معرفی سریال “من با این وضعیت خوب نیستم” (I Am Not Okay with This)؛ نگاهی متفاوت به احساسات دوران نوجوانی

شبکه نتفلیکس تاکنون آثار زیادی که تمرکزشان بر روی دنیای نوجوانان و مشکلاتی که افراد در آستانه ورود به بزرگسالی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ساخته است که هرکدام از این آثار به نوعی جذاب و دیدنی هستند. در سال 2020، “جاناتان انتوایستل”، کارگردان سریال “پایان دنیای لعنتی” (The End of the F***ing World)، سریالی به نام “من با این وضعیت خوب نیستم” ساخته است که داستان آن بر اساس کمیکی به همین نام،‌ نوشته‌ی “چارلز فورسمن” (Charles Forsman) بوده و به روایت زندگی دختری نوجوان می‌پردازد که ضمن درگیری شدید با اطرافیانش، از مشکلات روحی و روانی نیز رنج می‌برد. ما در این مقاله به معرفی سریال جدید “من با این وضعیت خوب نیستم” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “من با این وضعیت خوب نیستم” (I Am Not Okay with This)
  • ژانر: درام، کمدی، فانتزی
  • کارگردان: “جاناتان انتوایستل” (Jonathan Entwistle)
  • بازیگران: “سوفیا لیلیس”، “وایات اولف”، “سوفیا برایانت”
  • سال تولید و پخش: 2020
  • شبکه: نتفلیکس
  • تعداد قسمت‌های فصل اول: 7 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 25-19
  • امتیاز آی ام دی بي: 7.7/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 85/100

تریلر فصل اول سریال I Am Not Okay with This

مشکلات و درگیری‌های درونی که همه ما در زمان بلوغمان تجربه کرده‌ایم، هیچوقت فراموش نخواهند شد. ناتوانی در بروز احساسات، کنار نیامدن با مسائلی که در اطرافمان جریان دارد، تلاش برای مستقل شدن و جر و بحث‌های مختلف با بزرگترها همه از خصوصیات دوران بلوغ بوده که هر انسانی ناگزیر آنها را تجربه می‌کند. شاید دوست نداشته باشیم هرگز به آن دوران بازگردیم، اما تماشای آثاری که به این مسائل پرداخته‌اند، یادآور خاطرات ما در زمان بلوغ هستند و اغلب باعث می‌شوند حس نزدیکی و همدردی بیشتری با شخصیت‌های داستان داشته باشیم.

داستان سریال “من با این وضعیت خوب نیستم” درباره دختری به نام سیدنی است که یک سال است پدرش را از دست داده و هنوز نتوانسته است با مرگ پدرش و غم و ناراحتی بعد از آن، کنار بیاید. مشکلات او با مادرش زیاد شده و هیچ‌گونه احساس نزدیکی و صمیمیتی با دوستان و هم سن و سال‌های خودش ندارد. همه‌ی این مسائل و احساسات فرو خورده شده، سیدنی را به فردی همیشه خشمگین و پرخاش‌گر تبدیل کرده و توانایی کنترل احساسات بد و منفی را از او گرفته است.

در همین زمان است که سیدنی متوجه می‌شود نیرویی ماورایی و متفاوت دارد که تنها زمانی که عصبانی و خشمگین شده، می‌تواند از آن استفاده کند. این موضوع سیدنی را آشفته‌تر کرده و این حس را در او به‌وجود می‌آورد که دختری عجیب و غریب است و هیچ شباهتی با انسان عادی ندارد!

سریال “من با این وضعیت خوب نیستم” از آنجایی که در هر قسمت تنها بیست دقیقه به روایت داستان می‌پردازد،‌ هیچ فرصتی را هدر نداده و به هیچ عنوان درگیر لحظات تکراری و یا خسته‌کننده نمی‌شود. فضاسازی و ترکیب رنگ در صحنه‌های مختلف این سریال بسیار چشم‌نواز و زیباست و از لحاظ بصری برای بیننده‌اش لذت‌بخش می‌باشد.

این سریال از نظر شخصیت‌پردازی هم موفق بوده و با اینکه به دنیای همه‌ی شخصیت‌هایش با جزئیات نمی‌پردازد، اما تاثیر آنها بر رفتار و زندگی شخصیت اصلی را خیلی خوب نشان می‌دهد. “من با این وضعیت خوب نیستم” بیشتر از هر چیز به مسئله‌ی سلامت روان در نوجوانان می‌پردازد و این موضوع را با استفاده از عناصری مثل قدرت ماوراطبیعی بررسی می‌کند.

تصاویری از سریال “من با این وضعیت خوب نیستم”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم