آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 62)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. کوهستان سرد – Cold Mountain – ۲۰۰۳

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه

کارگردان: آنتونی مینگلا (Anthony Minghella)

بازیگران: نیکول کیدمن، جود لا، رنه زلوگر، ناتالی پورتمن

تریلر فیلم

در این فیلم شاهد قدرت عشق هستیم، زمانی که دو عاشق از هم دور بوده و برای رسیدن به هم هرکاری می کنند. این فیلم حماسی از جنگ داخلی بی نظیر است. کیدمن نقش زنی به نام ادا را ایفا می کند که پس از مرگ پدرش در جنگ و آشوب در جنوب؛ نمی تواند این شرایط را تحمل کند. او که زندگی خوبی داشته اکنون باید برای بقا تلاش کند و ترسیده است. عشق او به جنگ رفته و اکنون از او تنها زنی به جا مانده که اثری از عشق در او دیده نمی شود و تنها باید برای زنده ماندن بجنگد. او و عشق اش همدیگر را یافته، بهترین دوستان هم شده و داستان عاشقانه فیلم می تواند به آسانی حول محور آنها باشد.


2. فورد در برابر فراری – 2019 – Ford v. Ferrari

ژانر: درام، ورزشی

کارگردان: جیمز منگولد (James Mangold)

بازیگران: کریستین بیل، مت دیمون، جان برنثال

تریلر فیلم

اتفاقات این فیلم در سال ۱۹۶۶ میلادی و در جریان مسابقات اتومبیل رانی شهر لومان فرانسه دنبال می شود که داستان گروهی از مهندسان آمریکایی را روایت می کند که وظیفه ی طراحی اتومبیلی را دارند که در مسابقه موفق به شکست اتومبیل شرکت فراری شود. این فیلم در نود و دومین مراسم اسکار موفق به دریافت جایزه بهترین تدوین شد. اگر به ماشین‌ها و مسابقات اتومبیل‌رانی علاقه دارید، این فیلم را حتما تماشا کنید.


3. آخرین مقاومت – 2013 – The Last Stand

ژانر: اکشن، مهیج

کارگردان: کیم جی وون (Kim Jee-woon)

بازیگران: آرنولد شوارزنگر، فارست ویتاکر، جانی ناکسویل

تریلر فیلم

داستان این فیلم دربارهٔ کلانتر شهری کوچک و معاونانش است که می‌خواهند جلوی فرار به مکزیک یک رئیس کارتل موادمخدر را که سوار بر یک ماشین اسپرت اصلاح شده‌است را بگیرند. صحنه‌های تعقیب و گریز و درگیری‌های هیجان‌انگیز از جمله ویژگی‌های بارز این فیلم هستند که طرفداران ژانر اکشن را راضی نگه می دارد.


4. آنابل به خانه می‌آید – 2019 – Annabelle Comes Home

ژانر: ترسناک

کارگردان: گری دابرمن (Gary Dauberman)

بازیگران: ویرا فارمیگا، پاتریک ویلسون، مدیسون آیسمن

تریلر فیلم

دو جن‌شناس داستان یعنی اد و لورین وارن تصمیم می‌گیرند که برای جلوگیری از ویرانی‌های بیشتر، عروسک تسخیر شده آنابل را به خانه خودشان بیاورند و آن را در یک اتاق مصنوعی قفل کنند. آن‌ها برای امنیت بیشتر، عروسک آنابل را در پشت شیشه مقدس قرار می‌دهند و از یک پیشوای روحانی هم می‌خواهند که آن را تقدیس کند. با این حال، طولی نمی‌کشد که آنابل، ارواح خبیث اتاق را بیدار می‌کند چیزی نمی‌گذرد که شبی پر از ترس برای دختر ده ساله آنها به نام جودی و پرستارانش به وجود می‌آید.


5. پروفسور – 2018 – The Professor

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: واین رابرتز (Wayne Roberts)

بازیگران: جانی دپ، رزمری دویت، زوئی دویچ

تریلر فیلم

هیچوقت نمی‌توانیم تصور کنیم که اگر روزی کسی در چشمانمان زل بزند و بگوید که تنها شش ماه دیگر زنده هستیم، چه واکنشی نشان خواهیم داد؟ آیا به سراغ کارهای عقب افتادمان می‌رویم؟ یا بالاخره تصمیم می‌گیریم همان کاری که سالها در انتظار انجامش بودیم را انجام دهیم؟ احساسات و حرف‌های نگفته‌مان را بیان می‌کنیم؟ یا به سوگواری مینشینیم تا مرگ سر برسد؟

این همان شرایطی است که شخصیت اول فیلم “پروفسور” یعنی ریچارد (با بازی جانی دپ) با آن مواجه شده است. ریچارد استاد ادبیات انگلیسی است و روزی متوجه می‌شود که به سرطان مرحله چهار ریه مبتلا شده و زمان زیادی برای زنده ماندن ندارد. او در ابتدا به شوک فرو رفته و حرف‌های بی‌معنی و رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد. اما کم‌کم که واقعیت را می‌پذیرد، تصمیم می‌گیرد هرکاری که دوست دارد انجام دهد؛ از خیانت به همسرش گرفته تا مصرف بیش از حد مواد مخدر و رفتارهای نامتعارف با دانشجوهایش.


6. ویکتوریای  جوان – 2009 – The Young Victoria

ژانر: درام، تاریخی، بیوگرافی

کارگردان: ژان-مارک ولی (Jean-Marc Vallée)

بازیگران: امیلی بلانت، روپرت فرند، میراندا ریچاردسون، جولیان گلاور

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره سال‌های ابتدایی سلطنت ملکه الیزابت است که درایت او برای بیرون آوردن مملکت از اوضاع نابسامانش را نشان می‌دهد. همچنین این فیلم به روایتی عاشقانه و دراماتیک بین ملکه و شاهزاره آلبرت نیز پرداخته است. فیلم ویکتوریای جوان در سال 2010 برنده اسکار بهترین طراحی لباس شد.


7. سرخ‌پوست – 1398 – The Warden

ژانر: درام، ماجراجویی

کارگردان: نیما جاویدی

بازیگران: نوید محمدزاده، پری‌ناز ایزدیار، مانی حقیقی

داستان این فیلم در سال ۱۳۴۶ جریان دارد و درباره‌ی زندانی است که بنا به دلایلی در حال انتقال زندانیان خود به ساختمان جدیدی است و بعد از اتمام نقل مکان، رئیس زندان (با بازی نوید محمدزاده) متوجه عدم حضور یکی از زندانیان می‌شود. این موضوع باعث ماندگاری کارمندان در ساختمان قدیدمی زندان شده تا فرد فراری را پیدا کنند. حالت معماگونه‌ی داستان به همراه بازی بازیگران آن باعث جذابیت فیلم شده و داستان آن هم تا پایان دیدنی و دنبال‌کننده مي‌باشد.


8. دزدان فروشگاه – ۲۰۱۸ – Shoplifters

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: هیروکازو کورئیدا (Hirokazu Kore-eda)

بازیگران: لیلی فرانکی، ساکورا آندو، مایو ماتسواوکا

تریلر فیلم

فیلم “دزدان فروشگاه”، داستانی بسیار تاثیر گذار و عمیق را روایت می کند که در ابتدا ساده و قابل پیش بینی به نظر می رسد اما رفته رفته حقایقی را به نمایش می گذارد که باعث برانگیخته شدن احساسات هر بیننده ای می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این فیلم، فاقد موسیقی متن بودن آن است که کمک زیادی به هر چه عمیق تر شدن آن کرده است. “دزدان فروشگاه” موفق به دریافت نخل طلای جشنواره ی کن در سال 2018 شده است.


9. باجی‌رائو و مستانی – 2015 – Bajirao Mastani

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه

کارگردان: سانجای لیلا بانسالی (Sanjay Leela Bhansali)

بازیگران: دپیکا پادوکونه، رانویر سینگ، پریانکا چوپرا

تریلر فیلم

اگر به دیدن فیلم های تاریخی و عاشقانه علاقه دارید این فیلم را تماشا کنید. “باجی رائو” نام شاهی است که در یک جنگ عاشق دختری به نام “مستانی” می شود اما طبق سنت و آداب و رسوم محل زندگی اش، نمی تواند با او ازدواج کند. “مستانی” که زنی با اراده و منطقی است تصمیم می گیرد با تحمل همه ی مشکلات، با سنت های موجود مقابله کند و این کار عواقب سختی را برایش رقم می زند.


10. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان – 2019 – How to Train Your Dragon: The Hidden World

ژانر: درام، ماجراجویی

کارگردان: دین دبلویس (Dean DeBlois)

صداپیشگان: جی باروشل، کیت بلانشت، جرارد باتلر، کیت هرینگتون

تریلر انیمیشن

در این انیمیشن بار دیگر شاهد ماجراجویی جدیدی از هیکاپ هستیم که به رویای خود برای ایجاد یک آرمانشهر برای بی‌دندان و تمام اژدهایان جهان دست یافته است. حال خطر دیگری خانه و روستای هیکاپ را تهدید می‌کند و حاکمیت او به‌عنوان رئیس آن، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. هیکاپ و بی‌دندان برای نجات خود باید تصمیم سخت و غیر ممکنی را بگیرند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم