معرفی 9 بازیگر معروف که خودکشی کرده‌اند

همه ما بار دنیا را بر دوش داریم، و گاهی اوقات در زندگی‌مان با مشکلاتی روبرو می‌شویم که تحمل آن دشوار است. با این حال، زمانی که خبر مرگ بازیگران موردعلاقه‌مان را می‌شنویم، شوکه می‌شویم. ما به عنوان ناظر سلبریتی ها را افرادی شاد، مشهور و ثورتمند می‌بینیم.

با این حال بسیاری از آنها از افسردگی، اضطراب، اعتماد به نقس پایین و مشکلات روانی رنج می‌برند. متاسفانه، برخی از آنها حتی جان خود را می‌گیرند. خودکشی یک مشکل پیچیده است، و حتی پس از پایان این تراژدی خاطره تلخ آن باقی می‌ماند. به همین دلیل امروز تصمیم گرفتیم بازیگرانی که دست به خودکشی زده‌اند را به شما معرفی کنیم. همچنین شرایطی که به خودکشی آنها منجر شده را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


9. ورن ترویر – Verne Troyer – 1969-2018

“من می‌توانم نقش اصلی را ایفا کنم. می‌توانم نقش قهرمان اکشن را ایفا کنم، فقط شاید آن را به شکل دیگری بازی کنم. به نظرم اگر فکرت را بر روی کاری متمرکز کنی می‌توانی آن را انجام دهی.” – ورن ترویر

“ورن ترویر” که به خاطر حضور در فیلم Austin Powers به شهرت رسید، با وجود قد کوتاه و ژن کوتولگی مثل همه کودکان در سنترویل، میشیگان به دنیا آمد. این بازیگر در فیلم‌های هالیوودی دیگری مانند “هری پاتر” (Harry Potter)، “مردان سیاهپوش” (Men in Black) و “ترس و نفرت در لاس وگاس” (Fear and Loathing in Vegas) حضور یافت. این بازیگر در سن 49 سالگی، سه هفته آخر عمرش را در بیمارستان گذراند، و بعدها اعلام شد به دلیل مسمومیت ناشی از الکل از دنیا رفته است.

مرگ او بعدها خودکشی معرفی شد، و پس از آن ستارگان بسیاری از او تحسین کردند. “مایک مایرز” نقش اصلی Austin Powers در برنامه “جیمی کیمل لایو!” (Jimmy Kimmel Live) با چشمان اشکبار حاضر شد، و از تجربه کار کردن با “ورن ترویر” صحبت کرد.

همچنین بخوانید: بهترین بازیگران مرد تاریخ سینمای جهان چه کسانی هستند؟


8. فردی پرینز – Freddie Prinze – 1954-1977

باید با “فردریک جیمز پرینز جونیور” بازیگر فیلم‌هایی مانند “می دانم تابستان گذشته چکار کردی” (I Know What You Did Last Summer) و نقش فرد در دو فیلم لایواکشن “اسکوبی-دو” (Scooby-Doo) آشنا باشید. پدرش فردریک جیمز پرینز یک کمدی و بازیگر مطرح در روزگار خودش بود. او به مدت سه سال و تا زمان مرگش در 29 ژانویه 1977 در سن 22 سالگی، ستاره سیتکام کانالان بی سی به نام Chico and the Man بود.

گفته می‌شود او از افسردگی شدید رنج می‌برد که پس از درخواست طلاق همسرش بدتر شد. در 28 ژانویه 1977 درحالی که مدیر مالی‌اش در کنار او بود، پس از مکالمه تلفنی با همسرش به خود شلیک کرد. سپس به بیمارستان برده و نگهداری شد، اما روز بعد جانش را از دست داد. پرینز اکنون در گورستان مموریال پارک هالیوود هیلز در لس آنجلس دفن شده است.


7. اینگر استیونس – Inger Stevens – 1934-1970

“زمانی که زندگی‌ام به پایان می‌رسد، تنها چیزی که می‌خواهم این است که چیزی از خودم به یادگار بگذارم، حتی اگر فقط کمک به دیگری باشد. دوست دارم بهترین نفع را از زندگی‌ام ببرم.” – اینگر استیونز

اینگر استیونز یک بازیگر زن بلوند سوئدی مشهور در دهه 60 بود. او در سریال‌های تلویزیونی محبوب و فیلم “طناب اعدام” (Hang ‘Em High) در کنار “کلینت ایستوود” حضور یافت. این بازیگر حرفه‌اش را به خوبی گذراند، و نقش‌ی مهم را برعهده گرفت، با این حال طبق مصاحبه‌ها اغلب از تنهایی شکایت می‌کرد. در 30 آوریل 1934 در سن 35 سالگی، دوست قدیمی و منشی‌اش “لولا مک نالی” او را در حالی در آشپزخانه پیدا کرد که به سختی می‌توانست حرکت کند یا حرف بزند. او به سرعت به بیمارستان برده شد، اما در راه از دنیا رفت. بعدها مصرف زیاد داروی باربیتورات را دلیل مرگ او توصیف کردند.

همچنین بخوانید: نگاهی به ۱۵ شاهکار برتر سینمای سوئد (بهترین فیلم های سینمای سوئد)


6. دینا پلاتو – Dana Plato – 1964-1999

“تجربه به من آموخته زندگی هرگز بد نیست. حقیقت این است که باید به احساساتتان توجه کنید، و به کسی اجازه ندهید به شما بگوید احساستان اشتباه است.” – دینا پلاو

“دینا پلاتو” در سن 14 سالگی با بازی در نقش کیمبرلی دروموند در سیتکام Diff’rent Strokes حرفه‌اش را آغاز کرد. این نقش او را به شهرت رساند، و به زودی طرفداران زیادی به دست آورد. به زودی در فیلم‌های نه چندان خوب حضور یافت، و سپس به مدل پلی بوی تبدیل شد. با این حال موفقیت او کوتاه بود، و درست پس از طلاقش حسابدار او با مقدار زیادی از پول‌هایش فرار کرد. در 8 مه 1999 و در 34 سالگی، این بازیگر با مصرف مقدار زیادی دارو خودکشی کرد.


5. جرج ریوز – George Reeves – 1914-1959

“نون اول کلمه نمی تونم رو بردار.” – جرج ریوز

“جرج ریوز”، سوپرمن واقعی، در سریال تلویزیونی “ماجراهای سوپرمن” (The Adventures of Superman) نقش مرد پولادین را بازی کرد. سپس در فیلم موفق “برباد رفته” (Gone With the Wind) که در سال 1939 اکران شد نقش کوتاهی برعهده داشت. او با این نقش سریال سوپرمن، به شهرت بالایی رسید، اما بعدها می‌خواست در نقش‌های بهتری حضور یابد.

با این حال، از آنجاییکه تهیه کنندگان نمی‌خواستند برای او جانشینی پیدا کنند، مجبور شد به نقش خود بازگردد. در 16 ژوئن 1959 و در سن 45 سالگی، جسد او را روی تختش پیدا کردند، درحالی که همه چیز حاکی از خودکشی او بود. گرچه در این باره شایعات زیادی وجود دارد، اما بسیاری مرگ او را تصادفی یا قتل می‌دانند.

همچنین بخوانید: لیست دیدنی‌ترین اجراهای بازیگران در فیلم‌های ژانر ترسناک از سال 2010 تاکنون


4. مارگو همینگوی – Margaux Hemingway – 1954-1996

“اگر با بدن خودت صلح کنی با خودت صلح کرده‌ای.” – مارگو همینگوی

نوه دختری نویسنده معروف “ارنست همینگوی” که در سال 1961 خودکشی کرد، به خاطر حضور در فیلم “ماتیک” (Lipstick) شناخته می‌شود. این فیلم با وجود نقدهای منفی طی سال‌ها محبوب شد. بعدها در فیلم‌های دیگری حضور یافت، و تصویرش روی جلد مجلات بسیاری قرار گرفت.

اما بعدها با مراحل مختلف افسردگی و اعتیاد سنگین مواجه شد. زندگی او با درام‌های خانودگی مختلف گره خورد، و حتی خواهر کوچکترش ماریل پس از موفقیت بالا در کارش به عنوان یک بازیگر شرایط رقابتی برای او به وجود آورد. در 1 جولای 1996 در سن 45 سالگی جسد او که بر اثر زیاده روی در اثر مصرف مواد مخدر از دنیا رفته بود، یافت شد، و خانواده‌اش و مخصوصاً ماریل هم نمی‌توانستند این موضوع را قبول کنند. در سال 2005 در یکی از قسمت‌های Larry King Live ماریل اعتراف کرد سرانجام پذیرفته که مرگ خواهرش خودکشی بوده است.


3. گیگ یانگ – Gig Young – 1913-1978

“30 سال و 55 فیلم، حتی پنج تایشان هم به درد من نمی‌خورند.” – گیگ یانگ

“گیگ یانگ” با نقش‌های مکمل فیلم‌های مختلف حرفه‌اش را آغاز کرد. در سال 1951 به خاطر اجرای زیبا در فیلم “بیا فنجان را پر کن” (Come Fill the Cup) محصول سال 1951 با تحسین منتقدین مواجه شد، و نامزد بهترین بازیگر مکمل مرد اسکار و گلدن گلوب شد. او برای بار دوم برای فیلم “معلم حیوانات” (Teacher’s Pet) در سال 1958 نامزد اسکار شد، و در سال 1969 برای فیلم “مگر آنها اسب‌ها را خلاص نمی‌کنند؟” (‘They Shoot Horses, Don’t The) نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد.

با این حال، پس از مدتی به خاطر اعتیاد به الکل و روابط ناموفق، دوران سختی را پشت سر گذاشت. سه هفته پیش از ازدواج پنجمش، در سن 64 سالگی جسد او و همسرش در آپارتمانشان یافت شد. سپس مشخص شد او ابتدا همسرش و سپس خودش را کشته است.

همچنین بخوانید: لیست ثروتمندترین بازیگران کمپانی مارول


2. رابین ویلیامز – Robin Williams – 1951-2014

“مردم هرچه که به شما بگویند، این کلمات و ایده‌ها هستند که جهان را تغییر می‌دهند.” – رابین ویلیامز

پس از سال‌ها از مرگ “رابین ویلیامز” هنوز باور مرگ او مشکل است. این بازیگر ابتدا به خاطر کمدی استندآپ شناخته شد، و نقش‌هایی را به او پیشنهاد کردند. این بازیگر بعدها از یک کمدین به یک بازیگر موفق تبدیل شد، بارها نامزد شد، و به خاطر فیلم “ویل هانتینگ خوب” (Good Will Hunting) اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کرد.

در 11 اوت 2014، در سن 63 سالگی جسد مرده او که با خودکشی به روش اختناق از دنیا رفته بود، یافت شد. بعدها مشخص شد او به افسردگی دچار بوده، و حتی برای ترک آن برنامه 12 مرحله‌ای را پشت سر می‌گذاشت. “مریل استریپ” درباره او گفت نمی‌تواند تصور کند فردی با انرژی او اکنون بینشان نباشد. همکارش “مت دمون” در “ویل هانتینگ خوب” نیز درباره او گفت موفقیتش را مدیون اوست.


1. مریلین مونرو – Marilyn Monroe – 1926-1962

“همه ما ستاره هستیم و شایستگی درخشیدن را داریم.” – مریلین مونرو

اثر زندگی نامه‌ای جدید متعلق به “مریلین مونرو” به نام “بلوند” در حال تولید است. او که بمب بلوند هالیوود لقب داشت در سال‌های 1950 حرفه‌اش را آغاز کرد، و به نماد جنسیت تبدیل شد. اغلب او را یک بلوند احمق می‌نامیدند، و این موضوع بر فیلم‌های انتخابی توسط او تأثیر گذاشت. حتی برخی از فیلم‌های او با تحسین منتقدین مواجه شدند، مخصوصاً “بعضی‌ها داغشو دوست دارن” (Some Like It Hot) که باعث شد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را دریافت کند.

با این حال، زندگی شخصی و ازدواج‌های “مریلین مونرو” پرسروصدا بودند، و به اضطراب و افسردگی دچار شد. او در سن 36 سالگی، در 4 اوت 1962 در آپارتمانش یافت شد، آن هم درحالی که با مصرف بیش از حد داروها خودکشی کرده بود. او تا به امروز یکی از شناخته شده ترین ستاره‌های فرهنگ عامه است، و طی سال‌ها درباره مرگ او نظریه‌های مختلف شنیده شد.

همچنین بخوانید: 20 بازیگر برتر سینما که تا به حال نامزد اسکار نشده اند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. کیارش

    اسفند 5, 1398

    هیث لجر رو یادتون رفت !

    پاسخ