11 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “آی‌زامبی” (iZombie) که باید تماشا کنید

سریالی ساخته “راب توماس” و “دایان روگیرو” با الهام از سری کامیک “کریس رابرسون” و “میشل آرلد” به همین نام. سریال پنج قسمتی از سال 2015 تا 2019 از سی دبلیو نتورک پخش شد. داستان درباره یک رزیدنت پزشکی به نام الیویا (لئو) است که در سیاتل زندگی می‌کند، و آینده مشخصی دارد. با این حال در یک استخر پارتی به زامبی تبدیل می‌شود، که باعث شده کار، خانواده و دوست پسرش را رها کند، و زندگی‌اش عوض شود.

الیویا به تدریج متوجه می‌شود اگر میل به خوردن مغز انسان را برطربف نکند، به یک زامبی خونخوار و دیوانه بدل می‌شود. بنابراین برای پیشگیری از کشتن بی گناهان، در گورستان کینگ کانتی کار می‌کند تا از مغز اجساد آنجا تغذیه نماید. به زودی رئیسش که به یکی از دوستان و نزدیکان او تبدیل شده، به رازش پی می‌برد. لئو به زودی متوجه می‌شود با خوردن مغز هر نفر بخشی از خاطرات آن فرد برایش تداعی می‌شود. این موضوع برای قربانیان قتل مفید است. بنابراین لئو برای حل پرونده‌های قتل با کاراگاه پلیس کلیو بابینکس همراه می‌شود، و سپس کلیو هم به راز او پی می‌برد. لئو در تلاش است تا برای مشکلش راه حلی پیدا کند.

حالا اگر تمام قسمت‌های این سریال را تماشا کرده‌اید، و وقتتان خالی شده، می‌توانید سریال‌های جایگزین را ببینید. در اینجا لیستی از بهترین سریال‌های مشابه ” آی‌زامبی” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


11. بازگشته – The Returned – 2015

سریالی از “کارلتون کیوس” براساس سریال فرانسوی Les Revenants که با تحسین منتقدین مواجه شد. داستان در شهر کوچکی رخ می‌دهد که ناگهان مرده‌ها ظاهر می‌شوند. آن‌ها عادی به نظر رسیده، و انگار یادشان نیست مرده‌اند. با این حال این حادثه زندگی ساکنین و افراد محلی را تغییر می‌دهد. خانواده‌ها دور هم جمع شده، و افرادی که حس می‌کردند عزیزانشان را از دست داده‌اند، به فروپاشی روانی دچار شدند. این سریال به جنبه‌های مثبت بازگشت مرده‌ها پرداخته، و سعی می‌کند معما را حل کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زامبی محور شبیه فیلم 28 روز بعد (28 Days Later) که باید تماشا کنید


10. در بدن – In the Flesh – 2013-2014

یک درام ماورایی از بی بی سی، نوشته و ساخته “دامینیک میچل” که در 17 مارس 2013 روی آنتن رفت. فیلم در روستای تخیلی روارتون در لنکشایر رخ می‌دهد، سال‌ها پس از اتفاقی در سال 2010 که بسیاری از مردم به زامبی‌های آدم خوار بدل شدند. حالا با نیروهای مسلح محلی در مقابل این حادثه مقاومت کرده‌اند. درمان علمی هم انجام شده، که فقط هوشیاری را برمی گرداند. این زامبی‌های درمان شده در مرکز احیای دولتی نگهداری شده، و بعد به جامعه برمی گردند. داستان درباره نوجوان احیاشده‌ای به نام کیرن واکر است که به جامعه بازگشته. با این حال خاطره دورانی که زامبی بوده، او را آزار می‌دهد، و باید حیاتش را بپزیرد.


9. مثل من مرده – Dead Like Me – 2003-2004

یک سریال کمدی از “برایان فولر” در سیاتل، واشنگتن. این سریال دو فصلی ما را با جورجیای 18 ساله آشنا می‌کند که پس از مرگ به مترسک مرگ بدل می‌شود. او باید به همراه مترسک‌های دیگر مردگان را به دنیای پس از مرگ ببرد. این سریال به کنار آمدن خانواده و مادر او به مرگش می‌پردازد.


8. واندرفالز – Wonderfalls – 2004

سریالی از “برایان فولر” و “تاد هالند” درباره یک دانشجوی فلسفه به نام “جی تایلر” که در فروشگاهی در آبشار نیاگارا به عنوان فروشنده استخدام می‌شود. او می‌تواند با موجوداتی مانند شیر مومی، میمون برنجی، خرس عروسکی و ماهی و غیره حرف بزند. آن‌ها به او راهنمایی می‌کنند تا به مردم نیازمند کمک کند.

