گرچه مضمون و شخصیت‌ها می‌توانند توجه مخاطب جوانتر را جذب کنند، اما داستان می‌تواند برای بزرگسالان جذاب باشد. داستان درباره ماجراجویی‌های یک زن جوان شاغل به نام کائورو است که با کنار زدن مشکلات می‌خواهد جای خود را در دنیا پیدا کند. اما در پایان با ریلاکوما، کوریلاکوما و پرنده‌ای به نام کیرویتوری مواجه می‌شود که نگرش او به زندگی را تغییر داده‌اند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه برتر ژانر ایسکای در تاریخ انیمه سازی


10. بابیلون – Babylon

مضمون اصلی سریال‌های انیمه روان شناسانه مانند “دفتر مرگ” (Death Note) و “سایکو-پاس” (Psycho Pass) دوگانگی میان خیر و شر است. درحالی که “بابیلون” این باور را دارد، آنچه که این انیمه را به یکی از بهترین سریال‌های انیمه تبدیل می‌کند داستان است که به لایه‌های مختلف تقسیم می‌شود. شاید گاها ارتباط میان لایه‌های مختلف از بین برود، اما آنچه که شما را تا پایان با این انیمه نگه می‌دارد رمز و راز و ماجراجویی‌های میان شخصیت‌هاست.

این انیمه تولید شده از استودیو روروت، داستان یک دادستان به نام سیزاکی زن است که در اداره قضایی توکیو کار می‌کند. پس از قبول پرونده‌ای درباره تبلیغات غلط، به همراه دستیارش آتسوهیکو فومیو، از یک شرکت دارویی بازرسی می‌کند. با این حال در حال تحقیقات در این پرونده با افرادی مواجه می‌شوند که برای انتخابات شهرداری توطئه می‌چینند. گرچه این انیمه از یک استودیوی معمولی ساخته شده، اما با مضامین پخته و کیفیت انیمیشنی بالا به برتری می‌رسد. اما یک انیمه سینن است، که برای افرادی با قلب ضعیف مناسب نیست.


9. سبد میوه‌ها – Fruits Basket

این انیمه از آغاز در سال 2001 یکی از بهترین سریال‌های انیمه شوجو در غرب است. متاسفانه برخلاف شهرت، طولانی مدت نبود، و پس از 26 قسمت لغو شد. از آن زمان طرفداران منتظر نسخه جدید آن بودند که سرانجام این اتفاق افتاد.

سال 2019 برای انواع مختلف انیمه و سیکوئل های آن سال خوبی بود، اما چه کسی تصور می‌کرد نسخه جدیدی از یک کلاسیک شوجو را ببیند. در کمال خوشحالی همه به منبع وفادار بوده، و با تمام قسمت‌ها سازگار بود. این انیمه ثابت می‌کند که چرا انیمه های جدید باید به خوبی بازسازی شوند.

تورو هوندای 16 ساله باید از خانه خارج شده، و به تنهایی زندگی کند. او خانه خود را در سرزمین رازآلود سوما می‌سازد. در ابتدا سوما پس از کشف راز او مکانی را به او پیشنهاد می‌داد، و هوندا با اکراه قبول می‌کند. اما سپس متوجه می‌شود سوماها هم رازهای خود را دارند، و با دیدن جنس مخالف به حیوانات زودیاک چینی تبدیل می‌شوند.


8. دکتر استون – Dr. Stone

گرچه این انیمه علمی تخیلی است، هیچ چیز بیش از حد منطفی یا عمیق در این باره وجود ندارد. این اثر یک شونن است، و تمام عناصر آن را داراست. بنابراین اگر به دنبال یک انیمه تفکربرانگیز هستید این انیمه مناسب نیست. با این حال، اگر بخواهید از دیدن یک انیمه لذت ببرید می‌توانید آن را تماشا کنید. داستان درباره یک دانشمند دیوانه است که پس از نابودی بشر توسط یک آخرالزمان ماورایی می‌خواهد تمدن دوباره‌ای بسازد.

همچنین بخوانید: 11 انیمه برتر تاریخ با موضوع فرشتگان که باید ببینید


7. دورورو – Dororo

یک کلاسیک از کتاب‌های تاریخی انیمه که قسمت اصلی آن در سال 1969 پخش شد. اوسامو تزوکو به عنوان “پدر مانگا” مغز متفکر این انیمه است، و به خاطر آثاری مانند “پسر فضایی” (Astro Boy) و “بلک جک” (Black Jack) شهرت دارد. درحالی که روایت ساده آن در هر قسمت هیولایی را به تصویر می‌کشد که قهرمان باید با آن مبارزه کند، نقطه قوت آن فضا و شخصیت پردازی است. اگر می‌خواهید دنیای هنری اوسامو تزوکو و دنیای فانتزی تاریک او را تجربه کنید، این انیمه را ببینید.

یک سامورایی بی رحم با فروختن اعضای پسر تازه متولد شده‌اش به چهل و هشت اشرار به دنبال تسلط مطلق است. نوزاد با کمک یک پزشک شریف زنده می‌ماند، و تمام اعضایش با پروتز جایگزین می‌شود. او به خاطر رفتار خشونت آمیز پدرش به دنبال انتقام است؛ اما پیش از رویارویی با پدرش باید ابتدا تمام اشراری که او را تسخیر کرده‌اند از بین ببرد.


6. گیون – Given

سریال‌های انیمه شونن با وجود استثناها عناصر اروتیک بسیاری دارند که برای تماشاگر جذاب است. هرازگاهی سریالی مانند Yuri on Ice یا گیون تمام فرضیات این ژانر را کنار میزند. گرچه موسیقی فراموش نشدنی و داستان ساده اما تکان دهنده این انیمه را لذتبخش می‌کند، اما داستان‌های عاشقانه آن است که مخاطب را راضی می‌کند.

داستان درباره اعضای یک دبیرستان است که نه تنها به دنبال شهرت هستند، بلکه برای اولین بار عشق را تجربه می‌کنند. از گذشته‌شان گرفته تا علاقه‌شان به موسیقی، از ناامنی‌هایشان تا دوستی‌های پیچیده، این انیمه شخصیت‌های مختلف را جستجو کرده، و چهره واقعی از روابط نشان می‌دهد.


5. کارول و تیوزدی – Carole and Tuesday

انیمه ای از استودیو بونس و با بازگشت شینیچیرو واتانابه به عنوان کارگردان. پس از موفقیت جهانی Cowboy Bebop در دهه 90، واتنابه انیمه‌های دیگری مانند Samurai Champloo و Space Dandy ساخت. در کارهای او عناصری وجود دارد که تماشاگر بین المللی را خوشحال می‌کند، گرچه این انیمه به شهرت Cowboy Bebop نرسید، اما مانند آن خیره کننده است.

در آینده‌ای دور، که انسان به ماه سفر می‌کند، شاهد دو شخصیت در دو دنیای متفاوت هستیم. با این حال پس از یک رویارویی عشقشان به موسیقی آنها را به هم نزدیک کرده، و گروهی می‌سازند تا آرزوهای خود را عملی کنند. اما در این دنیای کامل آیا آن‌ها می‌توانند جایگاه خود را پیدا کنند؟

همچنین بخوانید: لیست 30 شخصیت برتر در تاریخ انیمه ها


4. کاگویاساما: عشق یه جنگه – Kaguya Sama Love is War

همانطور که از نام انیمه پیداست، کاگویاساما درباره جنگ میان شخصیت‌های تسوندر است. این انیمه مانند Torodara شخصیت زن به عنوان تسوندر را نشان می‌دهد که همیشه بی رحم بوده، و به یک قهرمان مرد می‌رسد.

این انیمه نسبت به مفهوم تسوندر روش متفاوتی پیش گرفته، و شخصیت‌هایی را نشان می‌دهد که عاشق هم هستند؛ اما تصمیم دارند به جای اعتراف به عشقشان دشمنی‌شان را ادامه داده، و جنگی را آغاز می‌کنند که هرکس اول اعتراف کرد شکست بخورد. ای-۱ پیکچرز شاید به خاطر اقتباس‌هایش ناشناخته باشد، اما این اثر بهترین اثر آنهاست.


3. حماسه وینلند – Vinland Saga

نمی‌توان انکار کرد که با جایگزین شدن انیمه های پخته با آثار ایسکای، عصر طلایی انیمه رو به افول است. اما “حماسه وینلند” مانند آثار گذشته بوده، و یادآور آثار کلاسیک قدیمی مثل “ّبرسک” (Berserk) است.

تورفین پسر قوی‌ترین مبارز وایکینگ به نام ثورها است. ظاهراً همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه روزی پدر تورفین توسط رهبری به نام آسکلاد مورد خیانت قرار گرفته و کشته می‌شود. تورفین برای انتقام مرگ پدر به جای کشتن آسکلاد، به گروه او می‌پیوندد، تا آسکلاد را به چالش بکشد. گرچه می‌خواهد از او انتقام بگیرد، اما به بخشی از برنامه او برای تاجگذاری پادشاه بعدی انگلستان تبدیل می‌شود.

استودیو ویت یک مجموعه موفق است که انیمه های دیدنی می‌سازد. همه چیز با “حمله به تایتان” (Attack on Titan) آغاز شد، و با “حماسه وینلند” که با آثاری مانند Vagabond و Berserk مقایسه می‌شود، انیمه ای ساخته شده که تا ابد به یادماندنی می‌شود.


2. دیو کش: کیمتسو نو یائیبا – Kimetsu no Yaiba

یک داستان نه چندان جدید درباره یک پسر جوان به نام تانجیرو کامادو که پس از مرگ پدر باید از خانواده‌اش مراقبت کند. زندگی برای او و خانواده خوب است تا اینکه روزی همه چیز به هم می‌ریزد. تانجیرو تصمیم می‌گیرد به روستای نزدیک برود تا با فروش زغال پول دربیاورد. اما با برگشتن به خانه متوجه می‌شود کل خانواده توسط شیاطین کشته شده، و تنها خواهر بازمانده‌اش به یک شیطان تبدیل شده است. او که خشمگین شده یک ماجراجویی انتقام جویانه را آغاز می‌کند تا تمام شیاطینی که خانواده‌اش را کشتند را نابود کند.

این انیمه ساده نمونه محکمی بر این امر است که یک انیمه برای جذابیت به داستان پیچیده یا شخصیت‌های عمیق نیاز ندارد. حتی با وجود فرمول شونن نیز می‌تواند دیدنی باشد. این انیمه در عین سادگی جذاب است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه ورزشی برتر تمام زمان ها


1. برترین: ناکجاآباد موعود – Yakusoku no Neverland

این انیمه در ماه اول سال 2019 اکران شد، اما به زودی به انیمه برتر سال بدل شد. اثار مختلف شونن در این لیست قرار گرفتند، اما این انیمه توانست پیچیدگی خاصی را به قالب شونن وارد کرده، و آن را دیدنی کند. موسیقی، ریتم تند، کارگردانی و هر جنبه انیمه آن را جذاب کرده است.

داستان در یک دنیای رؤیایی جریان دارد که یتیم‌های جوان در یک محیط بسته با یک مادر مهربان زندگی می‌کنند. شاید خانواده نداشته باشند، اما دوستانی و اطرافیانی دارند که آنها را دوست دارند. اما این ناکجاآباد موعود رازهای تاریک خود را دارد که در سایه مانده‌اند. زمانی که اما و بهترین دوستانش ری و نورمن حقیقت این مکان را کشف می‌کنند، تصمیم می‌گیرند از این مادر مهربان دور شوند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (15)

بستن فرم

  1. خاهان انیمه

    آبان 11, 1400

    مرد تک مشتی بهترینه

    پاسخ

  2. آبتین

    مرداد 9, 1399

    انیمه نا کجا آباد معود واقعا شخصیتا و روایت داستانی قوی داره هرچند اتفاقات کاملا قابل پیش بینی بودن ولی شخصیتای جذاب داستان این عیب رو میپوشوند ولی انیمه شیطان کش متاسفاته هم داستان تکراری هم شخصیاتای ضعیفی داشت داستان هیچ خط و سیر خوبی نداره که حتی کنجکاو بشی برای ادامه داستان شخصیتای که به عنوان شیطان معرفی میشن کاملا سطحی همچنین افرادی که به عنوان شیطان کش انتخاب شدن هم کاملا سطحی دقیقا مثل انیمه شبدر سیاه که شخصیتا اصلا عمقی نداشتن

    پاسخ

  3. A…

    تیر 6, 1399

    بنظرم فعلاً جذاب ترین انیمه ای که دیدم حماسه وینلند بود این انیمه تا جایی که می تونست سعی کرد که واقع گرا باشه و جاهایی از داستان واقعی هستش مثلاً کانوت یکی از پادشاهان دانمارکه ،حقیقت داره

    یکی از دیدنی ترین انیمه های دنیا هستش❤

    پاسخ

    • رزماری در پاسخ به A...

      مهر 8, 1401

      آیا شخصیت های تورس و تورفین و،،، خیالی هستن؟؟؟؟؟

      پاسخ

  4. A…

    تیر 6, 1399

    بنظرم فعلاً بین همه انیمه هایی که دیدم حماسه وینلند از همه جذاب تر و سعی کرد که تا جایی که می تونه واقع گرا باشه و داستانش بعضی جاهاش حقیقت داره مثلاً پاداشاه کانوت وجود داشته و یکی از پاداشاهان دانمارک بوده

    انیمه بسیار دیدنی هستش

    پاسخ

  5. سپهر

    خرداد 30, 1399

    از نظر نمره imdb مقام 4 بوروتو مقام 3 تیغه شیطان مقام 2 حمله با تایتان مقام 1 نا کجا اباد موعود

    پاسخ

    • اوتاکو * در پاسخ به سپهر

      آذر 21, 1400

      لیست برای جدید هابوده نه بهترین هایی که پخش شدن مثل یکی از فصل های اتک

      پاسخ

  6. mohammad

    خرداد 24, 1399

    attack on titan و fire forceو tate no yuuusha اینا رو خیلی راحت نادیده گرفتیاین باید جز اون بالایی ها باشن

    پاسخ

    • اوتاکو * در پاسخ به mohammad

      آبان 12, 1400

      اتک قدیمیتره یکی از فصلاش بود تو اون سال فکر کنم

      پاسخ

  7. Ali

    خرداد 13, 1399

    سلام. هرکدومشون انیمه دیو کش رو نبینه نصف عمرش بر باده رفته

    پاسخ

  8. پیمان

    اردیبهشت 20, 1399

    من با حمید قسمت سورت آرت آنلاینش رو موافقم سورت آرت آنلاین نصف فصل اولش قشنگ بود با یه زره از فصل ۲ بعد دوستان کاناتا نو آسترا رو حتما ببینید داستان متفاوت داره امتیازشم از دورورو و گیون بیشتره راستی حمید جان فایر فورس چهارمین انیمه قشنگ من تو ۲۰۱۹ بود

    پاسخ

  9. پیمان

    اسفند 28, 1398

    پس نیروی ویژه آتش نشانی ، کاناتا نو آسترا ، ظهور قهرمان سپر کو

    پاسخ

    • حمید در پاسخ به پیمان

      فروردین 12, 1399

      من که فایر فورس رو اصلا قبول ندارم
      ولی اون قهرمان سپر که میگی قشنگ بود و یه چیز متفاوت تو ژانر ایسکای بود و مثل کیریتو شونصد تا دختر دورش نکردن و عاشقش نشدن و اینکه شخصیتش مثل کیریتو نیست که لامصب مثل ربات میمونه کیریتو و انگار یه فرشتس حالم بهم میخوره …. همون فصل اول باید پروندشو میبستن نه هی کشش بدن برن تو بازی دوباره بیان بیرون دوباره همون ٱشو همون کاسه با اتفاقات تکراری و عاشق پیشه های بیشتر برای کیریتو…. حالا میخواستم بگم قهرمان سپر از هر لحاظ بهترشه

      پاسخ

      • Arsalan در پاسخ به حمید

        فروردین 14, 1399

        عزیزم شما هنوز 10 سال جا داری که یک انیمه رو نقد کنی لطفا وقتی اطلاعاتی راجب چیزی ندارید نظر ندهید با تشکر

        پاسخ

      • ممد در پاسخ به حمید

        اردیبهشت 16, 1399

        انیمه جالبی هست هنر شمشیر بازی وسخت روش کار شده ، با این کیفیت بالا و داستان جالبی هم داره و از نظر من انیمه خوبی بود حالا خودت فرشته نیستی حوسودیت میشه براچی میگی انیمه بد بود شونصد تا دختر نبود 3 تابودند یکم دقت کن ولی ازمه بیشتر توکیو غول رو دوست دارم البته از دید گاه خودم

        پاسخ

      • امین در پاسخ به حمید

        خرداد 24, 1399

        نکنه خودت دختر گیرت نمیاد که به کیریتو حسودی میکنی این که تو از یه انیمه ای خوشت نمیاد مبنا بر این نیست که اون انیمه اشغاله هر کس یه نظر خواسی داره و هنر شمشیر زنی واقعا عالی همه فصلاش مخصوصا۳ که بسیار حماسی شده بود. خب شونصد تا معشوقه داشته باشه ولی فقط عاشق یک نفر هست و عاشقشم میمونه

        پاسخ