معرفی سریال “امپراتوری” (Kingdom)؛ داستانی از مبارزه با ویروسی مرگبار

تاکنون فیلم‌ها و سریال‌های زیادی با موضوع حمله زامبی‌ها و یا آلوده شدن مردم یک شهر به ویروسی که آنها را تبدیل به زامبی می‌کند تولید شده است. سریال کره‌ای “امپراتوری” این ژانر را با موضوعات اجتماعی و تاریخی تلفیق کرده و داستانی دیدنی و جذاب را خلق کرده است. داستان این سریال به دلیل جریان داشتن در دوران تاریخی و جدید بودن چنین بیماری میان مردم، ترسناک‌تر و البته دیدنی‌تر است. در این مقاله به معرفی سریال “امپراتوری” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “امپراتوری” (Kingdom)
  • ژانر: درام، اکشن، ترسناک، تاریخی
  • کارگردان: “کیم سانگ-هون” (Kim Seong-Hun)
  • بازیگران: “جو جی-هون”، “بائه دونا”، “کیم سانگ-کیو”
  • تعداد فصل‌های منتشر شده: یک فصل
  • تعداد قسمت‌های فصل اول: شش قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 60-55
  • شبکه منتشر کننده: نتفلیکس
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 89/100

تریلر فصل اول

ظلم و فساد حکومت‌ها در دوره‌های مختلف تاریخی، همیشه بروز فاجعه‌هایی را با خود به همراه داشته که دلیل اصلی آن عطش پایان‌ناپذیر رسیدن به قدرت و ثروت است. حاکمانی که جان مردم برایشان ارزشی ندارد و مدام به فکر انکار کردن موضوعاتی هستند که جایگاه و قدرتشان را به خطر می‌اندازند. داستان سریال “امپراتوری” هم در چنین دنیایی می گذرد. جایی که مردم کشور کره‌جنوبی از شدت فقر و قحطی، حاضر به خوردن گوشت یکدیگر هستند و حاکمان هم تنها کاری که می‌کنند، آماده‌سازی زمینه‌ای برای حفظ حکومت و پنهان کردن حقیقت از مردم است.

در این میان، پادشاه کشور با روش‌هایی نامعلوم بعد از مرگ زنده شده و اکنون به یک زامبی تبدیل شده است. هیچکس به جز تعداد معدودی از اطرافیان پادشاه، از این موضوع باخبر نیست و حکومت کشور رسما به دست کسانی افتاده که معلوم نیست چه هدفی برای آینده کشور دارند. در این شرایط، ولیعهد که از شرایط پدرش بی‌اطلاع است، برای پی بردن به حقیقت، راهی سفری طولانی می‌شود و در این راه به اطلاعاتی می‌رسد که موجب می‌شود از جانب افراد رده بالای حکومت، به‌عنوان یک خیانتکار شناخته شده و تحت تعقیب قرار می‌گیرد. این درحالی است که این ویروس خطرناک، درحال گسترش است و مردم روستا و شهرهای زیادی را درگیر کرده و هیچ راه مقابله‌ای با آن وجود ندارد.

نحوه‌ی شیوع این ویروس میان مردم خود مسئله‌ای است که نشان‌دهنده‌ی ظلم حکومت و بیچارگی طبقه متوسط و فقیر جامعه ترسیم شده در این سریال است که به‌خوبی به آن پرداخته شده و در ادامه هم جهل فرمانروایان نسبت به این مسئله را نشان می‌دهد.

سریال “امپراتوری” در اپیزودهای ابتدایی‌اش ریتم پر‌آشوب‌تر و وحشتناک‌تری دارد، اما در قسمت‌های پایانی مسائلی مثل اختلاف طبقاتی و تلخی فقر را در خود می گنجاند که باتوجه به ژانرش،‌ تاثیرگذار و دیدنی است. این سریال همچنین در ایجاد ترس و وحشت موفق بوده و تصاویر وحشتناک و خشونت‌آمیزی را به تصویر می‌کشد.

تصاویری از سریال “امپراتوری”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم