رده بندی برترین فیلم‌های “کالین فارل” (Colin Farrell)

“کالین فارل” به یکی از متمایزترین و دست کم گرفته شده ترین بازیگران هالیوود تبدیل شده است. او پس از درخشش در هالیوود به عنوان ستاره اکشن منفی در آثاری مانند “باجه تلفن” (Phone Booth) و “سوات” (SWAT)، در سال‌های بعد نشان داد یک بازیگر بالقوه است. فیلم جدید او “جنتلمن” (The Gentleman) است که توسط “گای ریچی” بریتانیایی کارگردانی شد.

در اینجا می‌خواهیم برترین فیلم‌های “کالین فارل” طی 20 سال بازیگری را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. اسکندر کبیر (اسکندر – Alexander)

گرچه فیلم طبق برنامه ریزی‌ها موفق نبود، مخصوصاً به کارگردانی “الیور استون” دقیق، اما بازی در نقش اسکندر کبیر موضوع کوچکی نیست.

اجرای نقش یک شخصیت تاریخی مانند اسکندر کبیر فرصت مهمی است، که فارل تلاش کرد این شخصیت را برای نسل جدید زنده کند. تمایلات جنسی مبهم اسکندر مقدونی و ویژگی‌های اخلاقی شخصی‌اش او را به یک چهره پیچیده تبدیل می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست 12 فیلم صامت جذاب و دیدنی که باید تماشا کنید


9. سانی کراکت (میامی وایس – Miami Vice)

با وجود موفقیت این سریال در سال‌های 1980، مسئولیت خلق سانی کراکت به دوش فارل افتاد. و او هم از عهده آن برآمد.

این نقش که در سریال توسط “دان جانسون” اجرا شد، برعهده فارل قرار گرفت، و این بازیگر با کت شلوار سفید، چهارشانه و لباس‌های نئونی، در معرض توجه قرار می‌گرفت. گرچه سریال سرگرم کننده و جالب بود، “مایکل مان” کارگردان عناصر خشن‌تری به آن اضافه کرد.


8. جری (ترس شب – Fright Night)

فارل در این فیلم نه تنها باید نقش ایفا شده توسط “کریس ساراندون” در “ترس شب” اصلی را بازسازی کند، بلکه آن را به سطح جدیدی برساند.

فارل یک بار دیگر این کار را انجام داد. او در این نسخه بازسازی شده در سال 2011، نشان داد که در عین جذاب و خواستنی بودن می‌تواند ترسناک و شرور هم باشد. او با تکیه بر انرژی جنسی و ترس خون آشامی خود توانست نسخه جری ایفا شده توسط ساراندون را از نسخه خودش متمایز کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 کارگردان تاثیرگذار تاریخ سینما؛ بهترین کارگردان‌های تمام دوران را بشناسید


7. کاپیتان اسمیت (بر جدید – The New World)

فارل با بازی در نقش کاپیتان جان اسمیت در “بر جدید” یکی از بهترین نقش‌هایش را اجرا کرد. او در چهارمین فیلم خود این شانس را داشت تا با “ترنس مالیک” همکاری کرد.

همچنین کاپیتان اسمیت یک شخصیت تاریخی بود که همین موضوع وظیفه سنگین‌تری بر دوش فارل می‌گذاشت. همچنین برای بازیگر اکشنی مانند فارل، نمایش چنین شخصیتی استعدادش را به نمایش می‌گذاشت.


6. تری بلین (رؤیای کاساندرا – Cassandra’s Dream)

شانس همکاری با “وودی آلن” برای هر بازیگری آرزوست، و فارل با حضور در فیلم “رؤیای کاساندرا” باعث شد یک نقش به یاد ماندنی را ایفا کند.

داستان فیلم درباره دو برادر، ایان (ایوان مک گروگر) و تری بلین (فارل) در لندن است که از لحاظ مالی بهم ریخته‌اند، که به همراه عموی ثروتمندشان هاوارد (تام ویلکینسون) در یک ماجرای قتل درگیر می‌شوند. حضور فارل در نقش مردی با چالش‌های مختلف یکی از نقش‌های مهم اوست.

همچنین بخوانید: 10 کارگردانی که بحث برانگیزترین آثار تاریخ سینما را ساختند


5. استیون مورفی (کشتن گوزن مقدس – The Killing Of A Sacred Deer)

فارل در یکی از عجیب‌ترین و ابزوردترین فیلم‌های انتقام جویانه خود در فیلم “کشتن گوزن مقدس” در نقش یک جراح حضور یافت.

زمانی که این پزشک خوب نمی‌تواند جان پسر 16 ساله‌ای به نام مارتین (بری کیوگن) را نجات دهد، ارتباطی بین آنها شکل گرفته است. با این حال به تدریج مشخص می‌شود مارتین جنبه تاریکی دارد که به تدریج می‌خواهد از دکتر استیون مورفی و خانواده ایده آلش انتقام بگیرد.


4. مارتی (هفت روانی – Seven Psychopaths)

فارل در دومین همکاری خود با “مارتین مک دونا” (کارگردان فیلم “در بروژ” (In Bruges))، نمایشنامه نویس و فیلمساز برنده جایزه، در فیلم “هفت روانی” نقش مارتی را ایفا کرد.

او در کنار بازیگرانی مانند “کریستوفر واکن”، “وودی هارلسون”، “سم راکول”، “مایکل اشتولبرگ”، “مایکل پیت” و غیره اجرای بسیار درخشانی داشت. این فیلم کمدی درباره یک فیلمنامه نویس (فارل) است که به خاطر چالش در حرفه‌اش یک زن را می‌رباید تا برای نوشتن فیلمنامه جدیدش از او الهام بگیرد.

همچنین بخوانید: 5 فیلم برتر ابرقهرمانی که از کتاب های کمیک اقتباس نشده اند


3. تامی سوییت (دل دیوانه – Crazy Heart)

فارل در فیلم “دل دیوانه” جنبه‌های آرام و لطیف‌تر خودش را نشان داد، که تا به حال از او ندیده بودیم.

درحالی که “جف بریجز” در نقش بلیک بد، موزیسین سبک کانتری که آخرین اجرایش را دارد، نقش آفرینی کرد، این فارل بود که در نقش تامی سوییت درخشید، و نقش بلیک را تکمیل کرد. فارل صدای زیبا و مهارت طبیعی خوانندگی خود را به اجرا گذاشت، که قبلاً از او ندیده بودیم. این یکی از خاص‌ترین و عاطفی‌ترین نقش‌های او تا به اینجاست.


2. دیوید (خرچنگ – The Lobster)

حالا که صحبت از خاص بودن شد، نمی‌توان از شخصیت دیوید در کمدی “خرچنگ” اثر “یورگوس لانتیموس” شخصیت خاص‌تری یافت.

داستان درباره آینده پادآرمان شهری است که هر انسان به یک هتل دوردست برده می‌شود، و 45 روز وقت دارد تا برای خود یک جفت پیدا کند. در صورت شکست به حیوانی که دوست دارند تبدیل شده، و در جنگل رها می‌شوند تا زندگی کنند. فارل نقش دیوید را ایفا می‌کند که با شکست خوردن به یک خرچنگ تبدیل می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های تاریخ سینما با موضوع مشکلات روانی


1. ری (در بروژ – In Bruges)

درحالی که او سال‌ها پیش این نقش را اجرا کرد، باید بگوییم ری در کمدی تاریک “یورگوس لانتیموس” به نام “در بروژ بهترین نقش کارنامه بازیگری “کالین فارل” است.

زمانی که دو مزدور باید در بروژ (بلژیک) پنهان شوند تا دردسرها بخوابد، ری و کن (برندن گلیسون) در دنیای پیچیده‌ای از مشکلات زیرزمینی، مواد مخدر، خشونت و غیره درگیر می‌شوند. با این حال اجرای زیبای فارل در نقش ری و ارتباط او با شخصیت کن دوستی زیبایی را به تصویر کشید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم