13 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “ساوت پارک” (South Park) که باید تماشا کنید

“ساوت پارک” از زمان پخش در سال 1997 به خاطر عناصر کنایی و روایت پارودی خود با نقدهای مثبت مواجه شده است. این سریال ساخته شده توسط “تری پارکر” و “مت استون” پر شوخی و طنز تاریک است که موضوعات مختلف را دربرمی گیرد. این سریال یکی از بهترین سریال‌های انیمیشنی بزرگسالان است که پنج جایزه‌امی و یک جایزه پی بادی دریافت کرده است. با این حال برخی هم به دلیل طنز تاریک و توهین آمیز آن سریال را نقد کردند. در حقیقت سریال با کمک این عناصر به موضوعات درخشان می‌پردازد.

برای این مقاله سریال‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که به این سریال شباهت دارند. لیست را به سریال‌های انیمیشنی محدود کرده‌ایم زیرا برای سریال‌های لایو اکشن باید لیست متفاوتی را انتخاب کرد. بنابراین پیش از اتلاف وقت بیشتر به سراغ سریال‌های مشابه “ساوت پارک” می‌رویم. با پروشات همراه باشید.


13. بیویس و بات‌هد – Beavis and Butt-Head – 1993-2011

یک سیت کمدی ساخته “مایک جاج” درباره بیویس و بات هد، دو نوجوانی که به خاطر سبک زندگی تنبل خود شهرت دارند، و طرفدار جدی هوی متال هستند. هر اپیزود به کارهای احمقانه این دو پسرک می‌پردازد. سبک کنایی فیلم به جاج این اجازه را داده تا فرهنگ آمریکایی و نسل جوان آمریکا را نقد کند. منتقدین شیوه نقد اجتماعی توسط این سریال را نقد کردند. گرچه طولانی شدن سریال کیفیت آن را کاهش داده، اما هنوز دیدنی و سرگرم کننده است.

همچنین بخوانید: رده بندی بهترین سریال‌های کمدی انیمیشن دهه اخیر


12. پدر آمریکایی! – American Dad! – 2005

سریالی از “سث مک فارلن” درباره زندگی یک مأمور سیا به نام استن اسمیت که خانواده‌اش در رابطه با امنیت آمریکا و مدیریت خانواده مشکلاتی را برایش ایجاد می‌کنند که شرایط طنز و ابزوردی را برای او ایجاد می‌کند. این سیت کمدی به سمت سریالی شخصیت پردازانه پیش رفت، و با معرفی شخصیت‌های متمایز و عجیب طنز جالبی را ایجاد نمود. مک فارلن با الهام از فرهنگ آمریکا و شخصیت‌های واقعی توانست داستان موفقی را خلق کند. این سریال که در سال 2005 پخش شد جایز امی و دو جایزه آنی دریافت کرد.


11. داریا – Daria – 1997-2001

سریالی ساخته “گلن ایچلر” و “سوزی لوئیس لین” درباره داریا مورگندورفر، یک دختر باهوش و شکاک که به عنوان یک نوجوان مغرور به دنیای بزرگسالان وارد می‌شود. این سریال به عنوان اسپین آف “بیویس و بات‌هد” به مضامین هویت و روابط خانوادگی از طریق هجو و کمدی سیاه می‌پردازد. سریال که در سال 1997 اکران شد، یکی از پرامتیازترین سریال‌های MTV بود. این سریال حالا یکی از برترین سریال‌های تاریخ است.

همچنین بخوانید: معرفی پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشن تاریخ پیکسار


10. خ مثل خانواده – F Is for Family – 2015

سریالی از “بیل بر” و “میشل پرایس” که اوایل سال‌های 1970 را نشان می‌دهد، و به خانواده مورفی می‌پردازد، یک خانواده ایرلندی که از هم پاشیده هستند، کودکان هر کاری که دوست دارند انجام می‌دهند، از مصرف سیگار تا کارهای خلاف، ان هم در حالی که پدرم دائم مقابل تلویزیون نشسته، و مادر هم مشغول کارهایش است. این سریال به عنوان یک کمدی سیاه و هجو سریال دیگری است که توسط طنز تلخ و روایت‌های ناخوشایند فرهنگ آمریکا را نقد می‌کند. این سریال نقد مثبت منتقدین و تماشاگران را دریافت کرد. همچنین به مسائل جدی پرداخته و گاها تفکربرانگیز شده، و به چیزی بیشتر از یک کمدی و سیتکام بدل می‌شود.


9. آبشار جاذبه – Gravity Falls – 2012-2016

سریالی از “الکس هیرش” درباره دیپر و مابل پینز، یک خواهر و برادر که تابستان را در کلبه توریستی عمویشان در شهر آیشار جاذبه می‌گذرانند. یک کمدی رازآلود ماجراجویانه که نوستالژی و طنز را برای کودکان و والدینشان به ارمغان می‌آورد. این سریال در سال 2012 از کانال دیزنی در دو فصل پخش شد، و امتیاز 100% روتن تومیتوز را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: بدترین انیمیشن‌های ساخته شده توسط دیزنی در دهه اخیر بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


8. بونداک ها – The Boondocks – 2005-2014

این سریال اقتباسی از کامیک استریپ “بونداک ها” درباره برادران فریمن، هوی و ریلی (با صداپیشگی بازیگر برنده اسکار “رجینا کینگ”) که به پدربزرگ بداخلاقشان از شهر به حومه سفر می‌کنند. یک کمدی با روایت سیاه که با نقد سیاسی-اجتماعی خود فرهنگ، سبک زندگی، طبقات اجتماعی و کلیشه‌های فرهنگی و نژادپرستانه را هدف قرار می‌دهد، و این کار را به کمک روایت خود پیش می‌برد. این سریال که در 6 نوامبر 2006 از برنامه ادالت سوئیم کارتون نتورک اکران شد، در چهار فصل به روی آنتن رفت. این سریال با کمدی و طنز زننده خود واکنش منفی دریافت کرد، اما بسیار دیدنی و سرگرم کننده است.


7. برادران ونچر – The Venture Bros – 2003

سریال دیگری از برنامه ادالت سوئیم کارتون نتورک درباره برادران ونچر که زندگی این خانواده، یعنی هانک و دین ونچر نوجوان و پدر دانشمند بی اخلاق و احساساسی تان دکتر تادئوس “راستی” ونچر را نشان می‌دهد. این سریال ساخته “جکسون پابلیک” و به نویسندگی “داک همر” و پابلیک متن قوی و دلچسبی دارد. این سریال از زمان پخش واکنش‌های مثبت دریافت کرده، و آن را یکی از بهترین انیمیشن‌ها می‌دانند.

همچنین بخوانید: 10 انیمیشن پرفروش برادران وارنر در تاریخ سینما


6. عصر حجر – The Flintstones – 1960-1966

“عصر حجر” درباره دو خانواده مدرن عصر حجری به نام‌های فلینت استون و رابلز است، و به ماجراجویی‌ها و بدشانسی‌های آن‌ها می‌پردازد. این سیت کمدی از “ویلیام هانا” و “جوزف باربرا” با به تصویر کشیدن عصر سنگی از طریق روایت طنز را پیش می‌برد. سریال در زمان اکران یک کمدی نامطلوب تلقی می‌شود. با این حال از آن زمان با درخشش خود به یکی از برترین و محبوب‌ترین سریال‌ها بدل شد. این سریال شش فصله جایزه برنامه برتر طنز جوایز امی را دریافت کرد.


5. پادشاه تپه – King of the Hill – 1997-2010

“پادشاه تپه” در شهر تحیلی آرلن در تگزاس جریان دارد، و داستان خانواده متوسط امریکایی، هیلز را نشان می‌دهد که رئیس خانواده هانک هیل، مدیر استریکلند پروپان است، و نماد کلی آدم محسوب می‌شود. سریال خانواده هیل را از طریق باورهای هانک نشان می‌دهد که عقاید محافظه کارانه و ایدئولوژیک دارد که برای همسرش پگی، پسرش بابی، پدرش کاتن، برادرزاده‌اش لوان، رئیسش باک استریکلند و همسایه‌اش کان، دردسر درست می‌کند.

