چگونه به تناسب‌اندام برسیم

با توجه به اینکه امروزه افزایش وزن مشکل عمده اغلب کشورهاست، بنابراین همه ما باید با دستورالعمل‌های کنترل وزن و تناسب‌اندام آشنا باشیم. در این مقاله تکنیک‌ها و دستورالعمل‌های مناسب برای کنترل وزن و تناسب‌اندام را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

برنامه‌ای داشته باشید که برای شما مناسب باشد

پیش از شروع هر کار باید اهداف خود و چگونگی رسیدن به آن را یادداشت کنید. چه هدفتان کاهش وزن باشد، بهبود عادات غذایی باشد و تناسب‌اندام، به‌هرحال باید برنامه منظمی داشته باشید. در صورت نیاز می‌توانید بعداً این برنامه را تغییر دهید. باید به‌صورت گام‌به‌گام زمان و انرژی صرف شده را افزایش دهید. زیاد از حد کار کشیدن از خود به شما آسیب می‌رساند. همچنین باید برنامه رژیمی خود را یادداشت کنید. اگر برنامه‌تان بلندمدت است، باید غذا و خوراکی‌های مفید را انتخاب کنید (باید حداقل 5 نوع میوه و انرژی را در برنامه رژیمی خود قید کنید)، و آن‌ها را در ساعت‌های منظم میل کنید.

روزانه خوراک و تمرین‌های ورزشی خود را با جزئیات بنویسید

نوشتن میزان خوراک و بازده فعالیتتان باعث می‌شود که بیشتر به هدف خود تمرکز کنید. اینکه ببینید در عرض چند ماه چقدر پیشرفت کرده‌اید می‌تواند به شما انگیزه دهد که بیشتر تلاش کنید. همچنین ممکن است بخواهید احساسات فیزیکی و روحی خود را نیز یادداشت کنید.

اهداف تناسب‌اندام خود را با خانواده، دوستان و همکارانتان به اشتراک بگذارید

اگر اهداف خود را با اطرافیانتان به اشتراک بگذارید نه‌تنها در این راه شما را حمایت می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند که ثابت‌قدم‌تر شوید. اگر برخی از آن‌ها حمایتتان نمی‌کنند، بهتر است از آن‌ها دست برداشته و با افرادی ارتباط برقرار کنید که از صمیم قلب در کنارتان هستند.

موارد وسوسه کننده را از آشپزخانه خارج کنید

تمام چیزهایی که شما را به خوردن بیشتر وسوسه می‌کند از آشپزخانه حذف کنید آنجا را با میوه، سبزیجات و غذاهای سالم و تازه پرکنید.

روزانه آب کافی بنوشید

همه ما می‌دانیم که آب برای سلامتی‌مان مفید است، زیرا 70 درصد بدن ما را آب تشکیل داده و زمانی که برای ورزش و فعالیت‌های دیگر این آب را از دست می‌دهیم باید آن را جایگزین کنیم. نوشیدن آب قبل از فعالیت و در حین آن، باعث می‌شود قدرت و استقامت بیشتری داشته باشید.

با دوستان و خانواده ورزش کنید

ورزش درکنار دوستان و یا در یک محیط دوستانه انگیزه‌تان را افزایش می‌دهد. در این صورت مسئولیتتان شدت می‌یابد. همچنین می‌توانید در کلاس‌های رقص و کلاس‌های مشابه شرکت کنید.

زمان ازدست‌رفته را جیران کنید

اگر برای مدتی غفلت کردید سعی کنید زمان به هدررفته را جبران کنید. شما می‌خواهید سبک زندگی خود را تغییر دهید و در زندگی گاهی اوقات مجبوریم یک داروی بدمزه را بخوریم تا حلمان بهتر شود. یک غفلت یا خوش‌گذرانی کوتاه چیزی را از بین نمی‌برد. فقط کافی است که به برنامه خود بازگردید. اگر به مدت یک هفته یا بیشتر برنامه خود را دنبال نکردید، دوباره برنامه‌ریزی کرده و به آن بازگردید. اشتباه اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین نباید در روند تغییرات شما تداخل ایجاد کند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم