معرفی سریال “شکارچیان” (Hunters)؛ داستانی مهیج از انتقام و برقراری عدالت

سریال جدید “شکارچیان” مجموعه تلوزیونی است که پس از سالها بازیگر بزرگ هالیوود یعنی آل پاچینو را به تلوزیون بازگرداند. این بازیگر که نقش کلیدی و مهمی را هم در این سریال بازی کرده، یکی از نقاط قوت آن هم بوده و باعث شده تا مخاطبان زیادی سریال “شکارچیان” را تماشا کنند. این سریال که در اواخر ماه فوریه 2020 (اوایل اسفند 98) از شبکه آمازون پخش شد،‌ تاکنون موردتوجه عده زیادی از مخاطبان قرار گرفته و نمرات خوبی هم از سایت‌های آی ام دی بی و راتن تومیتوز کسب کرده است. ما در این مقاله سریال جدید “شکارچیان” را معرفی و نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کرده‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “شکارچیان” (Hunters)
  • ژانر: درام، جنایی
  • سازنده: “دیوید ویل” (david weil)
  • بازیگران: “آل پاچینو”، “لوگان لرمن”، “کیت مولوینی”، “کارول کین”
  • سال انتشار: 2020
  • شبکه منتشر کننده: آمازون پرایم
  • تعداد قسمت‌های فصل اول: 10 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 60 دقیقه
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 63/100

تریلر فصل اول سریال Hunters

همه ما درباره آلمان نازی و جنایات‌های این گروه علیه یهودیان در زمان جنگ جهانی دوم اطلاعاتی داریم. این موضوع تا به امروز هم موردتوجه فیلمسازان زیادی قرار گرفته و فیلم‌هایی مثل “فهرست شیندلر” (Schindler’s List) و “پیانیست” (The Pianist) از مشهورترین فیلم‌های ساخته شده با موضوع آوارگی و رنج یهودیان در این دوران هستند که طی دهه‌های اخیر مخاطبان زیادی را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

سریال جدید “شکارچیان” که “جوردن پیل” (Jordan Peele)، کارگردان فیلم‌های معروفی مثل “برو بیرون” (Get Out) و “ما” (Us)، به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در آن حضور داشته، از زاویه‌ای دیگر به روایت تاریخ سیاه جنگ جهانی دوم پرداخته است و روایت آن بی‌رحمانه، مهیج و البته درگیرکننده می‌باشد.

داستان سریال “شکارچیان” راجع به گروهی است که شکارچی جنایتکاران نازی‌اند و در سال ۱۹۷۷ در آمریکا زندگی می‌کنند و با نام “شکارچیان” شناخته می‌شوند. “شکارچیان” متوجه شده‌اند که تعدادی از افراد بلند مرتبه حزب نازی در میان مردم عادی آمریکا زندگی می‌کنند و قصد دارند رایش چهارم را در آمریکا پایه گذاری کنند. گروه شکارچیان قصد دارد این جنایتکاران نازی را شناسایی و از وقوع یک نسل کشی به دست آنها جلوگیری کنند.

“آل پاچینو” در این سریال نقش سردسته و رهبر گروه شکارچیان را بر عهده دارد، کسی که از اردوگاه یهودیان در زمان جنگ جان سالم به در برده و اکنون با جمع کردن گروهی از یهودیان جوان که هرکدام به نحوی خواستار انتقام گرفتن از نازیان هستند، با روش‌های خشن و بعضا غیرقابل تحملی، افسران نازی حاضر در آمریکا را به قتل می‌رسانند.

اما داستان این سریال فقط به همین یک موضوع ختم نمی‌شود و در این میان گذشته‌ی شخصیت‌ها و تاثیر اتفاقات کنونی بر روی هرکدام از آنها نیز دیگر موضوعی است که داستان آن را شکل می‌دهد. در واقع این سریال در بیان داستانش هیچ عجله‌ای نداشته و با جزئیات کامل، همزمان چند خط داستانی را پیش می‌برد که در انتها همه‌ی این داستان‌ها و شخصیت‌ها به هم رسیده و پایانی هیجان‌انگیز را برای سریال رقم می‌زنند. روایت داستان و تصویر کلی سریال در اپیزودهای ابتدایی یکسان بوده و از نوسان متعادلی برخوردار است؛ اما از اپیزودهای میانی تا پایان سریال، حتی اتفاقات جزئی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده و در آخر تاثیر کلی خود را به شکل شگفت‌آوری نمایان می‌سازند.

“شکارچیان” در لحظه‌ای آرام است و ذهن مخاطب را درگیر ارتباطات انسانی شخصیت‌هایش می‌کند و در لحظه‌ای آنقدر بی‌رحم و آزاردهنده عمل می‌کند که بیننده را در شوک و حالتی عصبی قرار می‌دهد. اگر قصد تماشای این سریال را دارید، این نکته را به یاد داشته باشید که صحنه‌های خشونت‌آمیزی از شکنجه و اذیت و آزارهای فردی و همچنین کلمات توهین‌آمیز زیادی در همه قسمت‌های آن به کار رفته است که دیدن آنها برای همه گروه‌های سنی مناسب نمی‌باشد.

تصاویری از سریال “شکارچیان”:


امیواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم