برترین فیلم‌های مشابه “دونده مقبره” (Tomb Raider) که همه باید تماشا کنند

اگر طرفدار فیلم “مهاجم مقبره” (Tomb Raider) محصول سال 2015 هستید، پس باید این فیلم‌های اکشن- ماجراجویی را نیز حتماً تماشا کنید.

جدیدترین اقتباس از بازی اعجاب انگیز “مهاجم مقبره” در سال 2018 منتشر شد. این فیلم اکشن- ماجراجویی درباره “لارا کرافت” است و همه عاشقان فیلم و بازی “مهاجم مقبره” می‌دانند که او چه زن توانا و قدرتمندی است.

علاقمندان به ژانرهای تخیلی، ماجرایی، و اکشن بدانند که این فیلم ترکیبی از همه اینهاست. البته، تنها یک فیلم از آن وجود دارد، و مشخصاً طرفداران منتظر یک فیلم دیگر نیز هستند. در اینجا لیستی از فیلم‌های مشابه “مهاجم مقبره” برای طرفداران سرسخت این فیلم آماده کرده‌ایم، که دیدن آیییینها به شدت پیشنهاد می‌شود. با پروشات همراه باشید.


10. لارا کرافت: مهاجم مقبره – Lara Croft: Tomb Raider- 2001

این یکی اصلاً مغز ندارد. در واقع، اگر نسخه سال 2018 را تماشا کردید پس حتماً نسخه‌ای که “آنجلینا جولی” در آن نقش آفرینی کرده را نیز دیده‌اید. این فیلم اقتباس اصلی بازی فوق العاده زیبای “مهاجم مقبره” است، و جولی در نقش لارا کرافت گل کاشته است.

اگر طرفداران لارا هنوز نسخه 2001 آن را تماشا نکرده‌اند تماشای آن را شدیداً پیشنهاد می‌کنیم. با تماشای این نسخه و مقایسه آن با نسخه جدید بینندگان می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام یک لارا کرافت واقعی است، البته هر دو بازیگر این دو فیلم اجرایی عالی از خود بر جای گذاشتند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جولیان مور که باید تماشا کنید


9. شاهزاده ایران: شن‌های زمان – 2010 – Prince Of Persia: The Sands Of Time

جیک جیلنهال” این فیلم اکشن- تخیلی نقش یک شاهزاده فراری را بازی می‌کند. او باید با یک پرنسس همکاری کند تا با استفاده از یک خنجر جادویی و قدرت شن جلوی فردی شیطانی (بن کینگزلی) را که می‌خواهد دنیا را نابود کند، قد علم کند.

این فیلم ماجرایی است و بارقه‌هایی از جادو و صحرا گردی دارد. “شاهزاده ایرانی” نیز با به همراه داشتن گروه بازیگری پرقدرت، با “مهاجم مقبره” تشابهات زیادی دارد. جالب اینجاست که این فیلم نیز از روی یک بازی ویدئویی ساخته شده است.


8. صحرا – Sahara – 2005

ستارگان “متیو مک کانهی“، “پنه لوپه کروز“، و “استیو زان” در این فیلم اکشن- ماجرایی نقش آفرینی می‌کنند. یک کاشف در غرب آفریقا به سفر می‌رود تا یک کشتی جنگی به نام “کشتی مرگ” که از زمان جنگ داخلی گمشده است.

این فیلم ماجرایی، درام نیز در خود دارد، و گنجی است که شخصیت‌ها را به مناطق غیرمتحمل می‌کشاند. اگر “مهاجم مقبره” را دوست داشتید، حتماً از تماشای “صحرا” نیز لذت خواهید برد. به علاوه، کمی فضای کمدی نیز در آن یافت می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی تام کروز در دهه اخیر بر اساس امتیاز IMDb


7. ایان فلاکس – Æon Flux – 2005

اگر این فیلم تخیلی- ماجرایی را به دلیل شخصیت زن قدرتمند و توانای آن دوست داشتید، “ایان فلاکس” شخصیتی قویتر و تواناتر را را به شما نشان خواهد داد. یکی از فیلم‌های این لیست که شخصیت محوری آن زن است. قاعدتاً همه باید تماشای “ایان فلاکس” را شروع کنند.

“ایان فلاکس” با بازی “شارلیز ترون” با استعداد و خلاق، یک آدمکش است که برای یک گروه یاغی کار می‌کند، و برای کشتن رئیس دولت فرستاده شده است. این فیلم به اندازه “مهاجم مقبره” ماجراجویی نیست، اما ترکیبی از اکشن و درام است که شخصیت محوری آن زنی قوی است. تمامی اینها جنبه‌های مشترک “ایان فلاکس” با “مهاجم مقبره” است.


6. الماس خونین – Blood Diamond – 2006

ستارگان “لئوناردو دیکاپریو“، “جنیفر کانلی” و “دیجیمون هونسو” در این فیلم کلاسیک ماجرایی- مهیج نقش آفرینی می‌کنند. داستان درباره یک ماهیگیر، یک قاچاقچی و یک تاجر است که بر سر تصاحب یک الماس با یکدیگر درگیر می‌شوند.

“الماس خونین” قطعاً برای طرفداران این ژانر پر از درام، اکشن و تعلیق است، و همچنین داستانی جذاب درباره چیزی مصنوعی و بی ارزش دارد. این فیلم با نقش آفرینی بازیگران زبده و با کارگردانی خوبی که داشته، برای طرفداران ژانر ماجرایی فیلمی فوق العاده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو که حتما باید تماشا کنید، 20 اثر ممتاز


5. طلا – Gold – 2016

و بار دیگر نام “متیو مک کانهی” برای بازی در فیلمی ماجرایی در این لیست ذکر می‌شود. او نقش شخصیت “کنی ولز” را بر عهده دارد، معدنیابی که می‌خواهد چیزی بزرگ کشف کند. ولز با یک زمین شناس همکاری می‌کند، و این دو برای پیدا کردن طلا سفری را در جنگل اندونزی آغاز می‌کنند.

این فیلم هم افسانه‌ای ماجرایی در جنگل است که بسیار شبیه به “مهاجم مقبره” می‌باشد، اما از نظر متخصصان معدن، باید رتبه خوبی برای این فیلم در نظر گرفته شود. “طلا” با ماجراهای بسیار در جنگل اندونزی پر از تعلیق و درام و هیجان است.


4. مهاجمان صندوق گمشده – Raiders Of The Lost Ark – 1981

فکر می‌کنم تمام عاشقان فیلم‌های ماجرایی این فیلم را تماشا کرده باشند. فیلمی درباره جستجو برای گنج، از افسانه “ایندیانا جونز” بهتر نمی‌شود. در واقع، می‌توان گفت این فیلم در صدر فیلم‌های با ژانر ماجرایی قرار دارد.

“مهاجمان صندوق گمشده” با بازی “هریسون فورد” جوان، را باید بارها و بارها تماشا کرد تا در موقعیت‌های پرخطر در زمین، سفری به دنیای اکشن و ماجراجویی داشته باشید. این فیلم کلاسیک برای عاشقان موضوع گنج یابی فوق العاده است.

همچنین بخوانید: رده بندی برترین نقش‌های هریسون فورد (Harrison Ford)


3. گنجینه ملی – National Treasure – 2004

پس از فیلم “ایندیانا جونز”، “گنجینه ملی” با داستانی به یادماندنی و حماسی رویه “مهاجمان صندوق گمشده” را دنبال کرد. این فیلم در اوخر سال 2000 به طرزی باورنکردنی محبوب شد، و از آن زمان به بعد بهترین فیلم این ژانر باقی ماند.

نیکلاس کیج” در “گنجینه ملی” نقش یک تاریخ شناس را دارد که مقابل تیمی از مزدوران می‌ایستد تا از گنج معبدی افسانه‌ای پرده بردارد. این فیلم تعلیق و ماجراجویی‌های مربوط به خود را داشته، و کمی معما نیز چاشنی آن است و بینندگان را کاملاً سرگرم می‌کند.


2. شهر گمشده زد – The Lost City Of Z – 2016

این فیلم درام- بیوگرافی در سال 1920 اتفاق میفتد، و داستان یک مکتشف بریتانیایی را به تصویر می‌کشد که در هنگام جستجو برای شهر گمشده آمازون، ناپدید می‌شود. این فیلم پر از تعلیق، رشد درونی، و حسی از ماجراجویی جادویی است.

“چارلی هونام” و “رابرت پتینسون” در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند. “شهر گمشده زد” داستانی از خانواده، ماجراجویی، دوستی و سفر درونی است. این فیلم با ترکیب ماجراجویی در جنگل و سیاست‌های بریتانیایی برای عاشقان “مهاجمان مقبره” فوق العاده سرگرم کننده است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی اکشن در سال 2019 که باید تماشا کنید


1. مومیایی – The Mummy – 1999

در کنار “ایندیانا جونز” و “گنجینه ملی” این مجموعه فیلم یکی از نمونه‌های نمادین فیلم‌های ماجرایی- تخیلی است. در حالی که “مومیایی” بسیار قبل‌تر از “مهاجم مقبره” ساخته شده، اما دقیقاً به همان اندازه جادو، گنج، و موضوعات خانوادگی دارد.

این فیلم کلاسیک با بازی ستارگان “برندن فریزر” و “ریچل وایس” برای طرفداران ژانر ماجرایی فوق العاده است. داستانی از یک باستان شناس که به شهری دیرینه پای می‌گذارد، و تصادفاً یک مومیایی را بیدار می‌کند که پر از جادوی سیاه است. طرفداران “مهاجم مقبره” اگر تا به الان این کلاسیک دهه 90 را تماشا نکرده‌اید، زمانش فرا رسیده که بالاخره تماشایش کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم