بهترین فیلم‌های “سارا پلسون” (Sarah Paulson) براساس امتیاز راتن تومیتوز

سارا پلسون یکی از بهترین بازیگران سینماست. در اینجا لیستی از بهترین فیلم‌های او را تهیه کرده‌ایم.

سارا پلسون در طی 25 سال حرفه‌اش یکی از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون است. این بازیگر برنده جایزه گلدن گلوب و امی اولین کار خود را در سال 1994 با فیلم “نظم و قانون” (Law & Order) به عنوان بازیگر مهمان شروع کرد، و از آن لحظه به بعد در تلویزیون خوش درخشید. پلسون در سال 1999 در فیلم “آن یکی خواهر” (The Other Sister) نقش آفرینی کرد که این فیلم در حرفه او تأثیر بسزایی داشت.

فیلم بعدی پلسون فیلم ترسناک- مهیج “بدو، روز مادر” (Run, a Mother’s Day) درباره دختری مدرسه‌ای است که شک می‌کند مادرش “پلسون” راز سیاهی را پنهان می‌کند. همانطور که منتظر انشار این فیلم در هشتم ماه می هستیم، لیستی از فیلم‌هایی برایتان آماده کرده‌ایم که طبق وبسایت راتن تومیتوز رتبه بندی شده‌اند. با پروشات همراه باشید.


10. دیگرز – Diggers – 2006: 70%

در سال 2006 فیلم کمدی “دیگرز” منتشر شد که در آن پلسون در داستانی فوق العاده خنده دار که معلوم نیست هر کسی چه هویتی دارد در کنار “پلراد”، “کن مارینو”، “ران الدارد”، و “جاش همیلتون” نقش آفرینی می‌کند.

داستان فیلم در سال 1970 در لانگ آیلند اتفاق می افتد که در آن پیشرفت یا عدم وجود آن در بین گروهی از دوستان صمیمی که در حال به بلوغ رسیدن هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است. این دوستان که با تغییرات زیادی روبرو شده‌اند، سعی دارند زندگی کوچک ساده خود را همچنان ادامه دهند. پلسون نقش “جولی” را بازی می‌کند، یکی از دوستان است که هنگام مشکل داشتن، که به “جینا” (ماورا تیرنی) و “زویی” (لورن امبروس) تکیه می‌کند

همچنین بخوانید: 16 فیلم برتر نیکول کیدمن که باید تماشا کنید


9. نفرت انگیز – Abominable – 2019: 81%

“نفرت انگیز” برخلاف اسمش فیلمی بسیار دلنشین است، و درباره سه نوجوان است که به “غول” گمشده کمک می‌کنند تا خانواده‌اش را پیدا کند.

البته، نام این انیمیشن از یک آدم برفی نفرت انگیز غول مانند باستانی گرفته شده است. پلسون صداپیشه نقش دکتر “زارا” است، او برای اولین بار در انیمیشن “مرد خانواده” (Family Guy) صداپیشگی را تجربه کرد. این فیلم موفق به طور جهانی 190,000,000 دلار فروش رفت و اگر “نفرت انگیز 2” در دست ساخت باشد هیچ تعجبی ندارد.


8. آرامش – Serenity – 2005: 82%

پلسون در فیلم مورد انتظار “جاس ودون” به نام “فایرفلای” (Firefly) که در سال 2005 به همراه “آرامش” (Serenity) منتشر شد به عنوان دکتر “کارون” نقش آفرینی کرد.

این فیلم کمدی- تخیلی درباره گروه “سرنیتی” است، یک کشتی فضایی که حاوی یک فراری خطرناک و رازی سر به مهر می‌باشد. در حالی که “کاپیتان مال” (ناتان فیلیون) سعی می‌کند سفینه خود را رو به راه کند، بین فراری، گروهی یاغی و یک ارتش پرقدرت جنگی به پا می‌شود. پلسون در نقش دکتری که در بین این همهمه‌ها گیر افتاده است به عنوان نقش مقابل “مایکل هیچکاک” نقش آفرینی می‌کند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر اسکارلت جوهانسون که باید تماشا کنید


7. شناگران- Swimmers- 2005: 83%

در بین بهترین فیلم‌های پلسون کم شناخته شده ترین فیلم در این بین “شناگران” محصول سال 2005 می‌باشد. آن را تماشا کرده‌اید؟ فکر می‌کنم جوابتان نه باشد!

“داگ سدلر” نویسنده و کارگردان این فیلم است، “اما” (تارا دوون گالاگر) شخصیت مرکزی است. دختری 11 ساله که به انگیزه پدر و مادرش درباره فاجعه‌ای که در دهکده کوچک ماهیگیری‌شان رخ داده سؤال‌هایی می‌پرسد. پلسون نقش “مریل” را بر عهده دارد، زنی جوان و وحشت زده که قبل از اینکه عاشق برادر بزرگتر اما شود، سعی می‌کند او را تسلی دهد.


6. پست – The Post – 2017: 88%

وقتی “استیون اسپیلبرگ” در فیلمش نقش مهمی به شما پیشنهاد دهد، میدانید که به اوج حرفه خود رسیده‌اید. پلسون در سال 2017 در فیلم “پست” این موقعیت را به دست آورد.

براساس پنهان کاری دولت آمریکا در سال 1970 که به نام “اوراق پنتاگون” شناخته شده است، داستان فیلم درباره تلاش‌های واشنگتن پست برای افشاسازی حقیقت است. “بن بردلی” (تام هنکس) ویرایشگری است که تصمیم سخت را گرفته و علیرغم مشکلات داستان را منتشر کرد. پلسون نقش “تونی” همسر بردلی را برعهده دارد که اغلب به عنوان ضمیر ناخود آگاه بن عمل می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تام هنکس که باید تماشا کنید


5. مارتا مارسی می مارلین – Martha Marcy May Marlene – 2011: 89%

برای دیدن مکانیسم شستشوی مغزی فرقه‌ها ابتدا به فیلم غم انگیز “کارتا مارسی می مارلین” اثر “شان دارکین” نگاهی بیندازید.

“الیزابت اوسلن” نقش “مارتا” را برعهده دارد زنی جوان و تأثیرپذیر است که با فرقه‌ای خطرناک که به عنوان جامعه‌ای کولی خود را نشان می‌دهند درگیر شده است. وقتی مارتا از آنجا فرار می‌کند و به خواهرش “لوسی” (پلسون) پناه می‌برد، هنوز نمی‌تواند از تاثیرات روانی این فرقه فرار کند. و لوسی نیز کسی نیست که نا امید شود و به خانواده‌اش پشت کند.


4. بلو جی – Blue Jay – 2016: 90%

این فیلم قوی به سبک برشی از زندگی که بسیار پرجزئیات است عاشقانه‌ای مستقل را به تصویر می‌کشد. “بلو جی” تنها با نقش آفرینی پرقدرت نقش‌های اصلی پلسون و “مارک دوپلاس” به اصالت رسیده است.

داستان درباره دو فرد خودسر به نام “جیم” و “آماندا” است، کسانی که در دبیرستان به هم علاقمند بودند، و حالا پس از سال‌ها تصادفاً در زادگاه خود یکدیگر را ملاقات می‌کنند. وقتی به هم نزدیک شده و اتفاقات همسایگی خود را دنبال می‌کنند، گذشته دوباره تکرار می‌شود. داستانی تاثیرگذار، ناراحت کننده و منحصر به فرد که از تماشای آن لذت خواهید برد!

همچنین بخوانید: 16 فیلم برتر نیکول کیدمن که باید تماشا کنید


3. کارول – Carol – 2015: 94%

داستان منحصر به فرد عشق ممنوعه دو همنجنسگرا در “کارول” که توسط “تاد هینز” ساخته شده برخی از قوی‌ترین نقش آفرینی‌های بازیگران از جمله پلسون را به تصویر می‌کشد. جالب است، نه؟

داستان فیلم در سال 1950 در نیویورک اتفاق میفتد که در آن “تریس بلیوت” (رونی مارا)، عکاسی مشتاق که از سر تا پا غرق عشق زنی بزرگتر از خود به نام “کارول ایرد” (کیت بلانشت) می‌شود. پلسون به عنوان “ابی گرهارد” نقشی فوق العاده به عنوان دوست کارول را بازی می‌کند که او را تشویق می‌کند تا از قلب خود پیروی کند.


2. 12 سال بردگی – 12 Years A Slave – 2013: 95%

فیلم “12 سال بردگی” اثر “استیو مک کویین” که جایزه بهترین تصویربرداری را دریافت کرد داستان حقیقی “سولمون نورتاب” را به تصویر می‌کشد، یک مرد سیاه پوست شمالی که ربوده شده و در جنوب به بردگی گرفته می‌شود.

پلسون به عنوان بانو “ایپز” نقش آفرینی فوق العاده ای از خود نشان می‌دهد، همسر نامهربان “ادوین ایپز” شیطان صفت (مایکل فاسبندر) ارباب بردگان که هم از لحاظ فیزیکی و هم جنسی آنها را آزار می‌دهد و اسیران خود را کتک زده و به آنها تجاوز می‌کند. به دلیل موضوع بسیار مهم این فیلم که گناه بزرگ و حقیقی آمریکا را نشان می‌دهد، این فیلم بهترین فیلم پلسون بوده است.

همچنین بخوانید: معرفی 15 نقش سینمایی که لایق اسکار بهترین بازیگر مرد بودند


1. ماد – Mud – 2012: 97%

در داستان تجربی “ماد” دو پسر جوان در جزیره‌ای در میسیسیپی ریوربه طور کاملاً تصادفی با فردی بی قانون و کاریزماتیک ملاقات می‌کنند. خیلی خب، خیلی خب، خیلی خب!

البته، وقتی “آلیس” (تای شریدان) و “نکبون” (جیکوب لافلند) با مردی به نام “ماد” (متیو مک کانهی) برخورد می‌کنند، ترس بقا به جانشان رخنه می‌کند. البته با گذشت زمان، این دو پسر به ماد کمک کی کنند تا قانون را دور بزند، کسی که خرمندیش به آنها کمک می‌کند. پلسون نقش مادر آلیس “مری لی” را برعهده دارد، که شخصی بومی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم