چگونه یک رهبر خوب باشید؟

برخی معتقدند که یک رهبر خوب ذاتاً رهبر است و این مهارت را کسب نمی‌کند. بااین‌وجود همه ما می‌توانیم مهارت رهبری را در خود پرورش دهیم و به یک رهبر خوب تبدیل شویم. در این مقاله 10 ویژگی که شما را به یک رهبر خوب تبدیل می‌کند را معرفی خواهیم نمود، این ویژگی‌ها از بهترین رهبران دنیا گرفته شده است.

گوش دادن به دیگران اتلاف وقت نیست.

“این توانایی یکی از ضروری‌ترین توانایی‌های یک رهبر است که متأسفانه کمتر به آن توجه می‌شود. زیرا به ارتباط ما با دیگران و چگونگی درک آن‌ها نسبت به ما، بستگی دارد. رهبران موفق به تفکرات و احساسات دیگران اهمیت می‌دهند. آن‌ها برای درک سخنان و رفتار دیگران زمان صرف می‌کنند.”

  • سوزان بیتس (Suzanne Bates)، مدیرعامل، Bates Communications

“رمز موفقیت یک رهبر تعهد زمانی او به دیگران است. معمولاً در یک کار آن‌قدر پروژه و مسئولیت وجود دارد که متوجه گذر زمان نمی‌شوید، اما در پایان یک روز کاری تنها چیزی که ممکن است رضایت و عملکرد اعضا را بیشتر کند، تعهد میان آن‌هاست. برای نیل به این هدف، رهبران باید در این کار جدی باشند. برای مثال من از کارمندان انتظار دارم که تمام برنامه‌ها و گزارشات شرکت را با دقت بررسی آماده کنند، در حین حال انتظار دارم که میان اعضای تیم رابطه و تعهد عمیقی وجود داشته باشد.”

  • شان بوساز (Shawn Bushouse)، مدیر ارشد امور مالی، J Skinner Baking

واکنش مناسب راز داشتن یک تیم بهتر است.

“به این فکر کنید که هدف شغلی کارمندان و همکاران شما چیست و می‌خواهند به چه چیزی دست یابند، سپس آن‌ها را در رسیدن به هدف یاری کرده و کمک کنید تا به آنجا برسند. این کار به شما نیز کمک می‌کند تا آن‌ها را بهتر بشناسید. تلاش کنید تا متوجه شوید که آن‌ها بیشتر به چه چیزی اهمیت می‌دهند؟ شناخت؟ همکاری؟ چالش‌های پیش رو؟ سپس همه تلاش خود را به کار ببرید تا این موارد را برای آن‌ها مهیا کنید.”

  • ربکا زوکر (Rebecca Zucker)، شریک، Next Step Partners

با آن‌ها مشارکت داشته باشید.

“در اولین دوران مدیریتم یک مشاور داشتم که همیشه می‌گفت به اشتراک گذاشتن افکار و اشتباهات نه‌تنها اشکالی ندارد بلکه کلید ساختن یک تیم موفق است. در یک تجارت باید تصمیمات مختلفی اتخاذ شود و زمانی که روش خود را با همکاران به اشتراک می‌گذارید، در حقیقت به آن‌ها کمک می‌کنید تا با هدف شرکت آشنا شده و مهارت‌های خود را گسترش دهند.”

  • راشمی ملگیری (Rashmi Melgiri)، مؤسس، CoverWallet

“هرساله یک روز کار را تعطیل می‌کنیم و با همکاران جمع می‌شویم و درباره اهداف سال بعد گفتگو می‌کنیم. در این روز هم شوخی می‌کنیم هم درباره مسائل جدی صحبت می‌کنیم. سپس یک برنامه‌ریزی می‌کنیم تا به آن اهداف نزدیک شویم. سپس در طول سال با هرکدام از کارکنان به‌طور جداگانه صحبت می‌کنم تا ببینم عملکردمان چگونه است. سعی می‌کنم در یک قرار نهار دراین‌باره صحبت کنم.”

  • ادری، ای فایفر (Edrie A. Pfeiffer)، مدیریت دادستانی، Hampton Roads Legal Services5

همیشه بخشنده و سپاس گذار باشید.

“همیشه در صحبت‌های خود از کلمات “لطفاً” و “متشکرم” استفاده کنید. تیم‌هایی که مورد تقدیر و تشکر قرار می‌گیرند معمولاً عملکرد بهتری نشان می‌دهند. تنها تکرار این دو کلمه هم می‌تواند این حس را در آن‌ها ایجاد کند که شما از آن‌ها تقدیر می‌کنید.”

  • لی کاراهر، نویسنده

برای نزدیک کردن اعضا به یکدیگر باید تعامل داشته باشید.

“رهبران موفق در برقراری ارتباط هم بسیار موفق هستند. این ارتباط باید دوطرفه باشد: شما باید دستورالعمل‌هایی را به تیم ارائه داده و از سوی دیگر به تمام گفته‌های آن‌ها با دقت گوش دهید.”

  • هلن اسمیت، مدیر انجمن، Mature Berkshire Dating

“تعامل و همکاری به این معناست که افراد با یکدیگر گفتگو داشته و احساس کنند هم می‌توانند حرف‌های خود را بیان کنند و هم اینکه صدایشان به‌خوبی شنیده می‌شود. باید از راه‌های ارتباطی مناسب استفاده کنید، به‌طور مرتب با یکدیگر مشارکت داشته باشید و البته چندان به ارتباطات نوشتاری بسنده نکنید.”

  • سوزان بیتس، مدیرعامل، Bates Communications

قدرت باید میان افراد مختلف تقسیم شود نه‌تنها یک نفر.

“به نظر من احساس قدرت باعث می‌شود که تمام اعضای تیم حس باارزش بودن و مثمر ثمر بودن داشته باشند و راحت‌تر به موفقیت برسند. با قدرت بخشیدن به اعضای تیم و اعتماد به آن‌ها، خواهیم دید که به موقعیت خوبی می‌رسند، رشد می‌کند و در همه مراحل زندگی خود احساس غرور می‌کنند.”

  • استیو رایان (Steve Ryan)، مؤسس و مدیرعامل، RyTech, LLC

همیشه به حرف‌های دیگران گوش دهید.

“رهبر بودن همیشه به این معنا نیست که قدرت در دست شماست و رئیس شرکت همه‌کاره است. گاهی اوقات جزئیات نادیده گرفته می‌شود. من همیشه به اعضای تیمم فرصت می‌دهم تا در جلسات داخلی صحبت کنند. دوست دارم به آن‌ها نشان دهم که برایشان احترام قائلم و دوست دارم ایده‌های خود را نشان دهند. در این صورت بین شما احترام و اعتماد به وجود می‌آید و زمانی که به شما احترام بگذارند به تمام گفته‌هایتان گوش خواهند داد.”

  • آرون لین (Aaron Lin)، مدیرعامل، Ignitive

با داشتن یک هدف مشترک هیچ‌کس به بیراهه نمی‌رود.

“برای اینکه تیمتان به‌سوی یک هدف مشترک درحرکت باشد، باید با بینش شما به‌عنوان رهبر تیم آشنا باشد. اگر این توانایی را داشته باشید که اعضای تیم را تحت تأثیر قرار دهید، راحت‌تر می‌توانید به آن‌ها نشان دهید که چه‌کاری انجام می‌دهند و برای چه. در حقیقت به آن‌ها انگیزه و هدف می‌دهید. این هدف مشترک باعث می‌شود بینش مشترکی داشته و برای رسیدن به آن تلاش کنید.”

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم