رده بندی برترین فیلم‌های “تاد فیلیپس” براساس امتیاز IMDB

“تاد فیلیپس” فیلمساز پیش از ساخت تریلر روان شناسانه برنده جایزه اسکار یعنی “جوکر” بیشتر به دلیل ساخت سه گانه “خماری” (Hangover) و کمدی کالجی “مدرسه قدیمی” (Old School) بود. درحالی که او در ساخت مستندها و درام‌های جدی‌تر دست داشته، در کارنامه او بیشتر کمدی‌های هوشمندانه دیده می‌شود. از مشارکت او در داستان فیلم “بورات” (Borat) تا ساخت “خماری”، این فیلمساز اهل بروکلین در فیلم‌های کمدی به شهرت رسیده است.

با این حال، همانطور که در داستان تاریک “جوکر” مشخص است، ثابت کرده که در ژانرهای غیر از کمدی نیز مهارت دارد. در این لیست 10 فیلم برتر او براساس امتیاز IMDB را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. تمام مردان شاه – All The King’s Men – 6.2

فیلیپس یکی از تهیه کنندگان فیلم “تمام مردان شاه” در سال 2006 بود. این درام سیاسی اقتباسی از رمانی به همین نام در سال 1946 به داستان یک خبرنگار به نام جک بردن در لوئیزیانا می‌پردازد که با یک وکیل آشنا شده، و او را به سمت فرمانداری سوق می‌دهد. ویلی استارک که می‌خواهد فرماندار شود بردن را به عنوان خبرنگار در کنار خود دارد.

این درام سیاسی که به فساد دولتی می‌پردازد ما را با این سیاستمدار جنوبی همراه می‌کند، و از داستان فرماندار واقعی لوئیزیانا، هوی لانگ، از سال 1928 تا 1932 اشاره می‌کند. این داستان تخیلی تاریخی صحت داشته، اما به خاطر خسته کننده بودن و روایتش نقد می‌شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کمدی کلاسیک با درجه سنی PG که می‌توانید با خانواده تماشا کنید


9. سفر جاده‌ای – Road Trip – 6.4

این فیلم محصول سال 2000 یک “کمدی جنسی جاده‌ای” است که این بهترین راه برای توصیف آن بود. شیرین کاری‌ها و داستان ساده درباره کسی است که می‌خواهد با عشق دوران دبیرستانش دیدار کند. در این فیلم لحظات خوشایندی وجود دارد، و اجرای بازیگر “پای آمریکایی” (American Pie) یعنی “َشان ویلیام اسکات” و “تام گرین” آن را دیدنی می‌کند. با این حال حتی برای تماشاگران نوجوان هم خسته کننده بود.

در نهایت باید گفت “سفر جاده‌ای” یک فیلم سرگرم کننده و آغازگر حرفه فیلیپس است.


8. خماری بخش دو – The Hangover Part II – 6.4

می گویند “تا نشکسته تعمیرش نکن”، اما احتمالاً “تاد فیلیپس” و “دنیل گلدبرگ” با این کمدی “خماری” سال 2011 این موضوع را جدی نگرفته‌اند. درحالی که طرفداران فیلم اصلی از بسیاری از شخصیت‌های رنگارنگ و صحنه‌های اکشن تر آن بهره می‌برند، با این حال فیلم به دلیل دنبال کردن فرمول اولیه نقد شد.

چند دوست برای جشن گرفتن دور هم جمع می‌شوند، جشن کمی شدت می‌گیرد، مواد مخدر و مستی به مسائلی منجر می‌شود، و آلن رفتارهای عجیبی نشان می‌دهد. این فیلم عناصر ابزورد خود را افزایش داده تا تماشاگر را بیشتر بخنداند. گرچه فیلم لحظاتی موفق است، اما برای برخی از تماشاگران “خماری” خسته کننده شده است.

همچنین بخوانید: معرفی 16 فیلم جذاب و دیدنی شبیه خماری (The Hangover)


7. موعد مقرر – Due Date – 6.5

“تاد فیلیپس” به خاطر ساخت کمدی‌های جالب و دیدنی شناخته می‌شود. که فیلم “موعد مقرر” سال 2010 یکی از آنهاست. فیلم به داستان پیتر معمار (رابرت داونی جونیور) و شخصیت ایتان با بازی “زک گالیفیناکیس” می‌پردازد. برای این دو ماجراهایی رخ می‌دهد، پیتر هم می‌خواهد برای تولد فرزندش نزد زنش برود.

این فیلم به دلیل شباهت‌هایش با کمدی “هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها” (Planes, Trains and Automobiles) سال 87 میلادی شهرت دارد، شخصیت ایتان آن هم شبیه شخصیت این بازیگر در “خماری” است. با این حال “فیلیپس” و “گالیفیناکیس” لحظات دلپذیری را خلق می‌کنند.


6. پروژه ایکس – Project X – 6.6

یک کمدی اکشن دیوانه وار که به نظر می‌رسد به سبک فیلیپس تبدیل شده است. فیلم سال 2012 که سبک خاص تولید آن را آشفته‌تر می‌کند. داستان درباره یک زوج دانش آموز دبیرستانی است که می‌خواهند جالب‌ترین مهمانی ممکن را برگزار کند.

فیلم با نقدهای مختلف مواجه شد، و برخی هم به دلیل رفتار ضدزن شخصیت‌های اصلی آن را نقد می‌کنند. منتقدان دیگر هم آن را با کلاسیک سال 78 میلادی یعنی “خانه حیوانات” (Animal House) مقایسه می‌کنند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کمدی سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


5. سگ‌های جنگی – War Dogs – 7.1

با وجود اینکه فیلیپس بر روی مستندهایی مانند Bittersweet Motel هم مانند کمدی‌ها کار کرد، اما کمدی تاریک زندگی نامه‌ای “سگ‌های جنگی” هم اثر اوست. این فیلم جنایی به تهیه کنندگی “بردلی کوپر” درباره دو شخصیت با بازی “جوناه هیل” و “مایلز تلر” است که برای ارسال قرارداد به ارتش ملی افغانستان قراردادی امضا می‌کنند.

فیلم یک برداشت آزاد از رمان رولینگ استون و اقتباسی از خاطرات یک اسلحه فروش است. گرچه فیلم با نقدهای مختلف مواجه شد، “جوناه هیل” جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد، و فیلم کارنامه فیلیپس را درخشان‌تر کرد.


4. مدرسه قدیمی – Old School – 7.1

درست مانند “پروژه ایکس” بسیاری این فیلم را با نسخه سال 2000 “خانه حیوانات” مقایسه می‌کنند، زیرا به ماجرای یک دانشجوی کالج می‌پردازد. شاید فیلم خسته کننده باشد، گرچه بازیگران کمدی مانند “ویل فرل”، “وینس ون” و “لوک ویلسون” و بازیگران دیگر آن را جذاب می‌کند.

گرچه فیلم لحظات احمقانه و کلیشه هم دارد، اما فضای متفاوت و شیرین کاری‌ها داستان را جذاب می‌کند. تعادل ایجاد شده توسط طنز ماجرا و درام یک داستان کمدی به یادماندنی را خلق می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ژانر کمدی سیاه که باید تماشا کنید


3. ستاره‌ای متولد می‌شود – A Star Is Born – 7.7

از آنجایی که نشانه‌ها حاکی از آن است که “ّبردلی کوپر” هم فیلمساز خوبی است هم بازیگر خوبی، این درام موزیکال رمانتیک او را در کنار “تاد فیلیپس” در مقام کارگردان و البته تهیه کننده قرار دارد.

“لیدی گاگا” در نقش الی مین، یک خواننده ترانه سرا که توسط یک موزیسین به نام جک کشف شده، حضور دارد. این فیلم بازسازی یک اثر قدیمی بوده که عناصر موزیکال آن فیلم را دیدنی کرده است. این فیلم برای فیلیپس و کوپر یک اثر موفق بود، در سراسر جهان بیش از 436 میلیون دلار فروش داشت، و جوایزی دریافت کرد.


2. خماری – The Hangover – 7.7

فیلم‌های کمدی بسیاری وجود دارد که هم بامزه هستند، و هم به خاطر عناصر اکشن، فضای جالب و گره‌های داستان دیدنی می‌باشند، اما در این میان این فیلم محصول سال 2009 متمایز شد، و در سراسر جهان بیش از 467 میلیون دلار فروش داشت.

با این فیلم طرز تهیه یک فیلم کمدی موفق را خواهید داشت: از فضای وگاس گرفته تا بازیگران رنگارنگ و لحظات به یادماندنی. در این میان شیرین کاری‌های جالب و دیدنی و حتی “مایک تایسون” فیلم را جذاب‌تر می‌کنند. “زک گالیفیناکیس” صحنه‌های خنده دار و به یادماندنی خلق کرده، و “اد هلمز” و “بردلی کوپر” هم در آن می‌درخشند.

این فیلم کمدی به ما ثابت می‌کند که وگاس در کنار صحنه‌های جالب خود می‌تواند به شرایط عجیب و غریب هم منجر شود.

همچنین بخوانید: 10 بازیگری که به خاطر بازی در نقش اشرار جایزه اسکار بردند


1. جوکر – Joker – 8.6

هیث لجر” فقید در فیلم “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight) سال 2008، به شخصیت ویلن بتمن جذابیت مهیبی بخشید. “واکین فینیکس” که جایزه بهترین بازیگر سال اسکار را دریافت کرد، توانست به جوکر داستان فیلیپس عمق حسی و اشتیاق جیدی ببخشد.

بدون شک بخشی از قدرت این فیلم به اجرای متقاعدکننده و متفاوت فینیکس وابسته است که به جنون رسیدن این شخصیت را نشان داد. منتقدین و طرفداران فیلم “جوکر” را به خاطر فیلمبرداری حقیقی و موسیقی متن آن که جایزه دریافت کرد، تحسین کردند.

برخلاف کامیک مارول که چهره نمایشی از جوکر نشان دادند، این فیلم به عمق حسی، نقدهای اجتماعی و بیماری روانی این شخصیت پرداخت.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. emad

    اسفند 6, 1398

    جونا هیل جایزه گلدن گلوبو دریافت نکرد فقط نامزدش شد.

    پاسخ