معرفی 10 لایو اکشن پرفروش تاریخ دیزنی در باکس‌آفیس

با توجه به میزان فروش در گیشه موجود لیستی از پرفروش‌ترین لایو اکشن‌های دیزنی را برایتان تهیه کردیم.

با اینکه بازسازی لایو اکشن‌های دیزنی مورد بحث قرار می‌گیرد، چرا که برخی معتقدند این لایو اکشن‌ها نمی‌توانند جادوی قسمت‌های اصلیشان را به تصویر بکشند، اما با این حال هنوز هم در گیشه سینما فروش بالایی دارند. به همین دلیل این انیمیشن‌ها همچنان با زمینه‌ای واقعی گونه ساخته می‌شوند.

با اینکه هنوز باید برای تماشای “مولان” (Mulan) و “پری دریایی کوچک” (The Little Mermaid) صبر کنیم، می‌توانیم فعلاً به لایو اکشن‌های پخش شده دیزنی بپردازیم. با استفاده از اطلاعات گیشه موجود به پرفروش‌ترین لایو اکشن‌های ساخته شده از انیمیشن‌های دیزنی خواهیم پرداخت. کمی پفیلا تهیه کنید و موبایلتان را روی سایلنت بگذارید: سفر ما به پرفروش‌ترین لایو اکشن‌های پرفروش دیزنی شروع شد. با پروشات همراه باشید.


10. دامبو – Dumbo

این انیمیشن بازسازی شده که در سال 2019 منتشر شد، در گیشه سینمای کشور خود حدود 114 میلیون دلار فروش رفت در حالی که به طور جهانی 352 میلیون دلار فروش داشته است.

این فیلم به کارگردانی “تیم برتون” تصویر خوب و پراحساسی از سیرک را نشان داد که بینندگان از آن لذت بردند. اما بخاطر کمبود داستان مربوط به شخصیت‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. علاوه بر این، برخی معتقدند آن اثر در به تصویر کشیدن اعجاب قسمت اصلی خود موفق نبوده است. برخلاف قسمت اصلی دیالوگ‌های داستان بیشتر توسط انسانها گفته شد نه حیوانات.

همچنین بخوانید: بدترین انیمیشن‌های ساخته شده سال‌های 2010 بر اساس راتن تومتیتوز


9. 101 سگ خال دار – 101 Dalmatians

این لایو اکشن در سال 1996 منتشر شده، و افراد علاقمند به سگ‌ها از آن لذت بردند. این فیلم با طراحی لباس عالی که داشت، داستان کمدی و توله سگ‌های کوچکش موفق شد با وجود بودجه 75 میلیونی خود 136 میلیون دلار فروش برود. همچنین در سطح بین المللی نیز 320 میلیون دلار فروش داشت.

این فیلم نقدهای متفاوتی دریافت کرد، که برخی اشاره کردند این فیلم بازسازی مدرن غیرضروری از نسخه اصلی بوده است، با این حال در سال 2000 قسمت جدیدی از برایان ساخته شد. دیزنی قصد دارد که در سال 2021 لایو اکشنی با بازی “اما استون” از آن منتشر کند.


8. سیندرلا – Cinderella

افسانه خدمتکاری که از خانه فرار کرده و به یک مجلس رقص می‌رود و بر خلاف خواسته مادر ناتنیش با شاهزاده ملاقات می‌کند، در سال 2015 به صورتی پرزرق و برق‌تر از قبل منتشر شد. بر خلاف نمونه‌هایی که قبل از این به آنها پرداختیم، این لایو اکشن نظرات کاملاً مثبتی دریافت کرده، و برای بازیگران، طراحی لباس، و زیبایی آن مورد تمجید منتقدان قرار گرفت. پرداخت عمیق به شخصیت‌ها مورد تأیید بسیاری از بینندگان بود.

“سیندرلا” در کشور سازنده خود 201 میلیون دلار و به طور جهانی میلیون دلار و در خارج کشور 342 میلیون دلار فروش رفت، این رقم در مقیاس بین المللی به 524 میلیون دلار رسید.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کیت بلانشت (Cate Blanchett) بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


7. اوز بزرگ و قدرتمند – Oz The Great And Powerful

با اینکه نسخه اصلی “جادوگر شهر اوز”(Wizard in Oz) را دیزنی نساخته است، اما این استودیو تصمیم گرفت آن را بازگو کند. “اوز بزرگ و قدرتمند” پیش درآمد نسخه کلاسیک آن است که در سال 1939 منتشر شد، و بازیگرانی از جمله “جیمز فرانکو”، “میلا کونیس”، “ریچل وایس” و “میشل ویلیامز” در آن به نقش آفرینی می‌پردازند.

نظرات برای این فیلم متفاوت بودند، اما بیشتر افراد معتقد بودند این فیلم به خوبی تصویربرداری شده و زیبایی و درون مایه قسمت اول را به خوبی در بر داشته است. بینندگانی که از دیدن آن لذت کافی نبردند بر این باور بودند که جلوه‌های بصری پوششی بوده تا داستان ضعیف فیلم را پنهان کند. این فیلم در گیشه محلی 234 میلیون فروش داشته، و به طور جهانی 493 میلیون دلار به دست آورد.


6. مالفیسنت – Maleficent

“زیبای خفته” (Sleeping Beauty) از نگاه شخصیت منفی جذاب خود “مالفیسنت” روایتی تازه خواهد داشت.

این فیلم با نقش آفرینی زیبای “آنجلینا جولی” نظرات متفاوتی کسب کرد. در حالی که بسیاری از بینندگان نوع بازی بازیگران، جلوه‌های بصری، طراحی لباس، و موسیقی متن آن را تحسین کردند، برخی دیگر معتقد بودند کمبود زیبایی و احساسات حقیقی در آن به چشم می‌خورد. در هر صورت، این فیلم محصول سال 2014 به اندازه‌ای محبوبیت پیدا کرد که قسمت دوم آن نیز ساخته شد. “مالفیسنت: سردسته اهریمنان” (Maleficent: Mistress of Evil) در 18 اکتبر 2019 با بیشتر بازیگران اصلی منتشر شد. اولین قسمت این فیلم در گیشه کشور حل ساخت 241 میلیون دلار و به صورت بین المللی 758 میلیون دلار فروش داشت.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم های رو به اکران آنجلینا جولی در آینده نزدیک


5. آلیس در سرزمین عجایب – Alice In Wonderland

“دامبو” تنها فیلمی نبود که “تیم برتون” داستان آن را کارگردانی کرده است. در سال 2010، او “آلیس در سرزمین عجایب” را با فضایی تماشایی، طراحی لباس خلاقانه، و دیالوگ‌های منحصر به فرد ساخت.

این فیلم نیز نظرات متفاوتی دریافت کرد که برخی طنز و داستان دلنشین آن را تحسین کرده، و برخی دیگر معتقد بودند روایتگر در خود گمشده بود. این فیلم در هشتاد و سومین مراسم اسکار جایزه بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس را دریافت کرد. در گیشه محلی 334 میلیون دلار و به طور جهانی یک میلیارد دلار به دست آورد. علاوه بر این، در سال 2016 دنباله‌ای با نام “آلیس در آن سوی آینه” (Alice Through the Looking Glass) برای آن ساخته شد.


4. علاء الدین – Aladdin

افسانه جادویی عربی دیزنی در سال 2019 بازسازی شد. شخصیت‌های دلنشین “علاء الدین” در بازار رنگ وارنگ، غارهای رازآلود و قصرهای فوق العاده زیبا فراز و نشیب‌های مختلفی را طی می‌کنند.

منتقدان نظرات متفاوتی برای این فیلم داشتند، و بسیاری از آنها “غول چراغ جادو”ی “ویل اسمیت“، طراحی لباس، و موسیقی فیلم را مورد تحسین قرار دادند. اما، جلوه‌های CGI و توانایی‌های کارگردانی “گای ریچی” زیر سؤال رفت. در هر صورت، “علاء الدین” در زمان انتشار مبلغ 355 میلیون دلار در گیشه محلی و بیش از 1 میلیارد در سطح جهانی فروش رفت. همچنین دیزنی قصد دارد دنباله‌ای نیز برای این فیلم بسازد.

همچنین بخوانید: 10 انیمیشن پرفروش برادران وارنر در تاریخ سینما


3. کتاب جنگل – The Jungle Book

بازسازی “کتاب جنگل” یکی از تحسین شده ترین افسانه‌های دیزنی است. نسخه جدید فیلم داستان اصلی فیلم سال 1967 را در بر دارد؛ پسری یتیم که در میان حیوانات بزرگ می‌شود، اما کمی از داستان اصلی “رودیارد کیپلینگ” را نیز در بر دارد.

“کتاب جنگل” بخاطر جلوه‌های CGI، شخصیت‌های دلنشین، و داستان هیجان انگیزش مورد تحسین قرار گرفت. تعداد کمی از منتقدان معتقد بودند که فیلم دیدگاه بی اثری داشته است. با این حال، “کتاب جنگل” در گیشه محلی 364 میلیون و به طور جهانی 966 میلیون دلار به فروش رسید.


2. دیو و دلبر – Beauty And The Beast

از داستان سرگرم کننده دختری که به قصر نفرین شده یک شاهزاده که به هیولا تبدیل شده وارد می‌شود، لایو اکشنی ساخته شد که بسیار پرمفهوم بوده و موسیقی و شخصیت‌های فوق العاده ای داشته است. با اینکه داستان اصلی انیمیشن محصول 1991 حفظ شد، اما داستان‌هایی فرعی از مادر “بل” و زمانی که “گاستون” در جنگ گذراند، و کودکی غم انگیز دیو را مشاهده خواهیم کرد.

این فیلم نظرات مثبت زیادی دریافت کرد، و بسیاری بر این باور بودند که توازن بین مفهوم جدید و روح قسمت اصلی به خوبی برقرار شده است. اما، برخی اظهار داشتند، با اینکه “اما واتسون” بازیگر فوق العاده ای است اما نقش “بل” مناسب او نبوده و شاید کسی که توانایی واقعی آواز خواندن داشته بازی بهتری از خود نشان می‌داد. “دیو و دلبر” در گیشه محلی 504 میلیون دلار و به طور جهانی 1.2 میلیارد دلار فروش رفت.

همچنین بخوانید: معرفی 5 انیمیشن مورد انتظار دی سی در سال 2020


1. شیرشاه – The Lion King

در صدر این لیست “شیر شاه” قرار دارد که مشاهده می‌کنیم حیواناتی واقع گرایانه را در سرزمین باشکوه آفریقا رشد کرده، و به جایگاه بر حق خود در زندگی دست می‌یابند.

در حالی که افراد بزرگی مثل “دونالد گلوور”، “ست روجن”، “بیلی ایچر” و حتی “بیانسه نولز کارتر” صداپیشگان فیلم بوده‌اند، اما “شیر شاه” نظرات متفاوتی کسب کرد. بسیاری از داستان و هیجانی که حاصل از رئالیسم آن بوده لذت بردند: کلمه‌ای که در کمپانی رؤیایی دیزنی جایی ندارد. نظرات متفاوت باعث نشد فیلمبازان از تماشای این لایو اکشن دست بکشند، و سرانجام “شیرشاه” در گیشه محلی 533 میلون دلار و به طور جهانی 1.6 میلیون دلار فروش رفت.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. ghazal

    تیر 30, 1400

    دوستانی که میگید فروزن
    اولا که اینا فیلم هستن و فروزن کارتونه و دوما این فیلم ها جز پر فروش های دیزنی هستند و گفته نشده پرفروش تریییین فیلم های دنیا اینان

    پاسخ

  2. Kiarash

    تیر 2, 1400

    فروزن 🙄

    پاسخ

  3. Kiarash

    تیر 2, 1400

    داداششششش فروزن پر فروش ترین انیمیشن دنیا هست

    پاسخ

  4. Atra Esfahlan

    اسفند 13, 1399

    Tom and jerry 2021 رو یادتون رفته ؛ بهترینن اینا :)))))

    پاسخ