بدترین انیمیشن‌های ساخته شده توسط دیزنی در دهه اخیر بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

در حالی که دیزنی یکی از کمپانی‌هایی است که برای کارهای موفق و خوب خود معروف است، اما برخی از بدترین انیمیشن‌های 2010 را نیز منتشر کرده است.

در حالی که دیزنی در تمام زمان وجودش موفق بوده، اما در دهه 2010 این کمپانی هم از نظر تجاری و هم از نظر انتقادی به مرحله‌ای جدید رسید. با اینکه “داستان اسباب بازی 3” (Toy Story 3) در سایت راتن تومیتوز نمره 93% را به دست آورد، “یخ زده 2” (Frozen II) با فروش 1.4 میلیاردی خود پرفروش‌ترین انیمیشن دیزنی شد. به غیر از این انیمیشن‌ها، همه انیمیشن‌های تولید شده در این دهه موفق نبوده‌اند. حالا که لیستی از بهترین انیمیشن‌های این دهه تهیه کردیم، وقت آن رسیده که بدترین‌ها را نیز نام ببریم.

در این پست می‌خواهیم با توجه به نمرات سایت راتن تومیتوز تمامی انیمیشن‌های دیزنی را که بین سال‌های 2010 تا 2019 منتشر شده‌اند را بررسی کنیم. این رتبه بندی بر اساس نظرات مثبت و منفی منتقدان تهیه می‌شود. فیلم‌هایی که کمترین رتبه را داشته‌اند در این لیست معرفی می‌شوند. حالا که همه چیز را گفتیم، زمان آن رسیده که شروع کنیم، این شما و این هم بدترین فیلم‌های انیمیشنی دیزنی در دهه 2010 و بر اساس سایت راتن تومیتوز. با پروشات همراه باشید.


10. آرجون: شاهزاده جنگجو – Arjun: The Warrior Prince – 67%

این انیمیشن هندی محصول سال 2012 براساس زندگی شاهزاده آرجون ساخته شده، و درباره زندگی اوست. از زمان کودکی شاهزاده تا زمانی که به جنگجویی بزرگ و توانا تبدیل می‌شود.

با اینکه این فیلم در کشور سازنده خود نظرات مثبتی دریافت کرد، اما بینندگان بین المللی آن نظرات متفاوتی داشتند. به خصوص سبک انیمیشنی آن مورد انتقاد قرار گرفت، و در مقایسه با انیمیشن‌های مدرن دیگر استودیوها غیرطبیعی و پرتحرک خوانده شد.

همچنین بخوانید: رده بندی بهترین سریال‌های کمدی انیمیشن این دهه


9. راز بال‌ها – Secret Of The Wings – 60%

چهارمین قسمت سری انیمیشن‌های “پریان دیزنی” به نام “راز بال‌ها” در سال 2012 منتشر شد. این بار “تینکر بل” به جنگل‌های زمستانی ممنوعه سفر می‌کند، و در آنجا رازهایی را کشف می‌کند، از جمله خواهر دوقلویش را.

بینندگان معتقد بودند که پیام و طنز این انیمیشن کاملاً ساده و خام بوده‌اند. با اینکه خود انیمیشن دلنشین و خوش ساخت بود، اما داستان پر زرق و برق آن کمی بی مورد بوده است.


8. نومئو و ژولیت – Gnomeo & Juliet – 56%

این انیمیشن بریتانیایی- آمریکایی تقریباً بر اساس داستان “رومئو و ژولیت” شکسپیر ساخته شده، و داستان آن درباره خانم “کاپولت” و آقای “مونتاگو” است که سر اینکه چه کسی باغچه بهتری دارد دعوا می‌کنند. مجسمه‌های دور باغ نیز نظر خود را دارند، اما وقتی یکی از آبی‌ها و یکی از قرمزها عاشق هم می‌شوند، تلاش می‌کنند راهی پیدا کنند که عشقشان به ثمر برسد.

با اینکه فیلم بسیار رنگارنگ و سرگرم کننده است، اما طنز آن که طعم فرهنگ پاپ را در خود داشت کمی ناخوشایند بود.

همچنین بخوانید: 10 انیمیشن پرفروش برادران وارنر در تاریخ سینما


7. شیرشاه – The Lion King – 53%

جدیدترین فیلم این لیست، لایو اکشن “شیرشاه” است که در سال 2019 منتشر شد. “شیرشاه” که داستان اصلی این انیمیشن را دنبال می‌کند، درباره “سیمبا”ی جوان است که پس از اینکه به اشتباه فکر می‌کند باعث مرگ پدرش شده، دره افتخار را ترک می‌کند. سال‌ها بعد، باید بازگردد تا جایگاه به حق خود به عنوان پادشاه را از “اسکار” شیطان صفت بازپس گیرد.

بینندگان معتقدند که این لایو اکش جادوی قسمت اصلی آن را در برندارد. به علاوه، جلوه‌های بصری واقعاً گرایانه آن باعث شد احساسات خالص و بی پرده فیلم به خوبی مشخص نشود.


6. هواپیماها: آتش و نجات – Planes: Fire & Rescue – 44%

قسمت بعدی انیمیشن “هواپیماها” در سال 2014 منتشر شد. با اینکه استودیو سعی کرد با انتشار “هواپیماها: آتش و نجات” کار زیبای دیگری بسازد، اما موفق نشد.

این انیمیشن کمدی- ماجرایی درباره کشمکش‌های هواپیمایی به نام “داستی” در هنگام انتخاب شغل است. او تصمیم می‌گیرد یک هواپیمای آتش نشان شود، و پس از آتش سوزی در “پارک پیستون پیک” تلاش می‌کند آنجا را نجات دهد. سری “هواپیماها” جلوه‌های بصری خوبی داشت، اما داستان آن آنقدر ساده بوده که موجب شد بینندگان با هر سنی جذب تماشای آن شوند.

همچنین بخوانید: بررسی و رده‌بندی نامزدهای بهترین انیمیشن سینمایی اسکار 2020


5. افسانه دریای زمین – Tales From Earthsea – 43%

با اینکه استودیو جیبیلی به انیمیشن‌های تماشایی و احساسی خود مشهور است، اما این یکی شکست خورد. “افسانه دریای زمین” درباره یک جادوگر و یک شاهزاده است که دست به دست هم می‌دهند تا کشف کنند که چرا کشورشان رو به زوال است. پس از اینکه قدرتهای جادوگر ناپدید می‌شوند، این دو مجبور می‌شوند زنی کشیش به همراه دخترش را به گروه خود راه دهند، تا بتوانند شیطان بد ذات را شکست دهند.

با اینکه جلوه‌های بصری انیمیشن زیبا بوده، اما “افسانه دریای زمین” نتوانست داستان خود را به خوبی به بیننده منتقل کند.


4. ماشین‌ها 2 – Cars 2 – 39%

“ماشین‌ها” هرگز قوی‌ترین کار استودیو پیکسار نبوده، اما در سال 2011 به هنگام انتشار ” ماشین‌ها 2″ این استودیو به ضعیف‌ترین حد خود رسید. این بار اتفاقات انیمیشن در ژاپن و اروپا اتفاق افتادند جایی که “مک کویین” برای جایزه بزرگ جهانی پریکس مسابقه می‌دهد. اما وقتی “میتر” درگیر یک مأموریت مخفی بین المللی می‌شود، همه چیز تغییر می‌کند.

این قسمت زیبایی و جادویی بودن قسمت اول را کم داشت و در عوض با طنزهای سریع جابه جا شد. در نتیجه، ” ماشین‌ها 2″ در سال 2017 قسمت جدیدی منتشر کرد که نظرات برای آن مثبت بود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم انیمیشن برتر تاریخ برادران وارنر براساس امتیاز IMDB


3. مریخی‌ها مامان میخوان – Mars Needs Moms – 37%

اگر اصلاً به یاد ندارید این فیلم چه زمانی منتشر شد، بدانید که تنها نیستید. این فیلم ماجرایی- تخیلی محصول 2011 بر اساس کتاب “برکلی برتد” با همین نام ساخته شده، و داستان پسری جوان را بازگو می‌کند که پس از اینکه توسط مریخی‌ها ربوده می‌شود، به دنبال مادرش می‌گردد. متاسفانه شخصیت‌های فیلم به یادماندنی نبوده، موضوع آن از مد رفته بوده و سرعت آن نامشخص بوده است.

“مریخی‌ها مامان میخوان” بیشتر از نظرات منفی که دریافت کرد، در گیشه سینما شکست بزرگی خورد. تنها بیشتر از نظرات منفی که دریافت کرد، در گیشه سینما شکست بزرگی خورد. تنها 39 میلیون از 150 میلیون بودجه آن جبران شد. همین باعث شد این فیلم به بزرگترین شکست دیزنی تبدیل شود.


2. هواپیماها – Planes – 26%

بله، قسمت اصلی حتی از دومین قسمت آن هم بدتر بود. “هواپیماها” محصول سال 2013 درباره “داستی کرافوپر” است، هواپیمایی که آرزو دارد هواپیمای مسابقه‌ای باشد. حالا مشکل کجاست؟ اینکه او از ارتفاع می‌ترسد. با کمک هوانورد نیروی دریایی “اسکیپر”، داستی تلاش می‌کند تا بر ترسش غلبه کند و تا خط پایان پرواز کند.

در حالی که “هواپیماها” انیمیشنی تمیز و صداپیشگانی خوب داشته است، اما حتی ذره‌ای اصالت در آن دیده نمی‌شود. داستان آن قابل پیش بینی بوده و طنزش نیز معمولی است.

همچنین بخوانید: 35 انیمیشن برتر تاریخ سینما


1. جادوی عجیب- Strange Magic- 17%

پایین‌ترین رتبه انیمیشن‌های دیزنی را “جادوی عجیب” از آن خود کرده است. در حالی که استودیو لوکاس فیلم بارها موفق شد “جنگ ستارگان” را به خوبی بسازد، این بار اما داستان فق می‌کند. این انیمیشن موزیکال، درباره یک پری است که جستجویی را آغاز می‌کند تا نوعی گل پامچال را پیدا کند و با آن معجون عشق بسازد. در عین حال، رهبر جنگل تاریک می‌خواهد از شر این گلها خلاص شود، تا اینکه با شاهزاده‌ای ناراحت و دلشکسته ملاقات می‌کند.

آهنگ‌های پرزرق و برق، شخصیت‌های ملال انگیز، و داستان زوری آن چیزهایی بودند که منتقدان را نا امید کردند. با اینکه “”جادوی عجیب” توانست میراثی از خود بر جای بگذارد، از آن بیشتر به عنوان عجیب یاد می‌شود تا جادویی.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (12)

بستن فرم

  1. Hmmm

    مهر 4, 1399

    با اینکه بدن صداسیما هرروز نشونشون میده

    پاسخ

    • آاا در پاسخ به Hmmm

      آذر 22, 1399

      موافقم. شانس ماس

      پاسخ

    • آاا در پاسخ به Hmmm

      آذر 22, 1399

      آره هواپیماها واقعا افتضاحه ولی تلویزیون بیست بار پخشش کرده

      پاسخ

  2. Ilia

    فروردین 4, 1399

    به نظر من اصلا این لیست درست نیست
    شیر شاه 2019 یا ماشین ها 2 بهترین انیمیشن هایی هست که دیدم!
    یا مریخی ها مامان می خوان و هواپیما ها
    واقعا عجیبه :/

    پاسخ

  3. محسن

    اسفند 29, 1398

    بدترین فیلمی که من دیدم هوا پیما هاست مگر نه همه خوبن

    پاسخ

  4. علی

    اسفند 25, 1398

    بدترین انیمیشنی که از دیزنی دیدم سری چرت هواپیماها هست یه فاجعه به تمام معنا هست.
    من که از ماشین ها ۲ لذت بردم ایدش خیلی جذاب بود

    پاسخ

  5. قاسم

    اسفند 10, 1398

    چرا نمیتونم با ترکیب:”سال های 2010″و”دهه ی 2010″ارتباط برقرار کنم؟شاید چون غلطه:”دهه ی اخیر”رو که تو پستای قبلیم استفاده میکردین،بهتر بود…

    پاسخ

  6. Asi

    اسفند 9, 1398

    به نظر من کاملا اشتباه هست انیمیشن هایی مثل ماشین ها یا شیر شاه عضو بهترین انیمیشن ها هستند

    پاسخ

  7. آریو

    اسفند 8, 1398

    چرا مقاله های بر اساس سایتای رات تومیتوز کلا اشتباهن!؟
    انیمیشن emoji ۸ درصد rottenـه که کلا تو لیست نیست ولی باید اول باشه!
    قبلا هم یه مقاله مثل همین نوشته بودین که رتبه اولش باید مون‌لایت بود ولی کلا تو لیست نبود!

    پاسخ

    • محمد شهسواری در پاسخ به آریو

      اردیبهشت 23, 1400

      عزیزم فیلم ایموجی مال دیزنی که نیست ماله سونی پیکچرزه

      پاسخ

  8. کیارش

    اسفند 8, 1398

    عکس انیمیشن شیرشاه اشتباه است لطفا رسیدگی کنید

    پاسخ