9 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه “ورود به افق” (Log Horizon) که باید تماشا کنید

“ورود به افق” به عنوان نسخه‌ای از “سورت آرت آنلاین” (Sword Art Online) آغاز می‌شود، اما به زودی به دومین انیمه برتر در ژانر انیمه تبدیل می‌شود. در زمینه انیمه‌های مشابه شاید باید انیمه‌های کلیشه و تکراری را معرفی کرد، اما “ورود به افق” تمام این کلیشه‌ها را کنار زده و به یک اثر کامل بدل می‌شود. برای کسانی که با بازی‌هایی مانند “دنیای وارکرفت” (World of Warcraft) آشنا هستند، “ورود به افق” جذابیت زیادی دارد. با این وجود اگر با به پایان رسیدن “ورد به افق” دلتنگ شده‌اید، در اینجا لیستی از سریال‌های مشابه را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


9. دان ماشی – DanMachi – 2015

“دان ماشی” یا ” آیا تلاش برای بلندکردن دختران در سیاه‌چال اشتباه است؟” یک کمدی فانتزی مشهور است که ویژگی‌های “بازی نقش آفرینی” را داراست. یک انیمه اچی که داستان جالب و طرفداران بی شماری دارد. وجه تشابه آن با “ورود به افق” ارجاع به کسب تجربه، رفتن به مرحله بالا و دریافت جادو است. فضای جدید بدون ایزاکی در مقایسه با انیمه های دیگر آن را جذاب‌تر می‌کند.

داستان درباره پسر جوانی به نام بیل کرانل است که یک زن شمشیرباز زندگی او را نجات می‌دهد. این زن به نام ایس یک دختر جوان است که در مبارزان قدرت زیادی دارد. بیل در فضای تاریک شهر به همراه زن سفری را آغاز می‌کند، به این امید که روزی مانند ایس قوی شود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه برتر ژانر ایسکای در تاریخ انیمه سازی


8. گریمار تخیل و خاکستر – Hai to Gensou no Grimgar – 2016

“گریمار تخیل و خاکستر” درباره یک بازی فانتزی است که مفهوم آن به “ورود به افق” شباهت دارد. در هر دوی سریال‌ها قهرمان‌ها گروهی از مبارزین هستند که در دنیای آنها هدف حفظ بقاست؛ اما برخلاف “ورود به افق” که به ساختار سیاسی دنیای جدید اشاره دارد، این انیمه داستان ساده‌ای داشته، و به بقای روزمره شخصیت‌ها می‌پردازد. نکته دیگر درباره این دو سریال این است که برای طرفداران بازی “دنیای وارکرافت” دیدنی است. زیرا به مهارت‌های مبارزه و نبرد اشاره دارد. هردو سریال دنباله هم بوده، و اگر از “ورود به افق” لذت بردید پس از این سریال هم لذت می‌برید.


7. گرگ و ادویه – Spice and Wolf – 2008

“گرگ و ادویه” مضامین سیاسی و اقتصادی را در دنیای فانتزی به تصویر می‌کشد. عناصر اکشن و فانتزی آن هم مشابه “ورود به افق” و “سورت آرت آنلاین” است.

داستان “گرگ و ادویه” چرخش رمانتیک دارد و کاملاً به داستان بقا نمی‌پردازد. داستان با معرفی مسافری به نام کرافت لارنس آغاز می‌شود که باید برای درآمدزایی راهی پیدا کند. طی مسیر به دختر زیبایی با گوش پریان و دوم گرگ مواجه می‌شود. بعدها متوجه می‌شود او یک الهه به نام سالو است که می‌خواهد به خانه خود برگردد. پس این دو ماجراجویی را آغاز می‌کنند. در این ماجراجویی با احساسات مختلف درباره عشق مواجه می‌شوند، اما در نهایت غم به سراغشان می‌آید.

همچنین بخوانید: معرفی انیمه در این گوشه‌ی دنیا (In This Corner of the World)؛ روایتی آرام از دنیایی پرآشوب


6. کد گیاس: لولوش شورشی – Code Geass: Lelouch of the Rebellion – 2006-2007

“کد گیاس” در مقایسه با سریال‌های دیگر این لیست با “ورود به افق” شباهت اندکی دارد. فضای آن متفاوت بوده، و به بازی‌ها نزدیک نیست. اما اگر شخصیت اصلی سریال “ورود به افق” یعنی آکاتسوکی را دوست داشتید، از شخصیت لبلوک در “کد گیاس” خوشتان می‌آید. هردوی این شخصیت‌ها باهوش‌ترین شخصیت‌های انیمه ای تاریخ هستند، و به خوبی طراحی شده‌اند. به جز آن دو سریال عناصر فانتزی مشترک هم دارند.

این داستان در سال 2010 ژاپن روی می‌دهد که این کشور به دست امپراتوری بریتانیا افتاده که مشغول ساخت سلاح سری است. اینجاست که یک دانش آموز معمولی بریتانیایی به نام لبلوک بین دو نیروی شورشی بریتانیا و ژاپن گیر می‌افتد. از خوش شانسی‌اش دختری به نجات او آمده، و “قدرت پادشاهان” را به او پیشنهاد می‌دهد. اینجاست که به عنوان یک نابغه جنگ علیه بریتانیا را آغاز کرده، و صلح را به سرزمین خود بازمی گرداند.


5. پادشاه شیاطین و قهرمان – Maoyuu Maou Yusha – 2013

“پادشاه شیاطین و قهرمان” و “ورود به افق” توسط نویسنده مشترک، “ماماره تونو” نوشته شده‌اند. جزئیات دنیای فانتزی هردو یکسان است. حتی شخصیت‌ها شباهت‌هایی داشته، و هردو بسیار تفکربرانگیزند.

این انیمه 12 قسمتی نمونه‌ای از یک درام تاریخی است که به جای تکیه به کلیشه‌ها، روایت و ارجاعات تاریخی و مضامین فانتزی را به کار می‌برد. برخی از شخصیت‌ها کلیشه هستند، اما مانند “ورود به افق” با جنبه‌های اقتصادی و استراتژیک از یک نبرد شما را شگفت زده می‌کند. این انیمه نقص‌های بسیاری دارد، اما برای کسانی که از “ورود به افق” لذت می‌برند، خوششان می‌آید.

همچنین بخوانید: 12 انیمه جذاب و دیدنی با موضوع خون آشامی


4. نو گیم نو لایف – No Game No Life – 2014

انیمه ای مانند “ورود به افق” با شخصیت‌های مختلف و دنیاهای فانتزی، و استراتژی‌های مختلف با دو شخصیت شیرو و سورا که هردو هردکور اوکاتوس هستند. آن‌ها از دنیای واقعی متنفر بوده، و بیشتر وقتشان را به بازی‌های ویدیویی اختصاص می‌دهند. اینجاست که به یک دنیای بازی می‌روند تا انسانیت را نجات دهند، و باید به نیروهایی بپیوندند تا در نجات کمک کنند.


3. دنیای اکسل – Accel World – 2012

هارویوکی، شخصیت اصلی این انیمه، از اینکه همیشه مورد خشونت قرار بگیرد متنفر بوده، و به قلمروی مجازی می‌رود. اینجاست که کورویوکیهیمه، شخصیت پرامتیاز بازی، متوجه آنلاین بودن هارویوکی می‌شود. او به عنوان رئیس انجمن دانش آموزان او را یک روز دعوت کرده، و از او می‌پرسد آیا به حضور در بازی حقیقت افزوده توسط هدست ها علاقه دارد یا نه. گرچه تمایلی ندارد، اما چون دخترک به او قول داده که دیگر مورد زورگیری قرار نگیرد به بازی وارد می‌شود. آن دو باهم همراه می‌شوند تا به راز این بازی پی ببرند.

“دنیای اکسل” مانند “ورود به افق” یک دنیای بازی را نشان می‌دهد که شخصیت‌ها با استراتژی‌های رایج به اهدافشان می‌رسند؛ اما “ورود به افق” نوعی ایسکای است که دنیای جدید به شخصیت‌ها تحمیل شده، و در حالی که از لحاظ فیزیکی در دنیای مجازی حضور ندارند، می‌توانند آزادانه هرکاری کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 11 انیمه جذاب و دیدنی با موضوع جادو و جادوگری


2. ارباب – Overlord – 2015

مامانگا، یک مرد میانسال، تصمیم می‌گیرد برای آخرین بار بازی “واتر کرفت” پیش از آفلاین شدن را انجام دهد. از آنجاییکه هیچ کدام از اعضا ظاهر نشدند، تصمیم می‌گیرد از زمان محدود خود نهایت استفاده را ببرد. آنجاست که ساعت پایان بازی را نشان داده، اما در کمال تعجب، او هم بخشی از بازی است. به زودی متوجه می‌شود تمام شخصیت‌های بازی زنده شده، و می‌توانند با او حرف بزنند. او برای آگاهی بیشتر از این دنیا در اطراف آن گشتی میزند، اما آیا می‌تواند کنترل آن را برعهده بگیرد؟

در هر دو سریال “ارباب” و “ورود به افق” شخصیت‌ها در دنیایی گیر کرده‌اند که به جای فرار باید با آن خو گرفته، و آن را بهتر کنند. هردو انیمه با دنبال کردن عناصر انیمه بقا پیش می‌روند. تنها تفاوت بین این دو این است که برخلاف “ارباب” شخصیت اصلی “ورود به افق” قدرتمند نیست.


1. سورت آرت آنلاین – Sword Art Online – 2012

یک انیمه مرتبط با سریال‌های مربوط به بازی یا ایسکای بدون “سورت آرت آنلاین” کامل نیست. این انیمه داستان پسر جوانی به نام کیریتو است که به همراه چند بازیکن دیگر به دنیای بازی مجازی وارد می‌شود. اما پس از امتحان کردن تکنولوژی جدید، او و بازیکن‌های دیگر متوجه می‌شوند آنقدرها خوش شانس نیستند، و باید در دنیای مجازی جدید زنده بمانند. خارج شدن از این بازی غیرممکن است، و هرکس در این دنیا بمیرد در دنیای واقعی هم می‌میرد. با این وجود کیریتو و دوستانش باید برای آزادی راهی پیدا کنند.

“ورود به افق” و “سورت آرت آنلاین” نقاط اشتراک زیادی دارند، اما بنا به دلایلی این سریال به شهرت رسیده، و “ورود به افق” هنوز ناشناخته است. بنابراین مسلم است که اگر از انیمه “ورود به افق” لذت برده‌اید، از دیدن این انیمه هم لذت می‌برید چون اولین انیمه ای بود که به مفهوم بازی ایسکای پرداخت.

همچنین بخوانید: رتبه بندی بهترین قسمت های سورت آرت آنلاین (Sword Art Online)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. krito

    فروردین 1, 1400

    همهش رو دیدم ولی بازم ممنون

    پاسخ