معرفی و بررسی شخصیت تام هاردی در فیلم Bronson

فیلم “برانسون” راجع به یک خلافکار بریتانیایی است که تقریبا تمام چهل سال گذشته را در زندان‌های مختلف و در انفرادی به سر برده است. منتقدین روزنامه نیویورک تایمز فیلم “برانسون” را مانند نمایشی تک گویی از فیلم “پرتقال کوکی” اثر “استنلی کوبریک” توصیف کرده‌اند. اما فیلم نمایشی تک نفره نیست بازیگران نقش‌های مکملی هم در فیلم حضور دارند اما تام هاردی با بازی خیره کننده‌اش همه توجه تماشاگران را به خود جذب می‌کند. در این مقاله به معرفی و بررسی شخصیت این بازیگر در فیلم “برانسون” پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


تام هاردی بازیگری است که تنوع بالا و توانایی خارق العاده‌ای در ایفای نقش‌هایش دارد. این بازیگر با استعداد در فیلم‌های درام، هیجان‌انگیز و حتی ابرقهرمانی ایفای نقش کرده و در هر کدام از نقش‌هایش استعداد بازیگری خود را ثابت کرده است. هاردی در فیلم بیوگرافی “برانسون” مردی ضد اجتماع، عصبی مزاج و خشمگین است که چه در تخیلات خود و چه در زندگی واقعی‌اش پشت میله‌های زندان یکی از ترسناک‌ترین نقش‌های دوران سینما را بازی می‌کند. او دست به هر کار خشونت‌آمیزی می‌زند تا چیزی را که بیشتر از هر چیز در دنیا دوستش می‌دارد به دست آورد: توجه.

“چارلز برانسون” دوران کودکی دشواری داشت و به همین دلیل از همان دوران رفتارهای خشن و غیرعادی نشان داد. افزایش رفتارهای خشن او باعث شد تنبیه شود. در حقیقت نمی توان او را یک روانی خشن دانست زیرا او یک بوکسور ماهر، یک بشر دوست و یک هنرمند است که از آثار “سالوادور دالی” استقبال می کرد. او همچنین در زندان مانند یک شاه زندگی می کرد.

تصور حقیقی بودن رفتارها و کارهایی که تام هاردی در این فیلم از خود نشان می‌دهد، دیوانه‌کننده و در نوع خود جالب است. در واقع این شخصیت آنقدر پرتلاطم و غیر قابل پیش‌بینی است که تا آخرین لحظات فیلم و زمانی که از او شناخت کاملی هم داریم، نمی‌توانیم رفتار و عکس‌العمل بعدی‌اش را حدس بزنیم. چنین بازی و نقش‌آفرینی عجیب و غیرمعمولی را فقط می‌توان از بازیگری مثل تام هاردی انتظار داشت.

در واقع می‌توان اینگونه اظهار داست که تام هاردی جوان در این فیلم به شکلی حیرت‌آور و تحسین‌برانگیز احساسات شدید و حالات روانی گوناگونی را از ابتدا تا انتهای فیلم به نمایش می‌گذارد؛ او لحظه‌ای آرام و ترسناک است و لحظه‌ای دیگر به‌شدت خشمگین و غیرقابل کنترل می‌شود. نمایش این نواسانات رفتاری و احساسی، هسته اصلی و مرکزی داستان فیلم هستند و هاردی از پس این نقش‌ به‌خوبی برآمده است.

موسیقی متن فیلم، فضاهای بسته و ترسناک آن، نورپردازی دقیق و دیالوگ‌های بی‌پروای این فیلم از ویژگی‌هایی هستند که به هرچه دیدنی‌تر شدن شخصیت و بازی تام هاردی کمک زیادی کرده‌اند و تجربه‌ی یک اثر قابل لمس و خیره‌کننده را برای مخاطب به ارمغان آورده‌اند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم