بازنشستگی پایان زندگی نیست بلکه آغاز فصلی جدید است

بازنشستگی نقطه عطفی در زندگی است که به شما این امکان را می‌دهد تا هرکاری را که دوست دارید انجام دهید. دیگر لازم نیست دائماً به فکر کار باشید. البته به همین آسانی‌ها هم نیست، زیرا اگر ازلحاظ مالی و ذهنی آماده نباشید این دوران می‌تواند به یک کابوس تبدیل شود.

در دوران بازنشستگی هم ممکن است به شکل‌های مختلف استرس را تجربه کنید. درواقع استرس یک قاتل خاموش است که باعث سکته قلبی، افزایش فشارخون، آنژین و ضربان قلب نامنظم می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید به بهترین شکل ممکن از این دوران استفاده کنید.

1. ارتباطات اجتماعی ضروری است

زندگی بازنشستگی پایان کار نیست بلکه می‌تواند آغاز فصل جدیدی باشد. باید از این فرصت برای رابطه با خانواده، دوستان، همسایه‌ها و یا شرکت در کلوپ‌های مختلف استفاده کنید. برای داشتن یک زندگی سالم فیزیکی و ذهنی باید ارتباطات گسترده‌ای داشته باشید. ممکن است تصور کنید کار دشواری است، اما اشتباه می‌کنید. فقط کافی است که موارد زیر را دنبال کنید:

  • با دوستان خود فعالیت‌های جالب را انجام دهید.
  • با خانواده مراسم‌های جالب را برنامه‌ریزی کنید.
  • در کلاس‌های مختلف شرکت کنید.
  • سرگرمی‌های موردعلاقه خود که تابه‌حال به دنبالش نرفته‌اید را انجام دهید.
  • سفر کنید و جهان را از مناظر مختلف ببینید.

به صدای قلب خود گوش داده و ببینید از ته دل چه می‌خواهید.

2. مراقب سلامت خود باشید

درکنار فعالیت‌های مختلف باید ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. اما سؤال اینجاست که چه ورزشی مناسب است. ورزشی که به‌راحتی و بدون درد آن را انجام دهید. برای مثال می‌توانید این فعالیت‌ها را انجام دهید:

  • در پارک یا اطراف خانه‌تان شروع به دویدن کنید. مراقب باشید با پای‌برهنه و یا خیلی سریع ندوید. هر وقت خسته شدید استراحت کرده و آب کافی بنوشید.
  • باغبانی هم به‌ سلامتی کمک می‌کند.

همچنین باید به رژیم غذایی خود توجه کنید. باید در طول روز وعده‌های سبک بخورید نه اینکه یک وعده سنگین بخورید. زیرا ممکن است بدنتان نتواند تمام مغذی و ویتامین‌ها را هضم کند. استفاده از مکمل‌های غذایی می‌تواند یک ایده بسیار عالی باشد.

3. از این تکنیک استفاده کنید

زمانی که دچار استرس و افسردگی شدید چشم‌های خود را ببندید و مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به ضربان قلب خود گوش‌داده و آهسته نفس عمیق بکشید.
  2. به فرد یا چیزی که واقعاً برایتان مهم است فکر کنید.
  3. به احساسات درونی خود فکر کنید.
  4. به صدای قلب خود گوش دهید و آن‌وقت می‌دانید که چگونه با شرایط روبه‌رو شوید.

4. از پول‌های خود لذت ببرید

شما حدود دوسوم زندگی خود را کار کرده‌اید تا پول دربیاورید، حالا وقت آن رسیده که بدون نگرانی پول‌های خود را خرج کنید. اما لازم نیست همه پول‌های خود را یکجا خرج کنید، بلکه آن‌ها را به چهار قسمت تقسیم کنید و:

  • قسمت اول را در حسابی پس‌انداز کنید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.
  • قسمت دوم را سرمایه‌گذاری کرده و یا سود دریافت کنید.
  • قسمت سوم را برای زندگی خرج کرده و لذت ببرید.
  • قسمت چهارم را برای سفر و انجام کارهای موردعلاقه خود خرج کنید.

اگر هنوز بازنشسته نشده‌اید و می‌خواهید خود را برای این روز آماده کنید بهتر است در ابتدا بدهی‌هایتان را پرداخت نمایید. اگر بازنشسته هستید، هزینه‌های غیرضروری را حذف نموده، با بودجه‌ای که دارید زندگی کنید و با دیگر دوستانتان از زندگی لذت ببرید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم