7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “وندی” (Wendy) که باید تماشا کنید

“پیتر پن” (Peter Pan) یک داستان فانتزی است که همه ما به نوعی با آن آشنا هستیم. درحالی که نسل به نسل داستان‌های مختلف و متنوعی به ما رسیده، باید دوباره آنها را مجسم کنیم، و به شکل جدیدی در اختیار مخاطب مدرن قرار دهیم.

این همان کاری است که “بن زایتلین” فیلمساز در فیلم “وندی” انجام داد. داستان فیلم درباره دختر جوانی است که به جزیره عجیبی می‌رود که در آنجا سن و زمان وجود ندارد. وندی درحالی که باید خانواده‌اش را نجات دهد، با چالش‌های مرگبار جزیره روبرو می‌شود. اگر از تماشای “وندی” لذت برده‌اید، در اینجا می‌خواهیم فیلم‌های مشابه دیگر را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. جانوران حیات وحش جنوب – Beasts Of The Southern Wild – 2012

“بن زایتلین” تصمیم گرفت با این فیلم به فستیوال فیلم ساندنس و همه جای دنیا وارد شود. داستان فیلم در لوئیزیانا رخ می‌دهد که گروهی از مردم به نام بثتاب وجود دارند. شخصیت اصلی فیلم دختری به نام هاش پاپی است که به همراه پدرش وینک زندگی می‌کند.

با آمدن یک طوفان و به خطر افتادن زندگی ساکنین، هاش پاپی و پدرش برای زنده ماندن تقلا می‌کنند. در این بین گروهی از موجودات تاریخی به بایو آمده، و زندگی ساکنین بیشتر به خطر می افتد. یک فیلم احساسی که شما را تکان می‌دهد. اجرای بازیگر کودک، “کونزنی والیس” دیدنی است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


6. پیتر پن – Peter Pan – 2003

اگر درباره تجسم دوباره “پیتر پن” صحبت می‌کنیم، منظورمان نسخه اصلی آن است. فیلمی محصول سال 2003 به کارگردانی “پی.جی.هوگان” که ما را به ماجراجویی پسری می‌برد که هرگز بزرگ نمی‌شود.

داستان با وندی دارلینگ آغاز می‌شود که به همراه پیتر پن به دنیای جادویی نورلند برده شده، و در آنجا توسط کاپیتان هوک ربوده می‌شود. یک فیلم ماجراجویانه، جالب، رازآلود و شگفت انگیز که یک کلاسیک واقعی است.


5. گرتل و هانسل – Gretel & Hansel – 2020

درحالی که “وندی” تجسم دوباره “پیتر پن” است، “گرتل و هانسل” نسخه جدید داستان پریان “هانسل و گرتل” است. تفاوت فیلم و داستان این است که فیلم نسخه تاریک‌تر داستان می‌باشد.

داستان درباره خواهر و برادری است که در جنگل گم شده، و به پیرزن به ظاهر خوبی می‌رسند که نیات شیطانی دارد. فضای فیلم تکان دهنده است، اما داستان تفاوت چندانی ندارد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های فانتزی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


4. هانسل و گرتل پخته می‌شوند – Hansel & Gretel Get Baked – 2013

یک فیلم کمدی ترسناک درباره داستان همان خواهر و برادر، اما از یک دیدگاه متفاوت. در اینجا هانسل و گرتل بزرگسال بوده، و نوعی ماریجوانا به نام جنگل سیاه را مصرف می‌کنند.

پیرزن فروشنده این ماریجوانا جادوگری است که با این مواد مردم را به خانه خود کشانده، و در آنجا آنها را می‌خورد. یک فیلم سیاه که عمده جذابیت خود را به اجرای “لارا فلین بویل” مدیون است.


3. سفیدبرفی: یک داستان ترسناک – Snow White: A Tale of Terror – 1997

نگاه جالبی به داستان “سفیدبرفی و هفت کوتوله” که دوره جنگ‌های صلیبی را نشان داده، و به داستان لیلیان می‌پردازد، یک زن جوان زیبا که نامادری‌اش می‌خواهد به روش‌های مختلف او را بکشد.

نامادری از جادوی سیاه استفاده کرده، و لیلیان را به جنگل می‌فرستد که در آنجا معدن چی ها را می‌بیند. این فیلم داستان پریان را به کار گرفته، و آن را تاریک‌تر و سیاسی‌تر می‌کند.

همچنین بخوانید: نگاهی به برترین آثار موج نوی سینمای کره – 25 فیلمی که سینمای جهان را تغییر دادند


2. هزارتوی پن – Pan’s Labyrinth – 2006

فیلمی به کارگردانی فیلمساز مکزیکی “گی‌یرمو دل تورو” که به عنوان یک فانتزی تاریک اسپانیا پس از پنج سال از جنگ داخلی را نشان می‌دهد. داستان درباره دخترکی است که به دیدن ناپدری رفته، و دنیایی جادویی پر از موجودات عجیب وارد می‌شود.

فیلم داستان جذابی دارد که عناصر فانتزی و رئال را ترکیب می‌کند. جلوه‌های ویژه و فیلمبرداری فیلم را دیدنی می‌کنند.


1. کرامپوس – Krampus – 2015

یک فیلم ترسناک-کمدی فانتزی تاریک درباره پسری که از مشکلات خانوادگی آنقدر ترسیده که نمی‌خواهد کریسمس را جشن بگیرد. این موضوع یک موجود باستانی را خشمگین کرده، و او تصمیم می‌گیرد به این پسر و خانواده درسی بدهد که هرگز فراموش نکنند.

عناصر ترسناک، اجراها و ریتم مناسب فیلمنامه از عوامل موفقیت این فیلم هستند.

همچنین بخوانید: 10 هیولا در فیلم های ترسناک که براساس اساطیر واقعی خلق شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. مصطفی

    اسفند 26, 1398

    سلام اینجا میتونم اسم چندتا فیلم که قبلا دیدم رو بپرسم؟اسماشونو نمیدونم

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به مصطفی

      اسفند 26, 1398

      سلام مصطفی جان،
      بله بپرسید اگه دوستان بشناسن راهنمایی میکنن

      پاسخ