همچنین بخوانید: 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه سرزمین زامبی‌ها (Zombieland)


7. مردگان متحرک – The Walking Dead – 2010

سریالی اقتباسی از کامیک “رابرت کیرکمن”، “تونی مور” و “چارلی آدلارد” که یک سریال ترسناک آخرالزمانی است و آخرالزمان زامبی‌ها را نشان می‌دهد. داستان درباره گروهی از بازماندگان است که مورد حمله زامبی‌ها قرار می‌گیرند. انسان‌ها نه تنها با زامبی‌ها بلکه با انسان‌های بازمانده بین خودشان هم مبارزه می‌کنند، تا بین خودشان نظم و قانون‌هایی برقرار شود.

این سریال درباره کلانتری به نام ریک گریمز است که پس از بیرون آمدن از کما با دنیای زامبی‌ها روبرو می‌شود. سپس به همراه زامبی‌ها گروهی تشکیل داده، و به آتلانتا در جورجیا می‌رود. این گروه می‌خواهند با مبارزه با گروه‌های دیگر زنده بماند. این سریال از زمان پخش یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیون است که امتیاز 80% روتن تومیتوز را دریافت کرد.


6. ترو کالینگ – Tru Calling – 2003-2005

یک سریال ماورایی دیگر که از 30 اکتبر 2003 تا 11 مارس 2005 از کانال فاکس پخش شد. داستان درباره ترو دیویس 20 ساله دانشجوی پزشکی است که در گورستان شهر کار می‌کند. هنگامی که ناگهان یکی از اجساد زنده شده، و از او کمک می‌خواهد، متوجه می‌شود که می‌تواند به گذشته آنها رفته، و مانع مرگ آنها شود. با این حال به تدریج شیوه کنترل توانایی‌هایش را آموخته، و با مشکلات شخصی‌اش هم کنار می‌آید.


5. رژیم سانتا کلاریتا – Santa Clarita Diet – 2017

سریالی کمدی-ترسناک که در 3 فوریه 2017 از نتفلیکس پخش شد، و دربارخ یک زوج روستایی به نام‌های جوئل و شیلا هموند است. با این حال زمانی که شیلا به یک زامبی تبدیل شده، و می‌خواهد گوشت انسان بخورد، جوئل و خانواده‌اش به او کمک می‌کنند. در همین حین باید راه حلی پیدا کنند تا در مقابل همسایه‌ها و هنجارهای فرهنگی به مشکل برنخورند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های زامبی سال 2019-2020 کدام اند؟


4. دروگر – Reaper – 2007-2009

یک سریال کمدی-ماورایی درباره سم الیور که برای شیطان کار کرده و ارواح گریخته از جهنم را می‌گیرد، و به دنیای دیگر می‌برد. گرچه سریال نقص‌هایی دارد، اما شایسته توجه است.


3. بخیه – Stitchers – 2015-2017

سریالی از “جفری آلن شچتر” که در تاریخ 2 ژوئن 2015 از ای بی سی فمیلی پخش شد، و درباره قهرمانی به نام کریستن کلارک است. او در حکومت کار می‌کند، و مغزش به خاطراتی از مردگان وصل می‌شود. سپس به آینده آن‌ها می‌رود تا پرونده‌شان را حل کند. از جمله اعضای دیگر این سریال عبارتند از دکتر عصب شناس کامرون گودک، سرپرست عملیات مگی باپتیست و مهدس بیوالکترونیک لینوس اهلوالیا.


2. از مردگان متحرک بترسید – Fear the Walking Dead – 2015

اسپین آفی از “مردگان متحرک” که ما را به لس آنجلس و مکزیک می‌برد، جایی که یک خانواده از هم پاشیده به همراه اعضای دیگر باید از آخزالزمان زامبی‌ها نجات یابند. در این زمان باید مهارت‌هایشان را برای بقا در این دنیا توسعه دهند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه مردگان متحرک (The Walking Dead)


1. زد نیشن – Z Nation – 2014-2018

این سریال دو سال پس از آخرالزمان زامبی‌ها را نشان می‌دهد که قسمت اعظم بشریت پاک شده است. داستان درباره مورفی است، یکی از سه جهش یافته که باید یک واکسن را تست کرده، و ببیند آیا در برابر بیماری مقاوم است. با این حال، در حالی که دو تن دیگر می‌میرند، او زنده می‌ماند. حالا مورفی تنها کسی است که توسط زامبی‌ها گاز گرفته، و به آنها تبدیل نشده است. او تنها امید بشریت است. داستان سفر او با گروهی از بازماندگان به رهبری سایمون “زی نیشن” را نشان می‌دهد. گروه باید از او به عنوان وسیله‌ای برای نجات انسان از این ویروس مرگبار استفاده کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم