آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 61)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. مسیر سبز – 1999 – The Green Mile

ژانر: درام، جنایی، فانتزی

کارگردان: فرانک دارابونت (Frank Darabont)

بازیگران: تام هنکس، دیوید مورس، بانی هانت، جیمز کرامول

تریلر فیلم

جان کافی یک مرد بی‌گناه است که به جرم قتل و تجاوز به دو دختر زندانی شده است. او یک مرد قوی سیاه‌پوست بود و آن دو دختر کوچک و سفیدپوست. اما در زمان محاکمه مأمورین متوجه شدند او برخلاف ظاهر درشت اش فردی ساده و حساس است. در حقیقت او جادویی است.

او قدرت درمان و التیام بیماری‌های مختلف را دارد اما این کار خودش را ضعیف می‌کند. مأمورین که نمی‌توانند او را نجات دهند از او می‌خواهند در لحظات آخر از قدرتش برای درمان و شفای دیگران استفاده کند. بااین‌حال هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع مرگ او باشد. نگاه رئال و انسانی این فیلم مفاهیم اخلاق، عدالت و قضاوت را به سخره می‌گیرد و به همین دلیل یکی از برترین اقتباس‌های سینمایی استفان کینگ محسوب می‌شود.


2. روزی روزگاری در هالیوود – 2019 – Once Upon a Time In Hollywood

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino)

بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، برد پیت، آل پاچینو، مارگو رابی

تریلر فیلم

داستان این فیلم در دهه ۶۰ میلادی جریان دارد و ایده‌ی اصلی آن بر اساس یک داستان و اتفاق واقعی می‌باشد. شخصیت اول داستان ریک دالتون (با بازی دیکاپریو) است که بازیگری معروف بوده و اکنون در مرحله بحرانی از زندگی‌ حرفه‌ای اش به سر می‌برد. در مقابل، شخصی به نام کلیف بوث (با بازی برد پیت) قرار دارد که راننده شخصی و بدلکار دالتون بوده و زندگی سطح پایینی دارد و غیر از بدلکاری و رانندگی کار مشخص دیگری ندارد. این فیلم با وجود نظرات نه چندان دلخوش‌کننده‌ای که از طرف مخاطبان دریافت کرد، از طنز خوب و پایان‌بندی جالبی برخوردار است. “روزی روزگاری در هالیوود” اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به دست آورد.


3. شبح درون پوسته – ۲۰۱۷ – Ghost in the Shell

ژانر: درام، اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: روپرت سندرز (Rupert Sanders)

بازیگران: اسکارلت جوهانسون،‌ پیلو اسبک، مایکل پیت

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک مامور پلیس البته از نوع سایبورگ به نام موتوکو است که به دنبال ردیابی و دستگیری نه نفر از خطرناک‌ترین مجرمان و خلافکاران اینترنتی است اما با پیدا شدن یک فرد مرموز که قصد خرابکاری در بخش تکنولوژی مصنوعی را دارد، کار برایش پیچیده‌تر می‌شود. این فیلم که اقتباسی از یک انیمه ژاپنی به همین نام می‌باشد، یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های ژانر اکشن در دهه گذشته بوده و استفاده از جلوه‌های ویژه تصویری را به بالاترین حد خود رسانده است.


4. خانه‌ای که جک ساخت – ۲۰۱۸ – The House That Jack Built

ژانر: درام، ترسناک، رازآلود

کارگردان: لارس فون تریه (Lars von Trier)

بازیگران: مت دیلون، اوما تورمن، برونو گانتس

تریلر فیلم

داستان این فیلم راجع به مردی به نام جک است که قاتلی سریالی است. نقش جک را “مت دیلون” بازی می‌کند و فیلم ماجرای ارتکاب یک سری جرائم خشن به دست جک طی دوازده سال است. کافی است بگوییم که تماشای این فیلم کار آسانی نیست. زن‌ها و بچه‌های زیادی به دست جک کشته شده و این باعث زده شدن مخاطبین از این فیلم می‌شود. در اکران این فیلم در جشنواره کن گزارش شد که بیش از صد تماشاگر سالن سینما را ترک کردند اما در نهایت هم مخاطبان ده دقیقه فیلم را ایستاده تشویق کردند و این نشان می‌دهد که واکنش‌ها به فیلم فون تریه چقدر متفاوت است.


5. فکر می‌کنی من کی هستم – 2019 – Who You Think I Am

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: سافی نبو (Safy Nebbou)

بازیگران: ژولیت بینوش، نیکول گارسیا، فرانسوا سیویل

تریلر فیلم

کلر زنی پنجاه ساله و استاد ادبیات در دانشگاه است که از همسرش بعد از بیست سال زندگی مشترک جدا شده و دو پسر نوجوان دارد که رابطه‌اش با آنها زیاد خوب نیست. کلر از اینکه جذابیت و زیبایی جوانی‌اش را از دست داده ناراحت است و این مسئله آنقدر برای او عمیق شده که نمی‌تواند با خود حقیقی‌اش روبرو شود؛ آنقدر که با پسر جوانی به نام لودو وارد رابطه شده و به دنبال یافتن نیرو و عشق دوران جوانی‌اش در این رابطه می‌گردد. “فکر می‌کنی من کی هستم” ماجرای زنیست که نقص‌های جسمانی و روانی خود را در فضای مجازی ترمیم می‌کند؛ زنی که به جهان مجازی پناه می‌برد تا به عقده‌های روانی خود پاسخ دهد.


6. در بروژ – 2008 – In Bruges

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: مارتین مک‌دونا (Martin McDonagh)

بازیگران: کالین فارل، برندن گلسون، رالف فاینز

تریلر فیلم

در این فیلم، کالین فارل و برندان گلیسون در نقش دو قاتل مخفی بازی می‌کنند و رالف فاینز رئیس آن‌هاست. اتفاقات فیلم در شهر بروژ در کشور بلژیک رخ می‌دهد. “در بروژ” فیلمی است که در آن با داستانی روبرو می‌شویم که در زیر تمام شوخی‌هایش، داستان تراژیکی درباره‌ی احساس گناه، دوستی، مرام شخصی، ماهیت اخلاق، پیچیدگی قضاوت دیگران و کندو کاو در طبیعت انسان در غیرمنتظره‌ترین مکان‌ها است.


7. هنر دفاع شخصی – 2019 – The Art of Self-Defense

ژانر: درام، کمدی، مهیج

کارگردان: رایلی استزینز (Riley Stearns)

بازیگران: جسی آیزنبرگ، ایموجن پوتس، آلساندرو نیوونا

تریلر فیلم

“هنر دفاع شخصی” لایه‌های تاریک، خشن و حتی ترسناکی دارد که رفته رفته خود را نمایان می‌سازند. داستان فیلم درباره پسری خجالتی، ضعیف و کمی دست و پا چلفتی به نام “کیسی” است که در یک شرکت حسابداری کار می‌کند و رابطه خوبی با همکارانش ندارد. “کیسی” از آد دسته آدم‌های گیج و سردرگمی است که با وجود سال‌ها زندگی هنوز راه خود را پیدا نکرده و در نتیجه احساس شکست بزرگی در زندگی دارند.

“کیسی” یک شب در خیابان مورد حمله افراد ناشناس قرار می‌گیرد و نمی تواند از خودش دفاع کند؛ او به‌شدت زخمی شده و مدتی را به استراحت در خانه می‌گذراند. “کیسی” به‌طور اتفاقی با یک آکادمی کاراته آشنا می‌شود و بعد از صحبت با مربی آن تصمیم می‌گیرد کاراته یاد بگیرد تا بتواند از خودش در برابر حملات اختمالی دیگران دفاع کند.


8. یک رؤیای ساکت – ۲۰۱۶ – A Quiet Dream

ژانر: درام، خانوادگی، کمدی

کارگردان: ژانگ لو (Zhang Lu)

بازیگران: هان یه-ری، پارک جونگ- بام، یون جونگ-بین

یک روایت کمدی رمانتیک که زندگی گروهی از مردم در نواحی فقیرنشین سئول را نشان می‌دهد. نمای سیاه‌سفید فیلم و فضای غم‌بار آن به‌خوبی می‌تواند مردمی را نشان دهد که مجبور هستند با مشکلات اجتماعی و جغرافیایی خود کنار بیایند و زندگی را تحمل کنند که به‌هیچ‌وجه با رؤیاهایشان همسو نیست. جلوه‌های بصری مینیمال، طنز رئال و انتقاد اجتماعی باعث می‌شود که به یک فیلم اغراق‌آمیز تبدیل نشود و به‌خوبی زندگی هرروزه افراد را نشان دهد. در این اثر کمدی می‌بینیم که چگونه رؤیا با واقعیت ادغام شده و واقعیت با رؤیا.


9. انفجار ۳ – ۲۰۱۳ – Dhoom ۳

ژانر: ماجراجویی، اکشن

کارگردان: “ویجی کریشنا آچاریا” (Vijay Krishna Acharya)

بازیگران: عامرخان، کاترینا کایف، آبشیک باچان

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره مردی است که از کودکی در سیرک کار میکرده و اکنون به یک دزد حرفه ای تبدیل شده که از بانک های فاسد دزدی میکند تا شاید بتواند انتقام خون پدرش را بگیرد. بعد از اینکه پلیس وارد ماجرا میشود رازهایی از این دزد فاش میشود که ادامه فیلم را جذاب و دیدنی می‌کند.


10. بچه رئیس – ۲۰۱۷ – The Boss Baby

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: “تام مک گراث” (Tom McGrath)

صداپیشگان: الک بالدوین، استیو بوشمی، جیمی کیمل

تریلر فیلم

داستان در مورد خانواده‌ای است که با ورود بچه‌ای عجیب و غریب به خانه اشان اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. در حالی که خانواده انگشت اتهام خود را به سوی پسر بزرگتر نشانه می‌رود و او را حسود می‌خوانند طولی نمی‌کشد که اوضاع عوض می‌شود و این دو برادر چاره‌ای ندارند جز اینکه در مقابل خطری که خانواده را تهدید می‌کنند با هم متحد شوند.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم