بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2019 به انتخاب مجله Rolling Stone

هنگامی که به دنبال مجموعه‌ای از آثار کابوس وار هستید، چگونه می‌توانید به داستانی ترسناک‌تر از داستان واقعی برسید؟ در رابطه با فیلم‌های ترسناک سال 2019 نمی‌توانید چنین کاری کنید. این ژانر با تخفیف بهترین ژانر امسال بود که توانست به مسائل و مشکلاتی از دنیای واقعی رسیدگی کند. زیرا در این فیلم اضطراب و شخصیت پردازی‌هایی به تصویر کشیده می‌شود که در دنیای واقعی می‌بینید.

از آنجایی که امسال شاهد سیکوئل‌های چندگانه “آنابل به خانه می‌آید” (Annabelle Comes Home) و نسخه جدید اقتباسی از آثار “استیون کینگ” هستیم، از “غبرستان حیوانات خانگی” (Pet Sematary) گرفته تا “موجود: فصل دو” (It: Chapter Two) و “دکتر اسلیپ” (Doctor Sleep)، باید شاهد موج جدیدی از فیلم‌های ترسناک باشیم. “جردن پیل”، “آری آستر” و “رابرت اگرز” فیلم‌های دوم خود را تولید کردند و قدرت خود را به رخ کشیدند (همچنین فیلم “بابادوک” (The Babadook) از “جنیفر کنت” که فیلم “بلبل” (The Nightingale) از او فارغ از ژانر متفاوتش باید تماشا شود). نسل جدید نویسنده و کارگردان‌هایی که به این ژانر وارد شدند نیز شایسته نام بردن هستند.

در اینجا می‌خواهیم 10 فیلم ترسناک برتر سال را به شما معرفی کنیم. فیلم‌های One Cut of the Dead و I Trapped the Devil از “جاش لوبو”، فیلم Depraved از “لری فسندن” درباره افسانه فرانکنشتاین و سریال ترسناک Scary Stories to Tell in the Dark هم از جمله آثار جذاب و دیدنی هستند. با پروشات همراه باشید.


10. لوز – Luz

اگر داستان این فیلم را قبلاً شنیده‌اید ما را باخبر کنید: زنی (جولیا ریدلر) به یک بار می‌رود. با یک روان شناس جذاب گفتگو کرده، او را به دستشویی برده، و روحی شیطانی را به دهان او فرو می‌کند. اگر می‌خواهید داستان را به عنوان فیلم ربط دهید، باید بدانید یک زن شیلیایی (لوآنا ولیس) با جیغ‌هایش نسخه‌ای از دعای ربانی است، نگران نباشید زیرا پاسخ خود را دریافت خواهید کرد. این فیلم در اصل پروژه دانشجویی کارگردان و نویسنده آلمانی “تیلمن سینگر” است که به عنوان یک فیلم ترسناک-مذهبی روانشناسی-جنسی آغاز شده، و سپس به یک اثر خیره کننده بدل می‌شود. سایه‌ها و فضای مه آلود فیلم را دیدنی‌تر می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


9. کمال – The Perfection

روزی روزگاری شارلوت (آلیسون ویلیامز از “برو بیرون” (Get Out)) یک نوازنده درجه یک بود که به دلیل شرایط باید آن را رها می‌کرد. سال‌ها بعد نابغه جوان موسیقی به نام لیزی (لوگان برونینگ) جای او را گرفت، و ستاره شد. آن دو دوست شدند، و سپس در یک مسافرت با اتوبوس، یکی از آن‌ها می‌بیند که حشرات زیر پوستش است، و استفراغ می‌کند. جنون، دیوانگی و وهم همه چیز را به یک فضای شبیه “قوی سیاه” (Black Swan) تبدیل می‌کند. یک تریلر انتقام جویانه که با عناصر ترسناک و خونین همراه می‌شود، و به عنوان یک فیلم مدرن فضای درخشانی را با موجودات ترسناک و باورهایی درباره انسانیت پر می‌کند. فیلم را با کسی که از او نفرت دارید تماشا کنید.