این سریال با اختصاص دادن روایت خود به این خانواده و هویتشان لذت‌های زندگی یک خانواده ساده را نشان می‌دهد که گاها ابزورد است. “پادشاه تپه” در سال 1997 پخش شد و تا سال 2010 از فاکس پخش می‌شد. ابن سریال به خاطر نقدهای پنهان و عناصر کنایی تحسین شد، و در جوایز امی، آنی، انتخاب مردم و غیره نامزد شد.

همچنین بخوانید: معرفی 5 انیمیشن مورد انتظار دی سی در سال 2020


4. برگری باب – Bob’s Burgers – 2011

سریالی از “لورن بوچارد” درباره خانواده بلچر و چالش‌های روزانه‌اش برای اداره رویای داشتن یک همبرگری. گرچه فصل اول چندان موفق نبود، طی سال‌ها به خاطر طنز خاص خود نقدهای مثبت دریافت کرد. این سریال جایزه‌امی انیمیشن برتر سال 2014 را دریافت کرد، و پرامتیازترین سیتکام بزرگسالان در سال‌های اخیر است.


3. ریک اند مورتی – Rick and Morty – 2013

“ریک اند مورتی” آمیزه عجیبی از طنز و روایت هوشمندانه است که آن را هنری می‌کند. این سریال ساخته “جاستین رویلند” و “دن هارمون” به ماجراجویی‌های یک دانشمند دیوانه و شکاک به نام ریک سانچز و نوه خوش قلب اما مضطربش مورتی اسمیت می‌پردازد. مشکلات خانوادگی آنها و دنیاهای چند بعدی‌شان به نمایش درمی آید. یک سریال کمدی، طنز و دیدنی که از زمان اکران در سال 2013 جایزه بهترین سریال انیمیشن جوایز منتخب منتقدین، جایزه بهترین انیمیشن تلویزیونی جوایز آنی و جایزه بهترین انیمیشن جوایز امی را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 اختراع بزرگ و مهم ریک سانچز در سریال ریک اند مورتی (Rick And Morty)


2. مرد خانواده – Family Guy – 1999

سریالی ساخته “سث مک فارلن” و “دیوید زوکرمن” درباره یک خانواده از هم پاشیده به نام گریفینز در شهر تخیلی کواهوگ، جزیره رود. “مرد خانواده” مثل بسیاری از سیتکام های انیمیشنی با نقد فرهنگ آمریکا از طریق خانواده جذاب می‌شود. این سریال به عنوان یکی از بهترین سریال‌های کمدی تاریخ یکی از بهترین‌ها از نظر نقد جامعه آمریکاست، مخصوصاً فرهنگ مصرف گرای آمریکا. گرچه برخی از منتقدین قدیمی آن را با “سیمپسون‌ها” (The Simpsons) مقایسه کرده‌اند، گرچه نمی‌توان کیفیت “مرد خانواده” را انکار کرد. سریال از زمان اکران در سال 1999 12 جایزه‌امی و 11 جایزه آنی دریافت کرد.


1. سیمپسون‌ها – The Simpsons – 1989

“سیمپسون‌ها” به عنوان بلندمدت‌ترین سیتکام آمریکایی ژانر سریال‌های انیمیشنی بزرگسالان را متحول کرد. این سریال از “مت گرونینگ” به زندگی خانواده طبقه کارگر سیمپسون‌ها در شهر اسپرینگفیلد می‌پردازد. سریال به مضامین فرهنگ، هوتی و کلیشه‌های جامعه آمریکا می‌پردازد. این سریال شخصیت محور هم هست زیرا مسائل مختلف را از نگاه گروه‌های سنی مختلف بررسی می‌کند.

الهام گرفتن کمدی‌های جدید از سبک روایی این سریال و زندگی آمریکایی از این سریال، نشانه شهرت آن در دنیای مدرن است. گرچه سریال به خاطر مدت زمان 30 ساله خود نقد می‌شود، اما هنوز دیدنی است. همچنین 31 جایزه‌امی و 30 جایزه آنی دریافت کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال بوجک هورسمن (BoJack Horseman)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم