7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “تازه کار” (The Rookie) که باید تماشا کنید

ماجراهای پلیسی همیشه موضوع داغ سریال‌های تلویزیونی بوده‌اند. این سریال‌ها نه تنها به یک ژانر تلویزیونی بدل شده‌اند، بلکه الهام بخش سریال‌های دیگر بوده‌اند که همین فرمت را دنبال می‌کنند.

سریال پلیسی “تازه کار” از کانال ای بی سی چنین سریالی است که کلیشه‌های پلیسی را دنبال کرده، و جذابیت خاصی دارد. سریال درباره جان نولان، افسر پلیس سابق است که حالا برای دایره مواد مخدر لس آنجلس کار می‌کند.

او در حین کار در این شهر بزرگ با چالش‌هایی مواجه می‌شود. اگر از تماشای “تازه کار” لذت برده‌اید، می‌خواهیم سریال‌های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. نظم و قانون: لس آنجلس – Law & Order: LA – 2010-2011

سریالی ساخته و تهیه شده از دیک ولف، که سری پنجم “نظم و قانون” محسوب می‌شود. داستان در لس آنجلس رخ داده، وهم یک سریال پلیسی است هم قانونی.

داستان ادامه سری‌های پیشین بوده، اما این بار در لس آنجلس رخ می‌دهد. درنتیجه تاریخچه فرنگی، وراثتی و جنایی شهر به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین بخوانید: 11 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال آی‌زامبی (iZombie) که باید تماشا کنید


6. 9-1-1 – 2018

سریال کانال فاکس درباره پلیس‌هایی که هرروزه برای نجات دیگران زندگی خود را به خطر می‌اندازند. بهترین جنبه این سریال این است که به افرادی مانند آتش نشان‌ها، پلیس‌ها و غیره می‌پردازد که پیش از همه برای نجات پیش قدم می‌شوند.

علاوه بر این، سریال تعادل میان لحظات ملودرام، اکشن و روایت را رعایت می‌کند.


5. نزدیک‌تر – The Closer – 2005-2012

سریالی پلیسی درباره کارآگاه پلیس آتلانتا، برندا جانسون که پس از کسب تجربه در دایره مواد مخدر وارد دایره قتل می‌شود. سریال نه تنها برخی از پرونده‌های ترسناک که توسط برندا و همکارانش حل شده را نشان می‌دهد، بلکه شیوه فعالیت کار پلیس، روابط میان افسرها و تأثیر آن بر کارشان را نمایش می‌دهد. این سریال به خاطر تغییر نگرش علیه زنان و انتخاب شخصیت اصلی زن تحسین شد.


4. جرائم عمده – Major Crimes – 2012-2018

اسپین آفی از سریال “نزدیک‌تر” درباره داستان پس از رفتن برندا جانسون از دایره مواد مخدر. این بار کاپیتان شارون ریدور جای او را می‌گیرد. ریدور بلافاصله در جوخه جرائم عمده قوانینی وضع کرده که همکارانش آن را دوست ندارند.

سیاست‌هایی که بر زندگی حرفه‌ای ریدور تأثیر می‌گذارد موضوع اصلی این سریال است. باید بدانید این سریال با وجود دنبال کردن مضامین مشابه، سبک خاص خود را دارد که آن را مدیون اجراها و متنش است.

همچنین بخوانید: 8 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال کبرا کای (Cobra Kai) که باید تماشا کنید


3. ایستگاه 19 – Station 19 – 2018

گرچه آتشنشان ها و زن‌ها قهرمان‌های اصلی نجات مردم در شرایط بغرنج هستند، اما در رسانه‌ها از آنها اسم برده نمی‌شود. “ایستگاه 19” سریالی است که این اشتباه را جبران کرده، و زندگی آتش نشان‌ها را به تصویر می‌کشد.

اندی هرارا با بازی “جاینا لی اورتیز” شخصیت اصلی سریال است که به عنوان آتش نشان و تحت فرمان پدرش کاپیتان پرویت هرارا در ایستگاه 19 کار می‌کند. هر شخصیت این ایستگاه آتشتشانی اهمیت خود را دارد، و همین موضوع آنها را به هم پیوند می‌دهد.


2. اف بی آی – FBI – 2018

اف بی آی یکی از مهم‌ترین سازمان‌های جاسوسی و امنیتی نه تنها در آمریکا بلکه در جهان است. به این معنا که همه دوست دارند بدانند در اف بی آی چه رخ می‌دهد.

به همین دلیل است که می‌خواهیم سریال اصلی سی بی اس درباره عملکرد اداره اف بی آی در نیویورک را تماشا کنیم. این سریال به ماجراجویی‌های مأمور ویژه مگی بل و عمر آدم زیدان و همچنین زندگی شخصی‌شان می‌پردازد. این سریال تمام ویژگی‌های یک سریال خوب را داشته، اما برخی از قسمت‌های روایت آن خیره کننده هستند


1. ان‌سی‌آی‌اس – NCIS – 2003

یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ از کانال سی بی اس، که اسپین آف JAG محسوب می‌شود. موضوع اصلی سریال پرونده‌های مختلف دایره جنایی است.

مأمور ویژه لروی گیبز گروهی از محققین را رهبری می‌کند که تا زمان حل پرونده هر چالشی را کنار می‌زنند. این سریال به سه گانه ای تبدیل شده که NCIS: Los Angeles و NCIS: New Orleans سری‌های دیگر آن هستند، که البته آن دو سری هم موفق می‌باشند.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال پارادایس پی دی (Paradise PD) که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم