رده‌بندی بهترین نقش‌های “اندی سرکیس” (Andy Serkis)

تولید نسخه بازسازی فیلم “بتمن” (The Batman) از “مت ریوز” به تازگی آغاز شده، به این معنا که “اندی سرکیس” پا جای بزرگانی مانند “مایکل گاف” و “مایکل کین” گذاشته، و نقش آلفرد پنیورث را خلق می‌کند.

گرچه از “بتمن” چیزی نمی‌دانیم، اما این بازیگر برای این نقش هیجان زده است. با وجود نقش‌های موفق سرکیس طی سال‌ها، احتمالاً از اجرای نقش او نیز لذت خواهید برد. از آنجاییکه به خاطر اجرای او در فیلم “بتمن” هیجان زده هستیم، به برخی از بهترین نقش‌های او نگاهی می‌اندازیم. با پروشات همراه باشید.


10. هودوینک – HOODWINK

فیلم “خانه شکر” (Sugarhouse) محصول سال 2007 درباره حسابداری است که همسر، شغل و اراده‌اش برای زندگی را از دست داده است. او می‌خواهد از بی خانمان معتادی اسلحه بخرد که او هم می‌خواهد پول موادفروش شروری به نام هودوینک را پرداخت نماید. متاسفانه، اسلحه فروخته شده مال هودوینک است، و او اسلحه‌اش را می‌خواهد.

سرکیس نقش هودوینک روانی را ایفا می‌کند، و درحالی که فیلم بر این حسابدار و فرد بی خانمانی که می‌خواهند خود را از مهلکه نجات دهند، تمرکز دارد، سرکیس در نقش مجرم دیوانه‌ای ظاهر می‌شود که دوست داریم هرکاری کنیم تا اسلحه‌اش را پس بگیرد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر باستر کیتون (Buster Keaton) از بدترین تا بهترین


9. رهبر اسنوک بزرگ – SUPREME LEADER SNOKE

توانایی سرکیس در زنده کردن شخصیت‌های رایانه‌ای بارها دیده شده، اما شخصیت رهبر اسنوک بزرگ که ابتدا در “جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد” (Star Wars Episode VII: The Force Awakens) حضور یافت، و در سه گانه جدید نقش مهمی داشت توجه طرفداران را به خود جلب کرد.

اسنوک در “آخرین جدی” (The Last Jedi) نبود، و این موضوع طرفداران را ناراحت کرد، زیرا می‌خواستند او را به عنوان شرورترین شخصیت دنیای جنگ‌های ستارگان ببینند.


8. لومپی – LUMPY

“پیتر جکسون” کارگردان تصمیم گرفت فیلم کلاسیک “کینگ کنگ” (King Kong) سال 1933 را با همکاری “جک بلک”، “نائومی واتس“، “آدرین برودی” و “اندی سرکیس” در نقش هیولا، بسازد که باعث شد در این لیست آن را نام ببریم.

با این حال، با وجود اجرای زیبای رایانه‌ای کنگ، هنوز به خاطر نقش لومپی، آشپز این گروه، این فیلم را تماشا می‌کنیم. او یکی از خدمه کشتی بود که به جزیره رسید، و سپس در یکی از مبارزه‌های مرگبار حضور داشت.

همچنین بخوانید: معرفی 7 فیلم برتر براساس زندگی تد باندی (Ted Bundy) مخوف ترین قاتل سریالی تاریخ


7. ویلیام هیر – WILLIAM HARE

“اندی سرکیس” با “سایمون پگ” همراه می‌شود تا داستان قتل‌های افسانه‌ای برک و هیر در سال 1828 ادینبرگ را روایت کند. سرکیس نقش ویلیام هیر را ایفا کرد، یکی از اعضا که با فروش اجساد به دکتر محلی پول درمی آورد.

برک و هیر از سرقت اجساد به قتل روی می‌آورند، با این حال پگ و سرکیس با وجود فضای تاریک فیلم همه چیز را به شوخی می‌گیرند، تا فضای تاریک آن آزاردهنده نباشد.


6. کاپیتان هدوک – CAPTAIN HADDOCK

“استیون اسپیلبرگ” در سال 2011 یکی از پروژه‌های برتر خود به عنوان “ماجراهای تن تن” (The Adventures of Tintin) را با اقتباس از “هرژه” و جلوه‌های رایانه‌ای و سبک کارتونی ساخت. “جیمی بل” نقش شخصیت اصلی تن تن را اجرا کرد، که “اندی سرکیس” بازیگر محبوب “کینگ کنگ” هم در آن حضور داشت.

سرکیس نقش دوست تن تن، کاپیتان آرکیبالد هدوک (و جد او سر فرانسیس هدوک) را ایفا کرد، که پس از تحقیق درباره این شخصیت، در حین ایفای این نقش آن را متعلق به خودش نمود. طرفداران فیلم هنوز منتظر سیکوئل آن هستند، که هنوز از برنامه ریزی فراتر نرفته است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر هریتیک روشن (Hrithik Roshan) که باید تماشا کنید


5. اولیس کلا – ULYSSES KLAUE

سرکیس در سال 2015 با پیوستن به دنیای سینمایی مارول در فیلم “انتقام جویان: عصر التران” (Avengers: Age of Ultron) نقش یک دونده به نام اولیس کلا را ایفا کرد که با تاریخچه تاریک خود، فلزی به نام ویبرانیوم را از کشور واکاندا سرقت می‌کند. کلا در ابتدا شخصیت دوست داشتنی فیلم نبود، و سرکیس بار دیگر شخصیت را از آن خود کرد، و در شخصیت غرق شد.

کلا می‌توانست در فیلم “پلنگ سیاه” (Black Panther) به دنیای مارول بازگردد، که با وجود سلاح پرقدرتش به جنبه طنز خود نزدیک‌تر می‌شد، و سرکیس این فرصت را به دست می‌آورد که با اسباب بازی‌های جدید بازی کرده، و در صحنه‌های اکشن بیشتر حضور یافت، البته متاسفانه این آخرین حضور او در مارول بود. دلمان برایت تنگ شد کلا.


4. دکتر آدرین کینگ – DR. ADRIAN KING

درحالی که “مرگ یک ابرقهرمان” (Death of a Superhero) یک فیلم مارولی به نظر می‌رسد، مخصوصاً ابا وجود شخصیت دکتر. آدرین کینگ که یک مرگ شناس است، فیلم درباره هنرمند نوجوان مبتلا به سرطانی است که با داستان کلاسیکش، خود را از فیلم‌های این عصر متمایز می‌کند.

دکتر کینگ سرکیس یک “مرگ شناس” است که با دون کلارک (با بازی “توماس سنگستر”) همکاری می‌کرد، کسی که رویاهای هنری‌اش و رابطه‌اش با یک همکلاس و ارتباط آن با مرگش، داستان را پیش می‌برد. دکتر کینگ شاید بیش از حد در نقش یک تراپیست عجیب غرق شده باشد، اما بازهم یک نقش زیبا در یک فیلم دیدنی است.

همچنین بخوانید: ۱۱ فیلم برتر سینما با موضوع دزدان دریایی


3. ایین دری – IAN DRURY

طی سال‌ها نقش شخصیت‌های واقعی بسیاری را از “اندی سرکیس” دیده‌ایم، که نقش یک تهیه کننده موسیقی به نام مارتین هانت در فیلم “مردمی که 24 ساعت خوش گذرانی می‌کنند” (24 Hour Party People) یکی از بهترین‌هاست. با این حال اجرای او در نقش هنرمند موی نوی بریتانیا “آیین دری” در “سکس و داروها و راک و اند رول” (Sex & Drugs & Rock & Roll) برترین آنهاست.

دری عضو گروه موسیقی Blockheads بود که در کودکی شرایط سختی داشت، و فیلم ماجرای به شهرت رسیدن او و چالش بر بیماری و مشکلات و سبک زندگی‌اش در بزرگسالی را نشان می‌دهد. سرکیس بار دیگر توانایی غرق شدن در این نقش را نشان داد، و طرفداران این بازیگر و هنرمند باید آن را تماشا کنند.


2. سزار – CAESAR

پیش از این درباره حضور سرکیس در فیلم “کینگ کنگ” از “پیتر جکسون” صحبت کردیم، اما نقش موردعلاقه ما شخصیت سزار از سری جدید “سیاره میمون‌ها” (Planet of the Apes) است.

سرکیس در “سیاره میمون‌ها” با جلوه‌های رایانه و موشن کپچر نقش سزار را ایفا کرد، که الهام بخش میمون‌های دیگر بود. اجرای سرکیس در نقش سزار تصور هالیوود از موشن کپچر را بالا برد، و باعث شد او استودیوی شخصی موشن کپچر با نام The Imaginarium را بسازد.

همچنین بخوانید: معرفی 17 فیلم برتر اسپانیایی زبان این دهه (2019 تا 2010)


1. گالوم – GOLLUM

بدون شک شناخته شده ترین نقش “اندی سرکیس” یکی از اولین نقش‌هاست که موجب شهرت او شد. او شخصیت گالوم فیلم حماسی “ارباب حلقه‌ها” از “پیتر جکسون” که با اقتباس از سری کتاب‌های “جی.آر. آر. تالکین” ساخته شده بود، را زنده کرد، که این سری با فیلم “ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه” (The Fellowship of the Ring – 2001) آغاز شد.

سرکیس نقش گالوم و اسمیگل پیشین را ایفا کرد، که نبرد درونی خیر و شر را به خوبی نشان داد، و تأثیر تاریک حلقه بر خودش را به نمایش گذاشت، بنابراین به خاطر اجرای زیبای این نقش در چندگانه حضور یافت. اجرای “اندی سرکیس” در نقش گالوم ساده و ارزشمند است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم