برترین فیلم‌های مشابه “آوای وحش” (The Call Of The Wild) که باید تماشا کنید

رمان “آوای وحش” (The Call Of The Wild) اثر منحصر به فرد “جک لندن” بارها اقتباس شده و فیلم‌های زیادی از آن ساخته شد، که اولین آن در سال 1923 در قالب فیلم صامت ساخته شد. فیلمی با همین نام که در سال 2020 از این رمان اقتباس شد، توسط “کریس ساندرس” کارگردانی شده و “هریسون فورد” نقش شخصیت اصلی را برعهده داشت.

داستان غالباً درباره یک سگ سینت برنارد به نام “باک” است که از زندگی خوب و مفرحش در کالیفرنیا دزدیده شده و وادار شده در هوای خشن آلاسکا به عنوان سگ نامه رسان کار کند. ماجراجویی‌های جورواجور باک به همراه مردی به نام “جان تورنتون” را در طول فیلم مشاهده خواهیم کرد.

“آوای وحش” داستانی چنان پرقدرت و خیره کننده است که حتی تا دهه‌ها پس از انتشارش بینندگان را جذب خود کرد. اگر از تماشای “آوای وحش” لذت بردید، در اینجا فیلم‌هایی را آماده کرده‌ایم که مطمئناً از آنها نیز خوشتان می‌آید. با پروشات همراه باشید.


7. سپید دندان – White Fang – 1991

“سپید دندان” نیز که براساس کتابی نوشته “جک لندن” ساخته شده، شخصیت اصلی آن یک سگ است. داستان این فیلم درباره مردی به نام “جک کانری” (با نقش آفرینی ایتان هاوک) است که مجبور شده به آلاسکا برود تا پولی که از آن پدرش بود را دریافت کند.

کانری در آلاسکا سگی به نام سپید دندان را از صاحب ظالمش نجات می‌دهد و این دو با هم دوست می‌شوند. تصاویر نفسگیر و زیبای فیلم به همراه افسانه دلنشین دوستی، چیزی است که این فیلم را منحصر به فرد می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم برتر که از داستان های استیون کینگ اقتباس شده اند


6. تب کلوندیک – Klondike Fever – 1980

در حالی که دیگر داستان‌های نام برده شده جک لند افسانه‌هایی خیالی از دوستی بین یگ مرد با یک سگ است، اما در این فیلم ماجرایی کانادایی که در سال 1980 ساخته شد، خود لندن شخصیت اصلی است.

این فیلم که براساس نوشته خود نویسنده ساخته شده داستان او و ماجراجویی‌هایش را از سانفرانسیسکو تا آلاسکا دنبال می‌کند. این فیلم ما را به نویسنده نزدیک‌تر می‌کند، چرا که او احساس ماجراجویی را در بسیاری از مردم سراسر دنیا برمی انگیزد.


5. سپید دندان 2: افسانه گرگ سپید – White Fang 2: Myth of the White Wolf – 1994

این فیلم داستان سگ گرگی “سپید دندان” را ادامه می‌دهد که در آن “جک کانری” با دوستش “هنری کسی” ملاقات می‌کند و تصمیم می‌گیرند طبیعت زیبای محل زندگی افراد بومی را نجات دهند. با این حال برای این کار باید ابتدا از معدن کاری جلوگیری کنند، چرا که اینکار زندگی بومیان را به خطر انداخته است.

جدای از تصویربرداری فوق العاده این فیلم و داستان ماجرایی آن، “سپید دندان 2” یادآور آن است که چگونه صنعتی سازی وجود انسانهای سراسر جهان را خفه می‌کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم و سریال برتر تاریخ درباره وایکینگ ها


4. یلر پیر – Old Yeller – 1957

“یلر پیر” فیلمی اثر دیزنی است که در سال 1957 ساخته شده، و درباره پسری نوجوان به نام “تراویس” است که به همراه مادر و برادرش “آلیس” در مزرعه‌ای زندگی می‌کند. در حالی که تراویس در مزرعه کار می‌کند، داستانی درباره یک سگ به نام “یلر پیر” آغاز می‌شود.

در حالی که تراویس سعی می‌کند سگ را از خود دور کند، اما در آخر پس از اینکه یلر پیر آلیس را از چنگ یک خرس نجات می‌دهد، آن را قبول می‌کند. دوستی بین نوجوان و سگ به قدری دلنشین است که در حال تماشای فیلم به سختی می‌توانید احساسات خود را کنترل کنید.


3. سام وحشی – Savage Sam – 1963

“سام وحشی” که ادامه فیلم “یلر پیر” است، درباره ماجراجویی برادران تراویس و آلیس به همراه پسر یلر پیر “سام وحشی” می‌باشد. وقتی والدین این دو برادر حضور ندارند آنها آزاد هستند، و از وقت گذرانی با سام لذت می‌برند.

وقتی گروهی از آپاچاها این دو برادر به همراه یکی از دوستانشان را می‌ربایند، سام وحشی برای نجات آن‌ها می‌رود. با اینکه این فیلم به اندازه قسمت اول آن عالی نیست، چیزهایی دارد که باعث شده “یلر پیر” محبوب شود.

همچنین بخوانید: 10 کارگردان نخبه سینما که آرزو میکنیم فیلم های بیشتری بسازند


2. یک سگ فلندرز – A Dog Of Flanders – 1959

این فیلم محصول 1959 درباره پسری اهل فلندر به نام “نلو” است که به همراه پدربزرگش و سگ او “پاتریش” زندگی می‌کند. تنها راه گذران زندگی برای این خانواده فقیر روستایی رساندن شیر به خانه‌هاست. با اینکه نلو همیشه آرزو داشته هنرمند شود، اما زمانی که پدربزرگ نلو از دنیا می‌رود، مشکلات او چند برابر می‌شوند، و حالا مجبور است که خانه را ترک کند. در این موقعیت پرمشکل، نلو با هنرمندی به نام “پیت ون گلدر” آشنا می‌شود. داستان دلنشین کشمکش‌های این پسر کوچک به همراه سگش چیزی است که این فیلم را منحصر به فرد می‌کند.


1. پرش سگ من – My Dog Skip – 2000

سگ‌ها چیزی بیشتر از حیوانات خانگی هستند. آن‌ها در زندگی انسان‌ها تأثیر به سزایی دارند، و این است که باعث می‌شود منحصر به فرد باشند. این فیلم محصول سال 2000 درباره پسر کوچکی است که به همراه سگش این پیام را به خوبی انتقال می‌دهند.

پسر کوچک ما “ویلی” خجالتی است، و مدام توسط همسالان خود مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. پس از اینکه یک سگ را به عنوان حیوان خانگی‌اش می‌پذیرد، سگ او کم کم باعث می‌شود دیدگاه این کودک نسبت به زندگی تغییر کند. “پرش سگ من” فیلمی جالب و سرگرم کننده است که باعث می‌شود به رفقای کوچکتان بیشتر احترام بگذارید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Mohammad Reza

    اسفند 10, 1398

    به نظرم توگو و هاچی و یک فیلم هم مرحوم پل واکر بازی کرده که اسمش یادم نیست هم که در مورد سگ هستند می تونستند باشند.

    پاسخ