8. چاقو در قلب – Knife + Heart

مردی با اسک مشکی چرم که در شرکت پورنوی همجنسگریانه پاریسی “ونسا پارادی” در اواخر دهه 70 به قتل دست می زند، کیست؟ همین قتل‌ها الهام بخش او برای جرم‌های بزرگ‌تر هستند. “یان گونزالز” کارگردان و نویسنده با الهام از فیلم‌های وینتج و اسلشر قدیمی با ساخت این فیلم کارنامه‌اش را کامل می‌کند. سبک خاص فیلم در کنار عناصر فرهنگی و هنر کوئیر، باعث تمایز فیلم می‌شود. حتی زمانی که داستان سورئال می‌شود، بازهم فیلم ترسناک و دیدنی است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین قسمت از فیلمهای ترسناک دنباله دار که طرفداران ژانر ترسناک باید ببینند


7. فانوس دریایی – The Lighthouse

“رابرت اگرز” به دنبال فیلم “جادوگر” (The Witch) عناصر روان شناسانه و عطش برای گذشته را در این فیلم ادامه می‌دهد که دو نگهبان فانوس دریایی، یک نگهبان کهنه کار (ویلم دفو) به همراه شاگردش (رابرت پتینسون)، به تدریج به جنون و تباهی شخصی نزدیک می‌شوند. هردو بازیگر می‌دانند چه زمانی با سکوت خود فریاد بزنند، و چه زمانی درخواست دفو در حالت مستی برای اینکه تریتون رفیقش را نفرین کند، مهیب‌ترین سه دقیقه تاریخ فیلمسازی سال 2019 را خلق می‌کند. بینندگانی که فیلم‌های ترسناک سنتی را دوست دارند، باید بدانند اگرز صحنه‌های تاریک، پری دریایی خیالی و اشاره‌ای به “پرندگان” (The Birds) هیچکاک را عرضه می‌کند. از دیدن فیلم لذت ببرید.


6. نقطه اوج – Climax

ورود به خلأ را فراموش کنید، به برهوت خوش آمدید. مهمانی رقص “گاسپار نوئه” در جهنم با معصومیت آغاز می‌شود، درحالی که “سوفیا بوتلا” و گروهی از ستارگان صحنه طوفان به پا می‌کنند. به زودی متوجه می‌شوند رقصشان با توهم و هذیان همراه است، و انجاست که فریاد (پارانویا، تباهی، ضربت و خودزنی آغاز می‌شود). نیمه بعدی فیلم پر از آشفتگی است، و از ماجرای یک گروه رقص الهام گرفته که پس از مصرف مواد هماهنگی خود را از دست می‌دهند. نوئه تصمیم گرفت دراین باره یک مستند بسازد، و بنابراین یک تجربه ناموفق از مصرف مواد را نشان داد. او موفق شد. این فیلم به آثار نقاش معروف “هیرونیموس بوش” نزدیک است.

همچنین بخوانید: 10 کارگردانی که بحث برانگیزترین آثار تاریخ سینما را ساختند


5. خزیدن – Crawl

“الکساندرا آژا” با الهام از فیلم‌های “اره” (Jaws) یک فیلم ترسناک درباره بقا ساخت که شناگر دانشگاه فلوریدا (“کایا اسکودلاریو”، یک بازیگر ماهر) و پدرش (بری پپر) باید در میان تمساح‌های بزرگ شنا کنند، و زنده بمانند. این اولین بار نیست که این کارگردان فرانسوی از میان جانداران آبزی یک اثر جادویی می‌سازد (او همان فردی است که فیلم بازسازی شده “پیرانا” (Piranha) را در سال 2010 ساخت). با این حال او این بار بیشتر و بیشتر به دنیای وحش وارد شده، و شکارچی را در مقابل شکارچی قرار می‌دهد. فیلم مانند شکارچیانی که در آن موج می‌زنند، به شکل وحشیانه و غریزی تأثیر خود را ایجاد می‌کند.


4. در پارچه – In Fabric

یک لباس تسخیرشده، دو مشتری، چند جادوگر و صحنه‌های وهم گونه این فیلم از “پیتر استریکلند” را کامل می‌کنند. این فیلمساز بریتانیایی که “دوک بورگاندی” (The Duke of Burgundy) را عرضه کرد، با این فیلم درباره موجودات ماورایی جنبه‌های تاریک و تاریک‌تر سینما را نشان داد. عده کمی می‌توانند با نمایش یک لباس تسخیرشده یک فیلم سورئال بسازند، زیرا ممکن است آن را به یک اثر خنده دار و پیش پا افتاده تبدیل کنند. یک اثر ترسناک که به ما یادآوری می‌کند هرگز از فروشگاه یک جادوگر چیزی نخریم، و یک فیلم ترسناک دیدنی خلق می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم ترسناک دیدنی و جدید که احتمالا تماشا نکرده اید


3. میدسامر – Midsommar

نظرتان درباره یک فیلم تاریک و رویاگونه مانند “وراثتی” (Hereditary) چیست؟ اگر “آری استر” باشید، داستان ترسناکتان را به روز روشن وارد می‌کنید، مخصوصاً یک فستیوال تابستانی اسکاندیناوی که خورشید به ندرت غروب می‌کند. گروهی از آمریکایی‌ها، از جمله یک زن تنها (فلورنس پیو) برای مطالعه لباس و اساطیر فولکلور به آنجا آمده‌اند، و به زودی این حس را ایجاد می‌کنند که در این فضای شاد یک داستان ترسناک در شرف وقوع است، به نوعی که یادآور “مرد حصیری” (The Wicker Man) می‌باشد. این فیلم پاسخی به فضای مسموم مردسالاری در دنیای امروز است، که جلوه‌های پنهان در پس بهار را نشان می‌دهد. مهم‌تر اینکه این فیلم آنقدر تدریجی پیش می‌رود که خودتان هم متوجه نیستید شاهد یک فیلم ترسناک بوده‌اید. تا اینکه به شما ثابت می‌شود بله فیلم ترسناک است.


2. ببرها نمی‌ترسند – Tigers Are Not Afraid

خشونت‌های مربوط به کارتل مکزیکوسیتی را به شهر ارواح بدل کرده‌اند، و دختری به نام استرلا (پائولا لورا) با ناپدید شدن مادرش یتیم می‌شود. از سر بی پناهی به گروه کودکان بی خانمان به رهبری پسری به نام شاین (خوان رامون لوپز) وارد می‌شود. یک تلفن سرقت شده آنها را در مقابل گروه کارتل قرار می‌دهد. خوشبختانه استرلا ارواح مردگان را می‌بیند که می‌خواهند با افرادی که آنها را کشته‌اند صحبت کنند. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی “عیسی لوپز”، عناصر ترسناک را با نقد اجتماعی همراه می‌کند، و داستانی از بقا را نشان می‌دهد که توجه طرفدارش “گی‌یرمو دل تورو” را جلب کرده است. برای ما این فیلم نگین گمشده سال 2019 بود که توانست موضوعات فانتزی و ترسناک را باهم ادغام کند. منتظر دیدن اثر بدی لوپز هستیم.

همچنین بخوانید: اگر از طرفداران گیلرمو دل تورو هستید این ۱۰ فیلم را نباید از دست دهید!


1. ما – Us

آن دخترک چطور در آینه شهربازی ظاهر شد؟ چرا آن مرد با دستان خونین در کنار ساحل ایستاده؟ موضوع قیچی‌ها چیست؟ چهار نفر با لباس قرمز که در کنار بزرگراه ایستاده‌اند، چه کسانی هستند و از گیب و آدلاید و فرزندان آنها چه می‌خواهند؟ دومین فیلم “جردن پیل” چیزی بیش از یک فیلم ترسناک است، و ثابت می‌کند موفقیت “برو بیرون” (Get Out) اتفاقی است. یک داستان ترسناک درباره نگرش ما به دشمنمان که عنوان آن نیز کنایی است. در مرکز داستان یک خانواده چهار نفره از طبقه متوسط و جفت روانی آنها وجود دارند که آنها را دنبال می‌کنند، و در این فیلم “لوپیتا نیونگو” دو نقش برتر خود در یک فیلم (و البته در یک صحنه) را ارائه می‌دهد. فیلم بخش سرکوب شده ما و بازگشت آن را نشان می‌دهد. پس از این فیلم نگاهتان نسبت به همه چیز عوض می‌شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم